Update Portugal, vandaag was er een demonstratie in Faro, het waren artsen en verpleegkundigen uit de ziekenhuizen rondom Faro ( ic personeel ) de ziekenhuizen en ic afdelingen zijn leeg en worden vrijgehouden voor Corona patiënten , andere behandelingen gaan niet door en operaties worden uitgesteld , hetzelfde als in Nederland , heb een verpleegkundige gesproken , ze sprak goed Engels , de ziekenhuizen zijn leeg ! Ze begon opeens te huilen en vroeg wanneer houdt dit op? Ik zei als de mensheid dit inziet en stopt , ja zei ze maar de mensen willen het niet horen, ik zei ,in Nederland is het exact hetzelfde maar is er veel meer verzet , ik gaf haar een schouderklopje , opmerkelijk was dat er een paar honderd medici waren , ik keek later in het hotel het journaal en zag er Max 20 in beeld demonstreren.. in het hotel bij de receptie sprak ik een meisje die na een half jaar weer mag werken , de hele dag met mondkapje, ik vroeg haar hoe ze over Corona dacht , ze zei ik wil dit niet en voel me zo moe , maar als ik niet meewerk ben ik mijn baan kwijt ! Het meest schrijnend zijn de kleine kindertjes die hier dag in dag uit met kapjes lopen , en zoveel angstige mensen die zowel binnen en buiten met muilkorven lopen en zelf in de auto met een kapje rijden , ik word er moedeloos van ..