Wat ik dus wil vragen is dat een regime op basis van rechts denken ook tot onderdrukking kan leiden en dus ook niet de juiste weg is. Klopt dat of zit ik nu verkeerd?
Het zit allemaal heel subtiel in elkaar. Zie ook jouw punten van het humanisme en wat jij ervan vindt. Natuurlijk kan niemand daar enig probleem mee hebben, dat mag duidelijk zijn. Maar het humanisme keert zich ook tegen religie en daarmee tegen spiritualiteit, dus dat is het addertje onder het gras. Politiek links is voor arbeidersrechten. Wie kan daar nu een probleem mee hebben? Maar voor je het weet onderwerpen ze je aan een verstikkend collectivisme en een monsterachtig grote, bemoeizuchtige overheid met veel bureaucratische regelgeving. Feminisme is voor vrouwenrechten. Wie kan daar nu een probleem mee hebben? Totdat het ontaardt in regelrechte mannenhaat. Met wetenschap is in principe ook niet zoveel mis, maar het despiritualiseert mensen wel, omdat alles 'maakbaar' wordt en we onvoldoende stil staan bij de schepping zelf, de allerhoogste maakbaarheid waar wij nog niet bij in de buurt kunnen komen.
Snap je wat ik bedoel? Als je losse punten gaat bekijken hebben alle partijen wel dingen waar je je in kunt vinden. Ik ben ook voor dierenrechten, maar als de Partij voor de Dieren aan de macht komt zitten we aan een vleestaks, botertaks of zelfs een ademtaks! Politiek rechts zou moeten staan voor een zo klein mogelijke overheid en een werkelijk vrije markt. Zie jij de VVD dit doen? Zie jij de Partij van de ARBEID nu opkomen voor de gewone man? Zoals gezegd, het is allemaal heel subtiel verborgen onder allerlei principes waar veel mensen zich in kunnen vinden en het monster laat pas veel later zijn lelijke gezicht zien. De elite heeft zich inmiddels ingegraven in vrijwel alle gedachtenstromen, politiek of anderszins.
Mike