Het zou mij niets verbazen als het opgejaagde gevoel van de Adrenal suppletie af komt. Lees de berichten hierover van colonquixote op dit forum maar eens door, waaronder hier een citaat:
Quote:
Iemand met een bijnieruitputting wil je niet nog eens opjagen door hem van extra adrenaline te voorzien. Het werkt bloeddrukverhogend. Het stimuleert het sympatische zenuwstelsel.
Quote:
Ik ben het niet eens met dat gedeelte dat de adrenal de bijnieren opjaagd. Dat geldt niet voor iedereen.
Daarom schrijf ik ook al:
Quote:
Ze weer opjagen met adrenal is wellicht niet de verstandigste keuze
Wat voor de één prima werkt, hoeft niet per definitie voor de ander te werken. Net als het feit dat wat voor de één verkeerd uit pakt, dat het voor de ander net zo is. Mogelijkerwijs is het een idee om even met adrenal te stoppen zodat je kunt merken wat voor invloed dit op je heeft Klavertje4?
Ik herken het opgejaagde gevoel overigens heel erg en denk dat het meerdere oorzaken kan hebben, zoals bijvoorbeeld de eerder genoemde bijnieren al dan niet door adrenal, de schildklier, maar ook het slikken van veel supplementen. Als ik het ayurvedisch bekijk dan komt bij mij het idee op dat een Vata persoon van slag raakt door het slikken van supplementen. Kortom, het is niet -wederom- een kwestie van dempen, maar zoeken naar de oorzaak van dat opgejaagde gevoel. Dit gevoel is bij mij behoorlijk afgenomen sinds ik vetten en eiwitten eet en bijna alle supplementen heb laten staan. Het ontstaat heel snel bij mij door bepaalde theeën of voeding.