Dit zijn wel 2 voorbeelden die regelmatig in exosoom-theorie filmpjes genoemd worden. Dat voorbeeld van het schip de Diamond Princess, hier zouden van de 3200 opvarenden 540 personen besmet zijn. Ik zie dit niet meteen als een geschikt voorbeeld eigenlijk. Is met behulp van een statistische analyse, of door andere redeneringen, onderbouwd dat dit geen virus kan zijn? (nog steeds is een dergelijke analyse summier bewijs, maar genoeg voor een indicatie). Hoe ziek waren deze mensen? Of ging het om positieve testen zonder klachten of hadden de meesten klachten en in welke mate? Wat was gemiddelde leeftijd? Hoeveel 'leefruimte' hadden deze mensen gemiddeld? Hoe werkte de ventilatiesystemen? Met hoeveel mensen kwamen deze mensen gemiddeld in contact en wat was de gemiddelde contactduur? Was de crew besmet? Hoe snel na de eerste besmetting werden ze in quarantaine gezet? Als zo'n schip normaal vaart zonder aanwezigheid van een p(l)andemie, hoeveel mensen kampen dan met dergelijke klachten/ testen positief met de huidige testen? Als dit een menselijke ontgiftingsreactie is, zou het waarschijnlijk zijn dat dit vaker wordt waargenomen, is dat het geval? Bovendien is het maar de vraag of de huidige 'corona uitbraak' een goed referentiekader is, omdat hier duidelijk een plandemie aspect meespeelt en een media die alles veel erger maakt dan het is.
Van het ebolavirus heb ik te weinig meegekregen, behalve dat als het weer in het nieuws was het vermoeden dat ook dit zaakje stonk. Man-made virus, moedwillig testen van vaccins, etc. Maar waren die uitbraken in gebieden waar veel mensen reisden?
Virussen en vaccins zijn zonder twijfel een groot verdienmodel, een onderwerp die mensen maar moeilijk kunnen verifiëren en waar al snel angst voor heerst. Ik ben echter niet overtuigd dat de complete virologie een verzinsel is. Anekdotisch dus zeker geen bewijs, maar ik heb te vaak gezien dat het vaccineren van dieren lijkt te helpen in het voorkomen van ziekten.