Alternatief voor flesvoeding > WAPF Formula

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gait
  • Startdatum Startdatum
precies. 100 cc is echt heel veel voor een pasgeborene. zo'n plas melk in haar maag verteert maar lastig. dat ze dan lang slaapt en niet snel weer wakker wordt voor een volgende voeding is dan logisch. vaker kleine beetjes, daar doen de meeste baby's het veel beter op.

wat naar dat de borstvoeding zo'n pijn deed en wat jammer dat het nu gestopt is. sterkte met jullie meisje.

 
Ok, bedankt maar weer voor de info.

Bij het geven van borstvoeding weet je gewoon dat je de best mogelijke voeding geeft aan de baby. Op het moment dat je overstapt naar flesvoeding ben ik er van overtuigd dat deze formule op basis van rauwe melk veel beter is dan Nutrilon of andere kunstvoeding. Alleen een blik op de ingredientenlijst zegt mij voldoende (gewone wei is toch altijd beter dan gedemineraliseerde wei en rauwe melk is toch beter dan magere melkpoeder ?). Ik merk nu wel dat buitenstaanders kritiek beginnen te uiten op het feit dat wij deze formule verkiezen boven de standaard babyvoeding. Wie geeft een baby nou voeding op basis van rauwe melk waaraan ook nog eens levertraan, slagroom etc. is toegevoegd ? Dat kan zo'n kleine baby toch nooit verteren ? Waarom niet gewoon kiezen voor Nutrilon ? Daar zijn andere kinderen toch ook groot mee geworden ? Zeker nu de kleine nog niet heel snel groeit en geen soepele ontlasting heeft manifesteren de 'Nutrilon-voorstanders' zich meer en meer.

 
Je wil niet weten hoeveel kinderen dezelfde problemen hebben op nutrilon. (doe maar eens een forum open als kindjeopkomst of 9maand.be)

Het enige dat ik wel kan geloven is dat die nutrilon zo arm gemaakt is dat het minder reactie uitlokt. Daarom willen ze ook dat je op 3 maanden al aan de fruitpapjes gaat :roll:

Je kunt nog zo´n hoogwaardige kunstvoeding maken, als de darmen niet klaar zijn om het te verteren dan komt het toch niet aan.

Kunstvoeding is iets heel lastig maar het wordt wel doorgezet want dat moet, ondanks dat kinderen het vaak heel moeilijk hebben met nutrilon en alle andere merken, wordt het wel volgehouden, een kind moet toch eten. Mijn dochter is anderhalf en drinkt nog vaker dan 7 keer per dag, en toch voel ik me helemaal niet iemand die borstvoeding geeft. Dat wordt zo´n automatisme, ik ben blij als ze even komt drinken, kan ik tenminste even rustig zitten. Maar ook als je borstvoeding geeft zijn er veel mensen die bij elke kans zeggen geef toch de fles maak het jezelf niet zo moeilijk. Voor en tegenstanders heb je altijd, gewoon doen wat je zelf het beste lijkt.

 
In het ziekenhuis hebben ze standaard Nutrilon Hypo Allergeen, we konden niks kiezen maar zodra we thuis waren heb ik Bio Bim gekocht, voor de overbruggende periode tot de melkproductie voldoende op gang was gekomen. Nu is mijn vrouw weer volledig aan het kolven en drink hij moedermelk uit de fles. De eerste week dronk hij trouwens 7 x 60, de 2e week 7 x 70 en daarna liep dat langzaam op.

Ik heb geen idee of de formule zwaar verteerbaar is en of ze daarom minder drinkt. Moedermelk is licht verteerbaar en ook beter voor de darmpjes die in de eerste weken nog volledig moeten gaan werken, met alle krampjes als gevolg. Wij hebben baat gehad bij Orthica Probiotica naast de moedermelk.

 
Die kritiek kun je zeker naast je leggen, die smerige poeder is nog erger dan jouw brouwsel. Ik hoor niet anders dan moeilijke ontlasting, spugen, krampjes, etc. Vaak alle varianten uittesten en geen verbetering. En dan nog even in de magnetron, en dan hoor je zie niet. Tsja, Satfat nu krijg je van alle kanten kritiek, hier omdat jullie niet relacteren en aan het andere einde van het spectrum dat je industrievoeding moet geven. En inderdaad als je lang borstvoeding geeft krijg je ook kritiek (straks is ze 7 en wil ze nog de borst, of deze: bij zo'n groot kind vind ik dat toch een beetje raar uitzien 8O . Inderdaad doe wat je goed lijkt.

Iklustvet, heerlijk om te horen hoe jij je kind nog zo natuurlijk voedt.

 
Idd je wilt niet weten hoeveel kindjes problemen hebben op die poederzooi,gooi maar een babyforum open.

Mijn neefje krijgt ook poedermelk,en heeft het ene na het andere probleem.

Ik voed nog 2 kinderen,een meisje van 4 en een meisje van 1.5 jaar

Krijg ook zo vaak kritiek,al voed ik die van 4 niet waar anderen bij zijn.als ze zien dat ik mn jongste van 1.5 aan de borst heb vinden ze dat al raar genoeg.

Iklustvet,ik voed mn jongste ook ng vele keren per dag.ook wordt ze savonds en of snachts wakker( heeel soms slaapt ze door)

Hoe doe jij dat met een feestje savonds?als ze savonds of snachts wakker wordt kan niemand anders haar in slaap krijgen

Overdag kan ik wel makkelijk weg en slaapt ze ook wel haar middagslaap als iemand met haar wandelen gaat of wiebelen.

Ik heb haar nooit aangeleerd zelf in slaap te moeten vallen.misschien niet goed maar ja

Nu heb ik over 2 maanden een familiefeest savonds en zie hier nu al tegenop,ik kan haar niet thuis laten,en er heen gaan als ze wakker zou worden kan ook niet,te ver.

Kan me normaal niet schelen,ik ga gewoon niet op verjaardag oid savonds.

Maar zit dar nu een beetje mee.

 
Danielle, ik voed haar in slaap voor ik wegga en als ze wakker wordt moet de oppas maar zien wat ze er mee doet. Gaat ze niet meer slapen dan moet ze haar maar ophouden.

Kijk, ik wil best heel veel tijd doorbrengen met mijn kinderen, en dat doe ik ook, maar die heel enkele keer dat ik eens weg ben dan moet dat ook kunnen, zeker nu ze anderhalf is.

Ik ben sinds kort ook weer wat gaan werken en ik had me al allerhande dingen in mijn hoofd gehaald want ze slaapt smiddags nog, en ik doe haar altijd in de draagdoek anders krijg ik ze NIET in slaap. Ik doe ze op mijn rug, stofzuig, en dat vindt ze heel saai want daar valt ze meestal van in slaap en dan leg ik ze boven in bed.

Nu gaat ze af en toe naar oma en die legt haar gewoon in bed, dan doet ze haar ogen dicht en gaat slapen 8O Die truc lukt hier thuis NIET ;-))))))

Maar een kind weet best wat ze nodig heeft, en ze gaan echt wel slapen, mijn ervaring is dat ze gemakkelijker gaan slapen met de oppas, ook om zich af te sluiten. Ik ga dus gerust weg savonds. Wat ik niet kan is veel drinken, want als ik thuis kom en ze wordt wakker moet ik haar wel laten drinken, en heel laat wegblijven gaat ook niet, want ze drinkt snachts nog regelmatig en als ik te lang weg blijv krijg ik toch nog stuwing.

Ik moet haar voor het slapen gaan laten drinken, als ik dat niet doe moet ik kolven en dat kan ik niet goed. Gewoon vantevoren uitlegggen, dat mama er niet is en dat ... oppast. Ook niet naar huis gaan bellen daar heb je allemaal niks aan. Ik ben ook ooit na een leuke avond thuisgekomen dat oma met mijn twee kinderen op de bank zat, tja kan gebeuren, had ik het geweten dan had ik de hele avond op hete kolen gezeten.

En zelf in slaap vallen kun je niet aanleren, dat gaan ze vanzelf doen!

 
Bij verstopping de nutritional yeast weglaten of veel minderen... Bekend probleem voor velen, zorg voor goede probiotica en vooral de wei erin, deze maakt verteerbaarheid beter...



Kritiek...? Velen zij groot geworden met poeder, maar niet gezond geworden... Doe wat jij denkt dat goed is en laat je niet misleiden, jij weet wat je doet, zij niet!



Onze dochter is inmiddels 15 maanden, ruim 1 jaar WAPF formula gehad, we hebben hier nooit spijt van gekregen! Ze is er aan verslaafd! :D



Ze is een super vrolijke dame en lust alles, van pure lever tot zure haring en olijven, maar ook zuurdesem broodje met dikke laag roomboter, echt een heerlijke eter.... Wij zij dankbaar met de overgedragen kennis vanuit de WAPF USA en dat we deze hebben mogen toepassen! Daarom ben ik ook dit topic gestart... Nog vragen, stel ze gerust!

 
Iklustvet,

Dank je voor de reactie

Ik zou haar met een gerust hart achterlaten mocht het haar oma of opa zijn die zou oppassen,of een goede vriendin die ze goed kent

Maar dat is ook het probleem,we moeten naar het feest van mijn vader.mijn moeder is 2 jr geleden helaas overleden,en schoonfamilie woont niet in NL en maar 1 vriendin van me kent ze heel goed maar die kan dan niet

Mijn vaderheeft een maand geleden savonds opgepast op haar en hij bellde me na een uur op dat ze wakker was geworden en ontzettend hard bleef huilen,ik ben toen maar naar huis gekomen,pittig tantetje dus.

Wat ik denk ik doe is haar gewoon meenemen daarheen en in de wandelwagen laten slapen met babyfoon in een ruimte daar

Jammer dan als ik opmerkingen krijg,toch erg dat ik me juist daar toch altijd druk om blijf maken,om wat anderen denken/zeggen

 
Normaal gezien kom ik voor een huilend kind niet naar huis, en hoeven ze me daar ook niet voor te bellen, maar dat is dan wel op voorwaarde dat er iemand bij is die ze echt goed kent en vertrouwt natuurlijk. Dan is huilen ook geen probleem en kan ik met een gerust hart weg.

Als je geen goede oppas hebt zou ik ze ook meenemen, wat zou je anders moeten doen? Als je daar commentaar op krijgt dan verdienen die mensen het niet dat je naar ze luistert! Gewoon doen wat jou het beste lijkt, als ze in de wandelwagen kan slapen is dat toch prima. Ik ben ook eens met een kleine baby naar een buurtfeest geweest. Ging prima, ik heb hem ook gewoon aan tafel laten drinken, kreeg ik allemaal meelijdende blikken want zo voeden dat is toch wat. Terwijl ik hartstikke trots en blij was dat ik van huis kon mét mijn baby. Jij bent degene die voor je kind en jezelf moet zorgen, zolang julie het fijn vinden kan de rest de pot op!

 
Iklustvet dank je voor je reactie,

Ik ga toch echt wel naar huis bij een huilend kind,want dat doe ik dan ook vooral voor diegene die oppast.maar dan wel nadat we hebben afgesproken nog ff te proberen.als dat ook niet lukt ga ik toch echt wel naar huis.mn oudste 3 waren wel makkelijk om achter te laten,ik werkte toen nog,en ook leefde mn moeder toen nog waar ze heel erg mee vertrouwd waren.

Satfat,hoe gaat het nu?

 
Hier gaat alles eigenlijk prima. We hebben de nutritional yeast weggelaten uit de formule. We merken met name dat ze erg tevreden om zich heen zit te kijken na een voeding en amper last heeft van krampjes. Ook begint ze langzamerhand te groeien. Ik voel gewoon dat we goed bezig zijn. De andere dochters hebben vroeger Nutrilon gehad. Dat was altijd gedoe, huilen, kraampjes etc. Nu, eigenlijk niks van dit alles. Vanaf deze week kan ik op bestelling ook rauwe room krijgen bij de zuivelboer ipv de gepasteuriseerde variant.

Haar ontlasting kan op zich nog wel wat soepeler. Misschien dat ik de wei ga verhogen inde formule naar 1/2 cup ipv 1/4 cup. Kwam deze info nog tegen. Op zich ben ik geen voorstander van het toevoegen van blackstrap molasse of pruimensap als het niet echt nodig is. Naast verhogen van de hoeveelheid wei kunnen we ook de probiotica van 1/4 teaspoon naar 1/2 teaspoon verhogen. Maar het liefst wijzig ik zo weinig mogelijk omdat de samenstelling van de formule niet voor niks op deze wijze is gekozen.

Ik ben in ieder geval blij dat we hebben vastgehouden aan de formule. Ik haal nu twee keer per week rauwe melk. Ben zelf nog niet helemaal tevreden over de voeding die de koeien krijgen, maar dat is nu even niet anders. Kan gewoon op korte termijn niks anders vinden. Zou het liefst melk van blaarkoppen gebruiken in de formule. Gebruiken nu melk van Holsteiners en voegen daarom extra (rauwe) room toe aan de formule. De koeien krijgen wel krachtvoer in de vorm van maïs.

 
Ik vraag me af wat beter is,krachtvoer in de vorm van bix of van mais?

 
Het is natuurlijk jammer dat ze uberhaupt bijvoeren, maar bij snijmais weet je wat het is, niet goed, maar brok kan van alles bevatten, denk aan soja, tarwe, raap en mais. Dan kies ik voor iets dat ik met het blote oog kan waarnemen.

 
Volgen mij moeten ze wel bijvoeren bij melkkoeien hoor vooral in de winter,en als ze iig kuilgras krijgen op stal dan is dat al heel goed.maar je hebt gelijk dat je liever ziet wat ze bijvoeren ipv bix

 
Sinds vrijdag drinkt ons zoontje nog maar de helft van eerst. Hij is nu 7 weken. Hij had lekkere bolle wangen en dikke buik maar dat is allemaal al verdwenen. Net het cb gebeld; kan zijn dat hij een virus onder de leden heeft... Wat kun je dan zeggen, dat ik niet in virussen geloof? Al met al maken wij ons wel zorgen, hij drink nog steeds afgekolvde moedermelk maar echt te weinig. Nadat hij de helft op heeft gaat hij heel vervelend doen, huilen, veel bewegen, flesje wegduwen. Hij poept en plast nog wel goed, slaapt goed, wordt zelf wakker, kijkt heel nieuwsgiering om zich heen. Ik hoop dat het een voorbode van een groeisprongetje is maar dat hij afvalt is niet fijn.

Ervaring met iets soorgelijks?

 
Wel ervaring met kleintjes die niet veel eten als ze ziek zijn (en zorgelijk veel afvallen, dat komt altijd weer helemaal goed en ze halen later alles weer in) maar niet bij zo'n heel kleintje, snap je ongerustheid, maar klinkt niet echt superzorgelijk als hij nog goed poept, plast en alert is. Heeft hij koorts?

 
Dank je voor je snelle reactie.

Nee, hij heeft geen koorst. Hij lijkt vrij normaal te zijn en doen, op het probleem met het drinken na.

 
Hebben jullie al een ander speentje uitgeprobeerd? misschien komt de melk er niet snel genoeg uit naar zijn zin?

 
We hebben inmiddels een verzameling thuis :)

Ik had ook dat idee, dat het menner niet snel genoeg gaat. We hebben nu enkele verschillende uitgeprobeerd maar nog zonder resultaat.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan