cannabis olie

minder als 0,02 % dacht ik, dus wel heel weinig.
Tanja, gebruikte jouw tante zonder thc, je leest dat je bij kanker echt ook de thc nodig hebt. Is ook wat Bruining schrijft.

minder als 0,02 % dacht ik, dus wel heel weinig

Het is een natuurlijk middel dus -net als met levertraan- kan het exacte percentage niet precies vooraf bepaald worden. Er zijn dan ook verschillen in diverse badges. Maar juist omdat het wel THC bevat is het product compleet en is er sprake van goede synergetische werking van de olie.

ja, wel synergie maar de balans is niet juist. Een plant in balans, oerplant zeg maar, heeft wat ik eens gelezen heb gelijke delen thc/cbd.
Je kan dus zaad kopen met deze verhoudingen en zit in het algemeen bij de hoek medische cannabis planten

Ja super hè! Zij neemt natuurlijk de combinatie/juiste mix CBD en thc die bij kanker effectiefst werkt.

Ja met de oorspronkelijke plant is natuurlijk twee kanten op gekruist/veredeld. Één kant zonder thc voor de industrie en de andere kant zoveel mogelijk thc voor recreatief gebruik, nu moeten we weer die twee gaan kruisen en noemen het mediwiet ?

ja, wel synergie maar de balans is niet juist.

Niet juist voor wat? Niet voor kanker misschien (maar het zou zo maar kunnen van wel), echter wel voor andere klachten en ter bevordering van gezondheid.

Dat is nou juist het hele leuke van CBD olie, namelijk dat blijkt dat deze olie gezondheid bevordert zonder dat je zo hoog in de THC hoeft te zitten.

Nou dat weet ik eigenlijk niet, ik bedoel alleen maar dat de plant van nature gelijke delen cbd en thc heeft van wat ik begrepen/gelezen heb.
Zou maar zo kunnen dat veel cbd en weinig thc genoeg is idd.

Dat vermoeden had ik al.

wat bedoel je daarmee te zeggen, ik schrijf wat ik ergens gelezen heb en ben geen wetenschapper,
ik probeer zaken wel te onderzoeken, jij weet het toch ook niet zeker en is ook maar een aanname wat je zegt.
Dit zeg ik niet om te katten, maar begrijp niet goed wat je ermee wil zeggen.

Marijan je schrijft zelf dat de balans van CBD olie niet juist is. Ik vraag je wat er niet juist aan is, waarop je antwoordt dat je dat eigenlijk niet weet. Ik vermoedde dus al dat je het niet kon onderbouwen dat de balans niet goed zou zijn.

Ik vind het verbazingwekkend dat mensen al snel schrijven dat iets wel of niet goed is terwijl ze er geen onderbouwing of nadere uitleg voor hebben. Ik vermoedde al dat jij deze niet had en dat bleek terecht. Dat is het enige wat ik ermee bedoel te zeggen.

jij weet het toch ook niet zeker
is ook maar een aanname wat je zegt

Dat zijn volgens mij eerder twee aannames van jou want waar staat dat ik het niet zeker weet en dat ik een aanname maak?

we begrijpen elkaar niet helemaal goed denk ik,
In een tegenwoordige koffieshop plant zit hoog THC en zeer laag CBD en daar is dus geen goede balans.
En dat in de meeste gevallen(behalve bij kanker) de THC niet hoog hoeft te zijn en liever meer CBD gebruiken, ben ik met je eens.
Verder weten we er nog te weinig van en is het vooral experimenteren. En bij mijn dochter experimenteer ik liever met cannabis als met risperdal wat ze 10 jaar geleden kreeg voorgeschreven ( en gelukkig maar zeer kort gebruikt heeft )Bij mijn dochter merk ik dat ze toch echt ook de THC nodig heeft voor pijn en onrust. Ik ben nu sinds paar weken de CBD aan het verhogen om te kijken wat dat doet.
Zelf gebruiken we het hier ook, mijn man voor nekklachten en bij mezelf voor slecht slapen sinds de overgang. Met paar druppels thc voor de nacht slaap ik goed in en ook door en wordt behoorlijk fit wakker. Heel fijn.

we begrijpen elkaar niet helemaal goed denk ik

Ja dat blijkt inderdaad wel want je schrijft:

In een tegenwoordige koffieshop plant zit hoog THC en zeer laag CBD en daar is dus geen goede balans.

De plant die in de coffeeshop verkocht wordt komt hierboven dan ook helemaal niet ter sprake als ik het over CBD olie heb.
De plant die daar verkocht wordt is veredeld en is alleen maar bedoeld om high van te worden. De plant waar CBD olie van gemaakt wordt is dus gewoon in balans en juist voor vele aandoeningen.

inderdaad Heks, hahahaha.
Het is best wel eens lastig om iets over te brengen via geschreven taal. In het hoofd zit wel de juiste bedoeling maar dan overbrengen op "papier" wil wel eens anders uitvallen als dat het in het hoofd zat en daarmee niet de juiste boodschap overkomt.
Fijn dat we dat hier op een normale manier met elkaar kunnen uitwisselen.
Bij het kippentopic lijken het ook misverstanden.
Ik ben een kippenliefhebster en eigenlijk ook maar zo begonnen 6 jaar geleden, nou ja maar zo begonnen... Het begint met een kippenhok, hoeveel ruimte en hoeveel kippen. Dan gaat het 2 jaar goed en dan opeens gaat de ene kip naar de andere dood. Dat gebeurt dus wel eens. Voor ik eindelijk grip erop kreeg waren er al een heel aantal kippen dood. Ik ben zelfs 2x naar de dierenarts geweest met een kip toen omdat ik er geen raad mee wist en de dierenarts ook niet.
Heel veel info op internet waar ik niet wijzer van werd.
Tot een vriendin zei, joh je hebt dat coll. zilver in huis, probeer dat eens, en vanaf dat moment zag ik mijn nog zieke kippen beter worden. De redding!
Ik was heel verdrietig dat er steeds kippen dood gingen. Ze leden duidelijk.
Maar een gezonde kip slacht ik als het zijn of haar tijd is.

Een kip houden is niet zo moeilijk heb ik ontdekt, zijn er teveel bij elkaar dan gaat het fout, net als bij mensen. Proefondervindelijk ontdekt. That's ook life!
Niet te moeilijk denken... Alhoewel, op deze basis ga ik geen koeien houden hoor :>))

Het is best wel eens lastig om iets over te brengen via geschreven taal. In het hoofd zit wel de juiste bedoeling maar dan overbrengen op “papier” wil wel eens anders uitvallen als dat het in het hoofd zat en daarmee niet de juiste boodschap overkomt.

Heel herkenbaar probleem inderdaad!

De plant waar CBD olie van gemaakt wordt is dus gewoon in balans en juist voor vele aandoeningen

Ik wil niet miereneuken maar de planten waar CBD van wordt gemaakt zijn ook veredeld, want van nature zit er wel thc in, alleen niet zoveel als in de planten die voor de high werden gekweekt. Ze hebben de thc eruit gekweekt zodat het legaal verbouwd mocht worden voor industriële doeleinden. Dit schreef ik ook al eerder.

Ja met de oorspronkelijke plant is natuurlijk twee kanten op gekruist/veredeld. Één kant zonder thc voor de industrie en de andere kant zoveel mogelijk thc voor recreatief gebruik, nu moeten we weer die twee gaan kruisen en noemen het mediwiet ?

Naar mijn informatie is de THC niet -volledig- uit de hennepplant gekweekt. Echter zijn er nu zoveel rassen dat er vast ook wel planten zijn waar het wel volledig uit is. Dat is dan erg jammer want dan is er inderdaad geen balans meer zoals je terecht opmerkt Tanja en dus niet aan het 'mierenneuken' bent ;)

Toch denk ik dat ook hier sprake is van miscommunicatie want als ik schrijf over CBD olie, bedoel ik dus de olie waar dus wel THC in zit (al vermelden ze dat het er 'nauwelijks' in zit).

Links of rechtsom, het is een wonderlijk genezend goedje, waarbij ook hier helaas gewaakt moet worden voor de commerciële oliën die niet allemaal van de goede grondstoffen gemaakt zijn, dus niet in balans en dus niet genezend, evenals voor oliën die sterk verdund zijn. De laatsten kunnen wel genezend zijn maar je moet er dan wel veel meer van innemen waardoor de behoorlijk duur zijn.

Ik zie ook dat er veel aangelengd is met hennepzaadolie wat toch ook weer discutabel is.

Het is niet voor niets dat Wernard Bruining de mensen wil leren zichzelf te genezen. Dan kan je je eigen grondstoffen uitzoeken en de olie maken zoals je dat zelf goed dunkt.

klopt Tanja,
als je bij Apollyon of Zamnesia kijkt hebben ze het over oorspronkelijke (oer) planten die in balans zijn, gelijk deel thc en cbd.
(ik wilde de mieren ook niet verkrachten :>)) )
In het noorden, rond Veendam staan hele grote velden met cannabisplanten voor de industrie, zie het filmpje van Maaike

Dit is ander filmpje van Maaike, kan het nu niet vinden, maar zag van de week de vader van Maaike op een YT filmpje in een industrieel cannabisveld lopen.

Ik heb vorige week ook het overheidsbedrijf Bedrocan gebeld over hun cbd olie, die dus door apotheek Transvaal in Haarlem verkocht wordt en door de verzekering betaald trouwens. CBD olie 10 ml van 10% voor 178 euro! Bedrolite CBD olie.
Ik heb dus gebeld om wat info, de planten worden gekweekt op de standaard chemische mineralen, kunstmest dus, is binnenkweek en wordt gamma bestraald. De plant is desondanks zo sterk dat het een bewoner van het huis van onze dochter toch bijzonder goed helpt met zijn epilepsie.

de planten worden gekweekt op de standaard chemische mineralen, kunstmest dus, is binnenkweek en wordt gamma bestraald.

Te erg voor woorden! Ik vraag me af wat het effect op de lange termijn daarvan is :(

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan