antidepressiva

Gemeten met een kwikthermometer onder de oksel?

Kan zeker ook een serotonine probleem zijn maar omdat je aangeeft dat je een in het verleden gediagnosticeerd schildklier probleem hebt lijkt het mij toch dat je niet moet uitsluiten dat een groot gedeelte van je problemen daar de oorzaak in hebben.

Ja onder de oksel. Wel een digitale thermometer ik heb geen kwikthermometer.

Ik lees dat hoge dosissen magnesium van 1 gram ook kunnen helpen.

Ik neem nu 300mg magnesiumcitraat en 20 sprays magnesiumolie. Dus ik mag nog ophogen? In 1 keer te nemen 's avonds?

Al is het een serotonine probleem dan nog is deze niet per definitie op te lossen door antidepressiva. Serotonine wordt aangemaakt door je lichaam en als je hier een tekort aan hebt, dan zit er iets niet goed in je lijf.

Ook hier tellen al je organen mee.

Je schrijft ook dat je een bijnieren uitgeput zijn en dat je angsten hebt. 1+1=2 daar uitgeputte bijnieren voor angst zorgen. Ze weer opjagen met adrenal is wellicht niet de verstandigste keuze (hierover verschillen namelijk op dit forum de meningen nogal); jezelf rust gunnen wel.

Ik proef in je berichten dat neigt naar het nemen van Seroxat. Ik hoop dat je je meer inleest en beseft wat dit spul precies is en dat het niet dé oplossing voor je is. Het pad van gezonde voeding zorgt ervoor dat je lichaam geneest en daardoor ook je geest vrij zal zijn van depressies, angsten en wat voor andere psychiatrische problemen dan ook. Het pad van antidepressiva leidt naar onderdrukking van symptomen en verslechtering van je gezondheid. Aan jou de keuze (dus niet aan mij, je familie, of wie dan ook).

Zal ik je een kwikthermometer toesturen? Ik heb er nog 5 (niet gebruikt! :P ) liggen.

Ik ben wel benieuwd of dat dan verschil maakt.

Quote:
Ik neem nu 300mg magnesiumcitraat en 20 sprays magnesiumolie. Dus ik mag nog ophogen? In 1 keer te nemen 's avonds?

Kan wel ja, als je teveel neemt wordt het afgevoerd via de ontlasting (diarree)

Hoi Klavertje4

Als eerste een compliment dat je de Seroxat helemaal hebt afgebouwd. Dat is echt een prestatie want heel veel mensen komen nooit tot dat punt. Ik hoorde onlangs van mijn behandelaar dat de meeste mensen blijven steken op 10 of 5 mg. Zodra ze daar mee stoppen gaat het radicaal mis.

Ik slik ook adrenal en heb een tijdje daar een dierlijk schildklierhormoon bij geslikt. Dit op advies van R. Velthuis, dus geen probleem lijkt me. De schildklierhormoon slik ik niet meer omdat het niets bij me deed.

Op zijn advies ga ik nu de adrenal afbouwen en verder met Rhodiola. Ik kan nog niet zeggen wat het doet want ik ben net vandaag begonnen.

Misschien is dit wat voor jou omdat de Rhodiola de serotonine opname bevordert. Ik heb helaas geen link voor je, maar als je googled op internet kan je er veel over lezen.

Heksje schrijft het volgende:
Quote:
Je schrijft ook dat je een bijnieren uitgeput zijn en dat je angsten hebt. 1+1=2 daar uitgeputte bijnieren voor angst zorgen. Ze weer opjagen met adrenal is wellicht niet de verstandigste keuze (hierover verschillen namelijk op dit forum de meningen nogal); jezelf rust gunnen wel.

Hier ben ik het niet mee eens. Ook ik heb een angststoornis (gehad) en daarvoor Seroxat geslikt (ben nog steeds aan het afbouwen, nu 10 mg). Heb heel vaak geprobeerd om te minderen en was nooit eerder gelukt, totdat ik adrenal ging gebruiken. Bij mij geeft adrenal totaal geen opgejaagd gevoel maar heeft me onwijs geholpen bij het afbouwen van de Seroxat zonder enige bijwerking dan ook.

Dankje gif-vrij.

Welk merk Rhodiola gebruik je? Welke dosage?

Ik slik wel nog adrenal maar voel me gejaagd. Wss door de stress.

Mag je adrenal en rhodiola combineren?

hoi Klavertje, als ik mijn familie of naasten als maatstaf had genomen aangaande de behandeling van mijn klachten dan weet ik zeker dat ik achteruit gegaan zou zijn.

Ik gebruik Rhodiola van het merk Fytocura. Hiervan mag je 1 tablet van 1000 mg per dag, 's ochtend bij het ontbijt in te nemen. Ik neem het nu nog samen met de adrenal, maar ga de adrenal nu proberen ook te stoppen. Rhodiola werkt ook ondersteunend voor de bijnieren en bevordert de serotonine opname.

Zelf slik ik momenteel nog maar 2 x daags 1 adrenal per dag. Mijn dochter slikt 2 x daags 2 adrenal per dag en zij gaat nu ook de Rhodiola er bij gebruiken en langzaam de adrenal afbouwen.Normaal gesproken kan je zo met de adrenal stoppen, maar omdat mijn dochter heel erg moe wordt als ze er mee stopt gaat ze dit langzaam aan doen.

Had je dat opgejaagde gevoel ook nog met Seroxat? Je bent nog niet zo lang helemaal gestopt. Het kan dus ook nog een bijwerking zijn van het afbouwen.

Heksje,

Ik ben het niet eens met dat gedeelte dat de adrenal de bijnieren opjaagd. Dat geldt niet voor iedereen. Ik had extreem uitgeputte bijnieren een een ernstige angststoornis en ben door de adrenal compleet tot rust gekomen.

Bedankt gif-vrij. Is dit te bestellen bij Iherb? Ik woon in België. Ik zag eentje van Jarrow Formulas 500mg.

Dat opgejaagde gevoel heb ik al een hele tijd, nu sinds het stoppen nog wat toegenomen

Het zou mij niets verbazen als het opgejaagde gevoel van de Adrenal suppletie af komt. Lees de berichten hierover van colonquixote op dit forum maar eens door, waaronder hier een citaat:
Quote:
Iemand met een bijnieruitputting wil je niet nog eens opjagen door hem van extra adrenaline te voorzien. Het werkt bloeddrukverhogend. Het stimuleert het sympatische zenuwstelsel.

Quote:
Ik ben het niet eens met dat gedeelte dat de adrenal de bijnieren opjaagd. Dat geldt niet voor iedereen.

Daarom schrijf ik ook al:
Quote:
Ze weer opjagen met adrenal is wellicht niet de verstandigste keuze

Wat voor de één prima werkt, hoeft niet per definitie voor de ander te werken. Net als het feit dat wat voor de één verkeerd uit pakt, dat het voor de ander net zo is. Mogelijkerwijs is het een idee om even met adrenal te stoppen zodat je kunt merken wat voor invloed dit op je heeft Klavertje4?

Ik herken het opgejaagde gevoel overigens heel erg en denk dat het meerdere oorzaken kan hebben, zoals bijvoorbeeld de eerder genoemde bijnieren al dan niet door adrenal, de schildklier, maar ook het slikken van veel supplementen. Als ik het ayurvedisch bekijk dan komt bij mij het idee op dat een Vata persoon van slag raakt door het slikken van supplementen. Kortom, het is niet -wederom- een kwestie van dempen, maar zoeken naar de oorzaak van dat opgejaagde gevoel. Dit gevoel is bij mij behoorlijk afgenomen sinds ik vetten en eiwitten eet en bijna alle supplementen heb laten staan. Het ontstaat heel snel bij mij door bepaalde theeën of voeding.

Hoi Klavertje4,

Ik heb ze via Ron Velthuis gekregen, weet niet of ze via iHerb te krijgen zijn.

Ikzelf heb de Rhodiola 1000 mg, 3 % Salidroside, het is wel prijzig.

Ik denk dat het opgejaagde gevoel ook meerdere oorzaken heeft, maar dat de bijwerkingen van het afbouwen van de Seroxat heel erg meespeelt. Je hebt het opgejaagde gevoel al een tijdje, maar je bent ook een lange tijd bezig geweest met afbouwen.

Als je twee weken gestopt bent Klavertje4, dan lijkt het me wel dat je iets zou moeten merken. Echter is het natuurlijk nu ook wel een hele drukke tijd voor je lichaam daar je nog niet zo lang gestopt bent met de Seroxat en het lijf hier behoorlijk van moet bij komen. Het lijkt me dan ook heel moeilijk om nu één duidelijk iets aan te wijzen als dé oorzaak van je opgejaagde gevoel.

Alles verandert als je stopt met die pillen, dus er kunnen klachten verergeren die wellicht later zo ineens weer verdwijnen en vice versa.

Het is een zoektocht die niet makkelijk is, maar ik hoop dat je volhoudt want als je weer aan de pillen gaat zitten dan begin je weer van voren af aan en dat zou verschrikkelijk zonde zijn van al je moeite die je nu gedaan hebt met het afbouwen en dergelijke.

Bedankt voor je steun heksje.

Ik ga echt door een rotperiode heen nu. Ik ben ook bang om weer iets nieuws te proberen zoals die rhodiola en weer extra hartkloppingen te krijgen. Maar ik heb geen keus. Ik moet iets doen.

Rhodiola bestellen van Now Foods of Jarrow Formulas? Beide 500mg

Klavertje4, ik ken niet je hele verhaal. Ik zie dat je veel geschreven hebt op het forum en al een tijd lid bent. Dat kan ik niet allemaal lezen helaas :oops:

Je schrijft dat je iets moet doen, maar je schrijft ook dat je angst voor iets nieuws hebt. Waarom moet je iets doen? Zo voelt het misschien wel, dat er iets moet veranderen, maar wie zegt dat Rhodiola de weg is? Weer een nieuw supplement nemen en weer moet je lijf eraan wennen. Het lijkt me niet dat dit de weg is.

Hoelang ben je nu op één dieet en met dezelfde supplementen geweest? Je lijf kan niet alsmaar meegaan in je zoektocht; in ieder geval niet steeds weer op korte termijn.

Ik heb zoveel vragen aan je, maar weet tegelijk ook niet alle antwoorden. Je schrijft over pms, dus misschien zijn je hormonen nu wel aan de hobbel. Er zijn zoveel mogelijkheden en het is belangrijk om eerst wat rust te nemen en vervolgens alle opties eens rustig te bekijken. Ook ik ben als een voetzoeker tekeer gegaan en wil steeds maar dé pil en hét middeltje vinden. Die zijn er echter niet. Er is maar één wondermiddel en dat is goede gezonde voeding. Je herstel van de seroxat en wellicht ook van allerlei andere zaken heeft tijd nodig.

Wat mij nog wel helpt tegen het opgejaagde gevoel is echt bewust rust nemen. Even op bed liggen, ademhaling naar de onderbuik brengen en gewoon wat voor me uit dagdromen over leuke dingen. Echt even rust voor jezelf nemen. Doe ik dat niet dan gaat mijn ademhaling steeds hoger zitten, ga ik steeds meer rondlopen en wordt ik alsmaar onrustiger.

Houd vol!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan