Danielle, ik voed haar in slaap voor ik wegga en als ze wakker wordt moet de oppas maar zien wat ze er mee doet. Gaat ze niet meer slapen dan moet ze haar maar ophouden.
Kijk, ik wil best heel veel tijd doorbrengen met mijn kinderen, en dat doe ik ook, maar die heel enkele keer dat ik eens weg ben dan moet dat ook kunnen, zeker nu ze anderhalf is.
Ik ben sinds kort ook weer wat gaan werken en ik had me al allerhande dingen in mijn hoofd gehaald want ze slaapt smiddags nog, en ik doe haar altijd in de draagdoek anders krijg ik ze NIET in slaap. Ik doe ze op mijn rug, stofzuig, en dat vindt ze heel saai want daar valt ze meestal van in slaap en dan leg ik ze boven in bed.
Nu gaat ze af en toe naar oma en die legt haar gewoon in bed, dan doet ze haar ogen dicht en gaat slapen 8O Die truc lukt hier thuis NIET ;-))))))
Maar een kind weet best wat ze nodig heeft, en ze gaan echt wel slapen, mijn ervaring is dat ze gemakkelijker gaan slapen met de oppas, ook om zich af te sluiten. Ik ga dus gerust weg savonds. Wat ik niet kan is veel drinken, want als ik thuis kom en ze wordt wakker moet ik haar wel laten drinken, en heel laat wegblijven gaat ook niet, want ze drinkt snachts nog regelmatig en als ik te lang weg blijv krijg ik toch nog stuwing.
Ik moet haar voor het slapen gaan laten drinken, als ik dat niet doe moet ik kolven en dat kan ik niet goed. Gewoon vantevoren uitlegggen, dat mama er niet is en dat ... oppast. Ook niet naar huis gaan bellen daar heb je allemaal niks aan. Ik ben ook ooit na een leuke avond thuisgekomen dat oma met mijn twee kinderen op de bank zat, tja kan gebeuren, had ik het geweten dan had ik de hele avond op hete kolen gezeten.
En zelf in slaap vallen kun je niet aanleren, dat gaan ze vanzelf doen!