Covid vaccins

Kan alles van Telegram niet direct op een andere manier worden gedeeld?
Ik heb geen Telegram en geen o6 nummer.

Kan alles van Telegram niet direct op een andere manier worden gedeeld?
Ik heb geen Telegram en geen o6 nummer.

Kan je het niet lezen op je computer zonder telegram lid te zijn? Bij mij opent de telegramsite en die vraagt of hij de app mag openen. Als je dan gewoon nee kiest krijg je het bericht te zien.

In mijn werkoverleg werd gesproken over weer meer fysiek op locatie werken na de zomervakantie. ‘Oh maar dan is toch bijna iedereen gevaccineerd en hoeft het niet op afstand.’ Of er komen aparte regels voor gevaccineerden en ongevaccineerden voor bijeenkomsten.. dat werd gezegd alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Ik kookte van binnen maar wil in deze situatie absoluut niet vanuit emotie reageren. Dat gaat nog wat worden in het najaar..

In mijn werkoverleg werd gesproken over weer meer fysiek op locatie werken na de zomervakantie. ‘Oh maar dan is toch bijna iedereen gevaccineerd en hoeft het niet op afstand.’ Of er komen aparte regels voor gevaccineerden en ongevaccineerden voor bijeenkomsten.. dat werd gezegd alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Ik kookte van binnen maar wil in deze situatie absoluut niet vanuit emotie reageren. Dat gaat nog wat worden in het najaar..

Wat voor werk doe je?

Herkenbaar, ik zit ook te wachten tot er een soort "zachte" dwang komt.

Fuk 'm denk ik dan, ontsla me maar

Bij mij op het werk werd via mail gezegd dat we weer met zijn allen naar kantoor konden als we dat ´prikje in de bovenarm´ zouden nemen. Dat werd zo even terloops gezegd. Nu gaan we weer half terug naar kantoor. Er wordt niet over die vaccinaties gesproken door de leiding (vooralsnog).
In de ondernemingsraad was een doorgedraaide dikke foep die zei dat hij alleen naar kantoor wilde komen als er geen ongevaccineerden rondlopen. Hij kreeg ook bijval. Een collega zei dat hij dan beter thuis kan blijven, omdat het medische informatie betreft. Een andere keer was er een Marokkaanse collega die het weer tegen die dikke foep opnam. Zij zei: ´als jouw vaccinatie werkt, waarom moet ik me dan laten vaccineren´. Ik heb dat gesprek gevolgd en iemand uit mijn team die memoreerde dat gesprek als zou die Marokkaanse heel fel tekeer gegaan zijn. Maar dat was niet zo, maar ik heb dat bij mijn collega niet weersproken. Bij mij bij de yogales werd van tevoren even de vaccinatiestatus van de deelnemers doorgenomen. Ik had misschien achteraf beter kunnen weglopen, maar ik had zo´n zin in die les: was weer sinds tijden dat die les kon plaatsvinden. Dus ik heb maar gezegd dat ik het helemaal niet over dit onderwerp wilde hebben (´omdat ik het geen interessant onderwerp vind´). De mensen die anders na mij bevraagd hadden geweest die kregen die vraag niet meer na mijn reactie (wat ik oneerlijk vond eigenlijk: waarom ik wel en zij niet?). De reactie van de yogajuf op mijn reactie was dat het allemaal moet kunnen bij yoga haha. Mensen deze impertinente vraag stellen (ik vind dat dus al niet kunnen) en ook dat je de vraag niet wil beantwoorden. De yogalerares heeft zich laten jabben. Had eerst de mond vol van dat yoga helpt voor een goed immuunsysteem, wat gewoon zo is. En dan zich laten jabben. Ik vind de lessen heel fijn. Sportschoolhoudster werd in een les ook het mes op de keel gezet door deelnemers. Vond het heftig en heb achteraf spijt dat ik het niet voor haar opnam. Maar die doet er dus ook mooi niet aan mee.

Laatst bewerkt:
Al met al toch allemaal lastig voor jullie. De lol gaat er toch vanaf. Niet meer zoals vanouds zonder zorgen overal naar toe al doet iedereen zijn best natuurlijk om het zoveel mogelijk te negeren. Ik leef met jullie mee. l

Same! Ik houd er stiekem in mijn hoofd al rekening mee dat dit moment misschien wel gaat komen. Jammer, dan maar een andere werkgever zoeken. Als dat niet lukt, dan maar geen baan, hoewel ik het nie zo somber inzie. Er zijn vast ondernemers/ondernemingen waar je nog wel terecht kunt. En het maakt me dan ook niet uit wat voor werk het is. En mocht dat niet lukken, dan maar geen inkomen. Voor mij geen prik, al ben ik de laatste op aarde. Dan maar onder de brug slapen!

Arie

Lijkt mij echt een lastige situatie voor jullie zeg. Mijn zus werkt voor het Consultatiebureau ( valt ook onder JGZ/GGD) die heeft echt zwaar daar want iedereen heeft zich laten vaxxen. Zij houdt haar rug recht maar begint het wel spuugzat te worden dat geroddel over haar en gefluister als ze even wegloopt.
Ik ben blij dat ik niet in zo een situatie zit, ik ben geen typje die zich in kan houden, ik zal het voor eens en altijd 1x HEEL duidelijk maken en je roddelt maar over mij tot je een ons weegt!

Maar ja leuk is anders, je wilt je werk gewoon normaal kunnen doen in een chille sfeer.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan