antidepressiva

Een antidepressivum dat in Amerika de merknaam Paxil draagt en als 'veilig' werd beschouwd voor gebruik door tieners blijkt bij nader inzien helemaal niet zo veilig te zijn:

http://patriotrising.com/2015/09/17/antidepressant-deemed-unsafe-for-young-people-after-reanalysis-suicide-risk-much-higher-than-previously-thought/

Jonge mensen als proefpersonen. Zoveel zelfmoorden verder gaat het opvallen dat dit middel aanzet tot zelfmoord en kan men er niet meer omheen.

Mike

Een andere studie laat een verband zien tussen inname van antidepressiva onder jongeren en gewelddadig gedrag:

http://theantimedia.org/antidepressants-scientifically-linked-to-violent-behavior-in-youth/

Mike

Prof. Maes was de eerste wereldwijd die in 1990 publiceerde dat een depressie het gevolg is van ontstekingen waarbij cytokines ontstekingsboodschappers) een grote rol spelen.
Na aanvankelijk hoongelach in Amerika, begonnen vele andere internationale onderzoeksgroepen oa in Australië, Zweden, Israël, de V.S., enz. hierrond onderzoek uit te voeren.
Zij bevestigden de ontdekkingen van prof. Maes. De theorie dat ontstekingen een rol spelen bij het ontstaan van depressie werd
bevestigd en in de leerboeken opgenomen. Zij die aanvankelijk Maes hadden verketterd op congressen, schreven hem nu brieven om hem te feliciteren. Hij werd nu gevraagd om editorials te schrijven voor menig tijdschrift en uitleg te komen geven over zijn bevindingen op internationale congressen.
Prof. Maes is echter geen sant in eigen land. Hier wordt hij nog steeds voor gek verklaard en tegengewerkt.
“U zult zien dat terwijl in Europa en vnl. in de Lage Langen een smurfenklimaat heerst van ‘we kunnen niets’ en ‘wie iets meer kan en doet dan een ander dient een kopje kleiner gemaakt te worden’,
wetenschappers in de VS die zich beroepsmatig profileren op een
voetstuk worden geplaatst en opgehemeld.”
Dit verklaart waarom Amerika aan de leiding staat in het wetenschappelijk onderzoek naar depressie en andere aandoeningen.
Zo leverde hij ook in 1996 als eerste het bewijs dat meer dan de helft van de personen met een depressie een tekort aan omega-3 vetzuren heeft, significant hoger dan controlegroepen.
Onmiddellijk werd dit nader onderzocht door diverse instituten en onderzoekers, die dit hebben bevestigd. Zo wordt nu algemeen aanvaard dat aanvulling van klassieke antidepressiva met omega
-3 vetzuren niet alleen therapeutisch, maar ook preventief werkt.
In de Benelux is men echter niet verder gekomen dan Maes te brandmerken als ‘die gekke omega-3-dokter’. http://www.lucvanoost.be/aandoeningen/SamenvattingNooitmeermoeMaes.pdf via http://tinyurl.com/pofper7

Toen ik op dit forum echt begon te lezen, heb ik n.a.v. de berichten over anti-depressiva mijn Anafranil met 25 mg verlaagd. Deze stap had ik al vaker gedaan in de afgelopen jaren, maar steeds kreeg ik weer klachten (angst, depressie e.d.), die me weer terug deden gaan naar 150 mg. Nu heb ik de dosering afgelopen week weer verlaagd, nu naar 100 mg en dat is best nog veel. Ik blijf lezen en ook is onze voeding drastisch aangepast mag ik wel zeggen. Van een junkfood-leven, met vooral snelle en makkelijke maaltijden en vooral veel suiker en zoetstoffen... naar rauwe melk, veel verzadigde vetten, toetjes met mascarpone en slagroom (zonder suiker!) en genieten van vlees en echt voedsel. Het boek van Weston Price is onderweg en ik durf nu toch echt wel te zeggen, dat er echt iets drastisch is veranderd in ons leven. Ik voel me sinds tijden behoorlijk stabiel en ben enorm blij dat ik o.a. dit forum heb gevonden. Er is nog genoeg te doen aan mezelf, o.a. mijn koffie-verslaving, maar ik doe het vooral stapje voor stapje. Sorry moest dit even kwijt en heb de neiging om door te gaan ratelen, maar ik ben gewoon zo blij hiermee :-) Heel simpel gezegd: de Anafranil wordt vervangen door goede voeding. Duim met me mee dat vooral de Anafranil de deur uit gewerkt gaat worden!

Thineke

Antidepressiva verhogen het risico op zelfmoord:

http://yournewswire.com/anti-depressants-linked-to-suicide-scientific-study-concludes/

Dit staat natuurlij al vermeld op de bijsluiter van diverse ad, maar het kan geen kwaad om dit keer op keer wetenschappelijk bevestigd te zien. Verwacht van de autoriteiten niet dat ze op basis hiervan gaan handelen! Maar je kunt dat zelf wel - St Janskruid is een prima natuurlijk alternatief.

Mike

Houd vol Thineke!

En kom maar op met alle links naar bewijsmateriaal tegen de AD, ik heb er schoon genoeg van en ben in augustus begonnen met afbouwen van de 10 mg paroxetine. Zit sinds maandag op 2,5 mg, heb weer volop "brainzaps" en al die andere rare sensaties.

Ik had afgelopen weekend een flinke terugval. Ik had diarree en ik heb al vaker gemerkt dat ik, als mijn maag en darmen van streek zijn, veel gevoeliger ben voor angst en paniek. Nu gaat het weer beter. Denk nog steeds dat de stijgende lijn erin zit.

@golden Ik gebruik Sint Janskruid momenteel drie keer per dag. In totaal bijna 1000 mg. Daarnaast gebruik ik nog 1350 mg valeriaan per dag. Ik slik het niet gelijktijdig omdat ik de indruk heb dat het dan minder goed werkt. Dus bij het ontbijt SJK, halverwege de ochtend Val., bij de lunch SJK, 's middags Val., etc.

jhanne, cannabisolie werkt goed, ik heb niet teruggelezen en weet of je al geprobeerd hebt, maar het is echt een aanrader.

Jhanne, neem jij adrenal cortex? Je verzwakte bijnieren zorgen er waarschijnlijk voor dat je zo slecht slaapt. Ik had dat ook lange tijd, maar o.a. adrenal cortex heeft me daar wel mee geholpen.

Mark

dat is dus een angst (voor verslaving ?) jhanne.
Ik heb gelezen en filmpjes gezien van mensen die (te)regelmatig blowden enz. en dat vaak ook doen om een bepaalde rust te creeren en/of geen pijn te voelen.

Als ze dan de olie gaan proberen ervaren ze dat ze eigenlijk geen behoefte meer hebben om te blowen omdat hun ongerief is opgelost.
Een enkeling meldt dan dat ze in het weekend zoals een ander een borrel drinkt, dan een blowtje doet om een leuk avondje te hebben.

Hier wat info van Stichtingmediwiet: http://www.stichtingmediwiet.nl/info/

CBD overigens is absoluut niet psycho actief, het is legaal en je kan er zoveel van nemen als je wil. Maar voor rust en slapen lijkt me THC meer geschikt, wel in combi met CBD.
Ik snap je angst, maar angst is een slechte raadgever.

Jhanne, met 5HTP heb ik geen ervaring, maar met adrenal cortex wel. Je geeft zelf al aan dat je hormoonhuishouding een zooitje is. Adrenal cortex geeft je bouwstoffen zodat je bijnieren weer cortisol kunnen gaan produceren, zodat je onder andere beter slaapt. Tien jaar geleden had je hetzelfde, schrijf je en toen heb je de bijnieren geheeld door veel rust te nemen.

Over 5-HTP lees ik onder andere dit:

5-HTP increases cortisol levels. This can be detrimental to someone with adrenal gland issues, whose cortisol is too low or too high. I had weak adrenals that didn’t produce enough cortisol when I took this product. It appears that the constant call on cortisol caused my adrenals to deteriorate further.

5-HTP kan je bijnieren dus nog verder uitputten kennelijk.

Hier het hele artikel:
http://www.holistichelp.net/blog/5-htp-side-effects-cautions/

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug