Betaine HCl

Bij mij was de pijn echt alsof m'n maag wegbrandde. Ik moest snel water drinken om het zuur te verdunnen anders werd het bijna ondragelijk. Dit vertel ik even om het gevoel te beschrijven.

 
Vandaag bij Fred Neelissen wees bij mij uit dat ik beter geen betaine HCI kan nemen.

De tabletten testten als totaal ongeschikt voor mij.

Dus misschien kinesiol. testen of pendelen of het wel geschikt voor je is.

Het is maar een idee.

 
Fijn dat je dat nu weet Marijan!

Goed idee inderdaad. Ik ga Marijn van balans-balans.nl binnenkort maar weer eens een bezoek brengen.

 
Inmiddels gemerkt dat ik maar 1 of 2 caps. nodig heb van Betaine HCL. Over een tijdje wil ik wel naar Fred Neelissen, hij kan dan ook testen of het wel goed voor me is. In de tussentijd blijf ik het zo aanpakken icm sole, en heel soms appelazijn.

 
Ik heb vandaag ook Betaine & Pepsine van OAV gekocht.

Nou hoor ik verschillende verhalen over de inname en de hoeveelheden. Wat vinden jullie het beste? Meteen na een maaltijd innemen? Na elke maaltijd? Of gewoon bij 1 maaltijd laten en dan zoveel nemen net zolang ik het zuur krijg?

 
Hoe lang na de maaltijd heb je de capsules genomen? Ik ga uit van 3 kwartier na de maaltijd innemen, dat is naar mijn idee het beste. In dit topic heb ik ergens een link gepost waar uitleg gegeven wordt over de inname na het eten. Gadsie nam bijvoorbeeld 11 capsules en voelde toen pas pijn. Ik zou zelf niet meer dan 6 capsules nemen, aangezien 7000 mg. HCL de max. dosis is. Daarboven heeft het geen effect. Ws. voel je niks omdat je een groot maagzuurtekort hebt? Ik kon er eerst ook 6 innemen, dikke week later ben ik overgeschakeld naar 1! Kan dus snel gaan.

 
Ik neem ze meteen na mijn maaltijd. Ik moet het dus 3kwartier later innemen?

Neem al bijna 2 weken 5capsules per dag. Echter krijg ik het nog niet erg zuur...

 
Ik zit nu op 7 maar merk er ook helemaal niks van... Ik slik ze zo'n 40 minuten na de maaltijd. Bij het ontbijt en bij het avondeten. Hoe lang duurde het bij jullie voordat je kon minderen? Ik heb die van now. Heeft iemand wel eens die maximale 7000 Mg genomen?

 
Ik zit nu ook aan 7 per maaltijd en eet frequent, voel nog niks... Ik heb meer honger en mijn ontlasting is opmerkelijk lichter van kleur. Nog iemand deze ervaring?

 
Ik ga ontzettend stinken (adem) van de Betaine HCL met pepsine. Hebben meer mensen hier last van? Vind dat heel raar want de meeste mensen komen juist van hun stankgeur af door HCL als ik internet mag geloven. Wat zou ik anders kunnen gebruiken want mijn eiwitvertering verloopt niet heel soepetljes.

 
Even mijn bericht omhoog schuiven. Ben toch benieuwd naar een antwoord. Na het eten van eieren krijg ik sinds 3 maanden ineens een erg slechte adem (poeplucht). Maar na het slikken van HCL krijg ik dezelfde poeplucht. Iemand een idee wat ik nu het best kan doen? zouden spijsverteringsenzymen een optie zijn? Ik Google me suf maar kan nergens iets hierover vinden.

 
@kleurig

Wat een vervelend probleem met die lucht!

Een anderhalf jaar terug heb ik Betaine HCL met pepsine van Lamberts gebruikt.

Werkte prima voor mij.

Hooguit 3 tabletten per maaltijd.

Later kreeg ik maagpijn van de tabletten, maar ik begrijp nu door het lezen van deze topic dat dat gewoon betekende dat mijn maagzuurproductie weer op orde was.

Nu een anderhalf jaar later kwam ik door het lezen van deze topic en tegelijkertijd steeds een zwaar gevoel na het eten op het luminieuze idee om maar weer eens wat HCL tabletten te gaan gebruiken.

En nu voelt de vertering van mijn eten daardoor weer prima :D

Ik had nog een nieuwe ongeopende pot, dus dat komt dan mooi uit :)

Dat overkomt mij wel vaker, dat ik nèt na het bestellen van een nieuwe pot met een bepaald supplement ermee stop - al dan niet door de situatie of voortschrijdend inzicht gedwongen waardoor ik intussen nog wat (bijna) nieuwe potjes van het een en ander heb staan :|

De tabletten slik ik zelf een 10 tot 20 minuten na de maaltijd.

Wellicht eens een ander merk proberen?

 
Ik heb dit opgezocht in het boek over de lever- en galzuivering van Andreas Moritz en hij wijt het aan galstenen. Heb je al 1 of meerder L&G-reinigingen gedaan?

Mike

 
Hoi Frank en Mike, dank voor jullie reactie. Ik heb alleen de milde lever- en galreiniging een tijdje gedaan. De grote nog niet. Ik wilde dit eigenlijk pas doen wanneer mijn bijnieren wat sterker zijn. Want het levert ook wel wat stress op denk ik. Mike, hoe kun je verklaren dat het door galstenen komt? Of wat zegt het boek erover?

Twee weken geleden ben ik begonnen met spijsverteringsenzymen. En sinds dit weekend heb ik maagpijn, nog nooit gehad, maar dus duidelijk een maagzuur te kort. Ik denk o.a. ook dat het daar door komt. Nu dus wel weer aan de HCL met pepsine begonnen en nu neem ik de stanklucht maar voor lief. Als die nare maagpijn maar over gaat. Ik zal meteen weer met de milde leverreiniging beginnen. Ik ben ook even gestopt met het eten van eiwitten (vlees). Want dat schijnt belastend te zijn, las ik. Ik eet wel veel bottenbouillon omdat ik aan het einde van GAPS zit. Op die manier krijg ik wel wat kleine sliertjes vlees binnen maar ik laat de hompen vlees even voor wat t zijn.

Nog steeds zijn alle tips ontzettend welkom!

 
Ik wil ook de Betaïne HCL gaan proberen om m'n spijsvertering te verbeteren.

Dit topic helemaal doorgelezen en een paar pagina's terug zag ik dit staan:

Quote:
People that are “high risk” shouldn’t take Betaine HCL without supervision. You’re high risk if you’re consuming any anti-inflammatory medicines. Examples of those are: corticosteroids, aspirin, Indocin, ibuprofen (Motrin, Advil) or other NSAIDs. These drugs can damage the GI lining and supplementing with HCL could aggravate it, increasing the risks of bleeding or ulcer.


Nu neem ik adrenal cortex voor m'n bijnieren wat cortisol produceert. Is dat niet hetzelfde als corticosteroids wat hierboven als high risk wordt aangegeven?

Verder zit ik bij iHerb te kijken naar een product met de minste (of minst schadelijke) vulstoffen. Overal lijkt wel die magnesium stearaat in te zitten. Heeft iemand ondertussen een nog zuiverder product gevonden dan die van NOW?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan