Het is en blijft gewoon griep. Neem veel vitamine C, minimaal 3 gram ascorbinezuur, zelf zit ik rond de 6 gram. Over de dag verdeeld innemen. Houdt ziekte en de dokter, beide zijn nare plagen, buiten de deur. Vitamine C hersteld zelfs vernauwde aderen:
“Ik merkte in mijn contactlenspraktijk dat mensen die mooie vaten hebben, veel groenten en fruit zeggen te eten, terwijl mensen met atherosclerotische vaten vaker zeggen dat knakworst hun favoriete groente is. Na een forse literatuurstudie kreeg ik de indruk dat die slechte bloedvaatjes in de ogen een uiting zijn van latente scheurbuik, een chronisch gebrek aan vitamine C. Maar een langlopend experiment heeft die gedachte bevestigd: ‘Vaatafwijkingen in het netvlies herstellen binnen enkele maanden wanneer patiënten per dag 2 tot 10 gram ascorbinezuur gaan slikken.’”
Heb het gisteren even uitgeprobeerd met de Vitamine C of het verschil maakt op nuchtere maag of niet. Ik kan er niet veel van hebben. Na het eten geen last. Maar later op de dag na een 2e glas ging het niet goed.
Gisterochtend had ik maar even de huisarts gebeld. Eerst kreeg ik een bandje te horen. Ik denk van het RIVM met een hele tekst en uitleg vanwege het Corona virus. Maar goed, dit ging dus over wat ik nu met me oog heb. In eerste instantie een foto gestuurd want heb geen zin om naar de praktijk te gaan. Ze denkt aan een vuiltje. Het advies is warme kompressen en schoon maken met kamille thee. Maar inmiddels heb ik net zulke walzakken onder me oog als dat die Erdogan heeft. Het lijkt alsof er vochtophoping zit. Vanmorgen bij opstaan helemaal dicht. Doet echt zeer en heb moeite met geconcentreerd kijken. Ik begrijp dat jij enig verstand hebt van ogen doordat je een contactlens zaak hebt? Heb jij enig idee hierbij wat dit zou kunnen zijn buiten vitamine C om? Coronaoog...? ?