Coronavirus

We vieren vandaag 75 jaar bevrijding

Ik formuleer het heel bewust op deze manier. Vaak wordt er gezegd dat we 75 jaar vrijheid vieren. Daar heb ik op dit moment bezwaar tegen. We hebben namelijk heel veel van die eerdere vrijheid recent ingeleverd vanwege angst.
Het recht om te reizen binnen Europa, het recht om je te verenigen, het recht op samen te sporten, zelfs het recht om met je familie en vrienden in je eigen huis je verjaardag te vieren, is ons afgenomen.
Allemaal uit angst.
Angst is een slechts raadgever.
Ik durf zelf te stellen... Mag jouw angst mijn burgerrechten blijvend beperken?
Immers, als er een besmettelijke ziekte rond gaat, moet je dan niet de zieke en kwetsbare mensen isoleren? We doen het nu andersom. We laten potentieel besmette personen ongetest anderen opzoeken... Denk aan wijkzorg, politie, brandweer en we zeggen tegen de gezonde bevolking dat ze bijna niets meer mogen.
Zondag was er zelfs het bericht dat politici en Den Haag de 1,5 meter regel in de wet willen bestleggen. Ze willen dat serieus het nieuwe normaal laten worden!
Sorry hoor, maar zo wil ik niet blijvend blijven leven.
Dat is voor mij geen toekomstvisie voor vrijheid. Politici gaan nu uit angst burgerrechten blijvend afnemen. Dát zie ik nu gebeuren.
Die 1,5 meter regel is een prima manier om demonstreren tegen te gaan. Je kan je immers amper organiseren met die regel. Het is ook een prachtige manier om in feite iedereen op te kunnen pakken. Je jaagt ze in een hoek en iedereen is in overtreding.
Ik begrijp heus wel dat u dat nu, is alle rust, niet ziet.
Maar probeer het eens te zien vanuit een economische crisis die nu mogelijk voor onze deur staat. Mensen gaat uit huis gezet worden en er komt serieuze honger in Europa. Als dát de realiteit wordt, dan is die nieuwe restrictieve regelgeving bijzonder handig. Iedereen die zich op straat in protest laat zien, kan dan in kampen weggestopt worden.
Kijk en dát is waarom we nu alert moeten blijven. Die wetswijziging is er niet voor nu. Immers, ze hebben ons alles zonder die wet al kunnen opleggen. Ze weten nu hoe ver ze kunnen gaan en DAT wordt nu vastgelegd voor straks.
Ik maak me grote zorgen over 'straks'. Straks als de economie niet meer werkt en de onrust overal gaat toenemen. Dán is het echt om te protesteren belangrijk.
Laat NU je stem horen, of wees voor altijd stil...
Bron:Tom lassing

Daar is weinig aan toe te voegen mi.

Heeft die Lassing zowaar nog gelijk in. Even a broken clock is right twice a day.

Precies daarom ook de posting omdat het belangrijk is te laten zien dat er veel meer mensen zijn iedere vanuit zijn/haar eigen kijk op de wereld toch wel doorzien dat er zaken niet kloppen en dat ook kenbaar maken en niet zwijgen.
Maw your not alone.

En dus zijn crypto’s ook krediet.

Ha ha ja ik snap waar je op doelt.
Het is een discussie op zich, maar laten we het er maar op houden dat in die tijd digitaal nog een onbekend fenomeen was zo ook crypto’s.

Die griepprik he... die dezwaksten uit de samenleving krijgen. Ouderen, gehandicapten en chronisch zieken https://debataafschecourant.wordpress.com/2020/05/03/covid-19-alleen-mensen-die-tegen-de-griep-zijn-gevaccineerd-overlijden-11/?fbclid=IwAR2yw2r90yw-lTFEgZSzouvpJfx7rnZoFtmd-62f9f2RNOxUkiAZsI6MuF8

Sgarbi feels that fake statistics are being propagated by the government and the media to terrorize the citizens of Italy and establish a dictatorship.

https://rairfoundation.com/italian-leader-slams-false-coronavirus-numbers-25000-did-not-die-its-a-way-to-impose-a-dictatorship-watch/

En bovenstaand artikel ook nog even in het Nederlands:
https://www.ninefornews.nl/parlementslid-houdt-tirade-er-zijn-in-italie-geen-25-000-mensen-overleden-aan-corona/

Geweldig die man.
Eindelijk iemand die in het centrum van de macht(misbruik) het zegt zoals het is.
De vid van butthar is fantastisch je zou haast die patenten uit printen en s'nachts bij mensen in de bus gaan gooien ...

Volgens de Telegraaf kunnen we weer naar de kapper! Joepie! Dan mag de horecasector ook open vind ik.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1448925312/kappers-volgende-week-weer-open-ook-zonder-mondkapje?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=seeding-telegraaf

Binc, uit het telegraaf artikel.

...ook gewone burgers een mondkapje kunnen dragen....

....Een vaccin tegen corona wordt door het kabinet niet binnen anderhalf jaar verwacht. In die anderhalf jaar kunnen steeds meer vrijheden worden teruggegeven, is het idee. Maar dan moet Nederland zich wel steeds strikt aan de gedragsmaatregelen houden...

.... Daarbij wordt bekeken hoe crowd control het beste kan worden ingezet en of het dragen van mondkapjes verplicht moet worden ...

?

Ja Johnny, dat is heel triest. dat wilde ik nou net niet benoemen. Van die mondkapjes denk ik dat elke burger die nog niet wakker is we daar niet aan ontkomen als ze ervoor kiezen dit te dragen.
Hopelijk blijft het verplicht mondkapjes dragen van de baan. In elk geval vind ik het positief voor de ondernemers dat ze weer open mogen.

Marijan, wil gewoon even mijn compassie met je delen.
Vind het erg wat ik lees namelijk…
Ik hoop dat er zo snel mogelijk oplossingen gaan komen.

dank je Anna!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.563
Leden
8.670
Nieuwste lid
bluepillexpress
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan