De relatie tussen mensen en varkens

@Heksje en KKLZ,

Kritiek leveren vanaf de zijlijn is makkelijk. Walk a mile in my shoes. Voordat ik in dit verhaal dook, bestond er slechts 1 WAPF-chapter in Nederland: Almere-Amsterdam, geleid door twee vrouwen die schitterden door passiviteit. In maart 2010 startte ik de chapter Gelderland. In juli 2011 startte ik dit landelijke forum. In februari 2012 kwam de eerste en enige buitenlandse vertaling uit van het boek van Price, door mij vertaald. Dus ik vraag je: wie kan zich Mr WP NL noemen? De twee dames uit Almere en Amsterdam zijn inmiddels afgehaakt, na een mislukte poging om mij zwart te maken bij Sally Fallon, achter mijn rug om. Dat is die negatieve Nederlandse mentaliteit: i.p.v. staan voor dezelfde zaak en samenwerken mij op slinkse wijze buitenspel proberen te zetten door pure afgunst.

Vanaf 2010 ben ik landelijke lezingen gaan geven over het gedachtengoed van Price. In mei 2012 sprak ik in Heerlen, waar ene Tanja Stevens aanwezig was in het publiek. Zij werd gegrepen door het verhaal en werd eerst een zeer gewaardeerd lid van dit forum en later chapter leader van WAPF Limburg. Recentelijk stond ze nog het WAPF-verhaal te verkondigen in Berlijn, iets waar ik alleen maar apetrots op kan zijn. Zo kan het ook: actief en positief! Wat hebben jullie aan activiteiten ontplooid om mensen over de streep te halen? Dat dacht ik al, nu wordt het stil.

En nee, ik haal mensen niet onderuit die een andere mening zijn toegedaan, ik zet ze op hun plaats en bewaak de WP-norm, anders was dit platform allang gekaapt door Paleo's en vega's. En ja, het is mijn forum en dus volg je mijn regels. Jij wil in jouw huis toch ook dat bezoekers zich gedragen en hun fatsoen behouden? Zo houd ik dit forum vrij van klojo's en trollen en daarom is het voor jullie zo'n rustige en fijne plek.

Totdat je in mijn schoenen hebt gestaan heb je geen recht van spreken, want je weet niet waar je het over hebt.

Mike
 
Ik kom hier later nog wel op terug.

Ik kan je al wel vertellen dat je mijn posts overduidelijk helemaal niet goed hebt gelezen want de punten die jij aan haalt daar heb ik het helemaal niet over (bijna alle post voor mij heb ik niet gelezen moet ik wel zeggen). Ik bedoel heel iets anders.

Een van de punten die ik wil aan geven is dat er ook iets anders kan spelen waarom iemand niet reageert of post en filmpjes niet leest en kijkt. En al helemaal geen lezingen geven of dingen organiseren. Dat waardeer ik ook enorm van jouw en mijn posts gingen over heel andere dingen.



Totdat je in mijn schoenen hebt gestaan heb je geen recht van spreken, want je weet niet waar je het over hebt.

Dit geldt voor veel meer situaties.
 
Ik laat het wel bij mijn laatste post. Als mijn posts nog geen eens echt gelezen worden. Dan heb ik ook geen zin om een goed weer woord te geven. En ik denk dat ik een heel goed beeld heb van wat jij allemaal voor het forum doet en hoeveel tijd dat kost. Jij laat alleen overduidelijk blijken dat je niet snapt dat er ook nog iets anders kan zijn dan onwil en struisvogelpolitiek. En ik zie ook overduidelijk dat de tijden inderdaad de laatste tijd verandert zijn.
 
Totdat je in mijn schoenen hebt gestaan heb je geen recht van spreken, want je weet niet waar je het over hebt.

Bovenstaand citaat uit het bericht van Mike en onderstaand citaat van KKLZ zeggen mijns inziens genoeg.



Als mijn posts nog geen eens echt gelezen worden. Dan heb ik ook geen zin om een goed weer woord te geven. En ik denk dat ik een heel goed beeld heb van wat jij allemaal voor het forum doet en hoeveel tijd dat kost. Jij laat alleen overduidelijk blijken dat je niet snapt dat er ook nog iets anders kan zijn dan onwil en struisvogelpolitiek.

Je valt telkens in herhaling Mike, vat duidelijk niet wat een ander bedoelt, mits je dit al leest en dit tot je doordringt.

Jij vindt gezien bovenstaand citaat dat anderen geen recht van spreken hebben als ze niet in jouw schoenen hebben gestaan. Heb jij wel eens in die van mij gestaan? Nee, dus waarom vind jij dan altijd wel dat je daarover een spreekrecht hebt? Heb jij wel eens in de schoenen van de andere forumleden gestaan? Nee, dus ook daar heb je dan volgens je eigen bewoordingen geen spreekrecht.

Zo blijft het mooi stil voortaan.



Wat hebben jullie aan activiteiten ontplooid om mensen over de streep te halen? Dat dacht ik al, nu wordt het stil.

Jammer dat je je eigen vragen beantwoord en de forumleden (wederom) geen kans geeft te antwoorden. Dit is Mike Donkers ten voeten uit, gelijk oordelen, beoordelen en veroordelen.

Wel eens bedacht dat andere mensen c.q. forumleden niet vissen naar complimentjes? Onder andere omdat ze dit niet nodig vinden omdat ze mensen willen helpen (wat jij roept wat je zo graag doet maar waar je blijkbaar wat voor terug wilt zien) zonder dat er ze er wat voor terug willen zien. Mede onder andere omdat ze niet zo met de borst vooruit hun acties de wereld in lopen te verkondigen.

Jammer Mike dat je zo snel oordeelt en jezelf blijkbaar zo belangrijk vindt. Dit spreekt uit vele berichten en ook weer uit de reeks hierboven.

You don't get the message. Er zijn zat forumleden die je telkens de spiegel voorhouden. De blik in de spiegel staat je niet aan, de waarheid is altijd hard en sla gerust verder om je heen.

Ik laat het hierbij, want na al deze herhalingen heeft het geen zin om hier verder over door te gaan. Alles is al gezegd, de bal ligt bij jou om eens goed naar jezelf te kijken. Mocht dit je niet lukken dan is dit jouw gemiste kans.
 
Mark,

Veelzeggende docu, of niet? Nu weet je ook het oorspronkelijke eugenetische gedachtengoed achter abortus. Sinds Roe vs Wade, de uitspraak van het Amerikaanse Hooggerechtshof die vrouwen het 'recht' geeft op abortus (1973), heeft Planned Parenthood maar liefst ruim 58 miljoen (!) abortussen uitgevoerd:

http://www.numberofabortions.com/

Dat noem ik genocide! Maafa is dan ook het Afrikaanse woord voor holocaust. En het wordt verkocht als een "vrouwenrecht' waar wij mannen niets over te zeggen hebben, want wij hebben geen baarmoeder! Moord is moord en ieder weldenkend mens, man of vrouw, zou hiertegen moeten zijn!

Ik ben benieuwd naar de reactie van Paradogma!

Mike
 
Wanneer mensen echt bezig zijn met WP zullen ze proberen om andere over de streep te trekken en vooral mensen die veel gezondheidsklachten hebben. Maar het probleem is dat deze mensen een enorme muur om zich heen bouwen waardoor ze nog meer de andere kant op gaan.

Ik denk dat genoeg mensen dit proberen die op dit forum lezen en de effecten merken van het op deze manier eten maar de Nederlandse mentaliteit zoals Mike zegt helpt niet mee.

Het proberen door te drukken van de mening bevorderd niet de relaties met deze mensen.

Dus Mike je bereikt genoeg mensen en deze doen er iets mee. Alleen het blijft lastig om zoveel leugens en onzin de wereld uit te helpen en hier komt nog bij dat er steeds meer onzin de wereld in geholpen wordt.
 
Heksje,

Ik gaf je onlangs nog een compliment over je tot nu toe gemaakte vorderingen. Wat is er mis mee om hetzelfde eens terug te doen?

Mike
 
Heksje,

Ik gaf je onlangs nog een compliment over je tot nu toe gemaakte vorderingen. Wat is er mis mee om hetzelfde eens terug te doen?

Mike

Wederom vis je naar complimenten Mike, wederom val je in herhalingen en de vraag heb ik allang beantwoord. Het spijt me dat jij dat niet zo ziet, maar dat kan ik verder niet verhelpen.

In je vraag proef ik de beschuldiging dat ik nooit eens zou complimenteren. Ik heb allang dergelijke berichten verzonden, maar helaas zit er ergens een filter op jouw ontvanger en komt dit niet binnen.

Zoals ik hierboven al zei: Ik laat het hierbij, want na al deze herhalingen heeft het geen zin om hier verder over door te gaan.
 
Dit forum maakt deel uit van jouw levenswerk, maar heeft voor een ander misschien "slechts" raakvlakken en voor een ieder een andere betekenis. Als mensen wat zij allemaal doen niet breed uitmeten wil dat nog niet zeggen dat ze niet al een al dan niet grote bijdrage hebben geleverd om de wereld op een hoger plan te krijgen. Dat hoeft ook helemaal niet op precies hetzelfde vlak te liggen - noch op publiek terrein - en hoeft ook lang niet altijd uitgesproken te worden. Discretie en bescheidenheid daarin zijn echt niet ongepast. Daarbij is de belangrijkste bijdrage die je aan de mensheid kunt leveren ervoor zorgen dat je zelf op een hoger plan komt. Waarom is iedereen zo druk bezig met andere mensen te redden? Ook dat vind ik iets typisch Nederlands. We bemoeien ons overal mee en met iedereen, over de hele wereld, en lopen voorop als het gaat om ontwikkelingswerk, coaches therapeuten, healers etc etc (altijd weer mensen die aan andere mensen werken). Wat ik keer op keer zie is dat het individuele leed vaak diep verborgen zit en schuil gaat achter een laagje aangeleerd positivisme. De gemiddelde Nederlander die het allemaal zo goed weet heeft het druk met anderen te verbeteren en te vertellen hoe het allemaal moet. Zij vergeet niet zozeer aan zichzelf te werken, maar denkt dat ze dat al gedaan heeft. Ik was er juist een stuk over aan het schrijven. Dat idee van superioriteit - het willen vertolken van de rol van verbeteraar, veranderaar, redder, genezer - zit ingebakken in onze cultuur. Zoals eerder al voorbij is gekomen kun je vanuit die houding niet eens naar jezelf kijken. Nogmaals. Ingebakken in onze cultuur: het beter weten dan een ander en tegelijkertijd een schrijnende onverschilligheid, botheid en hardheid. Die documentaire een paar dagen geleden, van de IKON over die joodse mevrouw sprak boekdelen. Dat was niet alleen een zeer treffend portret van die joodse met haar specifieke ideeën en drang om die over te brengen, maar van "de Nederlander" in het algemeen.

Over dankbaarheid verwachten had ik onlangs nog met iemand een discussie. Als je iets te bieden hebt, is het dan reëel om van mensen te verwachten dat zij hun dankbaarheid tonen? Kun je een ander überhaupt helpen? Als je iemand wilt "helpen" is het dan correct om iets terug te verwachten? Ik denk dat als je dat verwacht, dat je dan een situatie creëert waarbij het ineens gaat om sociaal wenselijk gedrag en om het invullen van bepaalde behoeftes van jezelf in plaats van om het delen. Het is natuurlijk mooi als mensen dankbaar zijn en hun waardering tonen. Als dat echter de motivatie is dan gaat het niet meer over wat je te delen hebt.

Ik denk verder dat hier veel mensen zijn die heel veel delen. Wat ik daarentegen goed begrijp is dat het vaak om controversiële dingen gaat. Uit eigen ervaring weet ik dat het een onaangenaam gevoel kan geven als je daarop geen reacties krijgt, juist omdat je jezelf in een wat precaire positie plaatst door jezelf uit te spreken. Bij een openbaar forum van deze omvang speelt altijd wel de vraag van wie leest er mee, met welke intenties en wat zijn mogelijk de repercussies als ik mij opstel als een klokkenluider. Draagvlak is dan ook van groot belang lijkt me en je weet pas of dat er is als mensen zich uitspreken en bij je aansluiten.
 
Wat ik daarentegen goed begrijp is dat het vaak om controversiële dingen gaat. Uit eigen ervaring weet ik dat het een onaangenaam gevoel kan geven als je daarop geen reacties krijgt, juist omdat je jezelf in een wat precaire positie plaatst door jezelf uit te spreken. Bij een openbaar forum van deze omvang speelt altijd wel de vraag van wie leest er mee, met welke intenties en wat zijn mogelijk de repercussies als ik mij opstel als een klokkenluider.

En dat is dus typisch Nederlands! Nederland had tijdens de oorlog de meeste collaborateurs. We zijn een volk van meelopers die de ballen missen om te staan waar je voor staat, no matter what. We vinden elkaar in dat 'veilige', nietszeggende midden. Krabbenmandland!

Ik herken me totaal niet in jouw schets van de Nederlandse mentaliteit, Alathea. Ik lees vooral heel veel persoonlijke projectie in je post. JIJ wil heel graag niet verteld worden wat je wel of niet moet doen.

Laten we het even lostrekken van ons kikkerlandje en teruggaan naar de oude waarden van natuurvolken. Hun complete levensfilosofie was gebaseerd op het DOORGEVEN van kennis en wijsheid. Het is juist de bedoeling dat we elkaars leraren worden. Dat is de community die ik nastreef!

Mike
 
Goed bezig Mike, jaag maar weer een forumlid tegen je in het harnas. Zo zal de boodschap waarmee jij beweert de mens en mensheid te helpen en te redden wederom niet overkomen.
Jaag mensen lekker op, pak ze vooral persoonlijk aan, leef je frustraties op ze uit en bereik daarmee dat je steeds minder mensen bereikt met je boodschap.

Volgens mij gaat het toch om de boodschap die mensen moet redden, waarom dan telkens deze bijzonder persoonlijke aanpak, veelal ver onder de gordel?!

Laat eerst de vorige berichten van Kaaskanlekkerzijn, Naief, Mtje, Alethea en mijzelf eens echt goed tot je doordringen. Laat ze eerst eens inzinken alvorens je op zeer kinderachtige wijze weer van leer tegen ze trekt.

Overigens vraag je mij en andere leden om complimenten echter lees ik in dit draadje geen enkel compliment van jou gericht aan andere personen die je toch een zeer duidelijke en heldere boodschap geven. Ik vermoed dat je nog steeds de boodschap niet krijgt dan wel dat je alleen maar als een boos klein kind om je heen slaat omdat hij niet de aandacht krijgt die hij wenst.

Dit gedrag bezoedelt je boodschap over de wereld, de mensheid en alle andere levensopvattingen zo enorm dat de boodschap niet meer over komt en alleen het om je heen slaan centraal staat.

Mooi sociologisch studiemateriaal ook om je gedrag zo te bezien, terwijl je zelf in deze draad aan forumlid Godsgeschenk schrijft: "Ga in het vervolg wat zorgvuldiger te werk en geef de mensen zoveel als ze aan kunnen, dan word je nog wel serieus genomen en blijft niemand gefrustreerd achter.” (bericht 133829)
 
Dat advies naar Dorothe geldt voor de buitenwereld. Daar ben ik ook lang niet zo uitgesproken als hier, want dat kunnen mensen simpelweg niet aan. Daarom heb ik ook mijn eigen platform gecreeerd.

Alethea kan wel tegen een stootje, hoor, die heeft niet zo'n teer zieltje. Zoals jij mij neerzet zegt meer over jou dan over mij. Jij moet en zal het laatste woord hebben en je wordt nu persoonlijk omdat je door je argumenten heen bent.

Mike
 
Het probleem met de middenweg is dat de mens erna toe geduwd wordt door het systeem wat is opgezet. Heel veel mensen willen maar heel veel kunnen niet anders voor hun gevoel.

Je komt er niet onderuit. Daarom kiest men voor de middenweg. Ze voelen wel waarin ze terecht zijn gekomen maar weten er geen raad mee.

Je vecht tegen iets wat zo groots is dat je er bijna niet tegenop kunt.

Pak een voorbeeld aan kinderen die opgevoed worden via WP principe. Je geeft hun een goede basis maar straks krijgen ze een partner wat niet via deze principes zijn opgevoed. Je hoop dat ze iemand vinden die bij hun past maar dat is lastig.

Ze geven om deze partner en gaan naar de middenweg.

Harde directe woorden helpen helemaal niets en dan spreek ik uit eigen ervaring
 
Ik heb een drukke baan met veel beeldschermwerk. Mijn vrije tijd wil ik selectief besteden en waak ervoor daarin niet teveel achter weer een beeldscherm te kruipen. Elektro smog en blauw kunstlicht helpen me niet me goed te voelen. Maar als ik toch thuis achter de PC kruip, dan bezoek ik vaak even het WP forum. Lastig voor mij zijn Engelse teksten, nog lastiger zijn de gesproken Engelse conversaties en een reactie geven kost me tijd omdat ik zorgvuldig wil formuleren. Geschreven woorden worden namelijk snel verkeerd geïnterpreteerd en geven veel ruis in de communicatie. Er zijn anderen die efficiënter reageren.

Mijn dank voor een ieder die zich inzet voor het forum, met name voor jou Mike. Ik denk dat jouw olievlek groter is dan je denkt. Ondanks dat ik zeer beperkt reageer, ben ik een zeer actieve prater over voeding en onze eigen verantwoordelijkheid voor ons welzijn, de maatschappij waarin we leven, de wreedheid waarmee we mensen/dieren behandelen, etc. Ik heb al meerdere mensen naar het forum kunnen leiden, nog meer die nu aan de kefir zitten en naar de bio-boer gaan voor boodschappen. Ik probeer mensen met een andere bril naar sociale rolverdelingen te laten kijken en stuur vaak linkjes door van filmpjes of teksten die hier op het forum getoond worden. Maar veel mensen zijn er niet aan toe om te willen veranderen. Je moet namelijk eerst iets herkennen voordat je het ziet en je eigen verantwoordelijkheid willen aanvaarden. En mensen hebben vaak andere prioriteiten, ondanks dat het de verkeerde zijn. Neemt niet weg dat het bittere noodzaak is dat de ogen geopend worden! Alhoewel, geluk is met dommen (lees: ongeïnformeerden). Het is niet altijd leuk om niet meer onbevangen naar de wereld te kunnen kijken, geen mooie kaakbogen meer in het straatbeeld aan te treffen en de zelfredzaamheid achteruit zien gaan...

Ik ben geen sportliefhebber, maar de pingpongspelletjes op het forum lees ik met genoegen. Gelijk krijgen of gelijk hebben. Een balans hierin is wel belangrijk, anders schiet een topic haar doel voorbij, ben ik bang.

Een harde hand kan lezers afschrikken, maar gestage forumontwikkeling geeft wellicht meer overlevingskansen. In dat licht gezien is het maar de vraag waar we de moeite voor doen, omdat gemiddeld genomen een snel ontwikkelende soort het maar een paar honderdduizend jaren redt. Laat nu net de mensheid onder deze categorie vallen ;-)

Anyway, keep up the good work met z'n allen, hoe groot of klein de bijdrage ook is!
 
Je vecht tegen iets wat zo groots is dat je er bijna niet tegenop kunt.

Alle veranderingen in alle samenlevingen door de geschiedenis heen zijn altijd begonnen met 1 enkel individu die tegen de stroom op durfde te roeien. Wie nergens voor staat, valt overal voor!

Mike
 
Mike Adams over de spirituele prijs die moet worden betaald voor 3500 abortussen per dag:

http://m.naturalnews.com/news/050651_spiritual_cause_and_effect_abortions_morphic_fields.html

Mike
 
Deze hele discussie is begonnen met mijn positieve waardering voor diegenen die wel bereid zijn met mij op ontdekkingsreis te gaan. Een jaar geleden stond ik hier veel meer alleen in. Ik tel dus mijn zegeningen en ben dankbaar voor deze ontwikkeling!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.498
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan