Tja, ik heb een buurman, heel gewoon natuurlijk, deze echter is huisarts geweest ne jaar of zeven her met pensioen gegaan.
Nu was ik laatst bij hem en zijn vrouw , ze hadden bezoek . Ze spraken, natuurlijk, over corona en hoe erg bla bla bla.
: “Ben jij al ge vaccineert Maarten? “
“nee, bij mij komt er geen spuit in” antwoorde ik. Jonge jonge, je had die ogen moeten zien!!
De vriendin van de visiteman vertelde dat ze in “het” ziekenhuis werkt en dat de IC toch echt vol ligt met corona klanten. Ik had wel een antwoord terug, maar ik heb het erbij gelaten en zelfs het, deze keer, niet aangeboden glasje wijn afgeslagen om de vrede maar te bewaren en huiswaarts gekeerd.
Hij, de buum, heeft ooit ‘medicijnen’ gestudeerd ( volgens eigen zeggen ) en dus, mijn uitleg, geen geneeskunde. Voor mij betekend dat dat hij goed kan leren wat hem word voorgeschoteld, maar , net zoals kinderen op de lagere school ‘begrijpend lezen/denken, hebben moeten leren, niet zelfstandig ‘intelligent’ te zijn. Intelligentie is het vermogen om kennis en ervaring samen te voegen en tot nieuwe ..eh…’inzichten’ te komen. Nou ja, Kort samen gevat: Ik ben de “dorpsgek” en gek genoeg ben ik op die titel nog trots ook.