Carnivoor eten

Ik was als kind een snoeper Koekjes uit onze eigen Sparwinkel
Alleen sjam en hagelslag op brood.
Nu zo goed als alles weg. Ik heb overdag geen behoefte om te snoepen.
wel lees ik vaak dat fruit zo gezond is en dan komt er een opsomming van alle vitamines enz die er in zitten.

Wat betreft melk zijn er volkeren die vlees en melk eten/drinken omdat er niets anders was. Staat toch in het boek van Weston Price? .
Je bedoelt de masaï, die drinken melk en bloed van een koe, ze slachten de koe dus niet maar tappen gewoon bloed af. Heel af en toe slachten ze een koe.

Ik heb even een stukje afgeluisterd en doe later wel de rest. Dit komt me bekend voor. Hier misschien al eens voorbij gekomen?
Ja inderdaad verdedigen planten zichzelf. Paddestoelen misschien ook? En fruit, hoe zit het daarmee? En granen?
Misschien is dt de reden waarom planten (en ook groenten neem ik aan - beter gekookt kunnen worden.
Bovendien worden planten en groenten ook gekweekt in kassen. ze kunnen schadelijke dingen eruit kweken toch?

Inflammatoire darmziekten​

Onderzoek bij chronische darmklachten wijst juist op het tegendeel. In een recent onderzoek werd het carnivoordieet getest bij tien patiënten die met reguliere behandelmethoden geen goede resultaten bereikten. Deze patiënten, met de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa, de twee vormen van inflammatoire darmziekte (IBD), begonnen aan een carnivoor-ketogeen dieet en volgden dit voor een periode van vijf maanden tot vijf jaar.

Klinische remissie​

Wat bleek? Alle tien patiënten gaven aan dat hun symptomen aanzienlijk verminderden. Sterker nog, ze bereikten klinische remissie, gemeten met een speciale vragenlijst die gebruikt wordt bij IBD-patiënten. Naast het verdwijnen van de klachten, waren er ook objectieve verbeteringen te zien in hun gezondheid. De ontstekingswaarde calprotectine, een belangrijke indicator voor darmontsteking, daalde aanzienlijk. Wat bijzonder was, is dat de meeste patiënten hun medicatie konden stoppen en de remissie in stand hielden alleen door het volgen van dit dieet. Geen medicijnen meer, alleen een voedingstrategie! En dat is een enorme stap voorwaarts voor mensen die jarenlang worstelen met deze aandoeningen.

Makkelijk vol te houden​

Wat verder opviel, was dat deze patiënten niet alleen van hun darmklachten afkwamen. Ze gaven ook aan dat ze zich energieker voelden en gewicht verloren, wat natuurlijk bij overgewicht natuurlijk een prettige bijkomstigheid is. Bovendien gaven ze aan dat het dieet verrassend makkelijk vol te houden was en dat hun kwaliteit van leven aanzienlijk verbeterde. Dat laatste is belangrijk, want de mate waarin iemand een dieet kan volhouden, bepaalt vaak het succes op de lange termijn.

Er blijven dus voor- en tegenstanders zoals met de meeste wetenschappelijke onderwerpen.
En dan speelt broodnijd ook nog mee.
Het beste is dus proefondervindelijk .
Wat schrijft Weston Price?
Omnivoor?

Er blijven dus voor- en tegenstanders zoals met de meeste wetenschappelijke onderwerpen.
En dan speelt broodnijd ook nog mee.
Het beste is dus proefondervindelijk .
Wat schrijft Weston Price?
Omnivoor?
Wat kan jou het schelen wat Weston Price schrijft, zoals je zelf al zegt: "Het beste is dus proefondervindelijk", doe ik zelf ook en het is tot nu toe een hele leuke ontdekkingsreis.

Inflammatoire darmziekten​

Onderzoek bij chronische darmklachten wijst juist op het tegendeel. In een recent onderzoek werd het carnivoordieet getest bij tien patiënten die met reguliere behandelmethoden geen goede resultaten bereikten. Deze patiënten, met de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa, de twee vormen van inflammatoire darmziekte (IBD), begonnen aan een carnivoor-ketogeen dieet en volgden dit voor een periode van vijf maanden tot vijf jaar.

Klinische remissie​

Wat bleek? Alle tien patiënten gaven aan dat hun symptomen aanzienlijk verminderden. Sterker nog, ze bereikten klinische remissie, gemeten met een speciale vragenlijst die gebruikt wordt bij IBD-patiënten. Naast het verdwijnen van de klachten, waren er ook objectieve verbeteringen te zien in hun gezondheid. De ontstekingswaarde calprotectine, een belangrijke indicator voor darmontsteking, daalde aanzienlijk. Wat bijzonder was, is dat de meeste patiënten hun medicatie konden stoppen en de remissie in stand hielden alleen door het volgen van dit dieet. Geen medicijnen meer, alleen een voedingstrategie! En dat is een enorme stap voorwaarts voor mensen die jarenlang worstelen met deze aandoeningen.

Makkelijk vol te houden​

Wat verder opviel, was dat deze patiënten niet alleen van hun darmklachten afkwamen. Ze gaven ook aan dat ze zich energieker voelden en gewicht verloren, wat natuurlijk bij overgewicht natuurlijk een prettige bijkomstigheid is. Bovendien gaven ze aan dat het dieet verrassend makkelijk vol te houden was en dat hun kwaliteit van leven aanzienlijk verbeterde. Dat laatste is belangrijk, want de mate waarin iemand een dieet kan volhouden, bepaalt vaak het succes op de lange termijn.

Meat heals!

Weer een video over zuivel, wat Ken Berry er bij vergeet te vertellen is dat melk het enzym lactase bevat, dit enzym raken wij kwijt als wij volwassen worden.

Ik heb al eens eerder gezocht naar het ontstaan van poliepen in de darmen (endel en/of dikke darm)
Niet veel gevonden.
Mooi klusje voor Edwin.

Maar als er poliepen zijn ontstaan dan wil je liever niet geopereerd worden en al helemaal niet in de ENDELDARM.

Als het een voorbode an kanker is (of zou kunnen zijn ) dan is Ivermectine misschien een remedie?

Ik heb al eens eerder gezocht naar het ontstaan van poliepen in de darmen (endel en/of dikke darm)
Niet veel gevonden.
Mooi klusje voor Edwin.

Maar als er poliepen zijn ontstaan dan wil je liever niet geopereerd worden en al helemaal niet in de ENDELDARM.

Als het een voorbode an kanker is (of zou kunnen zijn ) dan is Ivermectine misschien een remedie?

Je weet wel elk topic naar jouw hand te zetten hè?
Jouw eigen voorsteltopic gaat over poliepen. Waarom kan het bovenstaande bericht niet daar in?
Wil je in zoveel mogelijk topics vertellen wat je mankeert?
Waarom zou dit een mooi klusje voor mij zijn? Ik ga niet opzoek naar oplossingen voor problemen van een aandachtshoer die mij op een achterbakse manier irritant noemt als ik schrijf dat stress en groot probleem voor jou is.

• Leuk
Waarderingen: JVG
Jeroen dit is een stuk tekst waar het over ging .

Voeding en leefstijl​

Ook ongezonde voeding en een ongezonde leefstijl kunnen bijdragen aan het ontstaan van poliepen.
De belangrijkste risicofactoren zijn:

• Eten van veel rood en bewerkt vlees
    Mensen die veel vlees eten, hebben een grotere kans op poliepen. Vooral rood vlees zoals rundvlees, varkensvlees, lamsvlees en geitenvlees, en bewerkt vlees zoals vleeswaren en worst, verhogen het risico.
Wat is jouw mening hierover?

Mijn zorgen liggen momenteel op een heel ander vlak.
Dat wil ik eerst oplossen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan