antidepressiva

Ik heb vandaag CBD-olie besteld. Het is m'n laatste strohalm. Het gaat de laatste dagen enorm slecht. Intens angstig, totaal geen levenslust. Sint Janskruid werkt toch minder dan ik dacht en hoopte.

He Meuzik, balen dat het zo slecht met je gaat.
Wat voor percentage CBD-olie heb je besteld?

Heb je je ooit wel eens getest of je gifstoffen (zware metalen) in je lichaam hebt? Stoffen als kwik, koper en lood kunnen veel mentale problemen veroorzaken als ze in je hersenen terechtkomen.

Ik ben aan het ontgiften van kwik en neem zelf ook CBD-olie om de (mentale) symptomen te onderdrukken die soms de kop op steken.

Heb je amalgaamvullingen (gehad)?

Sterkte!
Mark

Mark,
Percentage van 4 procent, bij Zamnesia.
Nee, nooit getest op dergelijke stoffen. Hoe/waar zou dat kunnen?
Ik ben volgens mij van na het tijdperk van amalgaan-vullingen. Dus daar kan het niet vandaan komen.

Kwik zou ook nog door vaccinaties kunnen komen.
Als je dit wilt uitsluiten, kun je hier een haartest bestellen (je moet wel minimaal 2,5 cm lang haar hebben overigens):

http://www.holisticheal.com/hair-elements-test-kit.html

Dan zie je ook of er andere metalen in je lichaam zitten en hoe het met je mineralen zit. Kwik komt niet direct naar voren bij mercury (tenzij je een acute kwikvergiftiging heb opgelopen), maar daarvoor moet je naar de mineralenhuishouding kijken. Dat wil ik wel voor je doen, ik heb een haartest interpretatie boek hier liggen.

Trouwens, je kan ook makkelijk zelf testen of je een kwikbelasting heb, want ik heb eerder de zgn. counting rules opgeschreven:
https://www.fatsforum.nl/topic/kwikontgifting-mn-trip-naar-gezondheid-watisgezond/page/28/#post-123770

Mark

Hi Meuzik,
Misschien een healing om de scherpe randjes ervan af te halen?
Ik noem een Peter Pollet of Tanja van der Heijden te vinden op facebook.
Misschien een therapeut die gebruik maakt van hypnotherapie om belemmerende overtuigingen op te sporen die voort zijn gekomen uit de jongste jaren?

Een biografisch gesprekstherapeut (antroposofisch psycholoog) om je levensloop eens door te nemen en jezelf inzicht te geven.
Touch of matrix hoor ik ook goede verhalen over.
Shiatsu therapeut al geprobeerd? Die kan blokkades in het lichaam nemen waardoor het energetisch weer gaat stromen.

Wat je zelf kan doen is Jin sin jyutsu.

Eerst een paar minuten met je rechter duim en wijsvinger midden van je hand vastpakken.
Dan iedere vinger een paar minuten vasthouden met je duim en vingers.
http://dewakkereleeuw.blogspot.nl/2012/01/jin-shin-jyutsu.html

Veel sterkte!

Aaaah Meuzik wat ellendig!
Goed dat je het schrijft en dat je cbd besteld hebt.
Persoonlijk vond ik de 60 euro voor een flesje thc de moeite waard, het helpt me om wat meer te ontspannen en ik heb wat minder last van rampgevoelens in de ochtend.
je kunt het kopen bij ecoboerderij de haan, in de betuwe.
Heel veel sterkte!

Meuzik als je nog hulp zoekt bij het antidepressiva afbouwen: deze persoon helpt mensen er kennelijk mee http://jereisnaarhuis.nl/psychisch/psychose-behandelen-zonder.html
De link zag ik hier op het forum een keer voorbij komen. Oh ik zie dat Debsy al gereageerd heeft, die link kwam van haar en ze noemt ook al namen.

@100%leven Ik ben niet ingeënt (mijn ouders waren daar tegen ivm religieuze overtuigingen). Dus kwikvergiftiging lijkt me niet het eerste waaraan ik moet denken. Begrijp ik nou goed dat jij zo'n haartest kunt afnemen?

@debsy en @lievergezond Ik ben beetje huiverig voor healings. Komt door m'n achtergrond waar altijd gewaarschuwd werd voor dit soort (occulte?) dingen. Misschien moet ik dan maar eens een gebedsgenezingsdienst bezoeken :)

@bananenjam Ik heb CBD-olie besteld. THC mag niet verkocht worden toch (en dat is de variant waarvan je hight wordt, toch?)

Probleem bij mij is denk ik dat het lastig inschatten is of ik nu afgebouwd ben (en mijn huidige klachten dus een soort nieuwe (maar negatieve) balans zijn) of dat mijn huidige situatie nog een rechtstreeks gevolg is van het afbouwen - ook al ben ik nu ruim drie maanden zonder medicijnen.

Healings? Meuzik, volgens mij kun je gericht hulp vragen voor het afbouwen van de medicatie en de eventuele lichamelijke en psychische problemen vragen die opkomen bij je met het afbouwen. Dat is jouw persoonlijke ¨healing¨.

Dat van die healings zei ik Lievergezond. Het kan de scherpe randjes ervan af halen. Weet ik uit ervaring. En Peter Pollet is de meest aardse persoon die ik ken. Hij is wars van occulte spiri-wiri onzin. Heel pure man.

Maar goed om de scherpe randjes ervan af te halen kun je ook magnesium celzouten nemen. Maar cker iemand ter hande nemen die er verstand van heeft zodat je weet waar het vandaan komt en je het proces gaat begrijpen.

Eerlijk gezegd vind ik 3 maanden niet heel lang hoor ff doorzetten.
Ik heb vorig jaar heeeeeeel slecht in mijn vel gezeten en heb een paniekaanval van 24 uur gehad. Daarna is alles voorbij gekomen, angsten, nare gedachtes, deprimerend, moedeloosheid, zinloosheid...kortom alles wat ik alle jaren heb onderdrukt omdat ik niet goed heb mogen voelen van mezelf jaren lang. Nu na een jaar met vallen en terugvallen en opstaan is na een heel langzaam stijgende lijn, kan ik na een jaar eindelijk zeggen dat t weer goed gaat.

Meuzik,
Nee, ik neem geen haartesten af, maar kan de uitslag interpreteren. Het is voornamelijk kwik wat je anders moet aflezen van zo'n haartest uitslag. Dat gaat d.m.v. die counting rules waar ik een link van plaatste.

Kwikvergiftiging valt dus waarschijnlijk wel af bij jou, maar je kan nog laten testen op andere zware metalen.

Mark

Meuzik, ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik heb zelf veel last van angst- en paniekaanvallen gehad en heb me in die tijd regelmatig laten helpen door magnetisme, healing e.d. Ik denk dat je bij een goede therapeut wel kunt aanvoelen of ze 'zuiver' zijn, om het maar zo te noemen. Ik heb ooit een negatieve ervaring gehad met een 'vriendin' die me op een gegeven aanraadde naar een excorsist te gaan. Dat voelde voor mij niet goed en ben er niet op ingegaan. Probeer door ervaringen op dit forum evt. een goede healer te vinden. Mijn gevoel zegt, dat een goede healer, genezer, therapeut positief en met liefde in het leven staat.
Nogmaals sterkte, ik voel met je mee!

Een excorsist? Apart.

Ik schrok wel een beetje toen ik post #139692 las trouwens. Maar ben ook wel blij dat ik het las, nu raak ik die troep zeker weten niet meer aan. :( Gewoon maar weer op eigen kracht proberen

@debsy Drie maanden is inderdaad nog niet heel lang, maar als je gewoon fulltime werkt en je loopt met zo'n psychische gesteldheid rond, dan is het echt heel erg zwaar. En dan zie ik momenteel niet veel perspectief.

Meuzik, daarom: als je het heel zwaar hebt, is het goed dat je aan de bel trekt. Het zou helemaal fijn zijn als je mensen naar je toe wist te trekken die je hierbij konden helpen om de zwaarte die je voelt nu te verlichten. Ik ken ze zo niet. Maar het begint er al bij dat jij gelooft dat het echt mogelijk is: dat je hier weer uit kan komen Meuzik.

http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/depression/

Depression (by Andy Cutler)

What to do about depression

There are several kinds of depression, and also anxiety and fear and apprehension which often come along with them. The only one size fits all remedy is omega 3 oils. Good for all of it, takes several weeks to help.

1). Anxiety, fear, apprehension = Low GABA problems.

2). Obsessive, compulsive, thinking about bad things, can’t let things go, dream of being run over on the freeway and things like that, think of hurting yourself, lots of psychic distress and suffering = Low serotonin problems.

3). Hopeless helpless crying depression = Problems in the limbic system.

4). No motivation, no energy, don’t enjoy anything, sit around like a bump on a log, unaroused, unaware, but mood OK (you don’t feel DEPRESSED, you just don’t feel much at all) = Low histamine depression.

5). Poor mood, attention deficit, emotionally flat, not much drive or focus = Catecholamine depression.

1 & 2). If you have problems with both GABA and serotonin being too low, you most likely have adrenal problems causing this.
In this case you start with adrenal support, like adrenal cortex and licorice.
For adults, DHEA, 7 keto DHEA and pregnenolone may help (though these should never be used in children, and only in adolescents if they have mainstream endocrinologist documented adrenal insufficiency, for which they are taking replacement doses of hydrocortisone). Also, hydrocortisone itself in less than replacement doses may sometimes be needed, but this is rarely appropriate in children or adolescents and must be used sensibly and with care by anyone who needs it. Once you have some adrenal support regimen in place, then decide what residual depressive symptoms need to be addressed as discussed below.
Magnesium and taurine often help with spacey, almost disoriented anxiety and distress. These usually go along with a high heart rate and not sweating much. Take them several times a day for best effect, magnesium in forms OTHER than oxide or carbonate or hydroxide, if you use too much it is laxative. Most people tolerate somewhere between:
100-200 mg per serving of magnesium.
500-1000 mg of taurine at a time is about right.

1). For GABA problems, try GABA, (it doesn’t work for everyone though and has to be taken several times a day), theanine, eating protein at every meal, adrenal support and if that isn’t enough ask your doctor about anxiolytics. If the doc is reasonable they’ll offer you BuSpar and a valium like drug (a benzodiazepine) for a month or two until the BuSpar starts working. BuSpar does not always work, you have to see if it is good for you or not. Ativan and Xanax seem to be fairly well tolerated. If you need round the clock coverage then Klonopin is a good choice – also this is good if you have MS or mood instability. Some over the counter anxiolytics are Kava Kava and chamomile. Do note that all anxiolytics are also sedatives.

2). Serotoninergic depression = use Inositol, 1-3 tsp a day as needed. If that isn’t enough, add tryptophan or 5 HTP. If that still doesn’t do it, consider asking your doctor for an SSRI if you are not chemically sensitive. If you are chemically sensitive, or if you can’t take codeine, you are very unlikely to be able to tolerate SSRI’s. In this case add adrenal support whether or not you think you need it.

Chemically sensitive people who DO need an SSRI have more chance of tolerating Celexa or Lexapro than the others.

3). For limbic problems make sure you have enough thyroid and sex hormones, try B-12 and folic acid in large amounts ONLY if you are not prone to agitation, the nutritional supplement forskolin 10-30 mg 1-3 times a day, maybe try dl-phenylalanine 500 mg 3-4 times a day (if you have a lot of pain or malaise this is good), l-tyrosine 1-3 grams, or the prescription drug selegiline 5-10 mg a day. All the stimulant medications work excellently for this but mostly it is not lawful to prescribe them for this purpose.

4). If you have low histamine depression, IF YOU ARE NOT ALLERGIC AND HAVE NO INFLAMMATORY PROBLEM, try l-histidine 1-3 grams a day. If you are allergic this will make your allergies dramatically worse and you must NOT do it. In that case, take a lot of nonsedating antihistamines and other allergy medications, for example Allegra (fexofenadine) and Singulair or Accolate and Nasalchrom as this may let your body tolerate more histamine. AVOID all medications that have antihistaminic side effects and all antihistamines that get into the brain (which is all the over the counter ones).

5). For catecholamine depression try l-tyrosine 500-3000 mg a day, and forskolin 10-30 mg 1-3 times a day.
If you have a lot of fear or apprehension, sometimes beta blockers or the alpha agonists clonidine or guanfacine will relieve that. These also lower blood pressure. If your blood pressure is already low, you have adrenal problems and need to take more adrenal support before considering these.

If your mood is bouncing all over the place, you may have mood instability and need something for mood stabilization. Most doctors do not know that a lot of these medications work well at lower than normal doses but with much less side effects – the first thing to do if you may need them and aren’t in such bad shape, you need a lot right away to keep yourself out of trouble, is to try 1/4 or 1/2 of the usual amount and see how you do. Most of the choices are Rx, GABA being the most notable OTC choice. GABA has to be taken several times a day. The Atkins diet also helps with this.

If your mood is bouncing and the period is days or longer, it can be you are reacting to dietary issues you haven’t figured out yet, or you are chemically sensitive. In these cases all of the above won’t help much until you avoid the offending foods or chemicals, then you may not need much help.

As a rule, if you really hate the mood stabilizers and don’t want to take them because of how “flat” they make you feel, you truly do need them and it is crucial to take them.

If you find yourself changing your program around a lot because of what is happening to you and are never sure what is going on, try adrenal support, anxiolytics, identifying food and chemical sensitivities, and if those don’t resolve it, then try mood stabilizers.

Most MD doctors just hand out SSRI’s for everyone no matter what kind of depression they have. This is not useful. Find one who will at least try some different stuff. If one or two SSRI’s didn’t work, don’t bother trying any more. Try different kinds of agents. If the doctor doesn’t want to do that, go find a real doctor instead.

Meuzik hoe krijg je het voor elkaar om fulltime te werken als je je zo beroerd voelt, ik red 3 dagen werken redelijk, maar dan met paroxetine...
Kan je af en toe een dag(deel) vrij nemen?

Ik was eerst huiverig voor de THC olie, maar mijn nieuwsgierigheid en gevoelens van wanhoop kregen me toch zover het te proberen.
Ik neem maar 1 druppel en daar zullen niet veel mensen stoned van worden. Als je daarnaast ook (overdag) CBD gebruikt is de kans om stoned te worden NOG kleiner.
Dus als je het kan betalen zou ik het gewoon proberen en als je er na aankoop toch vanaf wilt dan neem ik het graag van je over ;-)

Heel veel sterkte, ik weet hoe zwaar het is, probeer zo lang mogelijk zonder AD, het kan altijd nog...

Meuzik,

Wat er volgens mij bedoelt wordt met hulp zoeken is iemand proberen te vinden die echt bereid is samen met jouw een plan van aanpak te maken om hier van af te komen. Zij hebben er meer verstand van en al vaker mensen geholpen. Ik meen ook eens gelezen te hebben, dat mensen als ze uiteindelijk bij de kleinste beschikbare dosis zijn aan gekomen dat ze dan de tabletjes/pillen door midden snijden of pletten en dan een half, kwart, een tiende of nog minder nemen, dat kan je ook nog doen als je het zo niet vol houd.

En ik zelf persoonlijk vind gebedsgenezing meer zweverig dan goede alternatieve therapieën. Ik denk zelf dat de kerk dat soort therapieën zwart afschildert om mensen erbij weg te houden, net zoals je op televisie ook alleen maar negatieve dingen hoort over alternatieve geneeswijzen en hoe gevaarlijk dat wel niet is.

De stichting mediwiet, kan je wel vertellen hoe je aan THC olie kan komen, het is niet meer illegaal dan gewone echte wiet er zijn alleen geen regels over daarom kan je het niet zelf zo in een koffieschop kopen. En je wordt er niet stoned van als je het als zetpil gebruikt (gewoon in een capsule stoppen) heb op youtube filmpjes gezien. Maar stoned zijn lijkt mij nog altijd veel minder erg dan wat jij nu door maakt en het is niet zo dat je dan meteen helemaal niks meer uit kan voeren en dat duurt ook geen hele dagen. Meld je dus even aan bij de stichting mediwiet dat moet via het contact formulier dan vertellen zij je waar je THC-olie allemaal kan kopen en hoe je het zelf kan maken.

Ik weet dat het echt niet alles uit maakt maar het is veel makkelijk vol te houden als je weet dat het goed komt. En dat Is weer veel makkelijk te geloven en de rest los te laten als het beter gaat. Maar toch is het heel belangrijk om te geloven dat het goed komt en het ook voor je te zien. Het filmpje hieronder heeft mij van de winter heel erg geholpen. Speel het gewoon heel vaak na elkaar af en doe mee en laat eventueel de tranen gewoon lopen. En blijf dan doorgaan met dat filmpje tot je op dat moment ook echt beter voelt en als je hem een volgende keer weer nodig het dan draait je hem weer heel vaak af.

@lievergezond Daar heb je een goed punt. Ik geloof idd dat het kan. Nog steeds geloof ik dat, hoewel het op de zwaarste momenten wel heel erg uit beeld is.

@bananenjam Tja, het is soms a hell of a job, zeg maar. Momenteel werk ik een dagje thuis, bij m'n ouders. Dat geeft rust en toch een beetje afleiding.
Ik ben nu met cbd begonnen. Dat was al een drempel. Wellicht volgt thc nog.
Verder heb ik geaccepteerd dat alprazolam voor mij tijdelijk een hulpmiddeltje is om de ergste ellende af te vlakken.

@kaaskanlekkerzijn Mijn opmerking over gebedsgenezing was met een knipoog. Ik ben heel religieus opgegroeid, maar van gebedsgenezing was men wars. Dus ik ben daar ook niet meteen fan van.

Wat betreft afbouwen: ik ben al zonder mijn anti-depressiva. Ik moet nu zelf de afweging maken of mijn huidige situatie nog een gevolg is van het afbouwen (ik ging redelijk snel van 75 mg naar 0) of een nieuwe balans waarin mijn psyche dus juist uit balans is, met veel angst en somberheid.

Zwangere en zogende vrouwen die aan psychiatrische medicatie zitten zadelen hun kinderen op met ontwenningsverschijnselen:

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan