Chronisch moe, iemand nog tips ?

Zonne,

Welke adrenal nam jij dan? Van welk merk? En hoeveel? En hoe lang heb je het gebruikt?
 
Zonne,
Er was bij mij 'geconstateerd dat ik CVS dan wel ME zou hebben, maar ook kon het van een teek zijn. Goed, de Lyme is opgelost, na 40 jaar.
De vermoeidheid is d.m.v. homeopathie de laatstye 2 jaar sterk verminderd, maar het 'restje' verbeterd/verminderd nu ik de regenesis therapie er bij doe.

http://www.quantum-academy.net/regenesis_touch_workshop_basic.htm

Lees zelf verder en denk wat je denken wil. Voor mij kan het niet meer stuk, gewoon ongelooflijk dat dit kan. Eerst dacht ik: 'hm, nou ja, proberen maar het zal wel meevallen/niet zo heftig zijn. Fout gedacht! het was heftig en een geweldige ervaring dit mee te maken... en het werkt.
Kan ik zeggen, maar zelf ervaren helpt je het te geloven, mij hoef je niet te geloven, zelf ervaren is beter.

grt Maarten2
 
onder de arm heb ik de term. minstens 10 min laten zitten - 35.9 . vreemd dat mijn lichaam dan zo warm is en dan 37.4 graden aangeeft.
 
Mark : als je wilt lezen over de theorie dat bijnieruitputting niet bestaat zie de link van vorige bladzijde. Ik kan het nog niet helemaal goed vertellen/ uitleggen wat de theorie ervan is.

Pike : volg jij forfronthealth helemaal ? Ik schrik er een beetje van dat die man/ team overal een antwoord op lijkt te hebben. Mensen met diabetes kunnen gewoon sinsaasappelsap drinken want oorzaak ligt niet bij suikers maar bij ...etc etc Of

Maarten2 : hoe is je lyme opgelost ? Ik heb namelijk wel anti stoffen in mijn bloed mbt lyme, maar zo weinig dat mijn lichaam de lyme helemaal zelf heeft opgelost kennelijk ?!?!? En begrijp ik dat je toch nog niet helemaal 100% "goed" was na het genezen van de lyme ?
En ik zal zeker ook lezen over de regenesis methode, dank je wel voor de link

 
Binc, ik weet echt niet meer precies hoeveel adenal cortex ik toen nam en voor hoe lang. Was van het merk wat hier altijd wordt aanbevolen, nutricology. Misschien dat ik nog wat kan vinden over die periode, zal het nakijken als ik de energie ervoor heb,
 
Maarten, kun en wil je wat meer vertellen over de ervaring die je hebt meegemaakt?
m
 
Mark : als je wilt lezen over de theorie dat bijnieruitputting niet bestaat zie de link van vorige bladzijde. Ik kan het nog niet helemaal goed vertellen/ uitleggen wat de theorie ervan is.

Bedankt, die had ik over het hoofd gezien.
Interessant artikel, maar wel raar dat dit de eerste keer is dat ik hier over hoor of lees. Ik ga dit eens op het kwikforum gooien, kijken wat daar de reacties zijn.

Mark
 
Stel maar vragen Lies, als ik kan krijg je antwoord.


Ik kan mij soms 'ergeren', zwaar woord maar oké, aan , min of meer, domme vragen hier, (dom, een vraag is nooit dom, oké). En in deze bedoel ik Lies ook niet, excuses als.. Ik doel dingen die je heel simpel zelf kunt opzoeken op het WWW.
We zitten niet in de zelfde kamer maar ver van elkaar, dus als je wat zegt/vraagt: denk iets verder en vraag, bv, naar 'het geheel en niet naar stukjes'
Iets als deze, ik pik er maar wat uit! verder doet deze vraag er hier niet toe.: > Welke adrenal nam jij dan? Van welk merk? En hoeveel? En hoe lang heb je het gebruikt? < de vragensteller denkt ergens aan en wil daar verder mee

Ga verder en vermeld wat de doeling, of waar je zelf aan denkt, van je vraag is. Ik lever geen commentaar op vragenstellers, maar het houd soms zo op, iets meer tempo moet kunnen lijkt mij, dat is prettiger lezen en vlotter 'werken'.
 
Nou Maarten, dan begin ik maar met vragen -:) De regeneris methode klinkt een beetje als een soort osteopathie gecombineerd met reiki ofzo. Of is dat een hele verkeerde voorstelling ?
 
Nou Maarten, dan begin ik maar met vragen -:) De regenesis methode klinkt een beetje als een soort osteopathie gecombineerd met reiki ofzo. Of is dat een hele verkeerde voorstelling ?
 
Pike : volg jij forfronthealth helemaal ?

Dat ligt eraan wat je bedoeld met "volgen".
Ik eet ongeveer 80% van de tijd zoals ik eerder beschreef. Dat heb ik niet helemaal van die forefront figuren en zij hebben dat ook niet zelf bedacht. Het is voor een heel groot gedeelte gebaseerd op de ideeën van Ray Peat.
Hoe en of ik ze verder "volg" zou ik zo even niet weten : )



Mensen met diabetes kunnen gewoon sinsaasappelsap drinken want oorzaak ligt niet bij suikers maar bij …etc etc Of
Ja daar geloof ik inmiddels ook niet meer in. Dat o.a. diabetes 2 veroorzaakt wordt door suiker en dat het genezen kan worden door geen suiker meer te eten.
Je lever blijft bv gewoon suiker aanmaken s'nacht ook al eet je niets. Vandaar dat diabetici wakker worden met een veel te hoge suikerspiegel. Terwijl ze dus uren niets gegeten hebben.


 
Pike : Dus je eet die 3 dingen ( sinaasappel, boter, koffie ). Dat moet allemaal tegelijk toch ? En volg je dan ook nog de andere voedingsadviezen (waarvoor je moet betalen, heb ik nog niet gedaan ) ?
En doe je ook nog iets voor je lever naast dat je het schildkliersupplement slikt ? Kortom de vraag is eigenlijk, hoe ben jij hiermee begonnen en hoe lang ben je er nu mee bezig ?
 
Pike : Dus je eet die 3 dingen ( sinaasappel, boter, koffie ). Dat moet allemaal tegelijk toch ?




Nee joh. Je moet het niet allemaal zo moeilijk zien.
Ik eet gewoon als ontbijt een stukje kaas of eieren met wat boter en dan een glas melk met honing of sinaasappelsap. En dan vaak ook een kop koffie erbij, of niet.
Het gaat erom dat je voldoende koolhydraten en eiwitten binnen krijgt.

Ik ben er nu 1,5 a 2 jaar mee bezig. Op en af zullen we maar zeggen maar des te meer ik mij aan mijn voorgenoemde dieet hou plus de thyro gold , des te beter het gaat.
 
Goh ik dacht dat alles samen moest. Vond het al een redelijk vreemde combi. Maar ik had begrepen dat het zout + sinaasappelsap was voor/tegen de bloedsuikerschommelingen.
De boter voor de omzetting van T4 naar T3 en de koffie voor soort als vervanging van schildklierhormoon.
 
Pike : Dus je eet die 3 dingen ( sinaasappel, boter, koffie ). Dat moet allemaal tegelijk toch ?




Nee joh. Je moet het niet allemaal zo moeilijk zien.
Ik eet gewoon als ontbijt een stukje kaas of eieren met wat boter en dan een glas melk met honing of sinaasappelsap. En dan vaak ook een kop koffie erbij, of niet.
Het gaat erom dat je voldoende koolhydraten en eiwitten binnen krijgt.

Ik ben er nu 1,5 a 2 jaar mee bezig. Op en af zullen we maar zeggen maar des te meer ik mij aan mijn voorgenoemde dieet hou plus de thyro gold , des te beter het gaat.
 
Wat is het nut van koffie drinken? Dit vervuilt toch alleen je lever? Daar word je schildklier dan toch niet beter van? En bijnieren al helemaal niet...?
 
Zonne,
http://www.regenesis-therapie.nl/behandelingen_en_resultaten.html

Ik hoor voor het eerst van osteopathie behandeling, maar ik lees en concludeer dat in principe deze methodes min of meer op elkaar lijken, maar toch, er zijn grote verschillen. Als je iets verder had gezocht dan had je ook, ik noem er maar een, deze bovenstaande site gevonden. Je wordt niet aangeraakt, of bijna niet, slechts vinger toppen zijn kriebelend te voelen die over je lijf/rug glijden, heel traag. Het enige dat je doet is je ogen sluiten , je 'open' stellen en ervaren. Klaar. Hier mee word de 'energie', ik/jij voel-t wat ze bedoelen als je het beleefd, in beweging gezet. Dat deze energie wat doet is duidelijk. Bij mij: van boven naar beneden voelde ik eerst wat tintelen, vingers, hand en hoofd, iets lager veranderd het gevoel, maar blijft...eh, gewoon. Nog lager werd ik misselijk: Kwijlen, de speekselklier gaat aan het werk(slik je door) mijn maag trok samen. Kotsen deed ik niet en niemand moet vomeren. Dat zegt de therapeute, het is je energie die gaat werken. Werkelijk, zo ervaar je het ook de week erna, je voelt dat er wat veranderd. Ik ben werkelijk verbaasd, stom verbaasd, dat dit bijna zonder aanraken of andere dingen die je elders, Ergens aan denken of juist niet denken en thuis nog e.e.a. oefenen, wel moet doen, zo heftig werkt.
Reiki heb ik gedaan, acupunctuur, electroacupunctuur, hypnose, resonantie therapie en nog iets(naam vergeten), Touch of Matrix, doet ook iets met je eigen energie. Volgens mijn ervaring, niet mijn mening!, is dat allemaal niet vergelijkbaar met Regenesis therapie hoewel de Touch of Matrix het meest dichtbij komt. ( bij mij deed dat niets of erg weinig)

Lees, zoek en leer. grt Maarten2
 
En ja ik voel mij duidelijk veel en veel beter. Paar keer gestopt om te kijken wat het effect daarvan is maar dat deed de klachten weer snel verergeren.

Pike, heb je enig idee wat de oorzaak is van je vertraagde schildklierwerking? Het zou natuurlijk mooi zijn als je schildklier op een gegeven moment hersteld is en je dat schildklier supplement niet meer nodig hebt. Aan de andere kant: als het werkt....

Mark
 
Binc, zie voor uitleg over koffie : http://www.forefronthealth.com/heal-your-thyroid-with-coffee/

Maarten2, inmiddels had ik inderdaad al meer gelezen en gevonden dat regenesis in rijtje past van reiki en oa quantum touch. Het is mij alleen helemaal niet duidelijk wat de verschillen nu zijn tussen al deze methodes. Osteopathie ( had je daar echt nog nooit van gehoord ?) is wel heel anders alhoewel ook cranio sacraal therapie b.v. een onderdeel is van de osteopathie.
Heeft de regenesis methode jou geholpen ivm scheefstand skelet , of echt mbt werking van organen b.v. ? Of meer mentaal misschien ?
Het is mij nog niet duidelijk of ze wat kunnen met een klacht als chronische vermoeidheid. Wat ik zo lees kunnen ze meer met vaststaande feiten zoals een scheef bekken of een lever die niet fijn werkt. Dus problemen waarvan duidelijk is waar de oorzaak ligt. Of vergis ik me daarin ?
 
Ik had het artikel gelezen Zonne.

Zelf heb ik hier mijn bedenkingen bij. Om de reden dat er geen rekening gehouden word met de bijnieren die je eerst aan zou moeten pakken. Of in elk geval ondersteunen.
Als bijnieren niet goed functioneren dan is oa koffie uit den boze. Dit jaagt bijnieren juist op.

Koffie voor de lever??
Ja een koffie klysma misschien. Maar niet door het drinken van koffie. Dat vervuilt eerder je lever. Ik zelf heb weinig vertrouwen in dit artikel.
Zelf zou ik het niet toepassen.
Heb je net als ik wel eens die
ashwagandha geprobeerd?

Hoeveel vit c neem je per dag? En in welke vorm?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan