De relatie tussen mensen en varkens

Dit citaat proefde even anders bij mij Mike: aan stilzwijgende knikjes heb ik niets. Het voelt inderdaad soms eenzaam
Vandaar mijn reactie.

Gelukkig maar dat je niet te stuiten bent want ook het gebrek aan instemmingen dan wel het zwijgen van het publiek zou een oorzaak van stuiting kunnen zijn.

Ook al zijn de aantallen bezoekers hoog, betekent dit nog niet dat ze doordrongen raken van de -vele- boodschappen die dit forum herbergen.
Aangezien men graag passief is en de oplossingen aangereikt krijgt stel ik voor dat je vooral doorgaat met al je wijsheden, zodat men niet zelf na hoeft te denken maar uiteindelijk de pil gaat slikken.

Hiermee oordeel ik niet over de aangeboden pil, maar stel ik alleen vast op welke wijze het gros van de mens op zoek is naar gezondheid, rust en vrede.

 
Debsy. Dank voor je link, ik kan hem openen, staan goede dingen in.
De invloed van taal gaat verder dan voorschrijven dmw heilige boeken of wetboeken. Ons hele denken wordt beïnvloed door taal. Onze woordenschat over onderwerpen die niet over macht gaan is bewust verkleind, woorden zijn weg, betekenissen zijn veranderd.
Ik denk dat ook ons vermogen tot telepathie achteruitgaat met concepten die we in taal aangeleerd krijgen en in taal uiten. Ik wil hier later wel op terugkomen. Trouwens, in de joodse mystiek wordt er serieus werk van gemaakt om voorbij taal te denken.

 
Juist de discussie daagt uit de gedachten erover toe te lichten. Door die discussie te volgen word ik steeds weer wat wijzer. Dus alle drie heel hartelijk dank maar weer.

 
Heksje,
de behoefte aan bevestiging is bij iedereen anders en ook niet altijd bij iedereen het zelfde. Mike is in elk geval iemand die het met 0 steunbetuigingen niet goed doet, maar hij hoeft ook niet elke dag doodgeknuffeld te worden.
Wist je dat dankjewel een van de meest sterke woorden is? Doe jezelf een plezier en gebruik dat woord eens. Het afgelopen uur heb ik het in elk geval niet je strot horen uitkomen.

 
Debsy,

Jij hebt hier zelf nog niet zo lang geleden een artikel over geplaatst. Het geschreven woord laat veel minder ruimte over voor eigen interpretatie dan beeldtaal. Hierdoor kan ook iets worden voorGESCHREVEN.

Mike

Ja klopt Mike, maar betrap mezelf ook achteraf wel eens op beelden die ik heb gevormd na het lezen van teksten, achteraf niet helemaal kloppen. Vind het ook interessant om te lezen hoe anderen dingen lezen, wat ze hebben gelezen en hoe ze dat interperteren.

De invloed van taal gaat verder dan voorschrijven dmw heilige boeken of wetboeken. Ons hele denken wordt beïnvloed door taal. Onze woordenschat over onderwerpen die niet over macht gaan is bewust verkleind, woorden zijn weg, betekenissen zijn veranderd.
Ik denk dat ook ons vermogen tot telepathie achteruitgaat met concepten die we in taal aangeleerd krijgen en in taal uiten. Ik wil hier later wel op terugkomen. Trouwens, in de joodse mystiek wordt er serieus werk van gemaakt om voorbij taal te denken.

Interessant. Dat het veel verder dan dat gaat had ik ook al begrepen.
Heel veel communicatie is ook non-verbaal.

 
Heksje,
de behoefte aan bevestiging is bij iedereen anders en ook niet altijd bij iedereen het zelfde. Mike is in elk geval iemand die het met 0 steunbetuigingen niet goed doet, maar hij hoeft ook niet elke dag doodgeknuffeld te worden.
Wist je dat dankjewel een van de meest sterke woorden is? Doe jezelf een plezier en gebruik dat woord eens. Het afgelopen uur heb ik het in elk geval niet je strot horen uitkomen.

In ieder geval geen dank voor deze ongelofelijk negatieve sneer. Geen idee waar die vandaan komt, maar je bent het maar even kwijt he.

Verder kan het kloppen dat je niets mijn "strot" hoort uitkomen daar je niet bij me in de buurt zit. Aan je oren mankeert het derhalve niet.

Als we zo met elkaar om moeten gaan dan is het toch nog slechter met de wereld gesteld dan dat de berichten van Mike en andere wakkere mensen doen blijken.

Mijn bericht wordt blijkbaar verkeerd begrepen en dat is prima. Logisch ook want er missen vele zintuigen bij een paar woorden zwart op wit (of in welke kleur je je beeldscherm ook hebt staan).

Een dank- en/of steunbetuiging is zeker fijn en zelfs van levensbelang. Mijn boodschap was echter bedoeld als tip en steuntje in de rug voor Mike om zich hier niet van afhankelijk te maken. Hij schrijft dat hij aan stilzwijgende knikjes niets heeft en hij zich soms eenzaam voelt. Dat is één insteek. Ik probeerde te laten zien dat de insteek ook anders kan. Jammer dat jij dit zo op totaal verkeerde en negatieve wijze leest c.q. vertaalt. Nog erger dat je iemand (mijn persoon in dit geval) gelijk daarna zo afbrandt. Dat kan anders.

Alsmaar Mike dankbaar omarmen op dit forum vordert zo weinig en is alleen maar beeldvulling. Als Mike hier behoefte aan heeft kunnen we het best massaal doen hoor. Het forum vult dan nog meer zodat de echte boodschappen die er meer toe doen nog moeilijker te vinden zullen zijn. Dat ze moeilijk te vinden zijn blijkt namelijk al uit de vraagstelling van veel mensen.

En kleine tip voor jou naief: als je je zo stoort aan mijn communicatie of het gebrek daaraan dan kan je natuurlijk mijn berichten ook niet lezen. Mooi rustig voor je. Geen stress, plezieriger voor het lijf.

 
Dit is wel het beste bewijs dat geschreven taal niet de beste communicatiemethode is. Laten we respect naar elkaar blijven vertonen allemaal, dan kunnen wij laten zien dat het ook anders en beter kan.

Mike

 
Leuk dat je het met me eens bent hoor Mike, maar op een gegeven moment is het ook mooi geweest. Je kunt mijn adviezen ter harte nemen of dat niet doen.
Mensen die het niet met je eens zijn, zijn niet je vijanden. Ik ben niet je vijand. Maar toch maak je het bijna onmogelijk voor mensen om iets over zichzelf op te schrijven op dit forum. Vervelend. Alsof je een verwoede strijd moet leveren met iedereen die jouw informatie over "blanke pathologie" niet echt serieus neemt.

Je schrijft je reacties toe aan passie over onrecht. Waar komt je passie vandaan ? Sinds wanneer heb je die ? Welke leeftijd ongeveer? De buitenwereld is altijd een spiegel van jouw binnenwereld. Dat is in de spiegel kijken.

De melaninetekorten waar wij blanken aan lijden maken het voor ons nagenoeg onmogelijk om dergelijke kennis uit 4D te halen, zoals thijs beweert.

Mensen zitten voortdurend in 4D , dat zijn je intuïtieve gaven. Ook jij zit in 4D.
We hebben geen melaninetekorten Mike. Jij niet, ik niet. Het is onzin.
Wees niet bang : jij bent niet onzinnig, deze informatie is dat wel.
Een half jaar terug schreef je dat we allemaal donkere dingen moesten eten om onze melaninetekorten op te lossen, donkere vruchten, donkere groentes, rood vlees.

Melanine is ons probleem niet. Dat is het buiten jezelf zoeken. Het westen heeft wel een probleem met veel opgeblazen ego's, net als de Arabische wereld overigens. En het is juist een groot ego dat het onmogelijk maakt om esoterische wijsheid te 'downloaden'; dat kan iedere leraar je vertellen.
De wijsheid die we ooit als mensheid hadden is er gewoon nog steeds, maar je kunt er niet zo bij met een paar drukken op de knop. Je kunt lid worden van een kabbalistisch genootschap, maar dat is meer voor ingewijden dus niet echt jouw ding (of die van mij).

Denk animistisch, alles was ooit animistisch. Het is alsof de natuur bewust nadenkt en zegt: 'ho, jij krijgt nog even geen geheimen te horen, jij mag eerst aan jezelf werken', aan de manier waarop je met mensen omgaat bijvoorbeeld, de relatie met ouders, met partners, je mag contempleren hoe het komt dat je ergens door gestoken wordt etc. Want alles is een spiegel voor jezelf.
En doe je dat niet, dan krijgt je allemaal gebeurtenissen in je leven die je daaraan helpen herinneren. Steeds duidelijker en dramatischer. Totdat het kwartje wel valt. Natuurvolkeren begrepen dit, natuurvolkeren communiceerden ook met de natuur en kregen zo dingen mee. Magisch is het he? Zo werkt het.
Dus als we willen doe-het-zelven in deze materie.. rust, contemplatie, evenwicht, loslaten, vreedzaam omgaan met de mensen om je heen, en verwonderd blijven over wat er op je pad komt. Strijden is prima hoor, maar niet als je niet wordt aangevallen. Dat is het een beetje.

 
Melanine is ons probleem niet. Dat is het buiten jezelf zoeken.

Juist binnen onszelf, want melanine is een stof die van binnenuit wordt aangemaakt. En het heeft zeer zeker wel hiermee te maken. Ik ben het echter wel met je eens dat we het niet heel zwart-wit kunnen stellen. Er is van alles wat we kunnen doen om niet te ontsporen en dat geldt evengoed voor gemelaneerde mensen.

Mike

 
Mooi nagepraat van thijs, maar niemand gaat in op het feit dat er in dat o zo verlichte Europa en in al haar kolonieen massamoord op ongekende schaal plaatsvindt en -vond, met Israel als het meest recente voorbeeld. Nee hoor, blanken staan in contact met 4D. :roll:

Mike

 
ja, zwarten gaan door veel melanine absurd snel met blanke pathologie mee en blanken hebben pathologie door te weinig melanine, maar dat is allemaal bijzaak, want daar gaat het volgens jou niet om. Waar het echt on draait is euh, ik weet het niet meer hoor. Ik kan me geen enkele gemelaneerde leider, "truther" etc herinneren die ook maar een deuk in een pakje boter geslagen heeft in tegendeel, ze stonden allemaal even hard klaar om hun mensen keihard te laten vallen als al die blanke klojos. Maar dat komt dan omdat ze zoveel melanine hadden en daarom waren ze niet opgewassen tegen de blanke pathologie van weinig melanine. of zoiets.

 
ik heb trouwens ook al eens opgemerkt dat er geen mensofferend europees volk bekend is. In tegenstelling tot allerhande volkeren van over de hele wereld, en dat wordt door jou dan afgedaan met, ik geloof dat niet. Terwijl daar wel bewijs voor is. Ik bedoel daar niet mee dat europa dus beter is, maar als je de wereld wil onderverdelen in goed en slecht moet alles kloppen, en dat klopt er voor mij niet aan. Ik hoef niks te bewijzen, ik ven bezig en ik leer bij, niet meer en minder, mijn mening is nog lang niet gevormd.

 
Daar heb je zeker een punt iklustvet.
Het komt op mij wel over alsof de zwarten geen last van zendingsdrang hebben, want inderdaad hoeveel zwarte leiders zijn er nu ............
Maar Mike, cynisch of niet, ze heeft wel een punt. Kun jij dat verklaren?

 
naief en Iklustvet, wel eens gehoord van COINTELPRO? MLK en Malcolm X zijn doodgeschoten en de Black Panthers zijn geinfiltreerd door de FBI. Vanaf Jessie Jackson zijn er geen oprechte zwarte leiders meer. Over Barack Obama kunnen we heel kort zijn, maar ook Al Sharpton en Louis Farrakhan zijn 'house negroes'. De New Black Panthers zijn geinfiltreerde extremisten en relschoppers. COINTELPRO, Google het maar eens, het is de Amerikaanse overheid er alles aan gelegen om de zwarten te ontdoen van echte leiders.

Mike

 
Dat geldt evengoed voor blanke leiders. De hele truthmovement is blank alex jones, david icke, dat soort mensen zijn blank, misschien zijn er zwarten maar ken ik ze niet? Op phil Valentine na kan ik persoonlijk geen enkele zwarte bedenken. Ik bedoel er niks mee, het valt me gewoon op dat ze ondanks al hun speciale gaven net zo keihard bergaf gaan als wij.

Hier een mooi niet cynisch hoofdstuk over pagans in europa, hij haalt daar ook een schrijver aan die zegt dat westerse traditie uit afrika komt. http://books.google.be/books?id=L4zUAgAAQBAJ&pg=PA23&lpg=PA23&dq=pagan+roots+lash&source=bl&ots=pTBmd0sBxf&sig=hFSKmov2ybCYnMDvBxdRuyXI0dY&hl=nl&sa=X&ei=ARJ-VMLPC6rV7QajtYGQAg&ved=0CBAQ6AEwAg#v=onepage&q=pagan%20roots%20lash&f=false

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.523
Berichten
531.893
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan