antidepressiva

Oja en de hypnotherapie is de eerste therapie ( afgezien van haptotherapie) die mij geholpen heeft echt mijn lichamelijke klachten Door depressie op te heffen. En dit kan ik ook steeds beter zelfstandig. Psycholoog leert mij dit bij mezelf toe te passen. Ik raad het iedereen aan!

Het leek zo goed te gaan zonder medicatie. ..maar afgelopen dagen waren een hel. Ben zwaar over mijn grenzen gegaan....voelde mijn bijnieren opspelen letterlijk. Ben daarna compleet verward en angstig geraakt. Heel veel lichamelijke pijn. Huisarts gebeld en gepraat daarna veel huilen en gelukkig met mijn vriend gepraat en een goede vriendin. Vroeger had ik mezelf dan helemaal afgesloten voor iedereen en was nog angstiger geraakt. Ik sta nog steeds achter mijn beslissing om te stoppen het is alleen zwaarder dan ik dacht. Probeer veel rust te nemen en goed te eten en van me af te praten...Misschien moet ik weer aan de adrenal. Ik zal weer een tekort test bij Marijn doen. Eet veel rauwe boter, rauwe melk en rauwe kaas en eieren maar grenzen stellen blijft een groot probleem. Maar ik geef niet op

Hier ook goede ervaringen met st. Janskruid.

En voor nu ook rust, rust, rust!
Adrenal ook weer starten.

Als st Janskruid niet goed valt, kun je ook nog siberische gingseng proberen, daar heb ik veel baat bij gehad oa.
En mijn chinese arts raadde rozemarijn aan van Oligoplant omdat daar Lithium in zit wat ook in anti depressiva zit.

@mike I lady en femke
Zal ik eens sint janskruid gaan proberen. Ik had Siberische ginseng al eens eerder over gehoord. Dank jullie wel. Ga de hele middag en avond rusten en even praten met goede vriendin.

@heksje nee mijn darmen werken niet goed. Obstipatie waarvoor kruidenmiddel wat redelijk helpt. Heb wel net mijn ontlasting op candida laten testen en de ontlasting was lichtje verzuurd maar verder prima. Ik weet dat gezondheid in de darmen huist. Ik probeer ook af en toe kefir te maken maar omdat mijn energie zo laag is kom ik soms niet eens aan koken toe...Dus ook geen bottenbouillion. Ik neem nu gewoon heel veel rust. Dat is denk ik het beste.

Hoi paika14: ik vermoedde dit al. Ik denk namelijk dat een depressie veelal door problemen met de darmen komt.
Als de darmen goed op gang zijn en de bijnieren gezond/ondersteund dan kan het maar zo zijn dat er van depressie geen sprake meer is. Andere middelen zoals St. Janskruid zullen bij een depressie waarvan de oorzaak in de darmen/bijnieren ligt niet werken.

ik ben zelf jarenlang depressief geweest, sinds mijn ex vertrokken is nooit meer last van gehad

Haha, hier moest ik even om lachen ;)! Bloody damn exen ook!

@heksje. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik voelde deze week bij overbelasting ook letterlijk mijn bijnieren. Dus ik ga in overleg met een natuurarts. En hij heeft nog meer opties voor natuurlijke middelen en hij zou mijn situatie analyseren.
@jhanne tja stress..ik heb een zeer ernstige psychische stoornis waarvoor al jaren therapie. Dit heb ik opgelopen in mijn vroege kindertijd. En ik kan dus bijna geen stress meer aan omdat ik jarenlang heb overleefd. Daarvan zijn mijn bijnieren erg uitgeput geraakt. Ik herstel nu steeds meer van de stoornis maar de medicatie heeft veel onderdrukt en dat kwam deze week naar boven. Dus alles moet heel gedoseerd gebeuren. Ik moet constant balans zoeken. En mijn energie weer opbouwen. Zit ook al zes jaar thuis. Kan zelfs leuke dingen bijna niet vanwege tekort aan energie.

hoi Jhanne, ik ben de afgelopen jaren veel depressief geweest, maar dan vooral na inspanning: dan kon mijn lichaam niet snel genoeg rust vinden. Maar met de rust (en dat was dan een kwestie van dagen) ging dan telkens de depressiviteit wel weg. Dit is toch een ander soort depressiviteit dan van een ex die weggaat. Dat is meer zielepijn. Afgelopen maand heb ik het ook weer goed gevoeld, die depressiviteit, toen ik op avontuur ging met kelp en toen mijn schildklier op zijn kont ging liggen als gevolg daarvan. Nu denk ik: bij mij is het geen genetische gevoeligheid voor stress an sich die een rol speelt, maar dat ik door een genetische gevoeligheid voor hedendaags slechte voeding (te veel gluten in doorgekruiste granen), melk van doorgefokte koeien, gmo-soja en joost mag weten welke andere rare dingen (msg), insecticiden, oestrogeendominantie etc. etc. ook minder stressbestendig word omdat mijn lichaam al zo hard aan het vechten is.

hoi Jhanne nu lijkt het misschien net of ik onderschrijf wat je zegt, maar ik bedoelde te zeggen dat ik vanuit lichamelijke redenen depressief en moe was en niet stressbestendig terugkijkend.

"Ontsteking is steeds betrokken bij de oorzaak van gemeenschappelijke psychische aandoeningen, in het bijzonder depressie. Deze techniek kan een krachtige methode zijn om patiënten te identificeren die zeer gevoelig zijn voor de gevolgen van ontstekingen op de hersenen. Ze kan ook worden gebruikt om de respons op nieuwe anti-inflammatoire therapieën die nu worden getest in geval van depressie, te monitoren." http://www.leefbewust.com/2016/nieuws/hersenen_ontstekingen.html

In het stuk van de link lees je dat ontstekingen in eerste instantie vermoeidheid opleveren en in een later stadium krijg je er gratis en voor niets ook nog de depressie bij als de ontstekingsreacties in het lichaam maar lang genoeg aan blijven houden.

Dank je wel Debsy!! Ik heb nog een vraag. Sinds ik gestopt ben met medicatie heb ik regelmatig stekende pijn in mijn nieren. Zou dat komen Door de uitputting? En ik ben nog steeds erg snel moe maar wil wel wat gaan wandelen maar als mijn bijnieren toch uitgeput zijn is dit niet zo handig toch?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan