De relatie tussen mensen en varkens

Wie heeft de bloedmaan gezien? Ik had de wekker niet gezet, maar werd wel spontaan wakker om 5 uur en ben naar buiten gegaan om te kijken. Ik heb de bloedmaan nog net gezien, erg indrukwekkend! Ik kreeg er ook energie van, want ik ben nu klaarwakker!

Mike
 
Ik heb hem gezien. Indrukwekkend en ik heb ook nu nog steeds even gekeken totdat de maan weer vol werd.
Nu ga ik me snel douchen.
Mooie dag gewenst!
Dorothé
 
vannacht heb ik ook de bloedmaan gezien, eerst rond 12 toen ik naar bed ging was de maan bijzonder groot en toen wekker gezet om half 5 en heb kwartier gekeken, tot het rood zich totaal liet zien. Heel bijzonder.
 
Je weet dat Descartes er ook tussen staat?

Ik bewtijfel of Descartes een echte deist was. Dat is een beetje het probleem met Wikipedia, lang niet alles wat er staat hoeft waar te zijn. Voltaire, daarentegen, was een echte vrijdenker. Hij kwam met de briljante uitspraak dat diegenen die over je heersen degenen zijn die je niet mag bekritiseren!

d5FFkuV.jpg


Mike
 
Hier beschrijf ik op de laatste pagina o.a
Dualistisch wereldbeeld: Er is een ik en een buitenwereld – Hoe voel ik me t.o.v. de ander en de wereld en God.
Non-dualistisch wereldbeeld: Het integreren van de buitenwereld en God in mijzelf. Dit is op rationeel en op mystisch spiritueel niveau (unio mystica). Het ego vervalt, een gevoel van eenheid wordt bereikt.
-In het Christendom door Complementatie
-In de Islam door soefisme
-In het Hindoeïsme door de Yoga
-In het Boeddhisme door Zen en Vispassana
In het Jodendom door Kabbalah
Deze transformatie ontstaat als de institutionalisering van de religie, waarbij God als ‘de ander’ wordt gezien, wordt losgelaten.
Wij zijn Bewustzijn, evolutie, deel van God; dus samen God

Dualiteit maakt onderdeel uit van het materiele bestaan, omdat de eenheid uiteenvalt in twee-eenheid d.m.v. tegengestelde polen (yin/yang). Non-dualiteit is in het aardse bestaan een illusie, een utopie. Het dualistische wereldbeeld erkent een ego, een unieke ik. Het non-dualistische wereldbeeld ontkent dit of weigert dit te erkennen, opnieuw een illusie. Wij zijn inderdaad deel van God, maar daarmee zijn we dus nog niet God, niet alleen en ook niet samen. Het is zelfs Luciferiaans om te denken dat je God bent!

Mike
 
Er is nu een politiek correcte, alternatieve Barbiepop die menstrueert!

http://louderwithcrowder.com/new-sjw-barbie-doll-gets-her-period/



Secondly, this is obviously invented by a male-gendered person, as no female in her right mind would ever refer to her period as a “party.” Don’t believe me? Go ahead. Ask a female on her period if she feels like she’s having a party and see how that turns out for ya. Advice: stay at least two football fields away from her. Better yet, make it a phone call. From another country.

:-)

Mike

 
Hoi Mike, dank je voor de correctie.
Ja, zo dacht ik er toen over en ik vind het toch al heel wat. Dat we niet god zijn, ja dat klopt. Maar als we sterven, worden we dan niet weer een met het geheel? Dus met de natuur (zoals het deïsme beschrijft)?
 
De natuur is materiele creatie en dus aards en dus dualistisch. In jouw hoofd is de natuur nog steeds perfect. Dat is niet zo. Perfectie = dood = non-dualistisch = statisch = geen groei/ontwikkeling. In de dood zijn wij perfect en 1 met het grote geheel/bewustzijn, met God, bij leven niet. 'Natuur' betekent: geboorte. Leven dus, geen dood, en dus NIET perfect!

Mike
 
Dus als we non-dualistisch zijn, zijn we dood en dan zijn we een met God, maar niet gelijk aan God want dat is Luciferiaans denken.
Zit ik zo goed?
 
En dus ontwikkeling. Zonder ontwikkeling geen actie en andersom.

100% mee eens. Je kunt alleen een ander er niet toe dwingen zich te ontwikkelen.

Daarom werken ontspanningstechnieken meestal ook niet omdat ze ons niet aanzetten tot actie, maar aanzetten tot berusten en accepteren.

Om verder te kunnen moet je eerst aanvaarden (dit is niet hetzelfde als berusten of accepteren). Als je niet kunt aanvaarden blijf je in je weerstand zitten en kom je niet vooruit, ook al denk je dat je flink in actie bent. Het gaat dus ook om de juiste actie.
 
Dualiteit. Niet te verwarren met polariteit.

Polariteit zijn tegenstellingen die elkaar aantrekken en is alles omvattend.

Non-dualiteit gaat over het verenigen van paradoxen (tegenstellingen die ons scheiden). De crux zit hem er in het zelf te ervaren als deel uit makend van het geheel (we zijn polair, maar kunnen ervoor kiezen niet tegelijkertijd duaal te zijn), omdat anders het leven je overvalt als vol met conflicten, compromissen, moeilijke keuzes etc etc.

Polariteit sluit in. Dualiteit sluit uit.
 
Nee. Dualisme sluit uit. Alle -ismes doen dat. Dualiteit sluit in en is een natuurlijk principe en is dus een ander woord voor polariteit.

Mike
 
Gisteren gehoord van een hoogleraar: de term "mentale stoornis" gaat in professionele kringen vervangen worden door "hersenstoornis"... waarvoor natuurlijk altijd een farmacologische oplossing is, omdat voortaan wat voorheen mentale stoornis was in verband gebracht zal worden met het brein.
Nieuwe studenten leren dit nu al. Eveneens dienen diagnoses te worden gesteld te worden via de DSM, waarbij de oorzaken (vaak veroorzaakt door externe factoren) niet meer in beschouwing hoeven te worden genomen.
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
 
Dualiteit is ambivalentie. Polariteit: contrasterende principes.

Je verwart dualiteit met dualisme. Dat is het verschil tussen twee-eenheid en tweespalt/tweestrijd. Polariteit en polarisatie, hetzelfde verschil.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.830
Leden
8.658
Nieuwste lid
Silvia Belgraver
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan