De doodsstrijd van de dollar

@ Kaaskanlekkerzijn:

als je de loterij wint en zelfs met die hoeveelheid geld überhaupt nog na moet denken over een appeltje voor de dorst, verdien je die prijs niet.

Waarom zou je bijvoorbeeld in godesnaam geen hypotheekvrij huis kopen?
Ik volg je niet helemaal...

Nou als ik 2 miljoen zou winnen dan ga ik daar natuurlijk leuke dingen van doen en een huis hypotheek vrij kopen, maar ik ga niet alles binnen een jaar op maken dan wil ik er langer van genieten. Dan wil ik de rest van mijn leven elk jaar een of twee hele leuke vakanties verder weg. En ook vaak lang weg. Dat bedoel ik met een appeltje voor de dorst, gewoon de rest van mijn leven kunnen genieten van mijn geld en niet meteen problemen hebben als ik mijn baan kwijt mocht raken. En misschien is het handiger om als je net niet genoeg of precies genoeg wint voor een hypotheekvrij huis om het geld dan ergens anders in te stoppen. Maar een huis is misschien nog wel de beste optie. Ik denk dat ik dat appeltje voor de dorst verkeerd heb uitgelegd.

Ik vraag me gewoon af wat je het beste in zo'n geval met het geld kan doen, om te zorgen dat het ook als de dollar het laatste duwtje heeft gehad en de euro meetrekt zo veel mogelijk van zijn waarde behoud. En als je een bedrag hoger dan 20.000 op je rekening hebt staan moet je daar elk jaar opnieuw belasting over betalen, een keer snap ik maar elk jaar opnieuw heb ik geen zin in.

Ik zou allereerst emigreren.
En ik was in de veronderstelling dat je het over de hoofdprijs had...
Maar als je het over een dergelijk bedrag hebt begrijp ik je punt.

Ach, gaat uiteindelijk ook nergens over, toch?
Of wilde je iets met ons delen..? ;-]

Nee ik heb geen loterij gewonnen, dus ik kan ook niks delen. Maar ik wil het graag beter hebben dan ik het nu heb ik ben het zat om geen geld te hebben. Ik wil graag grote reizen maken zoals andere mensen van mijn leeftijd al wel hebben kunnen doen. Ik weet ook wel dat dat in de toekomst ook nog kan en ik ben ook van plan langer te blijven leven dan zij. Het zou het allemaal veel makkelijker maken ook als ik zo dadelijk wel beter werk heb. En ik ga er in ieder geval mijn studieschuld in een keer mee afbetalen. Ik wil gewoon kijken of dit mogelijk is met EFT als een ander het kan krijgen waarom ik dan niet en de rest mag natuurlijk ook een keer goed winnen. Ik vind twee miljoen al een hoofdprijs en ik heb het voor nu mijn doel gemaakt. Maar eerst moet ik andere dingen op ruimen ik ben nog te veel bang voor dingen al is dat veel minder maar het zit er nog wel iets. Ik denk niet dat emigreren iets gaat oplossen nu, maar dat is voor mij persoonlijk.

Het is ook een vraag van waar en hoe je je geld nu nog wel echt veilig kan stellen. Ook voor gewoon spaargeld als je geen loterij hebt gewonnen. Dat vraag ik me zo ie zo gewoon af.

"Zakendoen is als vrijen met een condoom. Het geeft een warm en veilig gevoel en toch weet je zeker dat je genaaid wordt"

Ik denk dat het besef van het genaaid worden nu zo langzamerhand bij de mensen gaat binnendruppelen. Het vertrouwen van de mens in de economie zoals we deze kennen is de lijm van het eerder genoemde kaartenhuis.

Persoonlijk denk ik dat de komst van het internet en alle andere communicatiemiddelen de economie eerst een enorme boost hebben gegeven maar tegelijkertijd wordt het nu zijn ondergang.

My 2 cents,

Andreas

PS: Love the forum. Ben al lang lid maar kom hier te weinig :oops:

Cruciaal is de vraag wat ten grondslag ligt aan de zelfmoorden onder prominente bankiers en waar dit naar leidt:

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/does-the-trail-of-dead-bankers-lead-somewhere

Mike

Als ik een bankier was had ik verdorie onderhand wel een geladen pistool op zak! Dat hou je toch niet voor mogelijk dat die mensen zo gerust zijn dat ze zich gewoon uit de weg laten ruimen, een voor een? Denken ze nu echt dat ze gespaard blijven omdat ze zo goed geluisterd hebben?

De wens is de vader van de gedachte:

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/the-collapse-of-bitcoin

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug