Ik zou vaker een kleiner flesje geven, ik heb geen verstand van hoeveelheden in flessen maar 100cc lijkt me veel, ik denk dat de helft al meer in de richting komt van wat een baby binnen krijgt aan de borst. Het maagje van een baby is maar zo groot als haar vuistje. Dat maagje wordt niet groter als ze meer uren geslapen heeft. Een baby aan de borst drinkt veel vaker als 7 keer, ik weet niet meer hoe vaak mijn kinderen dronken maar die dronken eigenlijk de hele dag door, dat kan gemakkelijk 10-12 keer zijn en vaker ook. Slaapt ze 3,5 uur achter elkaar in een ruk? Slaapt ze alleen of in huiskamer of in een draagdoek? Ik zou proberen ze zo te laten slapen dat ze jullie hoort en niet te lang en te diep gaat slapen 3,5 uur voor een pasgeboren baby dat vind ik persoonlijk lang. En dan gewoon op verzoek voeden zoals je aan de borst ook zou doen. Ken je de eerste signalen van honger? om zich heen kijken, moeder volgen, op de handjes kluiven etc. Als je die signalen goed door hebt kun je haar meteen laten drinken als ze honger krijgt, daar hoeft ze niet eens echt wakker voor te zijn (soms beginnen ze in hun slaap al te zoeken en op de handjes te kluiven). Bij alles wat je doet zou je de normale situatie, borstvoeding, zo dicht mogelijk moeten proberen benaderen, de hele ontwikkeling van een baby vraagt vaak kleine beetjes voeding en altijd nabijheid van vooral de moeder om alert te blijven. Als ze goed drinkt zou elke luier nat en zwaar moeten zijn en de plas licht van kleur, niet geel.