Marijan, misschien een stomme vraag, maar wat wil je dochter zelf?
Binc, ze praat niet, dus we kunnen het niet vragen aan haar. Ze snapt wel dingen. Volgens medewerkster heeft ze verdriet. Ik kom er normaal elke week, dan ga ik met haar paardrijden, eet mij op dagbesteding, ga dan haar was wisselen op haar kamer (was zelf) wacht tot ze terugkomt van DB en keuvel ik nog wat met haar, koppie thee en dan naar huis. Nu kom ik er ook elke week om haar was voor de deur af te geven, buiten haar 'medicijndoos' te vullen (met natuurlijke middelen)
@Marijan
het is toch van de zotte wat sommige zorginstellingen zelf aan regels verzinnen.
Misschien met mensen die dit forum lezen en bij je in de buurt wonen en andere bewuste mensen voor de deur gaan zitten?
Naief, het is een grote instelling met veel lokaties in het land en houden zich aan de regels van het RIVM, wat zij dus voorschrijven. Stel dat er iemand corona zou krijgen en zijn de regels niet nageleefd, dan krijgt onze regiomanager ws ontslag.
De (lokale) media inschakelen?
Mike, ook lastig denk ik.
We hebben net even over zitten brainstormen hier, mijn man zegt: ze moeten zich aan de regels houden dus je moet wat verzinnen om beetje tussen de regels door te lezen/te omzeilen en zo de regels wel naleeft.
Het is een hele kleine gemeenschap/woning op 1 locatie met 13 bewoners. Mijn man zegt je moet niet als ouders toestemming vragen tot het huis maar als vrijwilliger/mantelzorger/hulp omdat je dat ook altijd al doet en aantoonbaar is. Dus bv 2 ouders per dag in het huis die dan evt. koken, helpen met andere taken enz. en dan 7 dagen per week. Het is een heel betrokken groep, die veel bij hun kinderen komen, dus daar gaan we ons maar eerst eens hard voor maken.