Op basis van deze definitie ben ik ook een anarchist. Op basis hiervan snap snap ik de weerstand van Paradogma tegen mijn woorden wel. Ik zie zulke anarchisten echter nergens, dus waar zijn deze dan?!
Juist, ik heb jou ook altijd als anarchist gezien. Deze anarchisten vind je inderdaad niet veel. Twee goede voorbeelden zijn Stefan Molyneux en James Colbert. Ik denk Mike Adams ook wel enigszins.
Dit is ook precies de reden waarom ik met het apocalyps voorbeeld kwam: iedereen spreekt er over en loopt er over te roeptoeteren (inclusief mensen die bij De Correspondent werken, journalisten die ik toch ietsje hoger heb zitten dan de meeste MSM repeaters). Om maar aan te duiden dat wij wellicht een bepaald beeld ergens van kunnen hebben (door propaganda, want TPTB willen allesbehalve goed-georganiseerde anarchisten en masse) maar dat dit niet hoeft te stroken met de werkelijkheid.
En dit is ook een reden waarom ik opnieuw Mark Passio aanhaal. Hij ontleedt woorden; etymologie dus. Het is heel interessant wat er dan met (belangrijke) woorden gebeurt; vele gaan iets heel anders betekenen dan wat we denken. Uiteraard weten TPTB heel goed wat de daadwerkelijke oorsprong en betekenis van deze woorden is; het is een zoveelste controlemiddel.
V.w.b. Passio zelf: hij geeft zelf ook in die presentatie toe een voormalig Satanist te zijn. En laat ook duidelijk blijken dat hij EX-Satanist is. Tevens kan ik helemaal niets met zijn zienswijze aangaande buitenaardsen. Net als jij houd ik het liever aards Mike. Een tijd terug had een ander forumlid, ik meen robinalexander, ook moeite met Passio. Dit omdat hij veganist (of vegetarier) is. Het interesseert me eerlijk gezegd geen reet. Mij gaat het om de inhoud van die presentatie. Mij heeft het een hoop nieuwe inzichten gegeven. Hij zegt trouwens zelf letterlijk in deze presentatie: "Take all the concepts and forget the nonsense." Kan ik me helemaal in vinden. En dus neem ik deze presentatie serieus, net als zijn presentatie over "New Age Bullshit". Maar alles wat met aliens te maken heeft negeer ik (daar overigens niets over in die video).
Als het om solipisme gaat, Natural Law, intelligentie (betekent ook iets anders dan de meesten denken) maar ook mannelijke vs. vrouwelijke energie etc., de man heeft gewoon ontzettend veel interessante dingen te zeggen. Leg het naast je neer als je wilt, maar ik denk dat je een hoop mist. Zie hem desnoods als een Phil Valentine: met hem verschil je ook over diverse onderwerpen (met name voeding) van mening, maar je luistert/luisterde wel naar hem omdat hij gewoon boeiende onderwerpen aansneed.
Anarchisten zijn hersenloze relschoppers, punt!
Alethea hierover:
Het is gewoon een definitie. Als iemand daar niet zo over denkt is deze dan wel een anarchist? Begrijpt zo iemand dan wel wat het anarchisme is? Een anarchist is bij mijn weten iemand die los van het systeem zijn eigen verantwoordelijkheid en beslissingen wil nemen. Dat is iets anders dan iemand die tegen het systeem loopt te schoppen in de hoop het te veranderen.
Eens. Hoewel definities ontzettend belangrijk zijn als we verder willen komen: hoe weten we anders of we het over hetzelfde hebben (zie deze discussie)? Hoe moet je iemand die moord en brand schreeuwt omdat hij meent dat de apocalyps eraan komt, uitleggen hoe fout hij wel niet zit?
En veruit de meeste mensen die omschreven worden als anarchisten zijn inderdaad relschoppers. Maar dan heb je dus ook nog mensen die weten waar ze het over hebben: de echte anarchisten. Waaronder ondergetekende.