Allereerst, iedereen heel erg bedankt voor het meedenken! Hopelijk begrijpen jullie wel dat ik niet alle tips kan aannemen. Enerzijds vanwege beperkt budget (heb al van alles laten doen/gedaan en anderzijds omdat sommige dingen niet goed voelen - zoals een sociaal werker). Maar als ik bruikbare dingen zie dan pak ik het zeker mee!
Gisteren heb ik de psychiater gesproken. Hij gaf eerlijk toe niet te weten of een te hoog serotonine niveau wordt veroorzaakt door de anti depressiva. Wel zij hij dat het niet zozeer verhoogd, maar meer de heropname remt. Binnenkort hebben we samen een face to face gesprek om e.e.a. nog even goed door te spreken. Maar tot nu toe ziet het er naar uit dat ik huidige anti depressiva (citalopram 20 mg) verder ga afbouwen. Dan kunnen we kijken wat er gebeurt zonder medicatie. Ik moet zeggen dat ik heeel erg op zie tegen het afbouwen. Zeker omdat ik dat de laatste tijd al zo vaak heb gedaan. En de ontwenningsverschijnselen heel heftig zijn.
Verder is de verwijzing naar een maag darm lever arts in de pocket. Begin december mag ik op gesprek komen.
@Altehea: Ik verwachte inderdaad meer antwoord/onderbouwing van de psychiater over wat er nou precies gebeurt. Maar helaas weten ze dit zelf ook niet echt. En je slaat de spijker op zn kop met de volgende uitspraak: "In die wereld wordt niet zo gemakkelijk de link gelegd tussen een lichamelijk probleem en het psychische.". Vele malen ben ik erover begonnen maar je merkt dat ze er geen kaas van hebben gegeten. Vandaar ook naar een natuurarts geweest maar hier kwamen geen concrete dingen uit naar voren.
@100%leven: bij de esteck bodyscan kwam niet naar voren dat ik gifstoffen in mijn lichaam heb. Amalgaamvullingen heb ik gelukkig niet. Op candida heb ik me laten testen (door ontlasting te laten onderzoeken). De uitslag was negatief.
@naief: zie antwoord 100%leven
@liesje: ook dit heb ik al geprobeerd. Gebakken eieren in roomboter ben ik dol op. Dit eet ik dan ook dagelijks. Leverreiniging heb ik nog nooit gedaan. Heeft je lever ook invloed op je psyche? En is zoiets makkelijk te doen? Wel dronk ik eerder citroensap (met water) op de lege maag. Maar als ik dit nu drink krijg ik direct diarree. Ook als ik het overdag drink. Waarschijnlijk door de ontstoken dikke darm.
@Vivianne: met de ontgiftingskuur doel je op de leverreiniging? Naar Mtje had ik al even gekeken. Ziet er goed uit. Probleem is nu voor mij dat het geld een beetje op is. Ik heb al honderden/duizenden euro's uitgegeven aan onderzoekjes. Dus helaas is dit nu even geen optie. Soortgelijk onderzoek heb ik ook al bij natuurarts gedaan. Vitamine B12 opvoeren ga ik in mee. Lijkt me inderdaad heel verstandig.