De relatie tussen mensen en varkens

Een maand geleden waren Iklustvet en ik het eens over het feit dat het gnostische gedachtengoed bij de Kopten in Egypte is ontstaan. Ik heb al eerder naar http://www.wakingtimes.com/2014/11/13/ancient-egypt-modern-science-forgotten-link/]dit artikel[/url] verwezen in een uitwisseling met thijs, maar na het opnieuw lezen van het artikel vielen mij de volgende citaten op:

In fact, it is now known that the gnostic theology in question pre-dated Christianity (although Casaubon couldn’t have known that). The consensus now is that the texts were written a few centuries earlier than Causabon thought. But when were their ideas first developed?

And in the Heliopolitan system, as the cosmos evolves Atum generates eight other deities, representing new forces and levels of complexity, which make up the Great Ennead – nine gods – the most famous of which are Isis and Osiris, and of which Atum is the chief. But a second ‘octave’, repeating the pattern on the level of physical matter, is generated through Isis and Osiris’ child Horus, who has the same relationship with the material universe as Atum does to all creation, and is therefore god of the material world. Not only does this seem to be the origin of Gnostic (and Platonic) ideas of the Demiurge or lesser god of this world, but also, through Horus’ association with the Sun, of two important ideas that Copernicus picked up on. The first is the Sun as the ‘visible god’ (as opposed to the invisible one, Atum). The second is that, since Atum is the centre of the entire universe, the Sun must be at the centre of our solar system.

Kortom, de basis van het gnosticisme is AFRIKAANS, een afgeleide van het Hermetische gedachtengoed uit Egypte. Waarom hoor ik thijs en Iklustvet hier niet of nauwelijks over? Waarom wordt dit steevast gepresenteerd als iets exclusief Europeaans? Het antwoord is natuurlijk hun eurocentrisme. Als ik vervolgens beargumenteer dat je beter meteen de mosterd in Afrika moet halen, is het tegenargument: Waarom zou ik Afrikaans moeten zijn? Ik heb er niets mee en ben nu eenmaal Europees. Maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat Europeanen geen hogere spiritualiteit en wetenschap van zichzelf hebben. ALLES is Afrikaanse overlevering. Ook het argument van thijs dat er veel te veel accent ligt op Europese geletterdheid, dankzij de Moren, gaat mank aangezien het hier een filosofie betreft die wetenschap koppelt aan spiritualiteit en astrologie, een allesomvattend gedachtengoed dus. Neem alleen al die God van de Creatie, Atum. Atum = atoom = Adam = adem. Allemaal Afrikaanse wijsheid, waar wij mee vandoor zijn gegaan!

Was het niemand opgevallen dat Nag Hammadi nu niet echt Europees klinkt? Het is een stad in het midden van...Egypte:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nag_Hammadigeschriften

Het is lekker makkelijk om alles wat mis is gegaan in Europa (en later de rest van de wereld) af te schuiven op 'archonten', maar de vraag die ik voortdurend stel is hoe het kan dat de ziekte zo'n vat op ons heeft gehad, tenzij deze al in potentie in ons aanwezig is geweest. Er is iets goed mis met het blanke ras. Ook het argument van thijs dat de blanke huidskleur een fysieke aanpassing zou zijn aan leven in het noordelijk halfrond is niet steekhoudend. Het is melaninegebrek, wat de definitie zou moeten zijn van albinisme. De site http://realhistoryww.com/world_history/ancient/White_people.htm]realhistoryww[/url] heeft hier veel overtuigende bewijzen voor aangedragen, die niet passen in het eurocentrisme van thijs en dus door hem worden genegeerd. Misschien goed om maar weer eens onder de aandacht te brengen hoe bijzonder melanine werkelijk is:

http://arf-int.net/index.php/melanin
http://suzar.com/BOTW/BOTW-ch5a-pages53-54.html

Het is melanine dat deze hoogstaande culturen in staat heeft gesteld om het alomvattende Hermetische gedachtengoed te ontwikkelen. De melaninetekorten waar wij blanken aan lijden maken het voor ons nagenoeg onmogelijk om dergelijke kennis uit 4D te halen, zoals thijs beweert. Hij suggereert dat ieder van ons hiertoe in staat zou zijn, maar gaat volledig voobij aan het feit dat 85% van de blanken een verkalkte pijnappelklier heeft en absoluut niet in staat is tot metafysisch denken, iets wat ik ook in de dagelijkse realiteit om mij heen meemaak. Maar nee, het ligt aan 'archonten' of 'joden', zij hebben ons misleid. Het is ons eigen lage bewustzijn dat ons zo vatbaar heeft gemaakt voor de ziekte, deze zat al in ons en wij hebben het monster in het leven geroepen en gevoed. Dit is hoe ons sindsdien voortdurend een loer wordt gedraaid:

http://www.alt-market.com/articles/...-all-just-boil-down-to-a-battle-for-your-soul

In tegenstelling tot de liefhebbers van de gnostiek wijs ik echter niet naar 'archonten' of een 'joodse elite', maar naar onszelf. Het is en blijft in essentie een blank, Europees fenomeen. Juist daarom is het zo belangrijk om niet eurocentrisch te zijn en je te verdiepen in het Afrikaanse Hermetische gedachtengoed, zodat dit niet langer 'hermetisch gesloten' blijft (waar denk je dat die Europese uitdrukking vandaan komt?). Verdiep je ook in melanine en lees de twee artikelen waar ik hierboven naar verwijs!

Mike

 
In King’s view, with less melanin we could expect an over-all lower level of nervous system integration, less activity of the pineal gland, and therefore greater instance of pineal calcification. This, in turn, might limit access to right-brain functions associated with the pineal gland…e.g., the development of intuitiveness, holistic, or “global” thinking, the ability to synthesize mentally, and the ability to comprehend spiritual truths. The comparative lack of melanin in the melanocytes would render them less capable of understanding their emotional life. In King’s view, this, in combination with the demands of harsh environmental conditions caused the intensification of left-brain functions, which are cause and effect oriented, and it cut off the unconscious as a source of knowledge. This would account for a materialist world-view, the emphasis on technology, and an inability to get beyond lineal concepts. It would also account for intensely destructive behaviors on a cultural level stemming from the need for control, power, and aggressiveness. For King, melanin and the pineal gland are the keys to a deeper spiritual consciousness on which level human beings can integrate their understanding/knowledge to reach metaphysical truths that unlock the doors of the dark unconscious, bringing with it an emotional and psychological sense of security: oneness with self, an inner peace.

King’s theory explains why blackness came to represent evil and why the “dark side” became threatening. Blackness indeed was the spiritual, metaphysical realm to which Europeans had little if any access. The “dark side” for things was the inner vision of the unconscious that opened the door to communication with ancestral symbols and wisdom. His theory would also help to explain the patriarchal nature of European culture, since for C. G. Jung, the matriarchal principle is the key to this primary, spiritual consciousness. The matriarchal principle also represents the African womb. European fear of the knowledge of their own origins would, in addition, account for the reason they work so hard to make it appear that everything of value began with them; a complete reversal of reality, since they know that they and their culture are comparatively young. This accounts for the “progress” theory in which the true place of human origins (Africa) represent a universal state of ignorance.

He agrees with Welsing: The relative lack of concentration of melanin in Europeans is an abnormality. Because of the unnatural state the European had to make enormous psychological adjustments to survive. Rather than being in tune the experiences adaptation as a struggle. Nature is therefore perceived as being antagonistic. This antagonistic relationship with nature (the creative and nourishing force of the universe), in Kambon’s view, causes a tremendous sense of alienation. The sense of being “other,” “not natural,“ “apart from,” of being born as “disordered” caused overwhelming fear, anxiety and insecurity. This psychological state in turn, results in perennial suspicion and distrust of the environment. The embryonic European was forced, therefore, to take a vigilant posture; i.e., and aggressive and defensive position with regard to the rest of the world (which was indeed “nature” itself). He existed in an ontological condition defined by a sense of “otherness.” He had to reconstruct reality in order to survive reality. Being outside of the natural order, the European, indeed, made himself “the order.” Nature, then, became the object, and alienation from nature was reconstructed by them as being natural. This perception served to defend their uniquely alienated consciousness: the phenomenal gap. Their psychological defensiveness resulted in psychopathology; a fabricated reality in which the value of the European “white” self is exaggerated. Their creed, says Kabon becomes: I am perfect. In a reality that reverses reality, “Nature (Blackness, Africaness, color) is imperfect.” Kambon seems to be saying that Europeans have not only remained
severely damaged psychologically, but all of their cultural behavior can be understood as a defense of this condition.

http://arf-int.net/index.php/melanin

Mike

 
Dan wijs ik je nogmaals op https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/72#post-123492]deze[/url] reactie. Zoek het in jezelf. Jij bent degene die het alsmaar buiten jezelf probeert te zoeken. Dat is toch wel het patroon hier.
Gnostiek wijst je juist de weg naar binnen. Er zijn ook andere manieren, het gaat erom dat je leeg bent van binnen. Ook jij kunt je pijnappelklier gaan gebruiken, maar niet als je vol zit met informatie. Al lees je Eckhart Tolle, ook dat kan een begin zijn. Als je maar niet zijn vegetarisme overneemt :wink: , of wegloopt voor de duisternis.

 
Je blijft om de hete brij heen draaien, thijs. Melanine is een wonderlijk goedje en wij blanken hebben hier het minst van. Ik weet dat ik tot de 15% behoor die geen verkalkte pijnappelklier heeft. Ik zoek niets buiten mezelf, jij denkt mij te kennen maar het tegendeel is waar. Ik heb een zeer sterke intuitie en beide hersenhelften werken bij mij prima samen.

Mike

 
Interessant ook om te zien hoe er een dubbele standaard wordt gehanteerd. Het is wel OK als thijs kennis opdoet en verkondigt over de 'Europese' gnostiek, maar als ik vervolgens kennis presenteer die aantoont dat er helemaal niets Europees aan is en (opnieuw) Afrikaans van oorsprong, dan ben ik ineens te veel gefocust op kennis van buitenaf en kijk ik niet naar binnen.

Dit is typische Europese kromme logica. Als aangetoond wordt dat Jezus zwart was, dan ineens komen er tegenargumenten die stellen dat huidskleur er niet toe doet, dat het om de boodschap gaat. Waarom dan Jezus en andere bijbelse figuren wel blank afbeelden als huidskleur er niet toe doet?

Op basis van dezelfde eurocentrische scheve logica doet het er nu ineens ook niet toe waar het gnosticisme vandaan komt, maar tegelijkertijd wordt wel voortdurend het Europese, pre-christelijke karakter hiervan vermeld. Zo lust ik er nog wel een paar! Wie moet hier nu eens goed bij zichzelf naar binnen kijken?!

Mike

 
Ik?
Uiteraard. Zelfkennis blijft een levenlang project, ik ben er nooit mee klaar.

Ik heb een zeer sterke intuitie en beide hersenhelften werken bij mij prima samen.
Zet hem op je cv!

Het doet er niet toe waar wijsheid vandaan komt, we worden omringd door een Akashic veld, en dat gaat voorbij ruimte. Je kunt er overal ter wereld uit putten. Mits je leeg bent van binnen.
Je denkt nog steeds in materie, alsof wijsheid via de haven binnenkomt, van mensen die aan land komen. Net als de Romeinen die ons op een gegeven moment een rioolsysteem kwamen brengen.
Ik geloof niet dat Jezus een materiële persoon was van vlees en bloed, dus ook niet dat hij een huidskleur had. Jezus staat symbool voor de heilige geest in jezelf.
Hij werd afgebeeld als persoon omdat we de laatste 2000 vrij laag in ons bewustzijn zaten, en dan was dit was de enige manier om het begrijpelijk te houden. Het is al heel wat dat er nog oeroude teksten bewaard zijn gebleven en dat ze niet vervangen zijn door militaristische rode boekjes.

 
Ik geloof ook niet dat Jezus heeft bestaan, maar een mythische figuur is, net als andere bijbelfiguren. Waar hebben die Roemeinen het idee voor riolering, irrigatie e.d. vandaan gehaald? Juist ja, het donkere continent! Ik zoek dingen buiten mezelf? Wie wijst hier naar archonten en joden van buitenaf? Ik erken dat met elke vinger waar we mee wijzen er drie vingers terug wijzen naar onszelf!

Mike

 
Irrigatie en riolering is materie. Wijsheid is dat niet. Vandaar: je denkt te veel in materie.
En nu we het toch over de joden hebben.. het is geen toeval dat er zoveel populaire documentaires zijn die Europese blanken neerzetten als racisten. Allemaal sinds de jaren '50 en heel subtiel natuurlijk. Met Mexicanen, Afro-americans, Asians die zich boos maken en geen idee hebben waar ze voor geleend worden, die denken dat het hier echt om equal rights gaat.
Wijsheid uit de continenten waar zij hun roots hadden ging ook voorbij huidskleur. En ook de joodse mystiek ging voorbij huidskleur en had niet een diepe angst voor tribes die het zonder hen ook redden.

 
Ik ben op de hoogte van deze agenda, net zo goed als dat het feminisme wordt gepromoot als 'women's liberation'. Maar je kunt niet ontkennen dat racisme en seksisme hun oorsprong hebben in blank Europa. Nu is de agenda vrouwen, zwarten en andere 'minderheden' de macht geven. De blanke pathologie is altijd gebaseerd op ongelijkheid en men maakt listig gebruik van dan weer de ene partij en dan weer de andere die de macht toebedeeld krijgt. Verdeel en heers.

Mike

 
Atum = atoom = Adam = adem

Verbazingwekkend hoe je regelmatig dit soort sprongetjes kan neerzetten, compleet de etymologie van die woorden passerend. Verbazingwekkend.

Dit soort sprongetjes zie ik ook bij Zeitgeist voorbij komen en dat maakt die hele uiteenzetting een stuk minder geloofwaardig.

Niet dat ik niet van woordspeling hou, maar dit zijn serieuze onderwerpen en dan kan ik daar niet in meegaan.

 
ik type op mn gsm dus kan er ff niet heel diep op in gaan. Maar ik begrijp niet waarom je zegt dat wij blanken ziek moeten zijn omdat we zon laag bewustzijn hebben dat we vatbaar zijn vior "de ziekte", terwijl ik je ook al heb horen zeggen dat zwarten door hun hoog melanine gehalte juist nog sneller bergaf gaan als ze in contact komen met onze blanke miserie. Ik heb er verder geen enkel probleem mee te erkennen dat nh in egypte ligt.
Ik ben het ook een beetje zat om steeda te moeten horen dat het kwaad niet af te schuiven is op archonten of joden. Nee natuurlijk niet, er is toch niemand die dat beweert? het is onze eigen schuld, de mensheid krijgt de schop onder de kont die we blijkbaar nodig hadden. Wij laten het gebeuren.

 
vrysuyver, het vak etymologie is de grootste disinfo die er maar bestaat. Stel je voor dat onze taal aanwijzingen bevat over hoe het werkelijk zit. Waarom zou je de vrijmetselaars geloven die onze woordenboeken hebben vormgegeven?

Mike

 
Interessant om de critici alleen maar te zien vallen over details, terwijl iedereen om de kern van het verhaal heen danst. Waar zijn de wereldrijken en kruistochten ontstaan? Juist ja, Europa. Massamoord en martelingen op een nooit eerder vertoonde schaal (Inquisitie), de 'western price' die natuurvolkeren hebben betaald, het is allemaal Europees. En of melaninegebrek hieraan ten grondslag ligt!

Mike

 
Als het je echt interesseert, dit systeem van macht komt uit Egypte. Een ingewikkeld systeem waarbij mensen vanaf hun vroegste jeugd hun energie afstaan, via symboliek, via taal, het was allemaal al uitgedacht en uitgewerkt in Egypte en het werd geëxporteerd naar Europa. We leven nog steeds in Egypte. The empire never ended (Philip K Dick).
Native Europeans hadden technieken om macht bij zichzelf te houden, zoals alle natuurvolkeren dat hadden. En native Europeans hebben het moeten ontgelden, er is keihard ingegaan tegen de oude Europese sjamanen. Van alle oorspronkelijke vieringen is de datum veranderd, Europa had dit precies rond het begin van de jaargetijden, steeds de 21e, en de data die daar precies tussen zaten.
Maar zit er alsjeblieft niet over in, want het komt weer terug. Want hoe oud is dat Egyptische systeem nou? Een paar duizend jaar? Dit machtssysteem is niet verbonden met het Europese land, de Europeanen zijn dat wel.
En inderdaad, daar komt bij: op spiritueel niveau vragen we en krijgen we wat we nodig hebben. Het is bijna alsof wij die Egyptenaren uitgenodigd hebben: hebben we net een mooie puzzel gemaakt, en dan vragen we iemand om alles even flink door elkaar te gooien.

 
En of melaninegebrek hieraan ten grondslag ligt!

poe poe, ik heb duidelijk meer melanine als jij, als ik die weelde maar dragen kan.

 
Kortom, de basis van het gnosticisme is AFRIKAANS, een afgeleide van het Hermetische gedachtengoed uit Egypte.

het is ook helemaal niet zo zeker waar het vandaan komt. Dit artikel zegt "The Hermetic Tradition is one of the oldest forms of Gnosticism, if not the oldest. Gnosticism is not a man‑made philosophy but an initiatic tradition which has its origins in the area of Central Asia, and in particular that fertile and ancient area wherein the ruins of Sumer are today to be discovered. Indeed, Sumer influenced all of the surrounding areas, and it is known within the Hermetic Tradition that what later became the metaphysical philosophy of Hermeticism had its inception in initiatic traditions of Sumer, which were mirrored in Egypt – and let us point out that ancient Mycenaean Greece was situated between the two."

http://williamblystone.com/hermeticism-gnosticism-difference/#.VHzOeUxwaFp

er zijn ook bronnen die juist zeggen dat hermetica is gebaseerd op gnostiek ipv andersom. Dat nag hammadi in Egypte ligt zegt ook niet zoveel, de geschriften daar gevonden zijn een toevalligheid, iets dat is overgebleven nadat zo ongeveer alles vernietigd is.

 
De oorsprong van de gnostiek ligt in noord Iran / Koerdistan. Voor zover ik weet meerdere bronnen die wijzen op het oosten (Doresse, Mircea Eliade) maar misschien nog iets verder. Nooit ingevoerd of voorgeschreven; het kwam gewoon van de wijzen uit de streek. De Nag Hammadi teksten waren slechts kopieën, en zijn in Egypte gevonden vermoedelijk omdat er een tempel in de buurt lag. Waarschijnlijk een van de laatste plekken waar mensen nog in de openbaarheid hierover konden spreken en schrijven, het oosten was toen al in de ban van Zarathustra.

 
Dus we gaan 8 keer per jaar feestvieren Thijs?
21 December, dat we het donker overwonnen hebben
21 maart eh ja waarom eigenlijk, oh ja de sneeuwklokjes bloeien, de tijd van de belofte
21 juni het is lekker lang licht en vanaf nu gaat het ook nog eens lekker weer worden
21 september als je te lang gebakken bent, vanaf nu komen er ook weer koelere dagen
4 feb. Het is verdomt koud, wie weet kunnen we schaatsen
4 mei 's avonds is het best aardig weer, dus gaan we lekker een fikkie stoken
4 augustus. Jee wat is het lekker weer
4 november oh wat zijn de bladeren mooi
Zo iets? :wink:
In elk geval hebben ze bij het sinterklaasjournaal een mooie aanzet gegeven voor wie van dat feest af wil

 
Nadat ik een keer naar Estland was geweest heb ik ooit eens uitgerekend wanneer nou precies de langste dag van het jaar is omdat ze het daar op 24 juni vieren. Ik het het toen zelf daarna opgezocht op internet hoe dat nou precies zit (met tijden van zons opkomst en en ondergang) en ik kwam toen uit op 24 juni. Als ik nu op internet op zoek wanneer de langste dag nu is (2013 en 2014) kom ik uit op 18 juni. De vroegste zon opkomst is van 16 t/m 19 juni en de laatste zonsondergang is van 17 t/m 19 juni (de tabel is niet tot op de seconde nauwkeurig). Zou het soms kunnen zijn dat er een variatie in van een paar dagen in de langste dag zit en dat deze gedurende de jaren varieert rond de 21 juni? En dat er vroeger per jaar gekeken werd wanneer deze dagen vielen. En dat het later pas aan een vaste dag is gekoppeld? Zo maar een hersenspinsel van mij, maar ik vraag me wel af hoe het zit.

Voor de dagen precies tussen midwinter en midzomer in, wanneer de dag even lang is als de nacht, kom ik uit op 18 maart en 25 september. Voor midwinter kom ik er met deze tabel niet uit.

http://www.knmi.nl/klimatologie/achtergrondinformatie/zonop2014.pdf

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.523
Berichten
531.891
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan