Zonne,
http://www.regenesis-therapie.nl/behandelingen_en_resultaten.html
Ik hoor voor het eerst van osteopathie behandeling, maar ik lees en concludeer dat in principe deze methodes min of meer op elkaar lijken, maar toch, er zijn grote verschillen. Als je iets verder had gezocht dan had je ook, ik noem er maar een, deze bovenstaande site gevonden. Je wordt niet aangeraakt, of bijna niet, slechts vinger toppen zijn kriebelend te voelen die over je lijf/rug glijden, heel traag. Het enige dat je doet is je ogen sluiten , je 'open' stellen en ervaren. Klaar. Hier mee word de 'energie', ik/jij voel-t wat ze bedoelen als je het beleefd, in beweging gezet. Dat deze energie wat doet is duidelijk. Bij mij: van boven naar beneden voelde ik eerst wat tintelen, vingers, hand en hoofd, iets lager veranderd het gevoel, maar blijft...eh, gewoon. Nog lager werd ik misselijk: Kwijlen, de speekselklier gaat aan het werk(slik je door) mijn maag trok samen. Kotsen deed ik niet en niemand moet vomeren. Dat zegt de therapeute, het is je energie die gaat werken. Werkelijk, zo ervaar je het ook de week erna, je voelt dat er wat veranderd. Ik ben werkelijk verbaasd, stom verbaasd, dat dit bijna zonder aanraken of andere dingen die je elders, Ergens aan denken of juist niet denken en thuis nog e.e.a. oefenen, wel moet doen, zo heftig werkt.
Reiki heb ik gedaan, acupunctuur, electroacupunctuur, hypnose, resonantie therapie en nog iets(naam vergeten), Touch of Matrix, doet ook iets met je eigen energie. Volgens mijn ervaring, niet mijn mening!, is dat allemaal niet vergelijkbaar met Regenesis therapie hoewel de Touch of Matrix het meest dichtbij komt. ( bij mij deed dat niets of erg weinig)
Lees, zoek en leer. grt Maarten2