Coronavirus

Julian's Rum heeft door dat het vooral VROUWEN zijn die roepen om een lockdown:

Pas als vrouwen hun zorginstinct boven hun volginstinct kunnen stellen zullen ze een evolutionaire sprong maken. Iets met Pasen en Pinksteren en dezelfde dag...

Mike

@Debsy Ann,

Ik zie het zo:

Deze week of volgende week zal blijken dat de proeven met HCQ, azytromicine en zink een groot succes zijn, waarna de FDA het officieel gaat goedkeuren voor algemeen gebruik. Deze maand is er dus een geneesmiddel, dus Gates kan fluiten naar zijn vaccin.

Deze maand komt ook uit dat het virus niet afkomstig was van een 'wet market' in Wuhan, China, maar uit een lab. Dit zal leiden tot verdere onderzoeken, waarbij we misschien wel uitkomen in NL:

Dan is er nog die Defender Europe militaire oefening die zogenaamd afgeblazen was door COVID-19. 20.000 Amerikaanse troepen nemen hier aan deel, maar die zijn helemaal niet terug naar Amerika gestuurd. In plaats daarvan vallen ze nu onder SHAEF, de permanente geallieerde bezettingsmacht die na WO2 is opgezet in Europa, met name in Duitsland. Deze troepen staan klaar om ons opnieuw te bevrijden, maar in tegenstelling tot de vorige keer, 75 jaar geleden, wachten ze op het moment dat burgers en soldaten dit SAMEN kunnen gaan doen.

The Great Awakening gaat niet over soldaten die het wel even voor ons gaan oplossen terwijl wij passief aan de zijlijn staan. Er wordt van ons een ACTIEVE rol verwacht, wij moeten massaal de straat op om onze vrijheid op te eisen! Wij moeten leren dat vrijheid BEVOCHTEN wordt - en niet alleen door soldaten! Als wij niet wakker worden geven we de volgende keer onze vrijheid weer net zo makkelijk uit handen en de soldaten kunnen niet eeuwig ons redden van onszelf.

Het gaat dus goedkomen, maar dit is het scenario zoals ik het zie op dit moment.

Mike

Gat dit het nieuwe normaal worden ?
www.hetkanwel.nl/2020/05/03/dineren/?utm_source=hetkanWel+Nieuwsbrief&utm_campaign=22401c3e1d-EMAIL_CAMPAIGN_2017_06_24_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_5707cd7d98-22401c3e1d-285764897

Er wordt van ons een ACTIEVE rol verwacht, wij moeten massaal de straat op om onze vrijheid op te eisen! Wij moeten leren dat vrijheid BEVOCHTEN wordt – en niet alleen door soldaten! Als wij niet wakker worden geven we de volgende keer onze vrijheid weer net zo makkelijk uit handen en de soldaten kunnen niet eeuwig ons redden van onszelf.

Het gaat dus goedkomen,

Dan ben jij optimistischer dan ik.
Zolang het gros zich drukker maakt over oa de uitkering, toeslag, fiscale aftrek, vacantie, de overheid zorgt voor mij, het nos journaal en soap-series heb ik geen illusie dat DIE Nederlander met de Amerikanen de straat op gaat en tegen het regiem in gaat hoezeer ik ook anders zou wensen.

Marijan, dat is behoorlijk heftig!
Je man heeft gelijk om het op die manier aan te pakken. Wellicht een idee om dat plan op papier uit te werken en meerdere ouders mee te krijgen en dan met meerdere dat voorstel op papier voorleggen.

Sterkte! Dit is niet niks!

Bij Corona patiënten is ontdekt dat ze steeds meer tekorten hebben. Nu speelt vitamine K ook een rol. Tekort aan voedingsstoffen. Allemaal aan de levertraan dus.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ernstig-zieke-coronapatient-heeft-tekort-aan-vitamine-k~a0df1b58/?referrer=http%3A%2F%2Fm.facebook.com

Dan ben jij optimistischer dan ik.
Zolang het gros zich drukker maakt over oa de uitkering, toeslag, fiscale aftrek, vacantie, de overheid zorgt voor mij, het nos journaal en soap-series heb ik geen illusie dat DIE Nederlander met de Amerikanen de straat op gaat en tegen het regiem in gaat hoezeer ik ook anders zou wensen.

Er zijn wel degelijk mensen die hun nek uitsteken en in actie komen. De straat op gaan. Maar de groep blijft klein.
En de mensen die de straat op gaan zoals laatst in Den Haag nemen dus actie. Wanneer de opkomst laag blijft en het overgrote deel van Nederland het allemaal wel prima vind kan ik me voorstellen dat degenen die actie nemen door bv de straat op te gaan het op een gegeven moment ook niet zo positief meer zien. Even buiten beschouwing gelaten dat diezelfde personen dan ook nog niet eens de moeite nemen om dingen die aangedragen worden te delen omdat ze vinden dat alleen hun eigen waarheid de waarheid is.

Wat ik niet snap is dat bv ondernemers (mannen - breed gezien) kennelijk klakkeloos de regels volgen.
Ik weet bijna zeker dat er mensen zijn met bedrijven die het allemaal onzin vinden en heus wel inzien dat dit voor hun bedrijf eigenlijk een onhaalbare zaak is. treinen bv.
Stadions?
Dat het zowiezo allemaal onzin is.
Die bv verenigd zijn in een beroepsvereniging en veel meer de macht hebben om massaal nee te zeggen.
Zijn wij nou zo slim?

Omdat de meeste ook mee gaan in angstcultuur Liesje. Dat is met de paplepel ingegoten. Gelukkig heeft de grootste kroegbaas van Bederland gezegd uiterlijk 1 juni alles open te gooien. Naar het schijnt hebben meerdere zich daarbij aangesloten.
Maar waarom dan weer wachten tot 1 juni. Waarom niet gewoon per direct? Nu is het mooi weer. Dus grotere kans op klanten. Wie weet is het 1 juni allemaal regen en kunnen de terrassen alsnog niet open omdat iedereen dan alsnog thuis blijft.

Wie weet is het 1 juni allemaal regen en kunnen de terrassen alsnog niet open omdat iedereen dan alsnog thuis blijft.

Als Nederlanders uitsluitend verwende mooiweerpatriotten blijken te zijn, zijn we voorgoed verloren!

Mike

https://www.trouw.nl/opinie/europa-we-willen-7-5-miljard-euro-tegen-corona-ophalen~bc830688/

Gisteren ergens opgevangen (TV?) dat er geld IS opgehaald. 7,5 miljard dat is niet niks.

Ja, mee eens! Maar helaas is dat wel de indruk die ik heb. Tot op heden zien we ook niet dat er groots geprotesteerd word in tegenstelling tot andere landen. Bovendien, welke kroeg zet ze spullen buiten in de regen? Dan zijn ze beperkt tot alleen binnen mensen te kunnen ontvangen wat doodzonde is. Elke dag dat de horeca maar ook de kappers de deuren gesloten laat is een kostenpost!

Vandaag liep ik ff hier in het dorp langs de winkels. Alles dicht. Waarom? Omdat het Bevrijdingsdag is? Dat is toch maar 1 keer in de 5 jaar een feestdag. Dus waarom de winkels nu dicht blijven begrijp ik ook niet.

Een bericht van Brecht

www.macrotrends.be/introductie/?id=16987

Gold is money.
Everything else is credit.
J.P. Morgen 1912

Forum statistieken

Onderwerpen
4.563
Leden
8.670
Nieuwste lid
bluepillexpress