Ik ontving een email van een zeer trouwe meelezer die mij (overigens met de beste bedoelingen) probeerde te wijzen op het feit dat er in het verleden ook de nodige blanke slaven zijn geweest. Dit is wat ik haar heb geantwoord:
Dit is mij welbekend en hier ben ik op het forum ook wel eens op ingegaan. Het woord 'slaaf' is afkomstig van het feit dat de Oost-Europese Slaven de allereerste waren die als zodanig werden ingezet.
Om de een of andere reden wordt dit als een soort 'tegenargument' gehanteerd, zo van: het is niet alleen zwarten overkomen. Maar achter ALLE slaven, ongeacht hun huidskleur, zitten dezelfde slavenmeesters en deze zijn zonder uitzondering allemaal blank.
Slavernij is een blanke uitvinding, punt. De islamieten hebben de langste traditie, gevolgd door de Europese christenen. Of we het nu onszelf of andere volken hebben aangedaan is irrelevant, het is en blijft onze pathologie om medemensen te onderwerpen aan dergelijke onmenselijke behandelingen.
Het mag duidelijk zijn dat op de achtergrond de Khazaarse 'joden' de grote spelers waren in de slavenhandel. Overal waar je mensen op beestachtige wijze behandeld ziet worden, zie je hun hand terug. Tot op de dag van vandaag.
Mike