cannabis olie

Wij Westerlingen zijn nogal behoorlijk gewend en geneigd om over te doseren. Wernard Bruining geeft zelf al aan dat het niet om een percentage of hoge dosering gaat maar om de helende kracht. Hetzelfde geldt immers ook voor kruiden.

Hi Femke,
Deze gebruik ik zelf ook, ik ben er erg tevreden over en vind de prijs meer dan redelijk.

Bedankt voor je reactie Tanja en fijn om te lezen dat je er te tevreden over bent!

Ik ga deze ook eens proberen.

Jammer dat de cbd olie zo duur is, ik heb er ook goede ervaringen mee.
En heb ook nog een pipetje thc olie..merk wel dat beide hele verschillende werkingen hebben.

Zelf maken is dat een optie?

Of de social club? Zie link vorige blz.

Ja de werking is totaal verschillend. Ook is er veel verschil in de werkzaamheid van de verschillende soortjes :-)

Ja, ik denk dat zelf maken de beste optie is..want mijn thc olie heb ik nu nog van mediwiet {doe er al 1.5 jaar mee} maar wil dat straks ook zelf maken als dat op is.

Thc gebruik ik alleen voor nood omdat ik de psygische werking niet zo fijn vindt, maar de cbd is wel heel fijn om dagelijks te gebruiken.

Naar mijn weten is het zelf maken van CBD olie financieel niet interessant omdat deze olie voor een goede prijs wordt aangeboden. Zelf maken van THC olie is uiteraard wel lonend en ook noodzakelijk omdat deze zeer moeilijk tot niet verkrijgbaar is.

Ja nou, ik dacht als je toch thc olie maakt..en je de spullen daar voor moet aanschaffen dat je dan net zo goed ook CBD kan maken.

kijk eens in de omschijving van dit cannabis/cbd zaad:

http://cbd-zaden.nl/index.php?route=product/product&product_id=62
er staat o.a. MK Ultra gefeminiseerd, vreemd!

Beste mensen,

ik zou graag CBD-olie willen gebruiken maar ik vroeg mij af of er bekende wisselwerkingen zijn met Mirtazapine? Dit is een geneesmiddel die ik elke avond inneem voor een milde vorm van depressie maar vooral om in slaap te vallen (insomnia).

Daarnaast gebruik ik elke dag (soms om de 2 dagen) Tramadol retard (100mg) voor mijn rugklachten (paar jaar geleden geopereerd, vaststelling na de operatie: failed back surgery) en ik moet zeggen dat dit de enige pijnstiller is die werkt bij mij.

Aangezien ik de laatste 6 maanden ook nog eens kamp met aanhoudende schouderklachten = pijn aan de rechterschouder (slijmbeursontsteking) en inmiddels 2 injecties gehad met corticosteroïden die niet echt hielpen (ook de tramadol die ik inneem werkt niet op mijn schouderpijn); overweeg ik enorm om tramadol te vervangen met cbd-olie.

Wat denken jullie hiervan? Werkt cbd-olie (3 à 5%) pijnstillend? En zijn er wisselwerkingen bekend met Mirtazapine?

Ik zal erg blij zijn mocht iemand mij verder kunnen helpen hier...

Voor zover ik weet versterkt de cannabis de pijnstillers en zou je daar met minder uit moet kunnen komen/afbouwen.
Slaap kan het ook verbeteren. Ik weet alleen niet of de CBD afdoende is of dat je de olie met thc nodig hebt, die dus niet vrij/legaal verkrijgbaar is. Kwestie van uitproberen.

Hey Tanja,

THC heb ik niet nodig en denk dat het ook niet verstandig is om het samen met een antidepressiva te gebruiken.

Wel zou ik de tramadol willen vervangen door cbd-olie, met de hoop dat het ook inwerkt op mijn schouderpijn :|

Is CBD trouwens enkel pijnstillend of ook onstekingremmend?

Ik test alles uit, zo ook de cbd olie maar had/heb geen klachten, ik sliep er iets beter door.

Update: Mijn tante met naar longen uitgezaaide borstkanker is nu een half jaar aan de canabisolie na drie maanden waren de tumoren gehalveerd en ze kunnen nu in het ziekenhuis geen kanker meer in haar bloed vinden.

De oncoloog beweerd dat het door de hormoontherapie komt (de enige reguliere behandeling die ze volgt)

Wat fijn toch dat de oncoloog weer zo tevreden met zichzelf is. [cynische modus maar weer uit]

Supergoed nieuws van en voor je tante! CBD is een wonderlijk goedje wat ons geschonken is door de natuur. Spread the news :)

ik heb CBD olie geprobeerd tegen jeuk maar het helpt niet echt ,heb de CBD zonder THC.Waar jullie het over hebben is dat ook de CBD zonder THC ,is deze ook heilzaam ? Die van mij komt van stichting mediwiet 1,5% CBD 1-9 druppels per dag.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan