De relatie tussen mensen en varkens

Gezondheid, een pagina terug linkte ik naar de film kymatica. Daarin wordt veel verklaart over hoe we in deze narigheid zijn terecht gekomen. Zeker een aanrader!

Brian

 
Zeker een aanrader Gezondheid!
Mocht je die goed vinden, geef het aan. Ik heb zo het idee dat Brian en ik wel wat meer tips voor je hebben ;-]

 
Is het ook niet een soort van verborgen agenda om de enige zwarte die we iedere keer met heel veel plezier onthalen uit het systeem moeten krijgen? Hij ging van zwart naar bruin en nu moet tie wit worden?
Als je er over nadenkt, zwarte piet is vele malen slimmer, handiger en onmisbaarder dan Sinterklaas. Van Sinterklaas krijg je je kadootjes, maar het is de zwarte Piet die weet wat jij wil hebben, weet wat goed en kwaad is, de kadootjes koopt/maakt, inpakt en bezorgt door in de schoorsteen te kruipen.
Ik las vandaag op facebook dat het mijn ego is dat dat zwarte Piet zwart wil houden en een witte piet gevolg is van beschaving. Ik denk dat we zwarte Piet moeten houden, juist omdat tie zwart is!

 
Toen ik mocht ontwaken 2 jaar geleden, ervoer ik de informatie die toen tot me kwam als een verademing, ook al was die informatie niet bepaald rooskleurig te noemen.
Ik begrijp dat dit topic confronterende conclusies bevat, maar desondanks voelt het wederom als een verademing. Alsof het mij een flinke stap dichter bij de waarheid brengt, en daarmee een bepaalde bevestiging/ondersteuning geeft.
Zit nu met plezier naar Phil te luisteren, en ben blij dat dit forum zo'n ongelooflijk breed perspectief durft te bieden.

 
Zwarte Piet is de baas en Sinterklaas is zijn knecht. Zo wordt het echter niet gebracht naar onze kindertjes. Die zien een blanke (schijn)heilige met een dommige Moor als 'knecht'.

Sinterklaas en de kerstman ('Santa Claus', afgeleid van 'sinterklaas') en soortgelijke decemberrituelen vertegenwoordigen het Romeinse feest Saturnalia. De planeet Saturnus (niet geheel ontoevallig lijkend op 'satan') vertegenwoordigt Vadertje Tijd, die zijn kinderen (aardbewoners) 'opslokt'. Magere Hein (de dood) met zijn zeis is een andere versie van hetzelfde principe van eindigheid. Het zijn tijd en ruimte die ons verblijf op aarde beperken. Rond de kerst gaat de zon symbolisch 'dood', om na 3 dagen te
'herrijzen' (waar hebben we dit eerder gehoord?).

Het racistische element van het 'knechten' en belachelijk maken van zwarte Mooren door een blanke 'heilige', die je 'in de zak' kan stoppen als je 'stout' bent geweest (Dag des Oordeels) zijn satanische vervormingen van dit ritueel, die de angst er op jonge leeftijd al flink injagen. Waarom gaat de hele Sinterklaas-discussie hier niet over?

Mike

 
Van mij mogen ze dat hele stomme feest afschaffen, geld uit de zak klopperij en een manipulatietool voor ouders die hun kinderen niet meer te baas kunnen. Overal waar ik kom, van midden okt tot dec wordt er aan mijn kinderen gevraagd of ze wel braaf zijn geweest. Alsof braaf zijn een benijdenswaardige eigenschap is. Nee ze zijn niet braaf, godzijdank niet! Ik begrijp ook niet waarom het leuk is om kinderen voor de gek te houden. Zo leuk, erachter komen dat je in een compleet dwaas idee geluisd bent door je ouders. Een december zonder feesten, lijkt me zalig.

 
Ik zie al deze figuren als uitvoerende van een gedachtegoed. In het leven is het zo dat wanneer je in overeenstemming met het 'leven' handelt je de grootste kans maakt op een 'succesvol'leven(NIET carriere of zo).Wanneer je fout handelt,dus niet in overeenstemming met de fundamentele principes van het leven en aard van wezen(mens voor ons dus)loop je de grootste kans om'afgestraft' te worden.
Tenminste dat is hoe het moet zijn maar wij mensen kunnen daar natuurlijk middels macht/geweld etc. behoorlijk verstoringen in aanbrengen.

De rituelen zijn inderdaad gebaseerd op heidense gedachten en opgdrongen door de natuur,leven en dood,zomer en winter,goed en kwaad etc.

Het aan kinderen vertellen dat wanneer ze lief zijn ook iets van sinterklaas krijgen is opleiden tot volgers.Ze krijgen geleerd om te doen wat volgens anderen goed is om dan een prijsje te ontvangen.
Dat heeft niets te maken met goed en kwaad op fundamenteel niveau.Dit goed doen op fundamenteel niveau brengt ons in de problemen omdat het meestal compleet tegenovergesteld is van wat er maatschappelijk als goed aanvaardt wordt.
Rituelen mbt tot goed en kwaad ,leven en dood vindt ik prima mits er een juiste interpretatie aan gegeven wordt en het vieren ervan niet een verbasterde versie is.
ad
 
Even een hele andere gedachte n.a.v. het plaatsen naar de link naar die film Kymatica. Het woord 'kyma' in het Grieks betekent golf en dit verwijst naar een licht- of geluidsgolf. Nu is melanine extreem gevoelig voor licht- en geluidsgolven (zonder melanine in je ogen en oren ben je bijv. blind en doof). Zo bezien zou 'kyma' dus wel eens verband kunnen houden met Kemet, de oude benaming voor Egypte, die 'het land der Zwarten' betekent. Zou het Nederlandse woord 'kiem' dan ook hiermee een relatie vertonen? Een zaad ontkiemt immers onder de grond, in de duisternis!

Mike

 
Jammer dat jullie alles zo zwart/wit, zo letterlijk zien…. Het Sinterklaas verhaal is een sprookje, net zoals alle andere sprookjes die allemaal een mythische kern bevat, alleen wij spelen dit specifieke sprookje als volwassen mensen na voor onze kinderen en willen hun laten geloven dat het echt is. Dus waar ligt de fout?

Wij maken er een hele show omheen en vergeten de kern van het verhaal. Ik heb mijn kinderen altijd verteld dat wij Sint helpen omdat hij niet alles alleen kan en dit werd zonder te morren aangenomen. Je moet toch een tussenweg zien te vinden om niet op een teer gevoelig kinderzieltje te trappen, ze genoten namelijk zo van het Sinterklaasfeest.

Sprookjes, legendes en verhaaltjes zijn verhaaltjes voor de ziel net zoals Roodkapje, Sneeuwwitje etc. Je kunt een kind niet zomaar even de grondbeginselen van het leven op een volwassen manier uitleggen. Mijn kinderen hebben hun hele kindertijd sprookjes nagespeeld, vooral Sneeuwwitje natuurlijk en ze zijn opgegroeid als standvastige, maar ook spirituele mensen, ze hebben van allebei het beste gehad. Ik ben ook heel trots op ze.

Kinderen vatten gauw de kern op die wij als volwassen volstrekt missen, kinderen zijn nog heel ontvankelijk voor de taal van de ziel. Misschien als wij ons beter ontwikkelen dat wij de richtlijnen kunnen ontdekken in de vele sprookjes die ons zijn nagelaten.

De Sint is natuurlijke het Goddelijke Principe, Zwarte Piet is de persoonlijkheid van IEDER mens en het is iedereen bekend dat de persoonlijkheid het hardst moet werken hier op aarde…

Zwarte Piet wordt in het verhaal voorgesteld als de knecht van de Sint. De persoonlijkheid is een klein deel van het Goddelijke, dat zichzelf als mens wilt beleven. Beiden zijn één, alleen Piet moet nog leren hoe hij Sint wordt.
Piet doet dit door ‘bevelen’ van de Sint op te volgen en hij heeft er lol in (kunnen wij nog heel veel van leren) Piet staat bekend als grappenmaker, humor is onze hulpmiddel om ons leven hier op aarde wat aangenamer te maken.

Wat doet de Sint en Piet? Ze komen naar Nederland, ze komen naar ons toe, rechtstreeks uit het warme (paradijs) Spanje. Hij komt om ons geschenken te geven, hij deelt ze als het ware uit aan de kinderen die de schatten van Moeder Natuur nog waarderen.

Ze reizen via de boot. De boot heeft de symbolische betekenis van overgang, van het ene leven naar het andere leven. Daarom doen Sint en Piet ook het liefst ’s nachts hun werk, het liefst als wij slapen en wij in een andere wereld vertoeven. Ze vliegen als het ware over onze daken (onze omhulsels) om zo via de schoorsteen (ruggengraat) ons geschenk te pakken, verborgen in een schoen (onze onderbuik-gevoel zal Mike zeggen.. :D

Ons geschenk is meestal een wortel voor het paard. Het paard staat voor vitaliteit, kracht, overwinning en succes. Het Goddelijke Principe is heerser over deze kwaliteiten. De wortel van ons bestaan, onze talenten kunnen openbloeien op deze aarde zodra wij ons laat leiden door het Goddelijke Principe.

In ruil voor de wortel krijgen we een geschenk terug, oorzaak en gevolg. Wie goed doet, die goed ontmoet.

Wie stout is krijgt de roe of nog erger, degene moet mee naar Spanje in de zak van Sinterklaas. Wie zich slecht gedraagt, zal de roede van het leven ondervinden en als iemand in zak en as zit, zit hij vast in zijn eigen negativiteit. En dit is op te lossen door het warme, omringende kracht van de Zon 8)

We zingen onze longen uit het lijf, zingen kan men hier vertalen als ‘ode brengen aan het hoogste’. Als we goed gezongen hebben en ons goed hebben gedragen, dan komt de grootste pakjesavond ter tijde. Het ene pakje na het andere pakje, het ene succes na het andere succes, de ene gezondheid na de andere gezondheid, de ene lach na de andere lach….etc.

Geloven in Sinterklaas is geloven in het goede van het leven.

 
De Sint is natuurlijke het Goddelijke Principe, Zwarte Piet is de persoonlijkheid van IEDER mens en het is iedereen bekend dat de persoonlijkheid het hardst moet werken hier op aarde…

Zwarte Piet wordt in het verhaal voorgesteld als de knecht van de Sint. De persoonlijkheid is een klein deel van het Goddelijke, dat zichzelf als mens wilt beleven. Beiden zijn één, alleen Piet moet nog leren hoe hij Sint wordt.
Piet doet dit door ‘bevelen’ van de Sint op te volgen en hij heeft er lol in (kunnen wij nog heel veel van leren) Piet staat bekend als grappenmaker, humor is onze hulpmiddel om ons leven hier op aarde wat aangenamer te maken.

Dus God is blank en Piet doet zijn best om blank te worden? Het racistische element ontgaat jou kennelijk volledig! Ik ben het met je eens dat we hier te maken hebben met een van oorsprong heidens overgangsritueel van de seizoenen, waarbij levenskrachten zowel op aarde als in de hemel geeerd worden. Maar er is een pseudo-kerkelijk, racistisch tintje aan gegeven en een flinke dosis angst voor kinderen. Waarom weet ik niet, maar dit gaat kennelijk volledig aan jou voorbij!

Mike

 
Zwart en wit is voor mij één... jammer dat je mij racistisch noemt, ben de namelijk getrouwd met een 'zwarte' man.

 
Ik noem jou niet racistisch, ik constateer dat je het racistische element achter sinterklaas compleet over het hoofd ziet. Wat jij doet is typisch vrouwelijk: alles meteen op jezelf betrekken.

Mike

 
Wij maken er een hele show omheen en vergeten de kern van het verhaal. Ik heb mijn kinderen altijd verteld dat wij Sint helpen omdat hij niet alles alleen kan en dit werd zonder te morren aangenomen. Je moet toch een tussenweg zien te vinden om niet op een teer gevoelig kinderzieltje te trappen, ze genoten namelijk zo van het Sinterklaasfeest.

Ja ze genieten er van, maar dat doen ze van suikersnoep jammer genoeg ook. Dat je van iets geniet wil nog niet zeggen dat het daarom ook goed voor je is. Maar dat argument wordt wel vaak gebruikt om de gekste dingen te doen, als het maar leuk is!
Wij vieren ook sinterklaas (dik tegen mijn goesting) hoor, mijn kinderen gaan naar school dus we moeten bijna wel, ze krijgen ook al geen brood (dus ze zijn al een beetje zielig en anders 8) . Maar ik maak er geen geheim van dat het allemaal niet echt is. En ik sta met kromme tenen te luisteren als ouders hun kinderen in maart al aan het chanteren zijn met braaf zijn of je krijgt niks van sinterklaas!

 
Het Christus beginsel is altijd met wit licht (de ZON) aangeduid, en jij betrekt dit op onze huid...? Typisch mannelijk....altijd op het uiterlijk gericht :D

 
Het is natuurlijk maar welke draai je er aan geeft voor je kinderen. Ik heb nooit de 'mee in de zak' troef uitgespeeld naar mijn kinderen toe, belachelijk als je je autoriteit daarop baseert natuurlijk, bovendien sta je de andere 11 maanden met lege handen. Wel vind ik het mooi dat kinderen nog ergens in mogen geloven, dat er een aardige meneer kadootjes komt brengen en er nog sprake is van enige magie (hij weet wat je wilt hebben en komt binnen zonder sleutel etc...). Mijn oudste is er net achter dat wij de sint zijn en voelde zich helemaal niet bedrogen, het was inderdaad een sprookje waar ze tijdelijk in heeft geloofd.

Het rascistische element is uiteraard vreselijk, hoe je het ook went of keert, de sint is de baas en de pieten ondergeschikt. Wat ik mij afvroeg is waarom er ineens een soort consensus leek te zijn bereikt door de gouden oorbel in de ban te doen. Of mis ik hier een stuk kennis van symboliek?

 
Als blanken de oorzaak van de meeste ellende zijn, dan hebben we ook het meest goed te maken.Exact, en dat is ook mijn drijfveer!Mike

Maar IDI AMIN.. die was knap gek! En er zijn er wel meer van deze en pik zwart!
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Idi_Amin
Feit: hedendaagse ellende komt bij blanke elite vandaan, maar hoe wrden deze zwarte dictators verklaard?

Ik ben dan wel blank maar ik weiger me te verantwoorden voor iets dat IK niet gedaan heb ongeacht hoeveel blanken wel iets fouts gedaan hebben. Noch neem ik daat verantwoordelijk voor. Ik neem wel verantwoording voor wat ik wel doe.Ik ben geen ras maar een individu en alleen individuen handelen.Dat er iets mis kan zijn met mensen is duidelijk en dat dit de oorsprong mag vinden in het blanke ras kan ook zo zijn,maar daar heb ik geen aandeel in gehad.Verantwoording nemen daar draait het inderdaad om en daar is ook het grootste gebrek aan op bijna ieder gebied. Iedereen komt ook bijna overal me weg.

Mooi gezegt Ad.
En In hoevere zijn er echt rassen?
We hebben kenmerken maar dit kan misschien vooral komen door degeneratie en regeneratie, als dit up and down zich een aantal keren voordoet in lange geschiedenis krijgen we vanzelf de verschillen (rassen) die we nu kennen?

Alexander
Als je er over nadenkt, zwarte piet is vele malen slimmer, handiger en onmisbaarder dan Sinterklaas
Maar zo word het absoluut niet gepresenteerd op tv!
En dan dit!:
http://www.powned.tv/overpowned/aan...ip_wall=1&npo_cc=na&npo_rnd=572828455

Ja als een stel racistische idioten wil dat de zwarte piet blijft hoeft het van mij ook niet meer.
Ik vind het maar een racistische bedoeling..

 
Peti,

Al geruime tijd erger ik me aan je lange, pseudo-spirituele schrijfsels. Het is een soort kleutervariant van metafysica die je bedrijft. Ik heb hier nooit iets van gezegd, want kennelijk raakte je bij menigeen hier een snaar en dus heb ik het daar maar bij gelaten. Nu val je echter genadeloos door de mand met je 'zingeving' aan het sinterklaasfeest en kan ik niet langer toekijken hoe je aan alles een schijnbaar diepzinnig tintje probeert te geven. Ik ga nu dus tegengas geven, zoals je merkt. En ineens wordt het dan niet meer 'metafysisch' bij jou, maar persoonlijk. Je laat je dus wel kennen!

Mike

 
Maar IDI AMIN.. die was knap gek! En er zijn er wel meer van deze en pik zwart!

Kennelijk heb je dit belangrijke citaat van Phil Valentine gemist, op pagina 4 van deze thread te vinden:

Het kwaad kent geen ras, ethniciteit of geslacht, als het gaat om het menselijke geheel. Het kwaad openbaart zichzelf op twee manieren: d.m.v. een individuele keuze of als een collectieve, pathologische mentaliteit die gedijt in een atmosfeer van kortzichtige, zelfmisleidende onwetendheid. Het is een psycho-spiritueel virus van de geest en van het hart, dat uitsluitend hen kan infecteren die ervoor 'bevattelijk' zijn. Als je moeite hebt om dit aan te nemen, mijn broeders en zusters, hoe verklaar je dan figuren als Mobutu, Savimbi, de Sjah van Iran, Pol Pot, Papa Doc, Baby Doc of de tragedie van de Hutu's en (Wa) Tutsi's in Rwanda!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.028
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan