De relatie tussen mensen en varkens

Het valt mij in elk geval op, dat sinds ik positiever in het leven sta, er veel minder vervelende mensen zijn.

daar denk ik ook wel eens over na Naief.
Ik heb het idee dat je EIGEN KIJK op mensen verandert doordat je zelf zoals je zegt positiever in het leven staat inderdaad.
 
Hoewel ik.snap wat je bedoelt en het hier in hoofdlijnen mee eens ben, moet je toch uitkijken wat je zegt. Je suggereert nl
dat mensen de behandeling krijgen die ze over.zich afroepen en noemt daarbij o.a. mensen die gepest worden. Volgens deze logica worden ze gepest omdat ze zelf gepest hebben, is het niet in dit leven, dan wel in een vorig leven (je noemt ook karma in een andere post)?

En mensen die mishandeld worden of misbruikt? Vragen die daar op de een of andere manier ook zelf om? Er worden onschuldige mensen geslachtofferd en dat is lang niet altijd op basis van de wet van oorzaak en gevolg. Een idioot die boos is op de wereld en de verkeerde medicatie heeft geslikt kan genoeg zijn om willekeurige slachtoffers te maken. Daarom is het ook zo goed als ouders hun kinderen leren voor zichzelf op te komen, zoals Marijan ook schreef.

Aan de andere kant bestaat de Law of Attraction wel degelijk en is het dus inderdaad belangrijk wat je uitzendt in het universum, want dat is maar al te vaak wat je ook terug krijgt. Helaas wordt dit veel te vaak in alternatieve kringen vertaald als passiviteit en de andere wang toekeren. Dit maakt van mensen juist machteloze slachtoffers! Ik ben absoluut geen voorstander van oorlog, maar ben ook niet van de no-soul-left-behind-gedachte. Ik denk dat de wereld een stuk lichter zou zijn zonder het gewicht van de psychopaten die aan het roer staan!

Zoals gezegd, context is alles. jhanne citeerde deze uitspraak in het draadje over de lastercampagne van Kaayla Daniel tegen Dave Wetzel en Sally Fallon. Moet ik dan maar positief blijven en Daniel vergeven? Ik roep in zo'n situatie op om positief te blijven en Dave en Sally te steunen. Over de actie van Daniel heb ik niets positiefs te zeggen en vergevingsgezind ben ik al helemaal niet naar zo'n vals loeder! Wanneer er een aanval plaatsvindt op jou en je naasten is het je taak en je plicht om je te verdedigen, desnoods tot de dood erop volgt, ofwel van jezelf of van de ander. Lang niet iedereen heeft evenveel goeds in de zin!

Mike
 
En mensen die mishandeld worden of misbruikt? Vragen die daar op de een of andere manier ook zelf om?

Dat vraag ik mij dus af.
En misschien niet dat een gepeste eerst zelf gepest heeft, maar wel dat om een één of andere manier deze ervaring belangrijk is voor deze persoon. Net zolang tot dat deze persoon de les geleerd heeft en de ervaring niet meer nodig is.
En de mensen die gestikt zijn in de vrachtwagen of verdronken in de middellandse zee, hebben hier misschien op zielnivo voor gekozen. Gekozen om een boodschap duidelijk te maken.
We zijn hier tenslotte om te leren. En omdat daar blijkbaar nogal wat levens voor nodig zijn, zien we zoveel leed.
Ik heb af en toe het genoegen om iemand te spreken die nogal laag staat qua bewustzijnsnivo. Alle vluchtelingen moeten weg, verdrinken op zee? Moet je maar niet hierheen komen. Palestijnen? Die krijgen expres veel kinderen om ze op te leiden tot terrorist. Zeer waarschijnlijk heb ik al wat meer levens te pakken dan die persoon. En dus meer zinloosheid ondergaan en bedreven.
Liefde is de hoogste trilling. Maar ik denk inderdaad ook dat we niet de onnozelheid van de natuurvolkeren moeten hebben en ons af laten slachten.
 
@ naief
Zeer waarschijnlijk heb ik al wat meer levens te pakken dan die persoon.

Het kan ook zin dat je open staat voor andere informatie en je daardoor ontwikkelt.

Ik weet niet of ik geloof ik ontwikkeling door karma.

Zelf wist ik ook heel veel niet, maar sta al vanaf mijn 19e open voor andere informatie dan wat ik op school geleerd heb. Waarom...ik weet niet waarom ik daardoor getriggerd word. Ik ben ook gepest op school...heeft er dat iets mee te doen?
Ik kom uit een gezin waar we toch wel goed en in welvaart kunnen leven....ben al altijd getriggerd door eenvoud van bestaan. Dit zelfs al als klein meisje. Waarom?
Ik denk dat omgevingsfactoren en peergroep ook wel een rol spelen. Door dat pesten heb ik me wel altijd gedistantieerd van andere mensen en sta meer op mezelf. Loop niet zo mee met de massa.
Ontwikkeling door ervaring dus.
 
En misschien niet dat een gepeste eerst zelf gepest heeft, maar wel dat om een één of andere manier deze ervaring belangrijk is voor deze persoon. Net zolang tot dat deze persoon de les geleerd heeft en de ervaring niet meer nodig is.
En de mensen die gestikt zijn in de vrachtwagen of verdronken in de middellandse zee, hebben hier misschien op zielnivo voor gekozen. Gekozen om een boodschap duidelijk te maken.
We zijn hier tenslotte om te leren. En omdat daar blijkbaar nogal wat levens voor nodig zijn, zien we zoveel leed.

Met alle respect voor jou (en dat heb ik, dat weet je), dit vind ik zo'n gelul. Dit komt allemaal uit de New Age-hoek, geinspireerd op de mystieke scholen, in Europa vooral vertegenwoordigd door de theosofiebeweging.

Waar we mee te maken hebben zijn satanische krachten die voortdurend bezig zijn om ons ware menselijke potentieel (inderdaad gestoeld op liefde) te saboteren. Met hun energie besmetten ze de groep, want je weet dat er maar 1 rotte appel nodig is om de complete inhoud van de mand te laten verrotten. Het heeft geen moer te maken met 'zielsbestemming' en al die flauwekul.

Het domste wat je kunt doen is dit jezelf en anderen wijsmaken om zo verantwoordelijk te dragen voor wat zieke lui jou aandoen en waar jij GEEN ENKELE schuld voor draagt, geen enkele! Je hoeft deze sicko's ook niet te vergeven, maar je moet wel uitkijken dat je niet de rest van je leven door haat wordt verteerd of met een laag zelfbeeld rondloopt.

Don't get mad, get even. Zorg ervoor dat jij iets van jezelf maakt en de leugen dat je niets waard bent weigert te geloven. Het woord 'verkrachten' zegt genoeg, het betekent: ontkrachten, je kracht afnemen. Blijf in je kracht staan, wat je ook is overkomen, en zet je ware potentieel neer want dat is je GEBOORTERECHT. Dan helpt het niet om rond te lopen met gedachtenvirussen als 'mijn ziel heeft voor deze leerervaring gekozen'. Mag ik effe een teiltje?

Mike
 
Dat probeerde ik ook net hierboven te vertellen.

Ik heb me ook verdiept in het boeddhisme. Is werkelijk interessant. Alleen met de wet van karma kon ik me niet afgeven. Verder de hype rondom lag me ook niet. Iedereen is opeens met boeddhisme en mindfulness bezig. Ik geloof niet zo in rozengeur en maneschijn. Ik ben wat dat betreft heel logisch. Daarom sprak de R.E.T (rationeel emotieve gedragstherapie) me ook zo aan. Op mijn nog bestaande website Empowarance leg ik ok de naam uit: Empowarance is een samenvoeging van de woorden Empowerment, Active Realism en Consultance.
De slogan is dan ook Actief gezond denken - gezondheid begint uiteindelijk in je hoofd. Gezond denken management.
Dit had ik al, terwijl ik nog nooit gehoord had van de gezond verstand avonden. Dus dat is wel leuk dat hier een overeenkomst is.
Dus net zoals Mike zegt.
Ergens anders had Mike beschreven dat hij niets moest hebben van het denken in het nu, dus eigenlijk alles los laten. Ook daar sta ik achter. Zo word je machteloos. Neem je verantwoording voor je eigen geluk en leg het niet neer in lotsbestemming.
 
10 jaar na dato rijst de vraag: moest de arme bevolking van New Orleans door Hurricane Katrina nu gedwongen verhuizen a.g.v. onvoorzien natuurgeweld of zijn ze met geweld van huis en haard verdreven?



Spike Lee heeft destijds een film gemaakt, genaamd When the Levees Broke (Toen de dijken doorbraken), waaruit vuil spel blijkt: men heeft de vloedgolf BEWUST richting de arme bewoners geleid. Er zijn zelfs aanwijzingen dat Katrina BEWUST d.m.v. HAARP is gecreeerd. President Bush liet zich 5 dagen lang (!) niet zien terwijl er mensen aan het verdrinken waren. Condoleezza Rice, zelf zwart, was ook op vakantie en was druk aan het shoppen voor schoenen van een paar duizend dollar per paar. Met zulke sicko's hebben we dus te maken. En die arme mensen in New Orleans hebben daarvoor gekozen 'op zielsniveau'? :roll:

Mike
 
ik kom er direct aan met een teiltje Mike ;)


Dan helpt het niet om rond te lopen met gedachtenvirussen als ‘mijn ziel heeft voor deze leerervaring gekozen’.

Je kunt dat beschouwen als een virus, maar dan denk ik dat je nog te onvolwassen op de boodschap reageert. Dat doen de meeste mensen en als jij voor die mensen spreekt, snap ik de reactie.
Ik had er laatst een discussie over met een ontwikkeld persoon. Ik sta namelijk nogal eens in de vuurlinie van 1 persoon. Waarom? Ben ik bijkomende schade voor wat die persoon kwijt moet of zit er ook een persoonlijke boodschap in? Want het komt maar terug. Nu heb ik al jaren een andere houding naar die persoon toe, wat al voor een iets betere verteerbaarheid heeft gezorgd. Het geinige is nu, misschien daardoor ik die vraag nu eindelijk hardop stelde, dat die 1e persoon voor het eerst ooit, naar mij geluisterd heeft. Ik vind het in elk geval zeer frappant. En ik denk dat dit soort dingen waarschijnlijk veel verder doorwerkt dan wij vermoeden. Hiermee bedoel ik dat terugkerende shit een boodschap heeft.
Nu heb ik het voornamelijk over een persoonlijk nivo, terwijl jij Mike er ook de mensheid erbij haalt.
Ik denk dat die 2 (deels/grotendeels?) gescheiden zijn. Daarmee bedoel ik dat op het persoonlijke pad je dingen goed voor elkaar kan hebben, doordat je de meeste boodschappen begrepen hebt, maar dat de satanische krachten gewoon doorgaan. Een soort module 1 en module 2? Ik weet het niet.
Misschien zijn die satanische krachten wel voor ons als mensheid als geheel bedoelt en verdwijnen ze als het algemene bewustzijn hoog genoeg wordt?

 
Misschien zijn die satanische krachten wel voor ons als mensheid als geheel bedoelt en verdwijnen ze als het algemene bewustzijn hoog genoeg wordt?

Als je hiermee bedoelt de veelgehoorde BS dat zij een nuttige functie vervullen om ons als mensheid iets te leren, dan is mijn antwoord: nee, nee, NEE! Ze voegen werkelijk NIETS toe aan onze ontwikkeling als mensheid, maar HINDEREN ons juist hierin.

Als je hiermee bedoelt dat het game over is voor deze lui als wij ons bewustzijn voldoende verhogen dat we dwars door hun leugens en bedrog heen prikken, dan ben ik het uiteraard wel met je eens.

Mike
 
Het kan ook zin dat je open staat voor andere informatie en je daardoor ontwikkelt.

Maar waarom sta ik er meer voor open dan de gemiddelde mens? Ik ga geen halokransje boven mijn hoofd zetten en zeggen dat ik harder geleerd heb. Ben ik superieur boven die onderontwikkelde persoon van een paar posten terug? Misschien was ik 5 of 10 levens terug wel net zo'n eikel qua gedachtes.
Het doet mij een beetje denken aan mijn oudste kind, die de jongste wel eens afkamt. Hij kan sneller rennen, mooier tekenen, beter zijn schoenen aandoen. Eh Duh.
 
Hoe weet je dat je meerdere levens achter de rug hebt? Wie zegt mij dat reincarnatie wel bestaat? Het antwoord is niet eens interessant, want het gaat om DIT LEVEN. Jij bent inderdaad niet beter of slechter dan een ander, ieder van ons heeft dit bewustzijnspotentieel. Daarom zeg ik ook voortdurend dat gezondheid, welzijn en bewustzijn een GEBOORTERECHT zijn.

Mike
 
hoi Naief, waarom sta ik er meer voor open dan de gemiddelde mens? Ik ga geen halokransje boven mijn hoofd zetten en zeggen dat ik harder geleerd heb. Ben ik superieur boven die onderontwikkelde persoon van een paar posten terug?

Je hoeft jezelf met niemand te vergelijken, jij bent uniek. Tegelijk ben jij ook je medemens. In de oude wijsheidsgeschriften kom je de uitdrukking tegen in de sfeer van: 'Ik ben jou, jij bent mij, wij zijn in elkaar'.

Mike hierover: het gaat om DIT LEVEN
Ja het gaat ook om dit leven, maar aan de andere kant: geloof je niet ook in oneindigheid naast de eindigheid? Dat dingen doorgaan nadat jij dit stoffelijke bestaan als entiteit Mike hebt verlaten? Of dat je al iemand was voor je hier in je lichaam van Mike terecht kwam? Het is volgens mij juist ook weer de angst voor de eindigheid die ons mensen chantabel maakt.
 
Ik geloof in oneindigheid, in de zin van dat je energie nooit verloren gaat. Noem het je ziel, het maakt me niet uit wat het is. BDE's (bijna-oodervaringen) bewijzen dat je inderdaad na je heengaan onderdeel uitmaakt van wat Pim van Lommel 'eindeloos bewustzijn' noemt. Of je daarna de gelegenheid om terug te keren in een nieuwe incarnatie, daarvoor heb ik nog geen enkel overtuigend bewijs gezien.

Mike
 
Eerder heb ik meerdere keren de site secondlove.nl onder de aandacht gebracht, met als reclameslogan (nu ook op TV): Ben jij gelukkig getrouwd? Ik ook. In Amerika is er een soortgelijke site genaamd Ashley Madison. Hun slogan is: Het leven is te kort, ga vreemd. Ongetwijfeld zullen er in andere westerse landen soortgelijke sites zijn. De ondermijnende krachten voor de samenleving die David Duke zo goed recentelijk heeft benoemd zijn volop aan het werk om het traditionele gezin stuk te maken. Maar er is ook gerechtigheid: Ashley Madison is gehackt en nu wordt pijnlijk duidelijk wie het met wie allemaal stiekem doet:

http://www.ibtimes.com/ashley-madis...file-celebrity-names-attached-private-2066211

Mike
 
Het is volgens mij juist ook weer de angst voor de eindigheid die ons mensen chantabel maakt.

Goed opgemerkt, zo voel ik dat ook.
En dan de new age shit om de bewustere mensen weer te bundelen in een ander vals verhaal. Maar de beste verhalen zijn half vals, dat is heel vals. Net als dat de bijbel dus half vals is, maar welk deel ? Heel vernuftig gedaan.
 
@ Mike Of je daarna de gelegenheid om terug te keren in een nieuwe incarnatie, daarvoor heb ik nog geen enkel overtuigend bewijs gezien.

Nee, dat weten we dus niet. Er is nog nooit iemand teruggekomen, zoals men vaak zegt.
Daarom wil ik uit dit leven halen wat er te halen valt en zo gezond mogelijk zo oud mogelijk worden. Daarom leef ik WAPF en houden mij de thema's op dit forum bezig. Het leven is echt niet altijd een feest, weet ik heel goed, maar toch wil ik door, en door en door, maar als het even kan wel met een levenskwaliteit. Dat hebben vele mensen al vanaf hun 30 levensjaar niet meer en verlengen met tabletten. Dat wil ik niet.
Ik voel dat ik hier op een levensstijl met waarheid gestuit ben, mijn gevoel zegt ja. Dit is natuurlijk.
 
Een tijd terug heb ik onderstaande video van Mark Passio ook eens onder de aandacht gebracht. Hij is een veganist, wat niet voor hem pleit. Wel heeft hij een goede kennis van 'Natural Law' wat goed aansluit op wat hier gisteren en vandaag besproken wordt. Hij zal nooit geweld gebruiken wanneer dit niet nodig is. Maar hij is de eerste die iemand neerslaat wanneer diegene hem of zijn naasten bedreigt (geen 'de andere wang toekeren' onzin). Positieve mannelijke energie dus. Ook dit haalt hij aan. Zo ook New Age BS. En aan het einde van deze presentatie legt hij ook haarfijn uit wie nou de daadwerkelijke schuldigen zijn als het gaat om onderdrukking, maar vooral de Politiestaat en de acties van het (Amerikaanse) leger. Zo komt er nog veel meer voorbij. Lange zit van bijna negen uur. Zelf heb ik 'm in vier of vijf zittingen bekeken.
Destijds had ik Mike ook gevraagd om er naar te kijken. Bij deze nogmaals dat verzoek. Maar ik denk dat dit ook goede info is voor bijvoorbeeld naief. Eigenlijk voor iedereen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.564
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan