De relatie tussen mensen en varkens

Maar de beste verhalen zijn half vals, dat is heel vals. Net als dat de bijbel dus half vals is, maar welk deel ?

Ja Naief, dat ben ik met je eens. Zo is het bijv. ook met het hindoeisme. Althans ik heb het als volgt geleerd: Dat kastenstelsel: de oorspronkelijke bevolking van India was heel donker en gecultiveerd. Die is overvallen door een oorlogszuchtig volk dat blank(er) was/is (vast de ariers). Toen is het kastenstelsel ingesteld om de oorspronkelijke bevolking van India te kleineren. De oude veda´s (geschriften) van het hindoeisme echter, daar zit -heb ik van horen zeggen trouwens- veel wijsheid in voor ons mensen. Ik heb me er verder niet in verdiept, maar een kastenstelsel kan wat mij betreft nooit de bedoeling geweest zijn.
 
ik heb het als volgt geleerd: Dat kastenstelsel: de oorspronkelijke bevolking van India was heel donker en gecultiveerd. Die is overvallen door een oorlogszuchtig volk dat blank(er) was/is (vast de ariers).

Dat is de Aryan Invasion Theory (AIT), bedacht door de door de Britten ingehuurde Duitser Max Muller:

http://realhistoryww.com/world_history/ancient/Indus_Valley_India_2.htm

Er is echter geen enkel bewijs voor een invasie van Europese 'Ariers'. De blanke Britten konden gewoon niet verkroppen dat het niet Europa was dat de basis had gevormd van de hindoestaanse cultuur en religie maar andersom (de out-of-India-theorie, waarvoor wel volop bewijs is, zie bovenstaande link). India was dus de basis voor de Europese Ariers en niet andersom!

Mike
 
De blanke Britten konden gewoon niet verkroppen dat het niet Europa was dat de basis had gevormd van de hindoestaanse cultuur en religie maar andersom

Dit spreekt hetgeen ik geleerd heb niet tegen. Sterker nog: zo heb ik het ook geleerd: ook dat veel van onze taaluitgangsvormen (of hoe zeg je dat) ook terugkomen in oorspronkelijk sanskriet. Wat mij betreft is dat gegeven, dat onze cultuur voortkomt uit het oude India en zeker niet andersom niet in tegenspraak met hetgeen ik schreef over India.
 
Jawel, want je schrijft:



de oorspronkelijke bevolking van India was heel donker en gecultiveerd. Die is overvallen door een oorlogszuchtig volk dat blank(er) was/is (vast de ariers).

Er heeft geen blanke invasie van India plaatsgevonden door Europeanen. De Europeanen herschreven weer eens de geschiedenis, omdat de bakermat van alle cultuur en beschaving altijd Europa moet zijn. De waarheid is dat het de blanke Europeanen waren die onbeschaafd waren. Pas toen de Britten het huidige India gingen koloniseren was er sprake van een blanke invasie, niet eerder. Wat jij hier verkondigt is de out-of-Europe-theorie en daar is geen bewijs voor.

Mike

 
De waarheid is dat het de blanke Europeanen waren die onbeschaafd waren.

Mike, dit weersprak ik toch in elk geval al niet?
Of in elk geval zei ik dat de oorspronkelijke bevolking van India donker gekleurd was EN gecultiveerd.
Wel had ik het over een invasie van blanken, maar ik denk dat dat al verder terug was dan uit de tijd was van de Britse kolonisatie.
Dat is wat ik geleerd heb, dat zeg ik er maar weer bij, omdat ik er me verder onvoldoende in verdiept heb.
 
Je herkauwde een verkeerde theorie die de zaken precies omkeert en dus impliceerde je dat wel degelijk, ook al geloof je daar misschien zelf niet in.

Mike
 
Mike wat impliceerde ik volgens jou weldegelijk?

Dit zei ik namelijk, dat heb je ook geciteerd: de oorspronkelijke bevolking van India was heel donker en gecultiveerd

Dus hoe kan ik dan dit (jouw woorden):

De waarheid is dat het de blanke Europeanen waren die onbeschaafd waren.
weerspreken als ik ook zeg dat ik geleerd heb dat de Europese cultuur voortkomt uit de Indiase cultuur, wat je uit de taal kan afleiden?
 
Doof aan 1 oor? Je schrijft dat oorlogzuchtige blanken hen hebben overvallen. Hiervoor is geen bewijs. Dit is een Europees fantasieverhaal van machtige krijgers die die 'wilden' wel eens cultuur gingen bijbrengen.

De waarheid is dat de Dravidianen, die inderdaad donker waren, in het zuiden zaten en hun albino's (de Ariers) in het noorden, in de Hindoesvallei. De oorspronkelijke hindoestanen waren blanken die later naar Europa trokken (out of India, NIET out of Europe). Wij hadden toen enerzijds een hogere cultuur (overgenomen uit de Afrikaanse spiritualiteit), maar anderzijds vertoonden we pathologie door de oprichting van het kastenstelsel (hoe blanker, hoe hoger) en de naam Arier, die 'uitverkorene' betekent. De Ariers waren toen al erg oorlogzuchtig en dat is in het ijskoude Europa alleen maar erger geworden.

Mike
 
hoi Mike, Je schrijft dat oorlogzuchtige blanken hen hebben overvallen.

Dat schreef ik inderdaad.

Dit is een Europees fantasieverhaal van machtige krijgers die die ‘wilden’ wel eens cultuur gingen bijbrengen.

Maar dit schreef ik dus niet.
 
Maar daar komt het historisch wel vandaan! Doof aan 2 oren dus! Nogmaals:



Dat is de Aryan Invasion Theory (AIT), bedacht door de door de Britten ingehuurde Duitser Max Muller



Mike
 
hoi Mike, ja wat jij nu schrijft daar weet ik allemaal niets van. Zou kunnen, geen idee, ik schreef wat ik geleerd had. En ik ben er verder niet mee bezig geweest, maar nu dan dit verhaal van jou. Je zegt dat van oorsprong blanke hindoestanen het kastenstelsel mee naar Europa genomen zouden hebben. Hebben wij hier in Europa dan een kastenstelsel (gehad)? Ja, wel een feodaal stelsel.
 
Wij hebben er inderdaad een feodaal stelsel van gemaakt. Nu is het een academisch kastenstelsel: hoe 'geleerder' je bent, hoe hoger je klimt.

Mike
 
In deze tijd geldt dat ook niet meer. Nu geldt hoe goedkoper je voor een firma bent hoe gemakkelijker het in het leven is.
Wij zijn ja wegwerpartikelen.
 
Lange zit van bijna negen uur. Zelf heb ik ‘m in vier of vijf zittingen bekeken.
Destijds had ik Mike ook gevraagd om er naar te kijken. Bij deze nogmaals dat verzoek.

Poeh, dat is wel een hele lange zit! Ik ben momenteel nog docu's en lezingen met tussenpozen aan het bekijken en ik heb nog heel wat rasta-video's klaar staan! Moet ik echt zo lang naar een veganist gaan luisteren?

Mike
 
Nog een paar artikelen toegevoegd. Los van het soort details waar jij op wijst, waar ik verder ook niets mee heb, vind ik de gedachte dat we ook middels reïncarnatie gevangen blijven zitten in een beheerssysteem niet gek.
 
Het zijn dan ook voormalige "lichtwerkers". Met channelen heb ik ook niets, net zoals met new age spiritualiteit in het algemeen. Het idee dat er buiten onze eigen frequenties ook van alles gebeurt en ons wellicht meer beïnvloedt dan we op het eerste gezicht kunnen bevatten vind ik echter plausibel.
 
Het zijn dan ook voormalige “lichtwerkers”.

Precies. Ze waren al leip en het is er duidelijk niet beter op geworden. Welk bewijs hebben ze voor hun achterlijke theorie van Grays die je ziel proberen te vangen?

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.564
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan