De relatie tussen mensen en varkens

Sinds ik voor het laatst gekeken heb, dacht ik toch echt dat de wereld om mij draaide.

Ik heb wel eens begrepen dat mensen die niets mankeren, op het geestelijke vlak, geen psycholoog worden. Omdat een 100% persoon het niet interessant genoeg vind. Aletta komt ziek op mij over. Blijkbaar moet je om psychiatrie te studeren ziek zijn. Er zit veel woede in haar. Misbruik verleden?
Wat ik ook dacht is Mike, dat je hier op zat te wachten toch. Dat je zo belangrijk wordt dat je tegenstanders krijgt. In dat geval heb je vandaag een groot compliment gekregen.

 
Even voor alle duidelijkheid, de wereld draait maar om 1 reden en dat is om mij en mij alleen!
PFffff, wat moet je met al die mensen die denken dat de wereld om hun draait. MIJN wereld :D

 
En al zit er een tiny bit waarheid (kijk door alle projectie van Aletta) in haar verhaal: so what? probeer het te plaatsten en doe ermee wat je wil. Leren kan iedereen en altijd, ook al zijn de aantijgingen niet terecht (volgens jou/anderen). Juist dan is er mss iets te leren. Wat dan ook. Hoe stupide mensen ook kunnen zijn (wat is de standaard daarvoor?) je kan er altijd lering uit trekken, hoe dan ook.

 
In het boek Homosexuality and the Effiminization of Black Afrikan Males schrijft Baruti dat wij blanke Europeanen al heel lang rondlopen met een 'God-complex'. De term hermafrodiet is afkomstig uit het Grieks en is een samenvoeging van de mannelijke god Hermes en de vrouwelijke god Afroditus. De Grieken kenden ook de god/godin Tiresias, die noch man, noch vrouw was.

Het samengaan van man en vrouw in 1 neutraal geslacht is een langgekoesterde Europese wensdroom. In de wetenschappelijke wereld zijn er al pogingen ondernomen om mannetjesmuizen drachtig te maken. Denk ook aan https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/11#post-83695]deze[/url] door Phil Valentine eerder genoemde voorbeelden. Enkele van de in deze thread eerder aangehaalde https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/13#post-84733]citaten[/url] van extreme feministes hinten ook al naar nieuwe technologieen die het onderscheid tussen mannen en vrouwen kunnen doen vervagen. Er hoeft immers geen strijd tussen de seksen meer te zijn als beide seksen samensmelten tot 1 enkel neutraal geslacht, nietwaar? Geen gelijkwaardigheid, maar gelijkheid - letterlijk!

Ook vanuit de psychologie en psychiatrie is er al geruime tijd een campagne om afwijkend seksueel gedrag te normaliseren. Freud maakte werkelijk alles seksueel, van een embryonale erectie tot het zuigen aan de tepel van een vrouwenborst toe, en verschafte hiermee een 'wetenschappelijke' basis voor een rationele rechtvaardiging van pathologische seksualiteit. De coke-snuivende Freud was ook de kwade genius achter baarmoederverwijderingen om vrouwen af te helpen van hun vermeende 'hysterie'. Thijs heeft op dit forum meerdere voorbeelden gegeven van hoe men homoseksualiteit 'wetenschappelijk' probeert te vergoeilijken d.m.v. theorieen als bijv. de 'extended family' en homoseksualiteit als reactie op overbevolking. I call bullshit!

Dit past ook mooi in de transhumanistische agenda, waarbij mens en machine steeds meer een en hetzelfde worden. In Engeland is er al een transhumanistische professor, die zichzelf samen met zijn vrouw heeft laten voorzien van geimplanteerde technologie:



Als dit geen God-complex is, dan weet ik het niet meer! Volgens Baruti is ons blanke. Europese ras het jongste ras en daarmee spiritueel dus het minst volwassen. Met de beste wil van de wereld kan ik Baruti geen ongelijk geven als ik kijk naar de Europese geschiedenis en 'wetenschap'. Als het beperkt zou zijn gebleven tot dit continent was het ons probleem geweest en gebleven, maar door kolonisatie hebben we deze ziekte tot in alle uithoeken van de aarde verspreid!

Mike

 
Over volwassenen gesproken, ik krijg steeds meer de indruk dat kinderen(bij wie hun hersenhelften nog aardig met elkaar functioneren) veel betere voorbeelden zijn dan de hedendaagse volwassenen die zo muurvast in hun linkerhersenhelft zitten. Kinderen zien bijna overal humor van in, je kunt erg veel lachen en je kunt onbevangen blijven gewoon zoals je bent, maar veel volwassenen zijn zo afgestompt dat je wel heel erg voorzichtig moet zijn wat je woordkeuzes zijn en zien vaak geen humor van in waar ze vroeger wel om konden lachen, en voordat je het weet heb je al bij de minste (en onschuldige) uitspraken de woede van mensen op je hals gehaald.

Dit heb ik vaak gemerkt op een chatsite waar mensen van allerlei leeftijden(10 tot 100 jaar) met elkaar kunnen chatten en ook uit mijn levenservaringen blijkt dit zo te zijn.

Gezondheid,

 
Heeft iemand inmiddels die Ted-Talk gezien van Kevin Warwick? Tuurlijk is hij een grappige en boeiende spreker, maar zie je de ook de metafysische kant van het verhaal? Hij stelt technologie boven spiritualiteit en dit is een typisch BLANKE eigenschap! Een technocratie is wat ons te wachten staat als het werk van Warwick en anderen gemeengoed wordt, de techniek staat dan niet meer in dienst van de mens maar andersom: de mens staat in dienst van de techniek!

Mike

 
Goede observatie. In de jaren '80 is sterk ingezet op transhumanisme. Films als Terminator en Robocop bijvoorbeeld, maar ook robotachtige dansvormen als Electric Boogie en tegenwoordig Popping.

Mike

 
Het wordt tijd dat we de mythe van 'alle mensen zijn gelijk' maar eens vakkundig gaan ontmantelen. Vorige week schreef ik nog:

In het bewustzijn van de blanken waren inheemse mensen wilden en heidenen. Het bewustzijn van de inheemse mensen was erop gericht om anderen te helpen, vooral mensen in nood.

https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/23#post-88231

Ik haal ook nog maar eens dit citaat aan uit het boek van Price:

De cultuur en de beschaving van de blanke zijn materieel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “Hoeveel eigendom heb ik voor mezelf vergaard?”
De cultuur van de roodhuid is spiritueel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “In hoeverre ben ik dienstbaar geweest voor mijn volk?”
De beschaving van de blanke is een mislukt experiment. Zij valt zichtbaar om ons heen uiteen. Zij heeft op alle fronten gefaald. Wie afgaat op resultaten, kan deze stelling onmogelijk weerspreken.
— Ernest Thompson Seton

M.a.w. de spiritualiteit van de natuurvolkeren was gericht op bevrediging van de gemeenschap en het bewustzijn van de blanke puur en alleen op bevrediging van het ego. Dit is niet alleen een essentieel verschil, maar het maakt de twee vormen van bewustzijn zelfs onverenigbaar, zoals het Thanksgiving-verhaal illustreert!

We hebben het hier al gehad over het bewust verzwakken van het mannelijke principe tijdens de slavernij om perfecte slaven te creeren. Hoe dit o.a. in zijn werk ging staat te lezen in het navolgende citaat uit het boek van Baruti (mijn vertaling):

'Buck breaking' [het breken van de 'bok', de man] was een veelvoorkomende praktijk gedurende onze slavernij in dit land [Amerika]. Behalve dat paarden werden gebruikt om hen te vierendelen, zij werden gecastreerd en met de zweep geslagen, en dat zij gedwongen werden om toe te zien hoe hun vrouwen, zussen, dochters, moeders en grootmoeders werden verkracht, vormde dit een boosaardige daad gericht op het volledig ontnemen van de menselijkheid, mannelijkheid en geestdrift van Afrikaanse mannen. Nadat er zich een grote cirkel van Afrikaanse slaven had gevormd, werd een Afrikaanse man van zijn kleding ontdaan en gedwongen zich in het open midden te begeven. Daar werd hij in bedwang gehouden door verscheidene slavenhouders en in het volle zicht van leden van zijn volk op brute wijze anaal verkracht door zijn slavenmeester. Het idee was om hem en de Afrikaanse mannen, vrouwen en kinderen die gedwongen werden om zijn beschaming en vernedering gade te slaan te 'breken'. Het was een onmenselijke tactiek die erop gericht was om hem en alle anderen om hem heen tot volgzame slaven te maken.

Zie hier ook de term 'buck', die slaat op een mannelijk dier en niet op een mens. Het darwinisme heeft een wetenschappelijke basis verschaft voor het concept van de mens als dier, iets waar ik al veelvuldig in deze en andere topics op in ben gegaan. Graag citeer ik Baruti opnieuw als hij verderop in zijn boek schrijft:

Door met evenveel gemak mensen als dieren te definiëren en selectieve bewijsvoering te hanteren omtrent het gedrag van andere dieren om homoseksualiteit te rationaliseren en hier een wetenschappelijke basis voor te verschaffen, kijken Europeanen over het feit heen dat seksuele perversie bij geen enkel ander dier wordt geconstateerd. Als dierlijk gedrag hun leidraad is, dan klopt er iets niet aan hun wetenschap.

(...)

We kunnen niet tegelijkertijd boven de dieren en onder de dieren staan. Als wij een hoger wezen zijn, dan horen wij ons beter te gedragen dan andere dieren. Als onze kracht ligt in ons mentale proces, waarom is ons morele gevoel dan juist zwakker? Wij ontlenen onze superioriteit onder andere aan het feit dat geen enkel dier puur voor zijn plezier doodt. Denk daar eens over na. Geen enkel ander levend wezen brengt pijn toe om er seksueel opgewonden van te raken.

Het darwinisme heeft de basis gevormd van de genetica, die eigenlijk eugenetica moet worden genoemd. Dit heeft racisme een wetenschappelijke basis verschaft en komt dus neer op niets minder dan WETENSCHAPPELIJK RACISME. Nogmaals, dit is allemaal een BLANK, EUROPEES concept. Onze geschiedenis staat er bol van en nu kunnen we het zelfs 'wetenschappelijk' onderbouwen en rechtvaardigen.

In een gesprek afgelopen zondag herinnerde Bastiaan me aan het boek The Bell Curve (1994) van Charles Murray, die hiervoor een flinke som geld ontving van rechts-radicale Amerikaanse groeperingen (evenals Wilders vandaag de dag). Dit volkomen racistische boek stelt dat uit IQ-tests blijkt dat zwarte mensen genetisch dommer zijn dan blanken en Aziaten. Blanken als slimmer zien dan zwarten is al een heel oud concept in de Europese cultuur, maar nu was er een boek van 845 pagina's dat dit 'wetenschappelijk' aantoonde.

Het probleem met Eurocentrische 'wetenschap' is dat alles door de blanke culturele lens wordt bezien en geinterpreteerd. Wij zitten volop in onze linkerhersenhelft, niet in de laatste plaats door onze eigen creatie, het Pruissische onderwijssysteem en het door de Rockefellers gesponsorde universitaire systeem. Alleen als je uitgaat van het politiek correcte denkbeeld dat 'alle mensen gelijk zijn' kun je hard maken dat zwarte mensen minder goed scoren op door ons bedachte tests (waarmee je vervolgens 'bewijst' dat we kennelijk dus niet gelijk zijn). Als je echter in je interpretatie meeneemt dat donkergekleurde mensen een andere vorm van denken hanteren, gebaseerd op een minder beperkt bewustzijn (zie de hierboven genoemde voorbeelden), kom je tot een totaal andere conclusie en rollen wij blanken en de Aziaten er ineens heel wat minder positief uit!

De groepering achter de totstandkoming van dit gevaarlijke en racistische boek was The American Enterprise Institute, dezelfde denktank die de rechtvaardiging verschafte voor de oorlog in Irak van 2003 en die Hirshi Ali in hun gelederen heeft opgenomen, die daarmee haar huidskleur, haar volk en haar voorouders verraadt. Ook Wilders heeft banden met deze invloedrijke idioten. Daarom ook moeten we waakzaam blijven, want deze ziekte steekt keer op keer in verschillende gedaantes de kop op - en de basis is altijd blank!

We zijn allemaal hetzelfde? Dacht het niet dus! Wij moeten de ziekte onder ogen zien, voordat we ons ervan kunnen genezen. Velen van ons verkeren nog steeds in ontkenning, ook hier op dit forum. Hiermee verraden ook wij onze voorouders, onze zwarte voorouders, welteverstaan. Niet alle blanken waren zo en zijn zo. Weston Price had de grootst mogelijke waardering voor de gemelaneerden en sprak deze meermaals uit in zijn boek, waarin hij zich ook falikant keert tegen de eugenetici. Er gaan stemmen op dat dit soort onderwerpen teveel zouden afwijken van het gedachtengoed van Price en dat we het hier uitsluitend over voeding moeten hebben, maar ik zie het eerder als een uitdieping ervan. We moeten onszelf niet alleen fysiek helen, maar bovenal mentaal en spiritueel, er valt veel meer te leren van donkerkleurige natuurvolkeren dan voeding alleen en Price wist dit!

Voor wie wil aanvoeren zich niet verantwoordelijk te voelen voor of verbonden te voelen met zijn/haar voorouders, besef dat dit forum alles te maken heeft met OVERGELEVERDE wijsheid en dat Price de levende afstammelingen van onze VOOROUDERS bestudeerde! Het gaat juist om onze wortels, goed of slecht. Je hebt het aan je voorouders te danken dat je hier bent, dus je bent het verplicht aan jezelf en aan je voorouders om deze kennis te herontdekken en toe te passen!

En ik blijf het zeggen: wie zijn wij als jongste telg van de menselijke familie om onze (verziekte) normen en waarden op te dringen aan de oudste telgen van de menselijke familie, onze VOOROUDERS! Als dat geen teken van ziekte is... We MOETEN dit onder ogen zien, anders komen we nergens.

Mike

 
Dit stuk is interessant. Ik draag in dit topic niet bij aan de discussie, maar lees regelmatig wat mee. Ik ben dan ook vaak meer op zoek naar hoe de dingen die hier geschreven worden waar ik het mee eens ben waarde kunnen toevoegen in de praktijk. Hier vangt het slot wel mijn aandacht.

We moeten onszelf niet alleen fysiek helen, maar bovenal mentaal en spiritueel, er valt veel meer te leren van donkerkleurige natuurvolkeren dan voeding alleen en Price wist dit!

In mijn vriendenkring zijn veel mensen bezig met meditatie, weliswaar doet iedereen dit met een andere intensiteit, maar het lijkt toch een 'hot topic'. Bij mijzelf merk ik dat ik in de loop van de tijd ook meer ben gaan geven om het lot van anderen. Alsof ik door eten volgens wapf richtlijnen de wereld minder egocentrisch beleef. Een en ander wordt versterkt door zelf te mediteren en over het boeddhisme en andere spirituele onderwerpen te lezen.

Zijn er leden op dit forum die spiritueel bezig zijn? Ik weet door verschillende topics dat het antwoord hierop ja is. Ik ben dan ook vooral benieuwd op welke manier mensen daar uiting aan geven. Het lijkt me namelijk goed om ook op dit vlak van elkaar te leren.

 
Gezondheid,

Misschien goed dat ik nu ook eens uitleg wat ik tegen die Eckhart Tolle heb met zijn 'kracht van het nu'. Als je mijn vorige post goed hebt gelezen, weet je nu dat natuurvolkeren zichzelf niet los zagen van hun voorouders en de door hun overgeleverde wijze tradities. M.a.w. ze zagen zichzelf niet los van hun VERLEDEN! Hoezo de kracht van het nu? Tolle en zijn pseudo-spirituele gezwets zijn 1 grote afleiding van waar het werkelijk om draait. Als je je voortdurend in een constant veranderend nu bevindt, hoef je nooit ergens verantwoordelijkheid voor te nemen en daarmee is het dus verkapt nihilisme!

Mike

 
Het boek The Bell Curve is rechtstreeks afkomstig van het eugenetische gedachtengoed. Een stellige uitspraak wellicht, totdat je je gaat verdiepen in de geschiedenis van de IQ-tests en wat intelligentie werkelijk inhoudt:

http://crackingthelearningcode.com/bonus1.html
http://crackingthelearningcode.com/element2.php

Mike

 
@Hamster,
ik ben bezig met het boek:
Het nieuwe boeddhisme,
suggesties voor een andere leefwijze van David Brazier

Dit boek herstelt het idee dat de Boeddha een radicale criticus van de maatschappij was in ere, door een visie te geven van een nieuwe sociale orde die raciale en economische verdeeldheid overstijgt.

Dit boek lezen is natuurlijk niet hetzelfde als actief actie ondernemen.
Een aantal jaren geleden heb ik mij wat afgezonderd van de maatschappij door door europa te trekken en straatmuziek te maken om van te leven, ik had een klein busje omgebouwd tot camper en woonde op een soort van camping.
Dat heb ik 5 jaar gedaan en soms verlang ik ernaar terug, maar ik weet niet of het echt wat toevoegt aan deze wereld om vrijwel geen bezittingen te hebben.

Bovendien is Nederland in de winter te koud en te nat om in een camper te wonen, alles verrot en verschimmelt, maar de laatste tijd mis ik het steeds vaker...
Als het je lukt om alles achter je te laten met als doel ergens anders iets positiefs te bewerkstelligen, dan is dat beter dan starheid door gehechtheid.

Dat zijn enkele dingen waar dit boek mij over na liet denken.

Ik heb het gevoel dat iedereen om me heen is als los zand, geen saamhorigheid, geen doel.
Laatst zag ik een foto van het opperhoofd van een stam uit de amazone die hartverscheurend huilde omdat het regenwoud waar zijn stam al generaties lang woonde onder water gezet zou worden voor het bouwen van een krachtcentrale voor de grote stad.

ik heb een petitie getekend en hoop dat het helpt...

Het was toevallig koopzondag en ik liep door de binnenstad en bekeek de winkels door de ogen van zo iemand, hoe zou zo'n man dat dan ineens ervaren?

Die zwarte paspoppen van de v&d met die hele magere beentjes met bling-bling, de roltrappen, de jengelende kinderen enz.
Ineens besefte ik me dat wij allang uit onze natuurlijke habitat zijn verjaagd, ons woud is allang onder water gezet en al eigenlijk voor onze geboorte...

En ik dacht: wat doe ik hier?

 
Je stukken worden steeds langer Mike, ik zie er een patroon in terug. Over blank en zwart, en altijd weer over man en vrouw, dat zegt erg veel over jouw identiteit, en erg weinig over de wondere wereld om ons heen.
Metafysisch betekent dat je voorbij de uiterlijke vorm gaat kijken (de onzichtbare wereld zou Ad zeggen); alleen zo kunnen we de toestand van de wereld in deze tijd gaan begrijpen. Hoog tijd voor jou om voorbij de uiterlijke vorm te komen.

Ik noemde het eerder al een fase, het is het 'nee' zeggen. Heel belangrijk, veel te weinig mensen die dat doen, echt. Een en ander goed doorgronden en er hardop nee tegen zeggen.
Ok, maar dan? Wat dan? Nog meer analyseren en nog meer nee zeggen?
Dan is er de metafysica, om echt te gaan begrijpen dat er dingen wezenlijk aan het veranderen zijn in deze tijd, vooral nu. De metafysica, denkers uit de mystiek hebben wel een en ander duidelijk verwoord, in het verleden. We zijn zielen in een lichaam, steeds weer, en onze innerlijke wereld is nauw verbonden met wat er om ons heen gebeurt. De gebeurtenissen om ons heen zijn nu een nachtmerrie, die we creeren met een verziekt innerlijk. In balans komen, en dan niet dromen maar doen. In je eigen fysieke wereld, doen! De politici verdienen onze aandacht niet, wij moeten het zelf doen.

Je noemt Bram Vermeulen, en Sitchin, maar dat is natuurlijk maar de helft van het verhaal.
We zijn nooit gecreeerd als slaven, dat weet je zelf ook, we hebben een goddelijke connectie, altijd gehad. En we zijn enorm in de war gebracht daarover de laatste paar duizend jaar, goed om te weten. Ok, dat dus niet, maar wat dan wel?
Hoe komen we bij de info die de Indianen wel hadden? Goed eten, ok, en dan? Maak het hoofd leeg, zoek de rust op, alleen zo kun je die informatie toelaten. We hadden in het westen de traditie van de mystiek die dit probeerde, die deden precies hetzelfde, daar is niks new-agy aan. Uiteindelijk kom je toch op dezelfde info, waar komen we vandaan waar gaan we naartoe, waarom dit hier en nu? Aboriginal, Maya of Europees mysticus dat maakt niet uit.

Ik ben trouwens helemaal niet zo van allerlei theorieen en boeken hoor Mike, ik kijk vooral veel om me heen, hier en buiten het westen, gewoon verwonderd.
Feminisme is typisch iets van hier, dat vind je helemaal niet buiten het westen. Ik woonde als tiener in Rusland, toen viel het me al op dat dat hele feministische discussie daar totaal afwezig was; de discussie over wat mannen mannen maakt en wat vrouwen vrouwen maakt die was er gewoon niet. Waarom daar mee bezig zijn? Vrouwen zijn toch vrouwen?

Al die onderwerpen van de Frankfurt School waar Valentine erg mee bezig is, het zijn westerse obsessies (de fase van het 'nee' zeggen, heel belangrijk). En dan..
Ik ga je veel succes wensen!

 
We zijn nooit gecreeerd als slaven, dat weet je zelf ook, we hebben een goddelijke connectie, altijd gehad. En we zijn enorm in de war gebracht daarover de laatste paar duizend jaar, goed om te weten. Ok, dat dus niet, maar wat dan wel?

Ben ik het mee eens. Ik geloof ook niet in een buitenaards ras dat ons zou hebben geschapen. Geloven in een schepper is echter altijd geloven in iets van buiten de aarde, aangezien het de schepper is van alles, zowel op aarde als daarbuiten. Bovenaards is misschien een betere term. Die serie Ancient Aliens op Discovery Channel is dan ook pure afleiding en opnieuw zien we uitsluitend blanke 'experts' praten over de gemelaneerde culturen, dus opnieuw zien we alles door een blanke bril.

Ik ben het overigens ook met je eens over de fase waarin ik verkeer en waar ik naartoe moet. Het is allereerst zeer belangrijk om het keihard te benoemen en ongecensureerd onder ogen te zien en daar lever ik op mijn manier een bijdrage aan. Het bestuderen van het zwarte perspectief helpt me niet alleen daarbij, maar ook met de overgang naar de volgende fase en dat is door jou zeer mooi omschreven:

In balans komen, en dan niet dromen maar doen. In je eigen fysieke wereld, doen! De politici verdienen onze aandacht niet, wij moeten het zelf doen.

Zoals je weet ben ik niet alleen maar uit op schoppen tegen de mesthoop, ik wil vooral bijdragen aan het opruimen ervan! Kijk eens wat ik in een paar jaar tijd teweeg heb gebracht. En er staat nog veel meer op het programma! Het zwarte perspectief helpt mij om te beseffen dat we spiritualiteit (wijsheid) altijd moeten verheffen boven technologie (kennis), geen kennis zonder wijsheid! Dat ik in mijn enthousiasme over deze ontdekking complete boekverslagen schrijf, moet je me maar vergeven. Dit is belangrijke info die ik met de hele wereld wil delen!

Mike

 
Misschien goed dat ik nu ook eens uitleg wat ik tegen die Eckhart Tolle heb met zijn 'kracht van het nu'. Als je mijn vorige post goed hebt gelezen, weet je nu dat natuurvolkeren zichzelf niet los zagen van hun voorouders en de door hun overgeleverde wijze tradities. M.a.w. ze zagen zichzelf niet los van hun VERLEDEN! Hoezo de kracht van het nu? Tolle en zijn pseudo-spirituele gezwets zijn 1 grote afleiding van waar het werkelijk om draait. Als je je voortdurend in een constant veranderend nu bevindt, hoef je nooit ergens verantwoordelijkheid voor te nemen en daarmee is het dus verkapt nihilisme!

Mike

In aanvulling op deze post. Het is niet alleen de verbondenheid met de overgeleverde wijsheden en tradities, maar ook de verantwoordelijkheid nemen voor de toekomstige generaties. Dat is waar de natuurvolkeren voor stonden. Iedere stap die ik NU zet heeft gevolgen voor de komende 7 generaties. Dat is wat mij wordt geleerd vanuit de overgeleverde wijsheden en tradities vanuit het Andesgebergte. Welke ook een commerciële richting op gingen, waarna door 1 persoon is gezegd, ik geef alleen nog maar de kennis en kunde door zoals deze mij is geleerd door mijn vader. Authentiek, niet geënt op het westen, wel dusdannig vertaald dat het voor jullie begrijpbaar is en te bevatten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan