cannabis olie

Mike e.a.,

Ik ben geen rekenwonder, dus misschien zie ik het verkeerd !
Maar deze olie is niet 99% sterk per druppel.
Het is een flesje van 25ml met 23.7 g hennepzaadolie en maar 50mg CBD olie van 99%
zuiverheid.
De rekenwonders onder ons mogen dan uitrekenen wat het CBD percentage op het gehele flesje van 25ml is.
Lijkt mij toch een misleidende PR stunt.

Arjan

http://www.gezonderwinkelen.nl/supp.../natupure-cbd-olie-99-25-ml-p5192c390c398c417

Samenstelling:

Canabidiol (99%) 50mg

Hennepzaadolie 23,7g

tocoferol (dl-alfa) 1,25mg (10% ADH)

En dan de dl tocoferol......dat is niet de natuurlijke vorm van vitamine E, maar de synthetische.
Ik kom niet uit de rekensom, waarom hanteren ze waardes in ml. én mg?

Je hebt gelijk, Arjan. Het is inderdaad geen 99% CBD per druppel.

Ik heb van de distributeur antwoord gehad wat betreft de herkomst van de CBD olie en dat is Nederland.

Mark

@Mark

Heb je enig wat dan het percentage CBD is te opzichte van gehele flesje van 25ml ?
Dat is misschien gemakkelijker om het te vergelijken met andere merken.
Meestal zie je 4% of 11% a 12%

Arjan

He Arjan,
Nee, ik heb geen idee wat het percentage CBD ervan is. Ik heb dat nog gevraagd aan de distributeur via de mail. Ik kan de contactgegevens van het bedrijf zelf (Natupure) niet vinden overigens.

Mark

De Natupure cbd olie geeft niet aan of het biologisch is, dus het zal niet zijn. Het geeft niet het land van herkomst van de olie en de ingredienten kloppen niet. Op de verpakking staat:

Samenstelling:

Canabidiol (99%) 50mg

Hennepzaadolie 23,7mg

tocoferol (dl-alfa) 1,25mg (10% ADH) De synthetische vitamine E

Ingredienten: Canabadiol, Hennepzaadolie, Vitamine E dl alfa tocopherol

Als je alles bij elkaar optelt dan krijg je 74.95mg, waar bijft de rest dan?

Over de Jacob Hooy olie heb ik dit gevonden:
CBD olie van Jacob Hooy bestaande uit 75% hennepzaadolie en 25% pasta. Het CBD gehalte van de pasta is 11%. Het totale CBD gehalte bedraagt 2,75%

Dus 11% pasta is 1/4, dat gedeeld door 4 krijg je 2.75% cbd olie.

Maar bij Natupure zie ik niet alle ingredienten, of de hoeveelheden kloppen niet, waardoor ik het niet kan uitrekenen. Het kan misschien kloppen dat de pasta 99% pure cbd bevat, maar als je niet weet hoeveel erin zit heb je er niet veel aan. Ik vind de consumenten voorlichting erg slecht. Doet mij denken aan producten die als biologisch worden verkocht ( geadverteerd op de verpaking ) terwijl en maar 0.5% van de ingredienten biologisch zijn.

Mike, wil je je mening hierover delen? Hoe bevalt deze olie? Ik ben benieuwd.

We worden idd bedonderd en dat is verre van fraai. Het is dat cbd-olie zo'n fantastisch product is, anders zou ik me hier veel meer over opwinden. Over de Natupura-olie zelf: hij is niet beter of slechter dan andere olien en inmiddels heb ik er behoorlijk veel geprobeerd. Cbd-olien die hennepzaadolie als basis hebben komen al gauw uit op rond de 60 euro, maar je bent net zo goed af met een goede olie op basis van olijfolie voor de helft van de prijs.

Mike

Ik las een artikel over exorfinen en endorfinen.

De KOR-receptoren reguleren de calciumhomeostase in de beenderen.(54) Onderzoek toont aan dat botontkalking ontstaat bij een KOR-downregulatie.(55) Onderzoek heeft aangetoond dat het suppleren van calcium geen effect heeft op het voorkomen van fracturen.(56)... De oorzaak zou vermoedelijk kunnen liggen in het ontkalkende effect van een KOR-downregulerende toestand. Vanuit deze context zijn stress, suiker, dopamineantagonisten (bv. Ritalin® en cannabis), zuivel en andere exorfinebronnen te zien als de directe oorzaak van osteoporose. Dit omdat ze bij een chronische belasting leiden tot een KOR-downregulatie, wat een kenmerk is van een uitgeput endorfinesysteem in een vergevorderd stadium.

Is cbd olie een dopamine-antagonist en zou dit de werking van het DPP-IV enzym kunnen remmen?

Niets persoonlijk tegen jou, Miep, maar ik heb echt een broertje dood aan dit soort brainy benaderingen van voeding. Het wordt hogere scheikunde op deze manier en je zit alleen maar in je hoofd i.p.v. dat je geniet van je eten.

Wil je dan toch scheikundige info over cannabis, dan is het belangrijk om de hoofdzaken in de gaten te houden en jezelf niet te verliezen in allerlei bijzaken. Dit is waar het om draait:

Throughout the bodies of every human on the planet is a physiological system that plays a crucial role in establishing and maintaining human health. The endogenous cannabinoid system (ECS), discovered by scientists unafraid of studying marijuana, is made of endocannabinoids and their receptors which are found throughout the body: in the brain, organs, connective tissues, glands, and immune cells.

The goal of the ECS is to maintain homeostasis within your body.

While the human body produces its own version of endocannabinoids to stimulate these receptors, scientists have discovered that phytocannabinoids, plant-based substances, can also stimulate these cannabinoid receptors. The most well-known, and most psychoactive phytocannabinoid is Delta-9-tetrahydrocannabinol, or THC, which is derived from the cannabis plant. However, other, non-psychoactive cannabinoids such as cannabidiol (CBD) and cannabinol (CBN) are gaining the interest of researchers due to a variety of healing properties.

http://www.naturalblaze.com/2016/01...-patent-able-pill-and-its-killing-people.html

Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar hier wordt beschteven dat er zich van nature een cannabinoidesysteem in je hele lichaam bevindt, dat zich in je immuuncellen, je bindweefsel, organen, hormoonklieren en je brein bevindt en dat verantwoordelijk is voor de ALGEHELE HOMEOSTASE van je gestel. Wil je dus een totale reset van je lichaam, dan heb je cannabinoiden nodig! Hoe zinvol is het dan om je af re vragen of het hier om een 'opiaatantagonist', of willekeurig welk ander duur en interessant 'wetenschappelijk' woord gaat?

Mike

Ik heb dat citaat even opgezocht. Ik was er al bang voor: Flamand van Exendo. Dat DPP-IV enzym was natuurlijk al een weggever!

Mike

En zo popt weer dat op het forum gewilde DPP IV enzym op waarvan de fabrikant ageert tegen een natuurlijk middel zoals cannabis.
Welke van de twee middelen zou het lichaam beter kunnen genezen? ;)

De fabrikant ageert niet alleen tegen cannabis maar ook tegen alle vormen van zuivel en zelfs rauwe melk en alle rauwmelkse zuivel.

Wie is die fabrikant eigenlijk? Flamend zelf? Die weet zijn zakken dan goed te vullen...

Van de voordelen van cannabisolie ben ik zeker op de hoogte. Anders was ik zelf niet aan cbd en thc begonnen. Alleen was ik via een ander draadje hier op het forum op dat Exendo artikel beland (nog nooit eerder van gehoord trouwens) en het trok mijn belangstelling. Ik geloof echter niet klakkeloos alles wat ik lees, wetenschappelijk onderzocht of niet, want ik weet dat je de uitslag van zo'n onderzoek precies naar je hand kunt zetten.

Laten we dat artikel dus maar voor wat het is en laten we ons weer vrolijk concentreren op alle voordelen van de cannabisolie, want die zijn er genoeg.

Flamand gaf ons ook die ‘exorfinen’. Ik geloof er geen snars van.

Overal op reageren met dat ik het ermee eens ben is forumvervuiling, maar bij deze roep schreeuw en gil ik toch echt: EENS!!!

(overigens onderbouwd door eigen ervaring voor de ongelovigen onder ons :P )

Miep, zoals gezegd was het ook geen commentaar op jou maar op die theorieen van Flamand. Ik heb hier vrij lang mijn mond over gehouden, maar werd eerlijk gezegd recentelijk getriggerd door interessante opmerkingen en invalshoeken hierover gemaakt door Heksje. Het verbaast me dan ook niet dat ze het met me eens is, want ik kan me weer vinden in haar opstelling!

Mike

Even los van dat cannabis verhaal, lijk ik wel baat te hebben bij die DPPIV. Eerder schreef ik dat ik reflux kreeg waardoor m'n slokdarm werd aangetast, nadat ik met DPPIV gestopt was.

Afgelopen maandag weer begonnen ermee en voelde me de eerste dagen beroerd en had enorm stinkende ontlasting, maar sinds gisteren is m'n ontlasting weer aardig normaal en voel ik me ook een stuk beter. Slokdarm is weer geheeld en geen reflux of serieus opboeren gehad. Dus het lijkt voor mij wel te werken.

Het is feite een specifieke probiotica met extra enzymen.
Andere hebben wellicht profijt van Bio Kult, maar dat doet bij mij dan weer vrijwel niets.

Mark

@100%leven:

ijk ik wel baat te hebben bij die DPPIV
Natuurlijk kan dat, alleen vraag ik me af of het wel specifiek de dpp iv is en je schrijft het eigenlijk zelf al een beetje. Ik vermoed dat het eerder gewoon de waarde is van enzymen en probiotica, waarvan deze versie voor jou werkt.

@Mike:
Fijn dat ik ook nog eens wat zinnigs in de groep gooi ;)

Natuurlijk kan dat, alleen vraag ik me af of het wel specifiek de dpp iv is en je schrijft het eigenlijk zelf al een beetje. Ik vermoed dat het eerder gewoon de waarde is van enzymen en probiotica, waarvan deze versie voor jou werkt.

Het bevat DPP-IV producerende probiotica, dus kan wel degelijk met dat enzym te maken hebben. Maakt me niet uit verder, het werkt voor mij op dit moment.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan