De relatie tussen mensen en varkens

Jij moet en zal het laatste woord hebben

Says who?


en je wordt nu persoonlijk
Hoe voelt het Mike, om net zo behandeld te worden als dat jij mensen behandeld?

omdat je door je argumenten heen bent.
Hoeveel argumentatie heeft iemand die voortdurend in herhaling valt nog nodig? Ondanks alle argumenten zie jij nog steeds niet, wat je beter wel kunt zien wil je de grote boodschapper zijn die je pretendeert te zijn.

Maar hiep hiep hoera, er is weer een dankwoord binnen gehaald. Jammer dat je al die andere dankwoorden zo duidelijk niet hebt gezien of niet wilde zien. Je hebt meer stuk gemaakt met al je berichten dan dat je wat hebt bereikt. Eens komt hopelijk de dag dat je dit zal zien. Er is nu door velen dezelfde boodschap aan jouw adres gebracht Mike.
Aan jou de keuze wat je ermee doet. Of je houdt het gevoel dat je er alleen voor staat, wat je blijkbaar niet wilt, maar dan wel staat voor wat je meent,voelt en denkt. Of je conformeert je naar de groep, net als IRL, slikt de gemaakte opmerkingen en handelt ernaar. Als je graag een community wilt zal je er ook naar moeten handelen, dat is nou eenmaal inherent aan het groepsgebeuren. Zoals jij handelt en spreekt geeft dit meer aan dat jij weliswaar een community wilt maar hiervan eigenlijk de wijste bent dan wel wil zijn en het moet wel volgens jouw regels. Helaas Mike, dat is niet zoals het werkt.

Je schrijft dat je voorstander bent van positivisme maar helaas onderschrijven je berichten en je toonzetting deze insteek niet.
En voordat je hierover valt zal ik je vast wat moeite besparen: nee, mijn berichten staan ook niet bol van het positieve, zeker niet in dit draadje, omdat ik denk dat het zaak is de andere partij nu eens aan te pakken zoals deze dit zelf ook doet en omdat ik niet pretendeer dat alles zo positief is en moet zijn, dus ik hoef daar ook niet naar te handelen.

Zwijgen blijft soms toch goud, en daar ga ik nu voor. Have fun and keep up the good work everybody, maar blijf bescheiden. Het gaat immers om de boodschap en de informatie, niet om de faam, het hoogstaande of superioriteit van één persoon.

 
Says who?

Says me!



Have fun and keep up the good work everybody, maar blijf bescheiden. Het gaat immers om de boodschap en de informatie, niet om de faam, het hoogstaande of superioriteit van één persoon.

In 2011 schreef ik:



In traditionele culturen kende men sjamanen, medicijnmannen en stamoudsten. Dit waren steevast de meest geaarde personen van de gemeenschap. Aan deze mensen werd raad en advies gevraagd en als zij spraken dan luisterde je, want deze mensen beschikten over veel wijsheid. Hier in de westerse cultuur zijn we zo doorgeslagen in onze ‘mondigheid’ dat we menen altijd een weerwoord te moeten hebben of ‘kritisch’ te moeten zijn. Terwijl vaak stil zijn en luisteren je meer oplevert.

Mike
 
Zoals gezegd: herhalingen herhalingen herhalingen.

Zie bericht #127850 van 2 juni 2015 van mijn hand op deze pagina: https://www.fatsforum.nl/topic/leverreiniging-vertaling-6/page/231/

Kortom, alles is al gezegd.

Nee ik hoef niet het laatste woord en ja zo is het goud me ontglipt maar het wordt langzaamaan echt vervelend dat ergens de naald hier in de groef blijft hangen. Het wordt tijd voor een ander wijsje. Je reactie en je gebrek aan reactie spreekt boekdelen. Geniet van je waanidee dat je de sjamaan, stamoudste dan wel de meest geaarde persoon persoon bent Mike. Daar kan je vast veel plezier aan beleven.
 
Geniet van je waanidee dat je de sjamaan, stamoudste dan wel de meest geaarde persoon persoon bent Mike. Daar kan je vast veel plezier aan beleven.

Jij ook beterschap met je verstand.

Mike
 
Over Maafa 21:

Deze documentaire bevestigt een hoop: de zieke overtuigingen die vele invloedrijke blanke mensen er op na houden; de manier waarop met 'slimme' maar betekenisloze naamswijzigingen e.d. (die Eugenisten zullen vast Bernays' werk hebben gelezen) dit verderfelijke gedrag en bijbehorende gedachtegoed in stand wordt gehouden en de manier waarop ze het sociaal acceptabel wilden maken door te beginnen met de zwarte medemens (dat was, vlak na het officieel beeindigen van het slaventijdperk, immers de makkelijkste prooi), van waaruit ook Native Americans (voor zover niet al uitgeroeid), Chinezen en tenslotte ook de blanke mens die niet rijk en/of succesvol is, aan de beurt zouden komen.

Het is me namelijk wel duidelijk dat het niet alleen een agenda is tegen de zwarte mens; dat is slechts het begin. Dat blijkt wel uit de implementatie van Agenda 21. De links van deze mensen met Nazi's was me al duidelijk, dus daar niets nieuws. En Planned Parenthood: tja, hoe ziek ze daar zijn wordt gelukkig voor de hele wereld duidelijk nu (als je het wilt zien tenminste).

Margaret Sanger: voor al uw 'sugarcoated democide'!
Wat een walgelijk mens.

Ik was trouwens wel even verbaasd dat zelfs een Supreme Judge (Oliver Wendell Holmes) zo openlijk verklaarde dat 'drie generaties van de 'feebleminded' wel genoeg zou zijn.

Of ik destijds gereageerd heb op deze documentaire weet ik zo niet. Volgens mij heb ik toen een stukje gezien en het daarbij gelaten. Hoe dan ook, de afgelopen weken ben ik weer in deze materie gedoken en ik ben in gaan zien hoe belangrijk dit is.
 
Dank voor de reactie, Paradogma. Deze is vele malen inhoudelijker dan de 'PC-politie' die kritiek vanaf de zijlijn levert!

Mike
 
Mike, ik heb dat een aantal jaren van buitenaf kunnen bekijken en heb het grootste deel van mijn leven van zeer dichtbij te maken gehad met andere culturen. Ik heb er in gewoond, ben er naar school geweest en heb er gewerkt, enkele van mijn beste vrienden zijn "allochtonen" en ik heb ze zelfs in mijn directe familie, van Afro-Amerikaans tot Aziatisch.

Je moest eens weten hoe de allochtone bevolking denkt over de Nederlander... Het heeft mij ook even gekost om te aanvaarden dat ze daarin misschien wel gelijk zouden kunnen hebben, maar toen ik zelf iemand uit een "derde wereldland" in huis haalde en tenslotte in het buitenland terecht kwam ben ik toch ook langzaam zelf gaan zien wat ze bedoelen. Doorgeven en leren gebeurt over de hele wereld. Er zijn dus allerlei manieren waarop je dat kunt doen.

Nederland had de grootste hoeveelheid collaborateurs, maar er waren ook dappere verzetsmensen. Door mijn familie werden bijvoorbeeld met gevaar voor eigen leven zowel Engelse militairen als Duitse deserteurs in huis verstopt. Daar werd niet over gepraat, maar ze deden het wel, zonder aanschijns des persoons en zonder een bedankje te verwachten. Dat zijn bij uitstek de dingen om wat van te leren. Kennis heeft nauwelijks wat van doen met wijsheid. Iemand kan zijn hele leven kennis verzamelen, delen en onderwijzen zonder dat deze geëvolueerd is. Of die kennis wijsheid is geworden zal blijken uit acties, de manier waarop iemand handelt. Dat is nauwelijks een proces van de leermeester te noemen. Een goede leraar laat de mensen het juist zelf doen, zonder oordelen, is op een andere manier ongenadig en heeft vooral oneindig veel compassie. Dat gaat een groot stapje verder dan kennisoverdracht.

Meelopers heb je overal. In de meerderheid. Mensen die hun nek uitsteken wat minder. De repercussies die het jezelf uitspreken of juist handelen kan hebben (ook al heb je 100% gelijk) op zelfs de meeste elementaire aspecten van je bestaan heb ik meerdere malen aan den lijve ondervonden. Het is dan een keuze of je jezelf en je gezin daaraan wilt bloot stellen. Dat is een rechtvaardige keuze die ieder voor zich mag maken en eveneens te maken heeft met het instellen van gezonde en vooral veilige grenzen. Niet alleen vanwege jezelf, maar vooral ook vanwege degenen die van jou afhankelijk zijn. Niet iedereen hoeft ervoor te kiezen om vooraan in de linie te staan. Dat wil bovendien niet zeggen dat het zo iemand ergens aan ontbreekt. Ieder zijn keuzes.

Duidelijk dat ik mezelf niet zo gemakkelijk uit mijn evenwicht laat brengen. Ik weet namelijk heel goed waarover ik het heb. Ik laat me inderdaad niet meer door anderen vertellen hoe dingen voor mij zouden moeten zijn. Over voeding en gezondheid kan ik trouwens nog héél veel leren. Dat betekent dat ik daar kritische vragen over kan stellen voordat ik ZELF de beslissing neem of ik iets met een advies doe of niet. Mijn goed recht. Het lezen van alle suggesties op bijvoorbeeld dit forum verplicht mij helemaal nergens toe. Mijn eerste aanraking met Weston Price was al vele jaren geleden. Achteraf gezien had ik daar beter toen al in kunnen duiken, maar ik neem het mezelf op geen enkele manier kwalijk dat ik dat nu pas doe en nog veel te weinig weet. Ik neem ook niet klakkeloos aan wat iemand daarover onderwijst. Waarom zou ik? Dat is juist waarom onze samenleving is kunnen worden wat het is, omdat mensen dingen doen omdat anderen, mensen die op wat voor manier dan ook autoriteit uitstralen, zeggen dat het zo moet. Wil je zeker weten dat dat klopt dan zul je toch minimaal de moeite moeten doen om het zelf te ondervinden en te begrijpen. Dat gaat niet overnacht, maar is een proces dat wel een leven lang kan duren. Ik bedoel: het dúúrt een leven. Zolang er nog zoveel leed is in de wereld is nog niemand gearriveerd. F... de gurus die beweren dat zij dat als individu hebben bereikt en neem degenen die dat geloven of iemand op een voetstuk gezet hebben hun onnozelheid niet kwalijk.

Niet de kennis die iemand verzamelt is de toegevoegde waarde voor het nageslacht, maar datgene wat proefondervindelijk is vastgesteld, het leven dat iemand geleefd heeft binnen een bepaalde cultuurhistorische achtergrond en de evolutie die iemand zelf gemaakt heeft. De indianen dachten maar liefst zes generaties vooruit. Dan wordt je wel bewust van het belang zelf bewust te worden. Zolang er nog gelogen wordt over ons erfgoed (ook dáár was de documentaire met de joodse mevrouw bij uitstek een voorbeeld van, met name voor wat betreft de oma die zo luchtig met haar geschiedenis omging dat de hele familie dacht dat ze daar vrijwel niets van geleden had). Het gaat om coherentie en authenticiteit. Zolang wij op wat voor manier aan geschiedvervalsing moeten doen - al was het maar om ons nageslacht ons eigen leed te besparen - komen we niet verder. De echte verhalen van echte mensen moeten naar buiten. Jammer dat daar nog zo weinig draagvlak voor is.

Ik heb inmiddels de touwtjes van mijn leven behoorlijk goed in eigen hand en heb in tegenstelling tot de meeste mensen over het leven zelf niet zoveel vragen meer, omdat ik vele extra meters gelopen heb. Ik ben daarin minimaal jouw gelijke Mike, op mijn eigen gebied. Weten waar je het over hebt is niet een eigenschap die door iedereen gewaardeerd wordt. Niet zelden brengt het mensen uit evenwicht, omdat ze dan ook naar zichzelf moeten kijken. Ik heb al lang geleerd me daar niets meer van aan te trekken. Dat is hun stukje. Mijn ervaring is dat als je gewoon lekker bij jezelf blijft zonder die mensen te (ver)oordelen dat ze na verloop van tijd, soms jaren heb ik al meegemaakt, uit zichzelf terug komen vertellen dat het inderdaad zo was. En als mensen om wat voor reden dan ook liever in hun comfortzone blijven is dat ook oké. Dat mag iedereen helemaal zelf weten.
 
Ik kan iedereen aanbevelen ook eens wat te lezen over onze eigen achtergrond. Nog in de recente geschiedenis werden bijvoorbeeld families uitgesloten en getreiterd in Katholieke parochies om banale redenen zoals invaliditeit. Ik lees momenteel de roman "Koorddansen op Klompen" van Hans Marijnissen, een (auto)biografisch verhaal over opgroeien aan de rand van de samenleving in Nederland. Dit zou verplichte kost moeten zijn op alle middelbare scholen. Een historie als die van waarschijnlijk zovelen, maar waarvan onze geschiedenis is opgeschoond. De geschiedenis zoals iedereen die zou moeten kennen. Je kunt het ruiken, proeven en voelen. Het persoonlijke relaas verdwijnt in de vergetelheid. Wij krijgen het gegeneraliseerde en opgekuiste verhaal met de demografische bewegingen en statistieken. Je ziet dat over de gehele linie, waarbij het menselijke geheel ondergeschikt is geworden aan de "feiten" - grosso modo.
 
Leuk om te lezen dat je trots op mij bent Mike. Jij bent idd degene die mij de juiste richting heeft gewezen en ik ben je daarvoor zeer dankbaar. Denk zelf heel vaak aan de woorden van Price: you teach, you teach...

Misschien wel een leuke anekdote om te delen. Een kindje hier op de camping vroeg aan mijn dochter van 6, :"Wat doet jou moeder?" waarop zij antwoorde met:"Iets met Weston Price". :-)



 
Alethea,

Dat hele verhaal van mezelf op een voetstuk willen plaatsen komt niet van mij, maar van mijn criticasters. Zei ik niet dat we elkaars leraren moeten zijn en dat dit de community is die ik voorsta? Ik geloof, net als jij, in leren door eigen ervaring, geen kennis zonder wijsheid en stimuleer mensen tot zelfdenkendheid en zelfredzaamheid. You don't teach people what to think, but how to think! Daarom laat ik mezelf ook niet verleiden tot het verstrekken tot kant-en-klare protocollen.

Het enige wat ik vraag is dat mensen samen met mij alle ongemakkelijke waarheden aangaan, op zoek naar de waarheid, hoe deze ook mag uitpakken. Het is goed dat je benadrukt dat er ook moedige verzetsmensen zijn geweest, maar het neemt niet weg dat de meerderheid van de Nederlanders comformistisch en opportunistisch is ingesteld, de uitzonderingen bevestigen nog altijd de regel. Ook hoeft niet iedereen op de barricade te staan, het enige wat ik vraag is meer activisme en minder pacifisme en dat kan ook in kleinere kring.

Waar ik totaal niet op zit te wachten is vrouwen met teveel testosteron die mij wel eens even de kop tussen twee oren zullen zetten. Daar reken ik jou overigens niet toe, Alethea. Discussieren op het scherpst van de snede vind ik niet erg, maar laat dan zelf het goede voorbeeld zien en val niet over mijn 'stelligheid'. Ik krijg het verwijt dat ik mensen weg zou jagen. O ja? Hoe kom ik dan aan gemiddeld 7000 bezoekers per dag? Natuurlijk haken mensen af en misschien wel vanwege bepaalde politiek incorrecte opvattingen die ik ventileer, dat zijn we in ons krabbenmandland immers niet gewend. Jammer dan, je kunt niet iedereen te vriend houden. Maar voor iedereen die vertrekt komen er 1 of meerderen voor terug - en misschien wel om dezelfde reden waarom een ander wegging!

Met de huidige lichting forumleden ben ik best wel blij en dat was ook mijn oorspronkelijke boodschap, voordat Heksje de discussie een heel andere wending gaf. Een jaar geleden was men er kennelijk nog niet klaar voor en nu wel, des te beter! Are you ready to dive in? On your marks, get set, go!

Mike
 
Alethea,

ik vind dat je heel wijs gesproken hebt, echt bewonderenswaardig. Kijk, daar heb ik alle achting voor.

Ik vind dat ook zeer positief als bijdrage aan dit forum.
Ik heb het zelf ook al eens met minder interessante woorden gezegd, dat iedereen moet kijken wat hij met deze in formatie hier doet. iedereen moet zelf het kwartje laten vallen en ook zelf weten of hij het kwartje wil laten vallen.
Daar is men vrij in.
Ik ben wel blij voor mezelf dat ik er open voor sta en ik heb het gevoel dat het me zeer verrijkt. Meer dan wat ik ooit in de boeken geleerd heb.
Deze keer heeft informatie mijn hele leven veranderd. Die radicale verandering is al eens op een ander niveau gebeurt na mijn opleiding tot R.E.T coach. Daar zijn me al vele schelpen van de ogen gevallen.
Zonder deze afgevallen schelpen, was ik misschien niet in staat geweest er nog meer schelpen vanaf te halen.
Ik geloof dat er nu nog alleen de ogen overblijven, en ik dus echt ga leren kijken.

Dorothé
 
@ Alethea


Je moest eens weten hoe de allochtone bevolking denkt over de Nederlander…
Ik ben hier wel nieuwsgierig naar

 
De ratten verlaten het zinkende schip - grote bedrijven als Coca-Cola, Xerox en Ford trekken hun handen af van Planned Parenthood:

http://m.naturalnews.com/news/050648_Planned_Parenthood_Pepsi_corporate_sponsors.html

En Pepsi stopt met het gebruik van celmateriaal van geaborteerde foetussen!

Mike
 
David Icke was de eerste die grootschalig kindermisbruik en pedoseksualiteit onder de Britse elite onder de aandacht bracht. Hij had het al over de zieke daden van Saville toen deze nog leefde!

Mike
 
Pepsi stopt door dit schandaal met celmateriaal van geaborteerde foetussen. Tja, het is vanwege dit schandaal, anders zou pepsi gewoon doorgaan met ons proberen te misleiden om ons tot kannibalisme te dwingen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.498
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan