Bottenbouillon

Zit niet zo in je hoofd alles af te vragen doe het gewoon, probeer het uit. Vind je de groente te veel kapot gekookt dan haal je ze de volgende keer er uit en voeg je iets later nieuwe verse toe. Natuurlijk kan je ze mee laten trekken dat geeft smaak net zoals de merg en de rest allemaal smaak geeft. Daar zitten ook allemaal voedingstoffen in dus laat je die er in zitten. Alles wat je op kan eten kan je er in laten zitten. In genoeg andere culturen eten ze ook botten op dus als je wilt kan je die ook laten zitten, vind je het toch niet te eten dan haal je ze er de volgende keer uit. Je zou nu moeten weten dat groenten veel minder voedingstoffen bevatten dan dierlijk producten en dat met het trekken van de soep bijna alle voedingstoffen er al uit zijn en dat het daarom niet erg meer is om ze er uit te halen. Het is jouw feestje probeer wat uit en verander het de volgende keer als niks anders doet dan een recept tot de millimeter en seconde volgt en niet snap waarom je iets doet leer je nooit koken. Juist door uit te proberen leer je koken en dan kan je ook voor een volgende keer iets zelf uit proberen, maar dat is wel wat ingewikkelder dan een speklapje bakken.

En mijn laatste post was niet voor jouw bedoelt maar meer algemeen.
 
Aan de kippenvoeten/tenen die Ad gebruikt zit geen vlees dus kan hij het ook niet terug stoppen. Natuurlijk kan je het ook eten als er wel vlees in heeft gezeten maar je het weg hebt gegooid. Maar als het aan de botten heeft gezeten dan is het zonde omdat weg te gooien. Probeer het uit met en zonder vlees en groente en kijk wat jij het lekkerste vind. Probeer variaties uit. Het leven wordt anders behoorlijk saai als je over een paar jaar weet hoe je kippensoep moet maken maar nog alleen maar op een en precies dezelfde manier kan maken maar nog steeds bijvoorbeeld niet weet hoe je een goeie curry of stoofschotel moet maken laat staan dat je eens een andere soep eet.
 
Aan een knie of hak zit geen vlees en ik heb nergens iets van botten met vlees gezegd. Ik heb geen interesse aan vlees in de bouillon maar wel aan de gelei.Vlees? Zoveel betere manieren om het te verkrijgen naar mijn mening. Jij maakt je druk om zaken die helemaal niet van belang zijn mbt de waarde van bouillon en de rede waarom jij juist die bouillon nodig hebt. Hoe dit, hoe dat, wat als etc. en nog steeds geen gelei die kan helen. Simpel houden en geen tijd verspillen aan......bv al die posts.
 
Sorry dat ik een nieuw topic had geopend over vitamine c. Ik heb wel vitamine c tabletten nog ingenomen, hoge dosering, met magnesiumcitraat erbij.
Maar wat voor vitamine c wordt hier gebruikt? Ik kan het niet terugvinden op www.voedingisgezondheid.nl
In poedervorm? Of iets van Bio Esther C ?
 
Jullie hebben toch weer celticmyst munitie verschaft om ons de oren van de kop te vragen. En het was zo lekker rustig...

Mike
 
het is nog steeds rustig voor mij. laat je niet gek maken.
wanneer het maken van een bouillon zo'n probleem is, hoe gaat zo'n persoon dan door het leven??
Sterkte .
 
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar doe het toch. Stel dat iemand met een hersen-afwijking geboren wordt en ECHT HULP NODIG HEEFT dan zou ik heel anders naar zo,n persoon kijken. Zoiets als een baby, die weet niet beter en behandelen we met eindeloos geduld.
 
Er zij echter ook mensen die handelen alsof ze een hersen afwijking hebben maar deze niet hebben,bv trollen.
Wanneer iemand die afwijking wel heeft dan is dit forum , denk ik, niet de beste plek om hulp te ontvangen, Jullie zullen deze persoon niet 'bereiken'. Weten waar de grenzen van iemand helpen liggen is ook belangrijk.
Kunnen inloggen, commentaar geven etc. en geen bouillon kunnen maken???
 
Je kan alleen iemand helpen die er ook ontvankelijk voor is, anders dan heeft het geen enkele zin Liesje. Ik snap je gedachtengang, maar helaas werkt het niet zo dat je iemand kan helpen zonder dat diegene ervoor open staat. Tenzij je nu in de buurt woont en wat eten langs gaat brengen, maar of dit nou echt 'hulp' is vraag ik me dan ook nog af.
 
Is misschien heel gemeen van mij maar als ik eten zou klaar maken voor celticmyst dan zou ik het ook voor dr op eten.
 
Ja ik snap wel dat jullie zo denken hoor. Omdat ik steeds opnieuw vragen ging stellen.Ik heb geen hersenafwijking en ik plak ook geen stempel of oordeel op jullie dus dit vind ik niet zo aardig, sorry. Jullie zitten me gewoon belachelijk te maken hier!!!!!!!

Maar ik had de pure bouillon opgedronken, zo met niks erdoor (alleen de gelei) en dat gaf mij echt gierende honger en een opgelazen gevoel. De bouillon die ik NU heb, is zonder de groente dus, maar het is meer drap met veel vlees (vd botten die ik erin had dus). :(

Ik weet wel dat er meer mensen met gezondheidsklachten zijn, maar ondertussen begeeft mijn lichaam het gewoon, en jullie zitten hier grappen te maken.
 
@Celticmyst: als je nou eerst eens wat vragen van onze kant beantwoord (zie de vele reacties op je berichten in dit draadje), de gegeven adviezen naleest en hier eens over nadenkt, dan is het daarna misschien weer eens tijd om één van jouw vragen te beantwoorden.

Ik kan niets met de zinnen die je schrijft waarin je alleen maar klaagt, zoals:

ondertussen begeeft mijn lichaam het gewoon

Overigens zijn het geen grappen, is het niet belachelijk (want er valt hier weinig te lachen met al dat geklaag en de energie die je menigeen kost) maar worden er hier serieuze adviezen gegeven, serieuze vragen aan je gesteld en serieuze berichten verstuurd maar jij bent degene die alles in de wind slaat en de ene na de andere vraag stelt, alsmaar klaagt maar tegelijkertijd nergens antwoord op geeft en maar zeer, zeer weinig onderneemt om iets ten gunste van dat lichaam van jou te doen.

Kortom, òf je kunt de schuld bij ons leggen en je lichaam begeeft het straks òf je pakt jezelf nu eens bij elkaar, leest dit draadje door, laat alle goede adviezen eens tot je door dringen, bestudeert alle gegeven links en dit forum goed en werkt aan je gezondheid.

Met zeuren en klagen kom je nergens. Dat is alleen maar verspilde energie. Ook met wijzen naar de ander los je niets op. Als je wijst naar de ander, wijzen er nog steeds drie vingers naar jezelf dus begin eerst maar eens jezelf uit te foeteren.

Als je het niet te eten vindt, dan maak je wat anders en eet je dat op. Zo simpel.
 
http://www.mupload.nl/img/brdv1fwwqsf.jpg

ik had op het laatst een kopje water erbij gedaan nog, misschien beter niet kunnen doen, is het nu te waterig? de geleilaag is 1,5 cm na opstijven in de koelast
het smaakt een beetje naar jus. Ik had het opgegeten zoals geadviseerd met alleen vlees maar toen veel warmte in het lichaam en geen energie.

Beter misschien met prei, roomboter, keltisch zeezout erdoor? En dan sla met 3 eieren?
Is de bouillon zoals ik het nu heb. nog wel te gebruiken zo? Zitten hier genoeg voedingsstoffen Ik vraag mij af, of het niet dikker moet zijn.

Als je niet gewend bent zo te eten dan is het gewoon enorm lastig.
 
Gewoon doorzeuren dus en de serieuze reacties negeren. Je lichaam begeeft het blijkbaar nog lang niet zo erg als je zegt want je vingers typen al die vragen hier maar neer. Pure forumvulling en -vervuiling tbv je eigen genoegen. Goed bezig hoor!

Overigens is er al over keltisch zeezout en bouillon geschreven zowel hier in dit draadje als op de site van Lia. Ook is er al heel veel geschreven over de dikte van de bouillon en de bereiding.
Lukt het lezen van je eigen berichten wel? Blijkbaar lukt het lezen van andermans berichten wat minder goed.

Mag ik je ook vragen het forum wat minder te vervuilen met berichten waar enkel "-" in staat. Geen idee wat het moet betekenen maar ook dit is erg onnodig naar mijn idee.

Ik stop met dit eenrichtingsverkeer en wacht wel af tot er een goede discussie mogelijk is.

Goede adviezen worden in de wind geslagen door je, berichten niet beantwoord. Lekker zo doorgaan met je one-woman-show.
 
nee, alsjeblieft, ik snap wel dat je grappig wilt zijn, even serieus nu oke? Het vlees vd botten zelf, dat vond ik niet zo lekker in de bouillon.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan