Mike,
Ook interessant is om te zien dat vrouwen uit de middenklasse i.p.v. de arbeidersklasse de boel hebben overgenomen. Deze middenklassevrouwen hadden niets beters te doen met hun leven en konden hun activiteiten ontplooien dankzij het geld dat hun echtgenoten (mannen!) binnen brachten. Hoe feministisch is dat?
Je wilt ermee zeggen dat vrouwen (hetzij bewust, dan wel onbewust) mannen gebruikt hebben om zich bazig te voelen? Je lijkt het volgende te zeggen: mannen voeren het inderdaad zelf uit alsof vrouwen de mannen in hun macht hebben. En het gekke is dat niet elke feminist daar bewust van of door heeft. Hoe onschuldig een feminist kan zijn, ook hij of zij draagt onbewust bij aan het disbalans brengen tussen de mannelijke en vrouwelijke energieën, toch zijn de feministische boodschappen niet altijd onjuist.
Het is beetje dit en dat.
Er speelt veel onwetendheid rol bij veel vrouwen. Dat wil niet zeggen dat alles wat die middenklassevrouwen deden perse slecht is. Zo heb ik het ook met Eckhart Tolle. Ik weet dat hij ook deel uit maakt aan die nihilistisch en krankzinnige wereld, zelfs zonder dat hij dat zelf door heeft, maar daarom zijn niet al zijn boodschappen perse onjuist.
Het heeft vaak ook twee kanten, dus terwijl ik veel kennis op dit forum opdoe, haal ik ook van de "onwetende" mensen(wetenschappers, "verlichte" mensen enz) kennis weg. Met het verzamelen van kennis probeer ik eruit te halen wat wel bruikbaar is en ja helaas zijn heleboel kennis ook zo goed als onbruikbaar en wat je noemt inderdaad nihilistisch. Net als schoolkennis, heleboel kennis kan ik er niks mee, maar ik heb bijvoorbeeld wel leren schrijven en de Nederlandse taal leren te beheersen, het is wel dankzij de school(die zelf inderdaad ook een bijdrager is in de wereld dat verrot is) dat ik met jou kan communiceren, zie je? zo probeer ik wel eruit te halen wat bruikbaar is, zo ga ik ook te werk met de boodschappen die verlichte mensen, feministen of welke groepen mensen dan ook hebben, zoals ik uit boeken van Eckhart Tolle ook doe, veel heeft hij inderdaad absoluut mis, maar soms ook weer niet en dat kan ik met behulp van mijn kennis over hersengolfpatronen onderbouwen.
Kinderarbeid (en kindermisbruik!) heeft helaas een zeer lange geschiedenis in Europa en vandaag de dag is het nog steeds bar gesteld hier in Europa met kinderrechten in het bijzonder en (tot op zeker hoogte) ook vrouwenrechten.
En zo dus ook zeker in landen als India en Iran.
Omdat meester en slaaf, domineren of gedmonineerd worden, straf en beloning, etc. echter al zo lang onderdeel uitmaken van het Europese, blanke bewustzijn vervalt alles in dogmatische tweestrijd: vrouwen tegen mannen, wetenschap tegen religie, christenen tegen moslims, blank tegen zwart, etc. De grootste denkfout die in westerse 'spirituele' kringen echter gemaakt kan worden is uitgaan van gelijkheid. Er is geen gelijkheid, alleen gelijkwaardigheid. Natuurvolkeren hebben dat essentiele verschil altijd begrepen, maar bij ons lijkt het maar niet onze hersenpan door te willen dringen.
En dat is precies de reden waarom de blanke mens de dualiteit niet kan accepteren, terwijl dat bij de natuurvolkeren zo goed als vanzelfsprekend is, daarom dus hebben de spirituele kringen over het ontstijgen van de Aardse wetten, ik wou eigenlijk zeggen: we moeten de Aardse wetten juist omarmen en accepteren dat het zo is, dat wil zeggen: beide benen op de grond staan i.p.v. zweven.
Ik zei in mijn eerder post al: Een mens moet worden als een orkaan, hij moet zorgzaam en respectvol met sterke Yin en Yang krachten om kunnen gaan, terwijl hij innerlijk toch ontspannen en vredig is, maar zeker ook vlijmscherp van geest zodat hij ook erkent dat we met dualiteit(goed en slecht) te maken hebben, die moeten we niet de kop indrukken maar juist goed mee leren omgaan. In meditatiebewegingen wordt wel eens gezegd: ontspannen maar alert(Yin & Yang) en niet ontspannen en wegdromen/slapen(Yin & Yin).
Natuurlijk zijn er ook goede feministen en wetenschappers, maar zij maken vaak onbewust onderdeel uit van een systeem dat verrot is. Er zijn ook goede soldaten (ik heb er meerdere persoonlijk leren kennen), maar dat maakt oorlog nog steeds niet OK, snap je?
Ik weet het, vaak ook zonder dat ze het door hebben, toch haal ik alleen de bruikbare delen eruit zoals eerder gezegd.
ik stel het SYSTEEM aan de kaak en de achterliggende ENERGIE. Mijn argument is metafysisch, niet persoonlijk. Ook dit is een veelvoorkomend fenomeen bij blanke Europeanen, die geneigd zijn dingen veel te snel persoonlijk op te vatten en daardoor het vermogen tot metafysisch denken niet aanwenden (of simpelweg niet bezitten door een verkalkte pijnappelklier).
Daar ben ik het eens. Het systeem is de boosdoener, dat is zelfs de belangrijkste oorzaak waarom men zo onbewust leeft en zonder dat men door heeft berokkenen ze juist veel meer leed bij andere mensen, zo ook wetenschappers want het is dankzij hun dat de atoombom uitgevonden kon worden. Zonder wetenschappers zoals we die vandaag de dag kennen zou er geen twee atoombommen op Japan gegooid zijn.
Dus nu ben je ineens een hele andere mening toegedaan? Tot voor kort was je het roerend met me eens op deze punten! Dat kan hoor, ik ben ook onderhevig aan voortschrijdend inzicht, maar je hoeft je over mij geen zorgen te maken. Ik slaap prima en raak hier niet door gestresst. Ik maak er een objectieve studie van en probeer te achterhalen wat 'zij' weten. Door hun omkeringen om te keren, teneinde zo weer op de oorspronkelijke waarheid van de mens uit te komen. Het gaat om kennis, niet om angst.
Ja, soms weet ik eerlijk gezegd niet echt goed wat ik hier denken van moet. Het komt soms wel beetje over of we hier een beetje aan het doorslaan zijn, maar als ik het mis heb dan is dat alleen maar beter om. En ook fijn om te lezen dat je niet minder slaapt en gestrest bent, zoals ik eerder gezegd heb
Het is goed om te weten wat de huidige toestand van de mensheid is en daar wat tegen te doen
Maar ik ben ook eens dat het gewoon gezegd moet worden waar het op staat, hoeven we ook niet voor terug te deinzen. Feit die ik niet uit de weg ga is dat veel "wijze mensen" juist zelf bijdragen aan de wereld dat zo verrot is, zoals de "verlichte" mensen en wetenschappers, maar laat ik juist het bruikbare delen van hun uitvindingen en/of boodschappen gebruik maken om iets goeds mee te doen, zoals eerder gezegd wat de hersengolfpatronen, huidweersstandsmeter en spierontspanningsmeter betreft.
Gezondheid,