De Melkkuur Goed Uitvoeren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Indigo systeem of niet, je lichaam is wijzer dan je denkt. Geef hem de regie over bij de melk kuur, luister en voel.

Beperk je niet met een dogma als zit niet in mijn systeem, je bedoeld zit niet in mijn gedachten........................

 
Klopt Amancay, je hebt helemaal gelijk. Dit soort antwoorden (van mij) komen voort uit gemakzuchtige vermijding. Dank!

 
Amancay,

Hoi, begrijp me niet verkeerd hoor.

De hoofd moot is toch echt de rauwe melk, de 1/2l melkkefir kan ik mooi mengen en tussendoor drinken.

Hopelijk heb ik een goede voorbereiding gedaan. Het laatste stapje is de milde leverreiniging.

Ik hoop dat hierdoor de voedingsstoffen zo goed mogelijk worden opgenomen.

Dank voor je toelichting.

Eens kijken wat het voor me mag betekenen.

 
Lees:

Richard Nikoley:

http://freetheanimal.com/2013/04/kefir-recomposition-progress.html

http://freetheanimal.com/?s=milk

 
Lees de link nu voor de 2e keer en nu zie ik dat je er flink van afvalt.

PC staat bij mij op de vertaler en ze hadden het steeds over £ (het Engelse pond teken).

Snapte het al niet :lol:

 
Wilma2109:

Richard Nikoley, deed de kuur iets anders, met minder melk dan normaal.

 
Ik ben zeer geinteresseerd in deze melkkuur, drink al wel melk maar nog niet zoveel. Ik zou het wel "weg" krijgen, lijkt me geen probleem. Echter, ik kreeg jeuk (blijkbaar toch van koeimelk) jeuk is nu weg (gestopt met koemelkprodukten) en haal geitenmelk bij een biologisch-dynamische boerderij. Maar geitenmelk is niet zo vet. Zijn er mensen die ook UITSLUITEND geitenmelk drinken? en de melkkuur daarmee doen? Schapenmelk zou wel vet zijn lees ik hier. Heeft waarschijnlijk ook een andere smaak.

 
Liesje de kuur kan ook met geitenmelk uitgevoerd worden, je hoeft niet zo nauw naar het vet gehalte te kijken. Geitenmelk bevat ook vet maar de vetbolletjes van de geitenmelk zijn veel kleiner dan in koemelk. De melkroom stijgt ook minder snel op bij geitenmelk.

Goat’s Milk:

Emphasis has probably not been placed by those recommending the milk diet upon the value of goat’s milk. In many sections of the country it is impossible to secure this milk, since goats are not kept; but in some districts large herds of goats are kept for milking purposes. In these localities one may take goat’s milk for the milk diet.

Those who find cow’s milk disagreeing for any reason may find goat’s milk satisfactory in every way. The fat globules of the latter are much smaller than in cow’s milk, even Holstein milk, which condition has a tendency to reduce fat indigestion. The cream rises less rapidly, maintaining a more perfect emulsion for a longer time.

The ruggedness of goats makes them less susceptible to disease, and their milk may, therefore, be less contaminated. It has a slightly different taste, but the majority of individuals find it as agreeable as that of cow’s milk.

En geitenmelk bevat meer vet dan koemelk...........

 
Geitenmelk lichter verteerbaar dan koemelk

Wat zijn de voordelen van geitenmelk ten opzichte van koemelk? We zetten ze op een rijtje voor u.

Vetten

De vetten in geitenmelk worden sneller en vollediger verteerd en opgenomen in vergelijking tot koemelk. De vetbolletjes in geitenmelk zijn meer dan een kwart kleiner waardoor geitenmelk in tegenstelling tot koemelk niet kunstmatig hoeft te worden gehomogeniseerd. Het spijsverteringsenzym lipase breekt vetten in geitenmelk makkelijker af, niet alleen door de afmeting van de vetbolletjes maar ook door het hoge gehalte korte en middellange vetzuren in geitenmelk.

In geitenmelk is het gehalte MCT’s (medium-chain triglycerides) 35% van het totale vetgehalte, in koemelk slechts 17%. De kortere vetzuren in geitenmelk worden sneller afgebroken en opgenomen dan de voornamelijk langketenige vetzuren in koemelk. Geitenmelk bevat geen agglutinine zoals koemelk waardoor vetbolletjes minder samenklonteren in de maag, wat de vertering vergemakkelijkt.

Eiwitten

De eiwitten in geitenmelk worden sneller en vollediger verteerd en opgenomen in vergelijking tot koemelk. Geitenmelk heeft een andere eiwitsamenstelling dan koemelk en benadert meer dan koemelk het eiwitprofiel van moedermelk. Het belangrijkste alfa-caseïne (type S2) in geitenmelk heeft een andere structuur dan het alfa-caseïne dat overheerst in koemelk (type S1). Het alfa-S1-caseïne in koemelk kan overgevoeligheidsreacties oproepen en geeft een sterkere stremming van de melk.

Door de lagere concentratie alfa-S1-caseïne in geitenmelk wordt, onder invloed van maagzuur, een luchtiger en brokkeliger wrongel gevormd vergeleken met koemelk. De eiwitbrokjes zijn kleiner en minder samengepakt waardoor verteringsenzymen sneller en beter hun werk kunnen doen. Geitenmelk ligt beduidend minder zwaar op de maag dan koemelk. Geitenmelk is mede daardoor geschikter dan koemelk voor mensen met een zwakke of gevoelige spijsvertering (waaronder kleine kinderen).

 
Hoi Alexandra, ja ik heb zo'n kuur een keer gedaan. En het ging goed, alleen in het begin kon ik moeilijker naar de wc, maar opgelost met citroensap van te voren in wat water drinken.

Verder had ik licht gekleurde ontlasting, variërend van geel tot zeer licht bruin. Verder heb ik meer spieren gekregen, verder nam ik teveel melk, kreeg ook een buikje. Dat is nu weg door minder melk te drinken.

Nu drink ik soms 3 dagen alleen melk in 3 a 4 maaltijden elke dag, met elke keer ongeveer 600 a 800 ml melk, bij de kuur was dat elk half uur of uur een glas. Nu drink soms drie dagen alleen melk, daarna krijg ik vaak behoefte aan een groot stuk gezouten vlees.

Ik merk wel dat je na zo'n kuur, dat het lichaam zelf aangeeft wat het wil eten of nodig heeft, je weet het dan gewoon. Wel apart.

Verder geen honger tijdens de kuur, en huiduitslag verdwijnt, je krijgt gavere huid.

 
Dat is ook een idee ja, gewoon een paar dagen maar kuren. Ik kan op het werk het niet maken om geen vast voedsel te eten, ik eet met jongeren mee. Iedereen weet dat de rauwe melk van mij is en dat ik mijn eigen eten meeneem. Maar om daar te zeggen dat ik melk "eet", dat zal iedereen veel te ver gaan. Maar als ik een paar dagen achter elkaar vrij ben zou ik wel kunnen melkkuren. Ik merk wel dat ik de afgelopen tijd minder melk drink en mijn porties eten ook steeds kleiner worden. Ben benieuwd hoeveel melk ik tijdens de melkkuur drink.

 
Neem je tijdens de melkkuur ook gewoon supplementen als adrenal, vit c, chorella, sprirulina en zo?

 
Wat doen jullie als je door de kuur verstopt?

Of anders gezegd, wat betekent dat dan?

Ik verstop snel op de melkkuur, heel erg vervelend, omdat je wil schonen.

Grz

 
@ heidefiets,

Ik las dat citroensap dan aangeraden word, maar of dat dan ook echt helpt??

Vandaag zelf ook begonnen met een kuur en als ik echt niet kan probeer ik denk ik de zoutwaterflush of bitterzout.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.153
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan