Coronavirus

Persoonlijk vond ik het filmpje van Patrick Savalle prettiger om te bekijken, omdat Patrick meer genuanceerd en minder stellig is. Indien Rivers' postulates de heilige graal vormen, bestaan virussen volgens Patrick wel degelijk.

Als alle virussen echt een verzinsel zijn, vallen bacteriofagen hier dan ook onder? En de andere vraag: wat is de meest overtuigende studie voor de exosometheorie? Immers is een hypothese nog geen verificatie van het bestaan van een theorie in de praktijk, dat behoeft onderzoek.

Definieer 'virus'. Daar gaat het allemaal om. Een bacteriofaag is geen virus, maar een bacteriofaag. Anders hadden ze dit wel 'virus' genoemd. Maar we kunnen pas discussieten als we een heldere definitie hebben.

Mike

Definieer ‘virus’. Daar gaat het allemaal om. Een bacteriofaag is geen virus, maar een bacteriofaag. Anders hadden ze dit wel ‘virus’ genoemd. Maar we kunnen pas discussieten als we een heldere definitie hebben.
https://www.encyclo.nl/begrip/Virus

De definitie van COGEM:
Virus
Infectieuze deeltjes waarvan het genetische materiaal (RNA of DNA) gewoonlijk omsloten is door een omhulsel van eiwit en eventueel een lipidenmembraan. Virussen verschillen van andere levensvormen doordat ze geen eigen stofwisseling hebben. Een virus kan wel bestaan buiten een gastheercel maar kan zich dan niet repliceren. Replicatie vindt plaats in gastheercellen door gebruik te maken van de aanwezige cellulaire mechanismen. Dit kan leiden tot ziekte bij de gastheer.
Het zwart gemaakte is waar de onzekerheden (mijn twijfels) zitten. Zijn virussen infectieus ja of nee? Zijn virussen de oorzaak van het ziektebeeld? Virustheorie: ja, ja. Exosoom-theorie: nee, nee.

Deze definitie van een virus is ook toepasbaar op bacteriofagen, maar zijn de gastheercellen prokaryote cellen.

Wij draaien in kringetjes rond, want je bent als eens eerder met deze definitie gekomen. De Nederlandse term 'besmetting' komt nog het meest overeen met de term 'infectie', afkomstig van het Latijnse 'infecere'. We moeten het dus ook gaan hebben over de definitie van wat 'besmetting' inhoudt. Definieren we dit als 'vergiftiging', dan is een 'virus' (letterijk: gifstof) besmettelijk. Definieren we 'infectie/besmetting' als 'aansteken/overdragen' van de ene persoon naar de andere, dan is dit totale onzin aangezien een virus (ook volgens de door jou aangedragen definitie) niet leeft. Een 'virus' besmet dus van BINNENUIT, en niet VAN BUITENAF. Dat lijkt mij al een aardige voorzet m.b.t. de exosomentheorie.

Mike

Dat klopt, en al heb ik zeker twijfels over de virustheorie, ik heb geen bewijs gezien dat de exosoom theorie sluitend is. Welke onderzoeken onderbouwen de hypothese?

Een indicatie zou al zijn: stop 1 ziek persoon met allerlei kwalen in een villa met allemaal gezonde personen en als niemand ziek wordt, is dat grote indicatie voor een dergelijke theorie. Is zoiets ooit gedaan?
Definieren we ‘infectie/besmetting’ als ‘aansteken/overdragen’ van de ene persoon naar de andere, dan is dit totale onzin aangezien een virus (ook volgens de door jou aangedragen definitie) niet leeft
En dit is precies de zin die je overal tegenkomt. Een virus leeft niet, dus het is niet besmettelijk/ overdraagbaar/ aanstekelijk. Wat is het bewijs, boerenlogica?

Ik heb wel een aantal kandidaten, waaronder myxomatose; ik ga even kijken of ik de oorspronkelijke studies kan vinden die de besmettelijkheid bewijzen.

Voor de gemiddelde persoon van 50-64 jaar oud is de kans op een ziekenhuisopname 1 op 852.000. De kans dat diezelfde persoon sterft aan corona is slechts 1 op 19,1 miljoen. Ter vergelijking: de kans om te overlijden door een auto-ongeluk is in de VS 1 op 114.

https://www.ninefornews.nl/artsen-geschokt-kans-om-te-sterven-aan-corona-1-op-191-miljoen/

“Ik werk niet meer voor een systeem dat doordrenkt is van farmaceutische corruptie. Het afhankelijk, bang en ziek houden van het volk mag nu wel stoppen. Ik werk aan een toekomst waar mensen weer autonoom in hun kracht staan; gezond en vanuit liefde,” laat ze weten in een videoboodschap.

https://www.ninefornews.nl/huisarts-neemt-ontslag-het-ziek-houden-van-het-volk-mag-nu-wel-stoppen/

Myxomatose is inderdaad het ziektebeeld, toegeschreven aan een myxoma virus o.i.d. De verwachting van mijn kant is dat dit ziektebeeld degelijk is onderzocht en dat dit ziektebeeld inclusief de befaamde besmettelijkheid goed bewezen zijn; ik ga de origine van deze claimes/onderzoeken na en zal hier dus later op terugkomen.

Desalniettemin kijk ik nog steeds uit naar onderzoeken die de virustheorie onderuit halen, zoals complete afwezigheid van ziekte bij gezonde personen als deze samen met 'besmette' personen in een ruimte zitten (uiteraard betekent het in aanraking komen met een virus niet 100% ziekte, want hier zijn meer factoren mee gemoeid). Of bv. een (case)studie naar het ontstaan van virus gerelateerde ziekten bij personen in complete isolatie.

Daarnaast financiert Gates een leger aan ‘onafhankelijke’ factcheckers, waaronder het Poynter Institute en Gannett, die hun platforms gebruiken om ‘complottheorieën’ en ‘misinformatie’ te debunken.

https://www.ninefornews.nl/bill-gates-tolereert-geen-kritische-coronaberichten-en-koopt-de-media-om/

De Diamond Princess is toch een mooi voorbeeld? Als je 1 grote 'petri dish' had, dan was het dat schip wel!

En weet je nog toen het ebola'virus' enkele jaren terug toesloeg in West-Afrika? Er werden toen geen vluchten van en naar dat gebied opgeschort. Waarom is dat geen 'pandemie' geworden als zo'n 'virus' zo 'besmettelijk' is als wordt beweerd?

Mike

Dit zijn wel 2 voorbeelden die regelmatig in exosoom-theorie filmpjes genoemd worden. Dat voorbeeld van het schip de Diamond Princess, hier zouden van de 3200 opvarenden 540 personen besmet zijn. Ik zie dit niet meteen als een geschikt voorbeeld eigenlijk. Is met behulp van een statistische analyse, of door andere redeneringen, onderbouwd dat dit geen virus kan zijn? (nog steeds is een dergelijke analyse summier bewijs, maar genoeg voor een indicatie). Hoe ziek waren deze mensen? Of ging het om positieve testen zonder klachten of hadden de meesten klachten en in welke mate? Wat was gemiddelde leeftijd? Hoeveel 'leefruimte' hadden deze mensen gemiddeld? Hoe werkte de ventilatiesystemen? Met hoeveel mensen kwamen deze mensen gemiddeld in contact en wat was de gemiddelde contactduur? Was de crew besmet? Hoe snel na de eerste besmetting werden ze in quarantaine gezet? Als zo'n schip normaal vaart zonder aanwezigheid van een p(l)andemie, hoeveel mensen kampen dan met dergelijke klachten/ testen positief met de huidige testen? Als dit een menselijke ontgiftingsreactie is, zou het waarschijnlijk zijn dat dit vaker wordt waargenomen, is dat het geval? Bovendien is het maar de vraag of de huidige 'corona uitbraak' een goed referentiekader is, omdat hier duidelijk een plandemie aspect meespeelt en een media die alles veel erger maakt dan het is.

Van het ebolavirus heb ik te weinig meegekregen, behalve dat als het weer in het nieuws was het vermoeden dat ook dit zaakje stonk. Man-made virus, moedwillig testen van vaccins, etc. Maar waren die uitbraken in gebieden waar veel mensen reisden?

Virussen en vaccins zijn zonder twijfel een groot verdienmodel, een onderwerp die mensen maar moeilijk kunnen verifiëren en waar al snel angst voor heerst. Ik ben echter niet overtuigd dat de complete virologie een verzinsel is. Anekdotisch dus zeker geen bewijs, maar ik heb te vaak gezien dat het vaccineren van dieren lijkt te helpen in het voorkomen van ziekten.

https://www.google.com/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-05-21/diamond-princess-s-coronavirus-cases-reveal-pattern-of-disease

Meer accurate cijfers over de Diamond Princess. Zo'n 700 gevallen positief (van de 3700) waarvan grofweg de helft asymptomatisch.

Zo 'besmettelijk' is het dus niet, wetende dat de PRS-test notoir onbetrouwbaar is m.b.t. het detecteren van willekeurig welk 'virus' en tot wel 90% valse positieven geeft.

Mike

Die besmettelijkheid lijkt inderdaad erg beperkt, dus ik praat alles dat gaande is omtrend covid-19 zeker niet goed! Of de positieve gevallen puur t.g.v. de meetfout van de PCR komen, vind ik lastig om te zeggen. De validatie voor covid-19 laat meer dan te wensen over - Patrick Savalle laat zich ook hierover uit - al lijkt 90% vals positief me wel wat veel. Je zal het vast wel weten, maar eigenlijk is een (rt-)PCR meer een algemene term. PCR zelf is een uiterst gevoelige techniek waarvan de daadwerkelijke prestatiekenmerken afhankelijk zijn van het sample materiaal, de ontwikkelde/gebruikte primers, de gekozen cutoff waarde.

Interessant om te weten zou zijn hoeveel mensen daadwerkelijk positief testen op een schip waarvan nagenoeg iedereen klachtenvrij is, zouden dat er 700 zijn? Ook opvallend is dat er 40 mensen op een IC terecht gekomen zijn waarvan 12 het niet hebben overleeft, of dat gangbare cijfers zijn tijdens/na iedere cruise? Zou zomaar kunnen op 3700 mensen, maar vooralsnog is het zonder cijfers een aanname.

De Diamond Princess is toch een mooi voorbeeld? Als je 1 grote ‘petri dish’ had, dan was het dat schip wel!

Dit dacht ik dus ook. Maar ik ben hierover uit de brand geholpen door iemand die op dit soort boten heeft gewerkt.
Er zijn daar altijd hele strenge protocollen. Voor bv norovirussen. Je zal maar wat passagiers verliezen aan voedselvergiftiging of wat dan ook. Geen oudje die meer mee wil varen.
Quarantaine is aan boord van dat soort schepen heel normaal. Passagiers én opvarenden moeten bij twijfel in de hut blijven.
Met ontgifting kun je natuurlijk niemand (zomaar) aansteken, maar zelfs als het wel besmettelijk was, zit je aan boord van zo'n schip goed vanwege de actieve protocollen, stelde die persoon.
Dus...
Een ander voorbeeld zoeken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.563
Leden
8.670
Nieuwste lid
bluepillexpress
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan