De Melkkuur Goed Uitvoeren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Doe wat je helpt bij je verstopping, of dat nu kefir, of citroensap, of bitterzout of de zoutflush is.

Wees niet te star, maar ga zo voort tot je op den duur je zonder hulpmiddelen naar de wc kunt.

Ik kan voortaan goed naar de wc, ik drink s'morgens twee glazen water met sole en dat brengt mijn ontlasting al op gang.

En je kunt de melk afromen, je kunt zoveel kanten op.

Lees ook hoe de spijsvertering te versterken:

https://www.fatsforum.nl/topic/test

https://www.fatsforum.nl/topic/de-basisprincipes-van-spijsvertering-en-gezonde-voeding

En lees dit:

The Milk Diet and Constipation

Many people have taken and will take the milk diet for the correction of a chronic condition of constipation. Past experience has shown that, while this diet is corrective, it is not so in the same way that drug laxatives, bran, oils, etc., are corrective. Instead it is corrective because of its normalizing and re-educative effects.

However, constipation is one of the symptoms that is apt to develop where the milk diet is taken, regardless of the original condition for which it is taken.

Many patients believe that when constipation develops on this diet they will fail to secure beneficial results otherwise, and that the constipation may be more or less permanent. If the diet has been prepared for, if it is taken properly, and if it is broken from correctly, no permanent constipation will be developed.

If laxatives of any nature have been taken previous to starting on the milk diet there will, of course, be a withdrawal of these stimulating agents. As is the case when formerly-used stimulants are avoided, there is a reaction toward lessened activity. If bran and such substances that secure effect through mechanical means have been used, the nerve endings have no such stimulants in milk residue to excite activity. If drug laxatives have been employed, the secretions and structures of the digestive canal are freed from the need of increased activity in order to expel these poisons from the system (which is the action secured to accomplish results with this form of laxative), and because they have already been over-stimulated their action will be materially lessened.

If oils have formerly been used, the milk diet leaves no similar lubricating material, and constipation may result. The intestinal activity may be so retarded, and the nerves of the lower colon and rectum so unresponsive to the milk stimulation given by the marble-like smoothness of the milk residue, that this residue is retained unduly long and until all the moisture has been absorbed. This frequently leaves the rectal contents exceptionally dry or very large. In either case this will delay bowel action.

To correct temporarily this trouble when on the milk diet the enema has proven by far the most valuable means. A pint of cool water is usually all that is necessary to stimulate the rectum to discharge its waste. It may be necessary to repeat this immediately. Avoid larger amounts if possible, as they will have a tendency to dissolve the rectal contents, from which may be absorbed some toxic elements more or less harmful to the system.

In cases where exercise is permissible, walking, various abdominal movements, particularly the retraction of the abdomen, or massage, early in the morning or sometime after the last milk in the evening may prove effective. Or at these times “cannon ball” massage may be employed.

This latter massage is given by means of a croquet or similar ball rolled over the abdomen from the lower right-hand corner up to the ribs, across to the left side, down to the lower left-hand corner, and across to the starting point. One or more garments may be between the flesh and the ball.

If the milk diet is taken for some other condition than digestive—if there has been absolutely no disorder of the digestive tract—after the first three or four weeks of straight milk one may eat from four to six prunes, taking the amount once, twice, or three times daily if still constipated. These prunes should be soaked and not cooked. In a few such cases a small amount of figs may be used, but these have more of a tendency to produce gas and bloating; also they are more mechanically stimulating, and may cause more or less irritation.

In some instances of constipation and paradoxically, in other instances of diarrhea, agar-agar (Japanese Seaweed) may be used with benefit. I believe it would be best, however, to avoid the use of anything that has no definite food value. We rarely recommend sand for constipation.

Oils interfere with the digestion and absorption of milk and should not be used. In fact, some cases of constipation are corrected by removing some of the cream. In the majority of instances, however, whole milk will be better in cases of constipation unless there are contra-indications for its use, as given in Chapter II or Chapter IV.

In not a few cases, however, we have found that sumik or buttermilk taken according to the regular milk diet régime will re-establish normal bowel activity. It may be necessary to take only a few glasses a day of either of these, while using mainly the sweet milk; or either may be taken throughout the day or even throughout the milk diet régime.

In some other instances, taking the milk cooler or considerably warmer may be satisfactory, in which case usually only a glass or two of this milk of altered temperature may be required. If a very few glasses do not accomplish the result it will probably prove ineffective to take it in larger amounts.

If the use of one or two oranges a few minutes before the first milk in the morning, and the simple abdominal exercises and walking do not produce the desired correction of constipation, then resort to the enema, and do not fear to use it regularly—throughout the course of the milk diet if necessary.

Many cases of constipation developing on the milk diet, if not corrected by continuation of the diet, will disappear spontaneously when the regular diet is resumed. Do not return to this diet, however, unless results desired in other respects from the milk diet have been secured.

The best results in practically every case are more apt to be secured where the milk diet is taken “straight”—without the addition of anything solid; but, when necessary, with acid fruit juices, and always the enema when indicated.

Als je alleen melk drinkt, Drink de melk dan langzaam. Neem kleine slokjes zodat je lichaam de tijd heeft om de voedingsstoffen op te nemen. Giet het niet na binnen. Drink je melk op kamertemperatuur. Zet het van tevoren klaar op de aanrecht of zo. Drink de melk niet ijskoud, denk aan je spijsvertering. Verspreid de melk uit door de dag. Een glas, elk half uur met een gemiddelde van twintig glazen per dag. Een klein glas elk half uur is het oorspronkelijke protocol, of neem een glas elk uur. Eet of drink niet drie maaltijden van de melk en niets anders. Je zult ofwel een opgeblazen gevoel krijgen of niet genoeg melk drinken. De manier waarop je het comfortabel krijgt is het minimum aantal liter melk per dag te spreiden. Neem vaak rust. In het algemeen obstipatie betekent dat je niet genoeg melk drinkt en diarree betekent dat je te veel drinkt. Het kan ook afhangen van het vet gehalte van de melk, dan kun je iets mindere vette melk drinken, laat de melk dan staan en schep wat room eraf. Andere suggesties voor het verbeteren van de spijsvertering en stoelgang tijdens het melk dieet is om een ​​beetje vers citroensap vóór of na het drinken van een glas melk te nemen, het toevoegen van een beetje gekookte fruit aan het dieet, of het eten van een paar dadels of pruimen als dat nodig is. Het nemen van gefermenteerde rauwe melk producten kan ook nuttig zijn. Of een klysma.

Veel artsen en voedingsdeskundigen die zich zeer kritisch uitgelaten hebben op melk als een curatief dieet hebben betoogd dat de maag rebeleert omdat het constant aan het werk is zo, en dat het een periode van rust nodig heeft, welke, uiteraard, het niet heeft overdag als de melk regelmatig genomen wordt op half uur intervallen. Dit geldt in verband met andere voedingsmiddelen. Echter, wanneer er niets, behalve melk (met vruchtensappen, indien aangewezen, als aangegeven) genomen wordt wat betreft de maag, is er niets, in mijn ervaring, dat kwaad kan in het toevoegen van meer melk.

In feite, de gedeeltelijk verteerde melk die je al gedronken hebt, fungeert als een 'starter' voor de nieuwe levering van melk, het combineert perfect met het. De praktische ervaring van duizenden mensen die melk hebben genomen op deze manier, met de beste resultaten, bevestigen dit.

Het kan hier worden opgemerkt dat praktisch alle lichte spijsverterings problemen van de maag die zich kunnen ontwikkelen op het melkdieet, door toepassing van citroensap gecorrigeerd kunnen worden.

Zoals je leest staat hier meer dan citroensap om klachten te verhelpen op de melk kuur.

 
Ik ga morgen starten met een kuur van 5 dagen. Het is toch de Kefir geworden, die ik heb ingekocht. Ik heb er tot in de winkel goed op ingevoeld, maar neigde toch naar het gebruik van Kefir in plaats van melk.

Ik ben ook van plan om de vloeibare supplementen (alkalife, sole, magnesiumchloride en jodium) in te nemen. Alles wat echt verteert moet worden, zoals de chlorella laat ik voor 5 dagen achterwege.

 
Zit nu op dag 5 van de melkkuur en het bevalt tot nog toe erg goed!

Zitten de meer mensen momenteel ook aan de melkkuur?

 
Kun je er iets meer over zeggen Cham? Wat je er goed aan bevalt?

Hoeveel melk drink je nu op een dag? Hoe voel je je? Merk je iets van ontgiften, loslaten of iets anders? Hoe is het met je energie?

Ik zit nu op dag 4 van de Kefirkuur. Ik merk eigenlijk weinig verschil met de normale omstandigheden. Ik heb alleen iets minder energie, hoewel dat ook lijkt te schommelen.

Mijn ontlasting is inmiddels een stuk dunner en lichter van kleur geworden.

Ik kom aan 3 tot 3,5 liter Kefir op een dag. Dat zouden er dus eigenlijk 4 tot 5 moeten zijn, maar dat is nog niet gelukt.

 
Ik ga zondag beginnen, vorige keer heb ik hem niet helemaal goed gedaan begrijp ik nu. Ik ga hem nu doen zoals hij hier boven staat beschreven.

 
Gisteren begonnen met de melkkuur, ging goed ik heb zo'n 3 liter op, meer kreeg ik niet op. Geen honger gehad, wel wat hoofdpijn. Ben om 9 uur naar bed gegaan en heb redelijk goed geslapen al moest ik er wel een aantal keer uit om te plassen. Ik heb niks anders gedronken als de melk. Vandaag ook weer hoofdpijn en al een aantal keer naar de wc geweest voor een grote boodschap. Ik heb deze week bewust niet veel gepland zodat ik ook mijn rust kan pakken. Merkte gisteravond dat ik wel redelijk emotioneel werd bij een stukje op tv, ook psychisch weer wat dingen aan het loslaten dus.

 
@ indigo,

Ik drink 2 liter melk in combinatie met een bekertje slagroom.

Wat ik tot nog ervaar is dat ik me fris en energiek voel en geen honger heb.

 
Ik heb het precies 5 dagen gedaan. Tsja, hoe is het bevallen? Een neutrale ervaring eigenlijk. Het was prima vol te houden. Ik vind Kefir echt heel lekker en het vult goed. Ik kreeg meer koolhydraten binnen dan normaal, maar heb daar geen "last" van gehad.

Het enige nadeel is dat het zo saai is om te doen.

Ik heb geen signalen van ontgifting waargenomen, mijn gewicht is het zelfde gebleven, maar mijn buikvet is zeker niet minder geworden. Maar inmiddels is dat met een paar dagen koolhydraatarm eten er weer af.

 
Ik ben nu bezig met dag 4 van de rauwe melkkuur. Gaat nog steeds goed maar het is inderdaad wel erg saai, hoofdpijn is zo goed als verdwenen nu. Ik kan nog steeds goed naar de wc, ontlasting is inmiddels fel geel van kleur. Nou had ik al ergens gelezen dat dat ontgifting van de lever kan zijn maar ik meen me te herinneren van mijn kinderen toen ze als baby nog borstvoeding kregen, dat dat ook ongeveer deze kleur was. Heeft de gele kleur dan niet gewoon met het verteren van de melk te maken?

 
Quote:
ontlasting is inmiddels fel geel van kleur


Quote:
Heeft de gele kleur dan niet gewoon met het verteren van de melk te maken?


Weet ik niet. Felgeel vind ik wel een gekke kleur. Dat doet mij toch wel aan ontgifting denken. Mijn ontlasting werd geelbruin, maar meer als lichtbruin dan als geel.

 
Het lijkt erop dat de rauwe melkkuur van vorige week de aanzet heeft gegeven voor verdere ontgifting. Vandaag wel 6 keer naar de wc geweest met weer behoorlijk gele ontlasting.

 
Ben je nu 9 dagen bezig met de melkkuur? Of bedoel je dat je lichaam daardoor in de ontgiftingsmodus is gekomen?

 
Ja dat laatste Alexandra, ik heb de melkkuur vijf dagen gedaan, toen snakte ik weer naar een lekker stuk vlees :-)

 
Ja, vooral mijn huid lijkt wat zachter en gaver te zijn geworden, ik had de laatste tijd gemakkelijk wat puistjes die zijn allemaal verdwenen. Misschien dat ik wat vaker een dag alleen maar melk ga drinken maar ik wil het op gevoel doen, dat was met de melkkuur ook een probleem, op een gegeven moment wilde ik gewoon eten maar moest ik doorgaan van mezelf.

 
Ik vindt het een lastige. Wil ook wel een keer kuren, maar heb een voorbeeldfunctie op t werk naar de jongeren toe. En alleen maar melk drinken, dat krijg ik niet verkocht als zijnde gezond.... En als ik eens een dag wil kuren, dan heb ik nog een restje in de pan staan en begin ik dat 's morgens al te snoepen. Oeps, weer niet gelukt... Ik geloof niet dat ik er dus al klaar voor ben.

 
Verder dan het laten zien, erover vertellen en het laten proeven kan ik echt niet gaan. Ik neem mijn eigen eten mee, wie wil proeven mag proeven, maar melkkuren? Dat krijg ik echt niet verkocht. Ik hoef niet op de barricade te staan en ga dit soort strijd echt niet aan op het werk. Daar wordt keurig netjes volgens de schijf van vijf gegeten en wordt me een partij suiker naar binnen gewerkt!

De overheid heeft alle verstandelijk gehandicapten instellingen (anderen misschien ook wel, maar dat weet ik niet) opgelegd dat ze ervoor moeten zorgen dat de cliënten bewegen (jongeren dus minimaal 2 keer een uur per week intensief sporten) en "gezond" eten. Ik eet vet, vet en vet. Ik weet wel zeker dat dit nog niet verstaan wordt onder gezond eten! wij weten gelukkig wel beter.

 
Jeetje wat een liters kunnen jullie op. Gisteren begonnen met ongeveer 8 glazen melk. Vanmorgen mijn H2o2 genomen en toen werd ik supermisselijk. Had vanmorgen ontlasting.Mijn darmen voelen heel gevoelig en mijn lijf voelt als grieperig. Ik heb vandaag niet meer als 4 glazen weggekregen. 2 koppen kruidenthee en 1 glas met alle. Ik ben nu maar in bed gaan liggen, volgens mij is mijn lichaam flink aan het opruimen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.153
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan