Coronavirus

Nuttige site met info van de Autoriteit Persoonsgegevens over dat het afgeven van contactgegevens bij horeca etc helemaal niet verplicht kan zijn.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/corona/temperaturen-gezondheidscheck-en-contactgegevens

Ik begrijp hieruit dat  - bijv bij een horecazaak - de eigenaar/ondernemer zelf wél verplicht is om contactgegevens te vragen en de gezondheidscheck te doen, maar dat het niet verplicht is voor de klant om hier antwoord op te geven...

Misschien handig om deze site bij de hand te hebben in dit soort situaties.
(Al lijkt het wel dat de site niet is geüpdated sinds april/mei?)
Mogen ondernemers klanten weigeren die geen contactgegevens willen afstaan?Nee. Het is niet verplicht voor klanten om hun contactgegevens af te staan.

Als toestemming de grondslag is voor het verwerken van persoonsgegevens, moet iemand die toestemming ook echt ‘vrij’ kunnen geven. Daarbij past niet dat een ondernemer toestemming als voorwaarde stelt.

Weigert een klant? Dan mag dat niet nadelig voor hem of haar zijn. Voor geldige toestemming is dus van belang dat de klant goed geïnformeerd is en niet onder druk toestemming geeft.

Dit is ook niet verplicht voor de horeca-ondernemer. Al deze verordeningen zijn onwettig, dat zijn ze al sinds maart. Het probleem is dat als horeca-ondernemers geen gezamenlijke vuist maken zo'n ondernemer in z'n eentje alleen staat en vermorzeld wordt door het systeem. We hebben kritische massa nodig!

Mike

Helemaal met je eens Mike! Dat vind ik natuurlijk ook!

Maar in sommige situaties kan het wellicht handig zijn zo'n 'officiële' site bij de hand te hebben. En wie weet worden er door deze gegevens te bekijken ook weer mensen wakker.

Hier in Groningen kan ik bijv niet naar de bibliotheek zonder m'n handen te desinfecteren en zo'n checkgesprek. Waardeloos natuurlijk. En ik ga dan ook nauwelijks. En als ik ga, sneak ik via de uitgang naar binnen. Maar als ik nou met deze info probeer naar binnen te gaan, kan ik daar weer wat medewerkers aan het denken zetten over wat ze eigenlijk aan het doen zijn. Mooi meegenomen.

Nogmaals over Elon Musk:
https://www.ninefornews.nl/elon-musk-weigert-coronavaccin-te-nemen-noemt-bill-gates-sukkel/

Dit smste mijn broer net;

Zit naar livedebat te kijken van de 2e kamer over de nieuwe corona maatregelen. Je ziet heel heel goed dat het een kartel is en heel goed gecoördineerd door letterlijk alle partijen. Ze willen allemaal dat het kabinet (wat een kabinet voor de bühne is) veel hardere maatregelen moet nemen om dit zeeeer gevaarlijke virus een halt toe te roepen. Wat een poppenkast en wat een spel!

Tja alle partijen, dus blijkbaar ook de FvD?

Benieuwd wat de groenen, klimaatgekkies, covidiots en dierenactivisten hiervan vinden : vaccin of haai ?

La farmacéutica británica GlaxoSmithKline trabaja con el escualeno de tiburones, que se obtiene a partir del aceite de hígado de los escualos, para encontrar una vacuna contra el coronavirus. La empresa, que ya ha utilizado esa sustancia para otras vacunas, necesitaría matar sobre 500.000 tiburones para poder fabricar una vacuna contra el coronavirus... si la logra crear.

De Britse medicijnfabrikant GlaxoSmithKline werkt met haai-squalaan, dat wordt verkregen uit haaienleverolie, om een ​​vaccin tegen het coronavirus te vinden. Het bedrijf, dat de stof al voor andere vaccins heeft gebruikt, zou meer dan 500.000 haaien moeten doden om een ​​coronavirusvaccin te maken ... als het erin slaagt er een te creëren.

Nuttige site met info van de Autoriteit Persoonsgegevens over dat het afgeven van contactgegevens bij horeca etc helemaal niet verplicht kan zijn.

Dit is natuurlijk ook uit te printen en op de deuren van de ondernemers te plakken met de website link erbij.

En delen in al die horeca groepen op Facebook. Als de burger zelf dan ook nog bewust word van deze gegevens gaan ze misschien, maar dan ook heel heel misschien een beetje nadenken...

Ik was ff vergeten dat de fb groepen zoals oa horeca opgeheven zijn door fb door middel van censuur. Dat delen in die groepen gaat dus helaas niet jammer genoeg.

Dit is natuurlijk ook uit te printen en op de deuren van de ondernemers te plakken met de website link erbij.
Leuk idee. Alle kleine beetjes helpen.

Ik zie op Twitter dat de Autoriteit Persoonsgegevens nog steeds naar de genoemde pagina blijft verwijzen, dus hij zal nog wel geldig zijn.

Ik ga eerst maar eens proberen met deze info - laten zien op de site - de bieb binnen te komen.

Update vanuit Portugal,

hallo allemaal we kregen vrijdag onze zomervakantie , mijn partner heeft een klein bedrijf en werkt erg lange dagen van 7 tot 19 uur 5 dagen per week en nog de zaterdag ochtend , hij wilde dus echt even weg , het weer zag er slecht uit in Nederland en thuis blijven is geen optie want dan gaat hij weer werken dus ik wilde er echt uit, de buren gaven aan dat Portugal prima te doen was in Corona tijd ,leuk hotel geboekt , binnen verwarmd zwembad bij slecht weer en een buitenbad met kinderbadje ,Speeltuin op 100 meter van het hotel , de ellende begon al bij aankomst op zestienhoven  vliegveld  , vanaf binnenkomst verplicht mondkapjes ,er liepen overal gestapo controleurs die steeds riepen mondkapjes op mevrouw , meneer !
Had een kapje van een sok gemaakt , kreeg het benauwd tijdens de vlucht 3 uur lang met dat ding op mijn gezicht , mijn buurvrouw een nuchtere Rotterdamse was compleet op de hoogte van de wereldwijde machtsgreep gelukkig , dat maakte de  reis iets draaglijker , In Portugal zijn de mensen echt compleet bang voor Corona, jong , oud iedereen loopt met een mondkapjes op, vaak ook buiten,er is een enorme framing , zodra je een winkel binnenkomst en je hebt nog even je kap niet op is het meteen , MASK ! Het ziet er verschrikkelijk uit , geen enkele gezelligheid meer, ik zie alleen angstige ogen en mensen die steeds 2 meter afstand houden, overal posters op bushokjes met draag je masker bescherm jezelf en een ander , ik zag zelfs een poster met kleine kinderen die hun duim op steken met een masker op , ik bescherm de ouderen! Om te walgen! In het hotel moet je overal je mondkapje op , bij het ontbijt plastic handschoenen aan als je naar het buffet gaat , iedereen kapjes maakt angstig daardoor blijft dit virus in stand , alle mensen zijn een no name geworden, mijn dochtertje is er bang voor en trekt steeds mijn kapje af en zegt mama nee af ! Het zwemwater is ijskoud en heeft ontzettend veel chloor , het mag niet warmer gemaakt vanwege het virus , en meer chloor is ook voor het virus , het kinderbadje buiten zit geen water in ook vanwege Corona ,de speeltuin is afgezet met lint van de politie vanwege Corona , de mensen hier geloven heilig in het virus , een restaurant eigenaar gaf gisteren aan dat hij het mondkapje dragen nu gewend is en dat hij graag wil helpen het virus te bestrijden , pffff ik word er echt moe van , mijn zus ( gelooft in Corona ) zei gisteren , waarom ben je dan gegaan ! , als je dit allemaal verteld , nou zei ik ;op booking .com stond hier niets over vermeld , Voor mijn kind is hier bijna niets te doen, er was nog een kindje hier en die mocht niet met mijn kindje spelen maar moest afstand houden, Echt erg ,om te huilen gewoon ,dat heb ik gedaan gisteren ,heb tranen met tuiten gehuild , ik ga er maar het beste van maken de komende laatste dagen hier , de agenda is hier al wat verder uitgerold , geen alcohol meer te koop na 20.00 uur , en veel horeca dicht door omzetverlies , wat een volgzaam volk die Portugezen , ze zijn lang onderdrukt geweest dan mag je toch verwachten dat ze dit doorzien? Vanavond sprak ik met een vrouwelijke taxichauffeur zij gaf aan dat Portugezen niet durven te demonstreren , ze hebben enorme angst voor de politie en het gezag hier, deze mevrouw is helemaal op de hoogte ,haar kind gaat niet meer naar school vanwege mondkapjes , ze willen ook niet gevaccineerd worden dus ze verwacht dat hij dan helemaal niet meer naar school kan, ze heeft inmiddels wel een groepje mensen om haar heen verzameld maar ze kunnen niet veel, komt dit ooit nog goed ? Had echt een slechte dag , ik wil heel graag geloven dat alle kopstukken op de wereld al gearresteerd zijn maar vind dat niet zo makkelijk , wordt erg negatief van al die kapjes en donkere ogen , de framing , de plastic handschoenen ,de vermoeide mensen hier die ik amper kan verstaan door dat mondkapje ,het is totaal onmenselijk en ongezellig , dit is geen vakantie , ik had achteraf misschien niet moeten gaan maar ik besef nu meer dan ooit hoe dit een wereldwijde machtsgreep is , ps ze houden mensen hier soms een maand in Quarantaine omdat ze 4 x positief testen terwijl ze geen symptomen hebben, wat een wereld ..Lieve groet Assie .

Forum statistieken

Onderwerpen
4.555
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan