Bottenbouillon

Aardig of niet aardig, je beantwoordt vragen niet Celticmyst. Je zet hier klachten neer, klaagt steeds dat dingen niet haalbaar zijn maar er is enorm veel onduidelijkheid wat je nu precies wel doet om aan je gezondheid te werken.

Er zijn een hoop adviezen gegeven waar je steeds weer tegen in gaat. Het is duidelijk dat menigeen zijn/haar geduld verliest. Het is hier geen chat waar je steeds maar weer iets meldt. De discussie en het gesprek komt verder niet op gang omdat je niet in gaat op de berichten die er staan.

Nu schrijf je WEER dat je WAT kokosolie en roomboter aan je eten hebt toegevoegd. Hoe duidelijk moeten we nog zijn. Doe je huiswerk en dan weet je dat je eten moet zwemmen in het vet.

Je vraagt of het eten niet simpeler kan. Jawel hoor, haal een magnetronmaaltijd bij de Albert Heijn en dan heb je het simpel. Hoe simpel wil je het hebben? Kom op zeg, het voorstel van Tanja is verdomde simpel.

Het wordt echt tijd dat je je huiswerk doet, je inleest in de materie, vragen gaat beantwoorden en ZELF werkt aan je gezondheid. Je wilt een pot bouillon overnemen, je wilt dat we alles tot in details vertellen terwijl het al zo enorm simpel is. Je spreekt steeds tegen, strijkt mensen tegen de haren in en als mensen dan na enkele signalen te kennen geven dat ze er nu klaar mee zijn dan is het ineens niet aardig.

Met klagen kom je er niet, met jezelf inlezen en goed voeden wel. Begin daar eens mee. Je hebt blijkbaar tijd zat om hier het ene klagende bericht na het andere neer te zetten, daar heb je blijkbaar ook genoeg energie voor, dus dan kan je ook vanmiddag naar de Albert Heijn en de producten halen die Tanja voorstelt. Ghee verkopen ze daar niet maar dan pak je gewoon roomboter. Als roomboter niet bevalt en je wilt ghee, dan maak je zelf ghee.

Je bent 29 dus enige zelfstandigheid zou je toch wel moeten hebben.

Ook vast niet aardig, maar we zitten hier ook niet om aardig gevonden te worden maar om elkaar te helpen, al zijn er -net als overal- grenzen.
 
Ik heb geen ghee in huis, varkensspek/lever vd albert heijn? Kan het niet simpeler??

Nou, als je niet naar de boeren wil, niet naar de Appie, hoeveel simpeler wil je het dan nog hebben? Is er nou echt helemaal niemand hier van het forum die Celtic een bordje eten wil brengen? Een boterham met plastic kaas en een blikje cola erbij? Gewoon omdat dat pas echt lekker simpel is! (al is dat dan weer een uitdaging voor de meeste forumers, omdat die dan speciaal die moeten gaan kopen!)

Succes!
 
ik weet niet of het al ooit vermeld is maar ik heb gelezen dat veel mensen het moeilijk vinden zonder bouillonblokjes een soep of de beestenbottenbouillon te maken.

ik heb van de week een maggiplant gekocht en deze toegevoegd [de blaadjes en voor mij ook de steeltjes] erg lekker.

je kunt de plant helemaal plukken en invriezen.
wel ingevroren in de soep doen.

ik zeg smullen van een gezonde lekkere beestenbotten bouillon :]
 
Hoe moeilijk is het om zonder bouillonblokjes soep te maken? Deze zijn bedoeld om de vlees- en bottensmaak van ouderwetse soep te imiteren. Verder bevatten ze veel zout. Dus botten, vlees en Keltisch zeezout en je bent er! Soms denk ik werkelijk dat alle hoop verloren is, als ik dit soort dingen lees.

Mike
 
En botten kun je ook online bestellen als het te ver is. Bij Pure Graze heb ik vorige week een bestelling gedaan en binnen een paar dagen netjes in huis. Ook bij Schotse Hooglanders heb ik dit meer dan eens gedaan.
Honger die niet te stillen is (terwijl je wel goed eet) kan ook een chroom tekort zijn.
 
hmm begrijp me niet verkeerd ik vind de soep goed te maken zonder bouillonblokken.
ik heb het van de week een keer gemaakt met de maggi plant en vond dit erg lekker.
gaf het meer als tip.

silvia
 
Ik heb van de week een maggiplant gekocht en deze toegevoegd [de blaadjes en voor mij ook de steeltjes] erg lekker.

je kunt de plant helemaal plukken en invriezen.
wel ingevroren in de soep doen.

Ik heb een paar van deze planten in de tuin staan. Moeten de bladeren nog bewerkt worden (zoals blancheren) voordat ik ze in kan vriezen, of kan ik ze plukken en gelijk invriezen? Inderdaad heerlijk om aan de bouillon toe te voegen.
 
Ik ben het advies van Marijn van de cola in een ander daglicht gaan zien. Als je naar de supermarkt gaan en een speklapje kopen en in de pan gooien al hopeloos ingewikkeld vind. Dan is een magnetronmaaltijd dat ook dat kost volgens mij namelijk net zo veel moeite en een boterham met plastic boter en kaas kost nog meer moeite je moet verschillende dingen kopen en in de juiste volgorde op je boterham doen. Dan blijft inderdaad alleen cola over dat hoef je alleen maar te kopen en terwijl je naar huis fiets/loopt/rijdt kan je het al naar binnen gieten en je hebt instant energie.
Ik denk nu dus dat Marijn wel eens deze conclusie al aan de telefoon kan hebben getrokken en toen maar de cola heeft "geadviseerd" niet letterlijk bedoelt maar omdat ze niks wil en dat ook overduidelijk afstraalt.
 
jajaj ik weet het nu wel. Ik ga geen oeverloze discussies meer aan want dat is inderdaad zinloos, aan maar werk nu aan mijn herstel!
Ik vind het stom dat ik niet eerder met de bouillons a/d gang ben gegaan maar SO BE IT.

Alles heeft 4 uur geprutteld. Een dingetje snap ik niet helemaal. Ik ga nu het vlees vd botten halen en in de blender doen en terugin de bouillon. En daarna meteen in een zeef, maar dan is het nog heel waterig toch? Ik neem aan dat het nog niet zo dik is?
Ik bedoel kan ik het dan meteen gebruiken met een gekookte prei erin? Of moet ik:
- nog 'n nacht wachten, moet het eerst in de koelkast dik worden en kan ik het dan pas gebruiken? Moet dat gelei met de prei dan nog 3 uur koken?

Graag even hulp ...
 
celticmyst gewoon het vlees van de botten afhalen en het vlees terug doen.
een bord opscheppen en lekker eten.
prei gewoon eruit laten.
heb je nog nooit soep gemaakt?
in de koelkast word de soep dik en als je hem warm maakt weer dun,omdat de vetten en gelantine dan weer vloeibaar worden.

silvia
 
Bedankt voor je berichtje. Maar, moet ik het merg er ook uithalen en terugdoen in de soep en dat OOK opeten???? Want er staat 'Doe het merg, flubbertjes en vet in de blender, maal het fijn en doe het terug in de bouillon'

Er zitten nu groentes in al, wortel, prei , ui.
Die had ik er vanmiddag al in gedaan!!! Wat moet ik daarmee dan?


NEEN! ik heb nog nooit soep zelf gemaakt. Nu raak ik weer in de war omdat ik nu niet moet gaan zeven. En er moet dan nog vet bij, kokosmelk of roomboter/rode palmolie/kokosolie
 
merg ook in de soep doen en opeten. De groentes zijn waarschijnlijk helemaal slap gekookt, die kun je ze er beter uitvissen.
 
o dus het gaat nu alleen om het merg en het vlees wat ik moet eten en de bouillon. en geen kokosolie
volgende keer de groentes later toevoegen? of helemaal niet
nou ik ga dit doen.

bij een vriendin kreeg ik het met een prei erin, en kokosolie/roomboter/rode palmolie...
 
Mijn bouillon,
Ik flikker runder knie of hak samen met varkenspoot of kippentenen in de pan,laat het een nacht in water staan en zet het de volgende ochtend 6-7 uren op pruttelen. Dan schep ik de bouillon in glazen pottten en laat het afkoelen. Dikke vetlaag op de gelei. En hier neem ik iedere dag een kop van.
Zo, is iets nog niet duidelijk????
Succes.
 
je eet het vlees niet op? want ik heb het vlees nu vd botten gehaald en in de soep gedaan, maar is dat niet wat teveel vlees vraag ik mij af. Als ik het door 'n zeef haal is het beter of niet???
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan