Chemtrails

Grappig Edwin, eerst bij de Doeshaven en dan bij Benthuizen, ik ook maar dan telkens een dag eerder ?

Zijn er in Nederland DUMBS

Scannen naar ondergrondse tunnels zou me niet verbazen... dan krijgen we hier in NL ook rook uit de putdeksels.

Een bevriende vliegtuigspotter dacht dat de vliegtuigbewegingen is voor het in kaart brengen van de juiste hoogtes van het NAP.

Hoogte bodem en gebouwen (m +NAP)

In het kort

In deze dataset vindt u de hoogte van een locatie (in meter ten opzichte van het NAP niveau).

Deze gegevens zijn afkomstig uit het Actueel Hoogtebestand Nederland, versie 2 (AHN-2) met een 5 meter grid resolutie. Dit betekent dat geheel Nederland is opgedeeld in 5 bij 5 meter vierkanten waarvan de hoogte is weergegeven. Hierbij is alleen de hoogte van de grond (het maaiveld) in beeld gebracht, en niet de hoogte van objecten zoals gebouwen en bomen.

Het Actueel Hoogte bestand Nederland is een landsdekkende dataset met informatie over hoogtegegevens. Het bestand is gemaakt voor en door Rijkswaterstaat, de waterschappen en provincies. Zij gebruiken het bij de dagelijkse werkzaamheden.

Over de kaart

De hoogtegegevens voor het AHN worden verzameld via laseraltimetrie (ook wel laserhoogtemeting of lidar genoemd). Bij deze techniek vuurt een scanner vanuit een vliegtuig of helikopter laserlicht af op het aardoppervlak. Door de looptijd van het gereflecteerde licht te meten, bepaalt de scanner de afstand tussen het aardoppervlak en het vliegtuig. Ook de hoek van de lichtbundel is bekend. Het instrument scant al vliegend een strook land onder het vliegtuig.

Zie voor meer informatie het Actueel Hoogtebestand Nederland(opent in een nieuw venster)

Kaartgegevens

De bronhouder van deze kaart is Rijkswaterstaat. Bekijk de metadata(opent in een nieuw venster) voor de contactgegevens en de technische beschrijving van de kaart.

Kevin,

Het is vandaag weer druk met zulke vluchten. Misschien was het er altijd al, maar viel het nooit op door het grote aantal vluchten.

Screenshot-2020-04-06-at-13-16-11.png

Helaas, vandaag ook weer sprayday :( boven Leiden vele strepen zichtbaar.

Jaaa hier ook sprayday vandaag! Uitgewaaierde onnatuurlijke wolken. Jammer, heb meteen geen zin meer om naar buiten te gaan.

Hier is de lucht ook weer vies.

Dit vliegtuig vloog gisteren boven Den Haag en gaat nu verder boven Wassenaar en Leiden.
Het is denk ik geen sprayvliegtuig, maar een vliegtuig voor onderzoek.

Screenshot-2020-04-07-at-11-29-15.png

Kevin,

Het is vandaag weer druk met zulke vluchten. Misschien was het er altijd al, maar viel het nooit op door het grote aantal vluchten.

Zou heel goed kunnen dat zulke routes er altijd al waren! Heb je ook smerige lucht daar gezien? Zouden dit chemtrails zijn?

Kevin

Ja hier blijven de strepen maar komen hoor. Elke keer nieuwe erbij al de hele dag?

Volgens mij gewoon sprayen Edwin.

Ik vind de lucht bij mij ook niet zo helder als de andere dagen... wel blauw, maar klein beetje waas erover...

Kevin

Hier ook blauwe lucht. In de verte een paar lichte wolken. Geen strepen! Dus gewoon schoon en vooral zonnig.

In de VS is het een mierenhoop van vliegtuigen vergeleken met de rest van de wereld. Vraag me af hoe dat eigenlijk zit...

Kevin

@Sampjes, die vliegtuigjes zijn toch veel te klein om te sprayen?

Vandaag inderdaad erg veel helikopters gezien bij Noorwegen en Schotland en boven de rest van de Noordzee. Moet dan wel vanaf schepen zijn, aangezien sommigen starten met de vlucht midden op zee. Interessant ?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan