De relatie tussen mensen en varkens

Dus jij vindt mensen die compleet voorbij gaan aan alle realiteit van de deze wereld verlicht? Omdat je ontwetend zijn en daar niets aan kunnen doen?
Als de verlichting zit in je hersengolvenpatroon, dan wordt het meer dan tijd om af te dalen naar je buik!!!!!

 
Dus jij vindt mensen die compleet voorbij gaan aan alle realiteit van de deze wereld verlicht? Omdat je ontwetend zijn en daar niets aan kunnen doen?

Door hersengolfpatronen na te gaan van de verlichte mensen is het wel te bewijzen.
http://annawise.com/brainwaves-the-work-13

Ook wel the AWAKENED MIND genoemd, helaas hebben de meeste verlichte mensen alleen de kennis niet die wij hebben, goed lezen wat ik in mijn post zeg.

Gezondheid,

 
Gezondheid,

Alexandra probeert je al geruime tijd duidelijk te maken dat je het niet 'hogerop' moet zoeken, maar 'lagerop'. Zij benadrukt de (onder)buik, terwijl jij voortdurend praat over hersengolfpatronen en binaural beats. Ze probeert je duidelijk te maken dat je moet afdalen naar beneden. Kundalini-energie, de energie vanuit de aarde naar de hemel, vanuit de duisternis naar het licht, stroomt OMHOOG, van beneden naar boven!

Mike

 
De wakkere mind? Maar ondertussen zo blind als het maar zijn kan? Verlichting zit niet in je hoofd, dat zit in je buik. En nog beter, in je voeten die in de hollandse klei staan :D

 
Mike en ik waren ongeveer tegelijk aan het posten. Inderdaad, stop met zweven, ga nog beter eten en daal af, met die blote voeten op de grond. En ja, dat is koud :D

 
Verlichting zit niet in je hoofd, dat zit in je buik.
Zenboeddhisten wisten het al: Leven vanuit het buik :)

En dan is het wel wetenschappelijk aan te tonen wat dan met de hersengolven gebeurd.

Gezondheid,

 
Succes Gezondheid, met je hersengolven erbij. Hoe meer je je aan de bovenkant blijft richten, hoe meer het leven aan je voorbij zal trekken. Blijf de verlichte meesters volgen, stop met eten, want voedsel heb je niet nodig, daar boven op die berg. Oke, een kommetje rijst misschien, als iemand zo aardig is je dat aan te bieden. Maar verder kan en mag je je ogen sluiten voor alles om je heen. Zennnnnnnnn, of zoals Tolle blijkbaar zegt, NUUUUUUUUUUU.
Laat het even weten als jouw hersengolven opgenomen zijn in de verlichte staat, want dat vindt ik dan wel weer stoer. En ik weet dat als je dat wil jij dat patroon zo te pakken hebt, want met je mind kan je alles!

 
Alexandra, ik moet wel beetje om lachen :-)
Want dat is inderdaad het beeld wat men toch wel heeft als men over "verlichting" heeft of praat. Daar boven in de berg, helemaal afgezonderd van de wereld, dat is zo niet mij :)

Ook verlichte mensen moeten boodschappen doen hoor haha :D

Gezondheid,

 
Ja, maar jij hebt het wel over die mensen! En was t maar grappig bedoelt. Dat is het namelijk helemaal niet. Mijn gevoel zegt dat jij zo ontzettend in deze materie bent gedoken omdat het op zich duidelijke paden zijn die je kan lopen en dat is met jouw autisme goed te behappen. Het maakt niet uit wat het onderwerp is, het wordt pas lastig als je buiten de box moet gaan kijken en denken. Net zoals dat het een paar maanden geleden lastig voor je werd toen bleek dat tandenpasta helemaal niet goed voor je is! Op dat moment gaat de hele wereld even op de kop. En dat hakt er op zo'n moment bij jou harder in dan bij menig ander.
Maar ieder zijn weg, ik hoop dat jij de weg naar beneden ooit gaat vinden. Maar nog meer hoop ik dat je de weg naar voeding, diep en compleet gaat aanpakken.

 
Er is veel voor te zeggen om tijdelijk een periode van bezinning in te bouwen, in het verleden ging dat dan ook gepaard met een vastenperiode.

Dan heb je inderdaad enige tijd geen voedsel nodig 'daar boven op die berg'.
Ik heb van de zomer een week heel weinig gegeten, en wat ik at was vegan. Ik was intensief bezig met leren meer naar het hart te luisteren, in een groep mensen.

Met vasten en tijdelijk weinig eten kun je je daar juist helemaal op richten, het lichaam accepteert dat ook meteen.. ik had na een dag al geen hongergevoel meer.
Een volle maag en een spijsvertering waar alle energie naartoe gaat zit dan echt in de weg. In Boeddistische landen heb je van de retraites, waar iedereen een week lang stil is. De meeste boeddisten eten gewoon vlees, maar tijdens zo'n week niet. Het zijn volgens mij juist de meest gebalanceerde persoonlijkheden die dit kunnen inbouwen.

Als je lichaam geen tekorten heeft, en je doet dit tijdelijk, een week, een paar weken, dan is het heel inspirerend. Een stukje van Dennis hierover:
www.westonprice.nl/topic/hoe-word-je-spiritueel#post-24015

 
Juist, als je lichaam geen tekorten heeft! Dat is ook wat de IF aantoont. Voor iedere leverreiniging zit ik met gemak in minimaal 24 uur vasten, zonder eten en drinken. Totaal geen probleem. Maar 99,9% van ons, ik inclusief, is lichamelijk niet in balans, heeft nog veel voedingstekorten en onderdelen van het lichaam die heling nodig hebben. En dat dien je eerst aan te pakken. Dat je vervolgens jezelf een laatste zetje kan geven door dit soort bezinningsweken, daar kan ik me helemaal in vinden.
Maar wat ik in spiri-nederland mis, is dat dit soort wegen eerst bewandeld worden en de voeding aan de kant wordt gezet. Soms ook letterlijk.

 
Ja, maar jij hebt het wel over die mensen!

Omdat ik het niet eens ben dat het domme mensen zijn en dat ze toch wel iets van waarheid in pacht hebben, ze hebben ook nog nooit van Weston Price gehoord waarschijnlijk en ik ga niet alles zo even klakkeloos aannemen dat alles wat zij beweren perse nihilistisch is. Met feministen hetzelfde verhaal: Niet elke feminist is bijvoorbeeld een mannenhater en er zijn ook feministen die juist voor gelijkwaardigheid gaan i.p.v. gelijkheid. Met wetenschap eveneens: Niet alle wetenschap is perse nihilistisch en slecht.

En was t maar grappig bedoelt. Dat is het namelijk helemaal niet.

Elke morgen vol met ernstige zorgen(piekeren) zitten over hoe krankzinnig de wereld is, hoe erg je over je degeneratieve toestand zorgen moet maken, om over uitsterven van de mensheid te zwijgen waar Kanne ook al wat van zei, met huidweerstandsmeter en spierontspanningsmeter duidelijk na te gaan dat dat voor stress zorgt. Het is goed om te weten wat de huidige toestand van de mensheid is en daar wat tegen te doen, maar als ik daar dagelijks niet zo erg mee ga zitten, ben ik dus aan het zweven :-)

Net zoals dat het een paar maanden geleden lastig voor je werd toen bleek dat tandenpasta helemaal niet goed voor je is!

Verbaasd? ik heb volgens mij wel keer duidelijk gemaakt dat ik door ernstige ontwikkelingsachterstand(dat met klassiek autisme samengaat) wereldvreemd ben geraakt omdat ik niet goed met leeftijdsgenoten mee kon gaan, daardoor heb ik bijzonder weinig van de wereld meegekregen, het is net alsof ik een klein kind ben die alles nog moet ontdekken, waar ik fluoridevrije tandpasta kon krijgen bijvoorbeeld. Maar mijn wereld is nu niet zo klein meer als eerst maar groter geworden. Hetzelfde met waar ik botten kon krijgen, geen flauw idee waar ik die halen moest, totdat ik een biologische slagerij gevonden had die ik nu makkelijk kan vinden voor de botten die ik nodig heb om bottenboullion te maken.

Maar ieder zijn weg, ik hoop dat jij de weg naar beneden ooit gaat vinden. Maar nog meer hoop ik dat je de weg naar voeding, diep en compleet gaat aanpakken.

Wel vriendelijk dat je mij dat wilt toewensen, ik kan in elk geval wel vertellen dat ik mooi van de verstopte neus afgekomen ben waar ik zo al erge last van had bij slapen, steeds die neusspray, oef, ben blij dat ik dat laten staan kan en dat mijn nachtrust beter is geworden. En meer op mijn gemak voelen bij aanwezigheid van andere mensen, minder gauw snel dichtklappen met meer energie gedurende overdag, eerst subtiel maar wel steeds duidelijker.

Ook ik sta niet stil :-)
Het is wel zo dat ik veel boeken ben gaan lezen toen ik in de wajong moest, dat deed ik om veel kennis op te doen, daardoor heb ik ook zo veel te vertellen soms en ik haal dat eruit wat voor mij het meest logisch lijkt, ja daar hoort zeker ook de ontdekkingen van de unieke wetenschapper Weston Price erbij.

Gezondheid,

 
Niet elke feminist is bijvoorbeeld een mannenhater en er zijn ook feministen die juist voor gelijkwaardigheid gaan i.p.v. gelijkheid. Met wetenschap eveneens: Niet alle wetenschap is perse nihilistisch en slecht.

Dat klopt. De eerste feminstenbeweging, de zogeheten 'suffragettes', streed voor een goede zaak. Zij hebben stemrecht voor vrouwen weten te bewerkstelligen. Helaas lagen toen al de eugenetici op de loer om de beweging te kapen en langzaam over te nemen. Denk hierbij aan Margaret Sanger, die het concept van geboortebeperking en abortus heeft gepopulariseerd als zijnde een 'recht' van vrouwen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Margaret_Sanger

Margaret Sanger Slee, geboren als Margaret Louise Higgins (Corning, New York, 14 september 1879 – Tucson, Arizona, 6 september 1966)was een Amerikaanse verpleegster en feministe, die zich dankzij de financiële draagkracht van haar echtgenoot kon wijden aan haar roeping. Sanger voerde campagne voor geboortebeperking, gezinsplanning, eugenetica en sociale hervorming, en schreef diverse boeken, waarvan What Every Girl Should Know uit 1920 het bekendste is.

Ook interessant is om te zien dat vrouwen uit de middenklasse i.p.v. de arbeidersklasse de boel hebben overgenomen. Deze middenklassevrouwen hadden niets beters te doen met hun leven en konden hun activiteiten ontplooien dankzij het geld dat hun echtgenoten (mannen!) binnen brachten. Hoe feministisch is dat?

Uit het boek van Baruti maak ik op dat de rechten van vrouwen en kinderen voor het grootste deel van de Europese geschiedenis nagenoeg nihil waren. Dit is het gevolg van een onderdrukkend (blank) patriarchaat. Zeer terecht dat de oorspronkelijke beweging hiertegen streed, net zoals de arbeidersbeweging zich oorspronkelijk wist te ontworstelen aan het feodale (Europese) systeem van meester en knecht middels vakbonden (die vervolgens weer zijn gekaapt en overgenomen door neo-feodale machtshebbers, maar nu verkapt en niet meer openlijk).

Kinderarbeid (en kindermisbruik!) heeft helaas een zeer lange geschiedenis in Europa en vandaag de dag is het nog steeds bar gesteld hier in Europa met kinderrechten in het bijzonder en (tot op zeker hoogte) ook vrouwenrechten. Voor alle duidelijkheid: dit is NIET de spiritualiteit van donkergekleurde volkeren geweest! Voor hen stond vruchtbaarheid en voortplanting voorop en waren vrouwen en kinderen juist heilig en zij moesten - desnoods met gevaar voor eigen leven - door MANNEN worden beschermd.

Omdat meester en slaaf, domineren of gedmonineerd worden, straf en beloning, etc. echter al zo lang onderdeel uitmaken van het Europese, blanke bewustzijn vervalt alles in dogmatische tweestrijd: vrouwen tegen mannen, wetenschap tegen religie, christenen tegen moslims, blank tegen zwart, etc. De grootste denkfout die in westerse 'spirituele' kringen echter gemaakt kan worden is uitgaan van gelijkheid. Er is geen gelijkheid, alleen gelijkwaardigheid. Natuurvolkeren hebben dat essentiele verschil altijd begrepen, maar bij ons lijkt het maar niet onze hersenpan door te willen dringen.

Natuurlijk zijn er ook goede feministen en wetenschappers, maar zij maken vaak onbewust onderdeel uit van een systeem dat verrot is. Er zijn ook goede soldaten (ik heb er meerdere persoonlijk leren kennen), maar dat maakt oorlog nog steeds niet OK, snap je? Ik ageer niet tegen mensen op persoonlijk niveau (zie ook de topic over homoseksualiteit, waaruit blijkt dat ik nog de meeste weerklank vind bij een homo!), ik stel het SYSTEEM aan de kaak en de achterliggende ENERGIE. Mijn argument is metafysisch, niet persoonlijk. Ook dit is een veelvoorkomend fenomeen bij blanke Europeanen, die geneigd zijn dingen veel te snel persoonlijk op te vatten en daardoor het vermogen tot metafysisch denken niet aanwenden (of simpelweg niet bezitten door een verkalkte pijnappelklier).

Elke morgen vol met ernstige zorgen(piekeren) zitten over hoe krankzinnig de wereld is, hoe erg je over je degeneratieve toestand zorgen moet maken, om over uitsterven van de mensheid te zwijgen waar Kanne ook al wat van zei, met huidweerstandsmeter en spierontspanningsmeter duidelijk na te gaan dat dat voor stress zorgt. Het is goed om te weten wat de huidige toestand van de mensheid is en daar wat tegen te doen, maar als ik daar dagelijks niet zo erg mee ga zitten, ben ik dus aan het zweven

Dus nu ben je ineens een hele andere mening toegedaan? Tot voor kort was je het roerend met me eens op deze punten! Dat kan hoor, ik ben ook onderhevig aan voortschrijdend inzicht, maar je hoeft je over mij geen zorgen te maken. Ik slaap prima en raak hier niet door gestresst. Ik maak er een objectieve studie van en probeer te achterhalen wat 'zij' weten en hun omkeringen om te keren, teneinde zo weer op de oorspronkelijke waarheid van de mens uit te komen. Het gaat om kennis, niet om angst. Jij haalt kanne aan. Een verkeerd voorbeeld, want zij verkiest nihilisme boven kennis en haar drijfveer is angst. Ze kan dit ontkennen tot ze een ons weegt, maar de feiten weerspreken dit.

Mike

 
Mike,

Ook interessant is om te zien dat vrouwen uit de middenklasse i.p.v. de arbeidersklasse de boel hebben overgenomen. Deze middenklassevrouwen hadden niets beters te doen met hun leven en konden hun activiteiten ontplooien dankzij het geld dat hun echtgenoten (mannen!) binnen brachten. Hoe feministisch is dat?

Je wilt ermee zeggen dat vrouwen (hetzij bewust, dan wel onbewust) mannen gebruikt hebben om zich bazig te voelen? Je lijkt het volgende te zeggen: mannen voeren het inderdaad zelf uit alsof vrouwen de mannen in hun macht hebben. En het gekke is dat niet elke feminist daar bewust van of door heeft. Hoe onschuldig een feminist kan zijn, ook hij of zij draagt onbewust bij aan het disbalans brengen tussen de mannelijke en vrouwelijke energieën, toch zijn de feministische boodschappen niet altijd onjuist.
Het is beetje dit en dat.

Er speelt veel onwetendheid rol bij veel vrouwen. Dat wil niet zeggen dat alles wat die middenklassevrouwen deden perse slecht is. Zo heb ik het ook met Eckhart Tolle. Ik weet dat hij ook deel uit maakt aan die nihilistisch en krankzinnige wereld, zelfs zonder dat hij dat zelf door heeft, maar daarom zijn niet al zijn boodschappen perse onjuist.
Het heeft vaak ook twee kanten, dus terwijl ik veel kennis op dit forum opdoe, haal ik ook van de "onwetende" mensen(wetenschappers, "verlichte" mensen enz) kennis weg. Met het verzamelen van kennis probeer ik eruit te halen wat wel bruikbaar is en ja helaas zijn heleboel kennis ook zo goed als onbruikbaar en wat je noemt inderdaad nihilistisch. Net als schoolkennis, heleboel kennis kan ik er niks mee, maar ik heb bijvoorbeeld wel leren schrijven en de Nederlandse taal leren te beheersen, het is wel dankzij de school(die zelf inderdaad ook een bijdrager is in de wereld dat verrot is) dat ik met jou kan communiceren, zie je? zo probeer ik wel eruit te halen wat bruikbaar is, zo ga ik ook te werk met de boodschappen die verlichte mensen, feministen of welke groepen mensen dan ook hebben, zoals ik uit boeken van Eckhart Tolle ook doe, veel heeft hij inderdaad absoluut mis, maar soms ook weer niet en dat kan ik met behulp van mijn kennis over hersengolfpatronen onderbouwen.

Kinderarbeid (en kindermisbruik!) heeft helaas een zeer lange geschiedenis in Europa en vandaag de dag is het nog steeds bar gesteld hier in Europa met kinderrechten in het bijzonder en (tot op zeker hoogte) ook vrouwenrechten.

En zo dus ook zeker in landen als India en Iran.

Omdat meester en slaaf, domineren of gedmonineerd worden, straf en beloning, etc. echter al zo lang onderdeel uitmaken van het Europese, blanke bewustzijn vervalt alles in dogmatische tweestrijd: vrouwen tegen mannen, wetenschap tegen religie, christenen tegen moslims, blank tegen zwart, etc. De grootste denkfout die in westerse 'spirituele' kringen echter gemaakt kan worden is uitgaan van gelijkheid. Er is geen gelijkheid, alleen gelijkwaardigheid. Natuurvolkeren hebben dat essentiele verschil altijd begrepen, maar bij ons lijkt het maar niet onze hersenpan door te willen dringen.

En dat is precies de reden waarom de blanke mens de dualiteit niet kan accepteren, terwijl dat bij de natuurvolkeren zo goed als vanzelfsprekend is, daarom dus hebben de spirituele kringen over het ontstijgen van de Aardse wetten, ik wou eigenlijk zeggen: we moeten de Aardse wetten juist omarmen en accepteren dat het zo is, dat wil zeggen: beide benen op de grond staan i.p.v. zweven.
Ik zei in mijn eerder post al: Een mens moet worden als een orkaan, hij moet zorgzaam en respectvol met sterke Yin en Yang krachten om kunnen gaan, terwijl hij innerlijk toch ontspannen en vredig is, maar zeker ook vlijmscherp van geest zodat hij ook erkent dat we met dualiteit(goed en slecht) te maken hebben, die moeten we niet de kop indrukken maar juist goed mee leren omgaan. In meditatiebewegingen wordt wel eens gezegd: ontspannen maar alert(Yin & Yang) en niet ontspannen en wegdromen/slapen(Yin & Yin).

Natuurlijk zijn er ook goede feministen en wetenschappers, maar zij maken vaak onbewust onderdeel uit van een systeem dat verrot is. Er zijn ook goede soldaten (ik heb er meerdere persoonlijk leren kennen), maar dat maakt oorlog nog steeds niet OK, snap je?

Ik weet het, vaak ook zonder dat ze het door hebben, toch haal ik alleen de bruikbare delen eruit zoals eerder gezegd.

ik stel het SYSTEEM aan de kaak en de achterliggende ENERGIE. Mijn argument is metafysisch, niet persoonlijk. Ook dit is een veelvoorkomend fenomeen bij blanke Europeanen, die geneigd zijn dingen veel te snel persoonlijk op te vatten en daardoor het vermogen tot metafysisch denken niet aanwenden (of simpelweg niet bezitten door een verkalkte pijnappelklier).

Daar ben ik het eens. Het systeem is de boosdoener, dat is zelfs de belangrijkste oorzaak waarom men zo onbewust leeft en zonder dat men door heeft berokkenen ze juist veel meer leed bij andere mensen, zo ook wetenschappers want het is dankzij hun dat de atoombom uitgevonden kon worden. Zonder wetenschappers zoals we die vandaag de dag kennen zou er geen twee atoombommen op Japan gegooid zijn.

Dus nu ben je ineens een hele andere mening toegedaan? Tot voor kort was je het roerend met me eens op deze punten! Dat kan hoor, ik ben ook onderhevig aan voortschrijdend inzicht, maar je hoeft je over mij geen zorgen te maken. Ik slaap prima en raak hier niet door gestresst. Ik maak er een objectieve studie van en probeer te achterhalen wat 'zij' weten. Door hun omkeringen om te keren, teneinde zo weer op de oorspronkelijke waarheid van de mens uit te komen. Het gaat om kennis, niet om angst.

Ja, soms weet ik eerlijk gezegd niet echt goed wat ik hier denken van moet. Het komt soms wel beetje over of we hier een beetje aan het doorslaan zijn, maar als ik het mis heb dan is dat alleen maar beter om. En ook fijn om te lezen dat je niet minder slaapt en gestrest bent, zoals ik eerder gezegd heb
Het is goed om te weten wat de huidige toestand van de mensheid is en daar wat tegen te doen
Maar ik ben ook eens dat het gewoon gezegd moet worden waar het op staat, hoeven we ook niet voor terug te deinzen. Feit die ik niet uit de weg ga is dat veel "wijze mensen" juist zelf bijdragen aan de wereld dat zo verrot is, zoals de "verlichte" mensen en wetenschappers, maar laat ik juist het bruikbare delen van hun uitvindingen en/of boodschappen gebruik maken om iets goeds mee te doen, zoals eerder gezegd wat de hersengolfpatronen, huidweersstandsmeter en spierontspanningsmeter betreft.

Gezondheid,

 
Mike slaat weer de spijker op zijn kop. Mensen moeten tussen de regels door leren lezen en ipv alleen van hun gevoel of denken uit gaan de twee verenigen. verlichting betekent simpelweg: het einde van lijden. Spiritualiteit betekent: het omgaan met intuitie. Vertel mij eens wat doet het verlangen naar heroine van een heroine verslaafde er toe? Waarom blijven veel vrouwen bij mannen die ze kwaad doen? Allebei verlangen ze iets, maar aan de oppervlakte kan het lijken alsof hun intenties niet zuiver zijn of simpelweg niet goed snik zijn toch? Heb je een nare relatie? Je kan toch gewoon weg gaan? Verpest heroine je leven? Gewoon stoppen met die troep! Simpel toch? Waar de meute in gevangen is tegenwoordig is nihilistisch denken. in hun ogen is 1+1=0, 1x1=0, 1-1=0, 1:1=0 etc. Niks doet er ogenschijnlijk toe omdat ze het principe van dualiteit niet juist begrijpen. In hun visie heft alles elkaar op in plaats van aanvullen. Tuurlijk kent ook dit verschillende gradaties. Objectieve observatie is de weg naar wijsheid en de dingen die duaal zijn zijn denk ik die dingen die al aanwezig waren voordat de mens begrippen aan dingen begon te geven.

Brian

 
Hoe onschuldig een feminist kan zijn, ook hij of zij draagt onbewust bij aan het disbalans brengen tussen de mannelijke en vrouwelijke energieën, toch zijn de feministische boodschappen niet altijd onjuist.
Het is beetje dit en dat.

Momenteel staat 'groen' en 'duurzaam' hoog in het vaandel. Jij en ik weten dat hier Agenda 21 van de VN achter zit, die vegetarisme, akkerbouw en de mythe van de opwarming van de aarde promoot. Toch gebeuren er ook goede dingen in de naam van groen en duurzaam. Geen beweging zo slecht of er komt ook iets goeds uit. Dat is het punt niet, het punt is de stroming te doorzien voor wat-ie werkelijk is, het eruitpikken van de wolven in schaapskleren. Onder hen staan schapen die zich van geen kwaad bewust zijn en denken zich in te zetten voor iets goeds. Mensen die collecteren of zich de blubber een alp op fietsen voor het KWF denken ook met iets goeds bezig te zijn. Wat ontmaskerd moet worden, zijn de manipulatieve krachten achter deze bewegingen, niet de mensen die hiervoor gerekruteerd worden.

Net als schoolkennis, heleboel kennis kan ik er niks mee, maar ik heb bijvoorbeeld wel leren schrijven en de Nederlandse taal leren te beheersen, het is wel dankzij de school(die zelf inderdaad ook een bijdrager is in de wereld dat verrot is) dat ik met jou kan communiceren, zie je?

Ja, dat geldt ook voor mij. Maar dat hadden je ouders je ook zelf bij kunnen brengen, daar heb je het Pruissische schoolsysteem niet voor nodig. Je hebt er ook heel veel door aangeleerd, wat je nu weer keihard moet afleren. Het is en blijft overheidsindoctrinatie!

En zo dus ook zeker in landen als India en Iran.

Wij Europeanen hebben het disrespect voor vrouwen en kinderen overgebracht naar het midden-oosten en Azia (en andere delen van de wereld). In de oorspronkelijke culturen genoten deze juist het grootst mogelijke respect en bescherming/veiligheid!

Het komt soms wel beetje over of we hier een beetje aan het doorslaan zijn, maar als ik het mis heb dan is dat alleen maar beter om.

Dat hoor ik de laatste tijd vaker, uit verschillende hoeken. Ik kan alleen maar herhalen wat ik eerder heb geschreven:

Er gaan stemmen op dat dit soort onderwerpen teveel zouden afwijken van het gedachtengoed van Price en dat we het hier uitsluitend over voeding moeten hebben, maar ik zie het eerder als een uitdieping ervan. We moeten onszelf niet alleen fysiek helen, maar bovenal mentaal en spiritueel, er valt veel meer te leren van donkerkleurige natuurvolkeren dan voeding alleen en Price wist dit!

Mike

 
Brain,

Dat verslaafd zijn aan heroïne is omdat de verslaafden de harde wereld niet aankunnen, dat is met heel veel verslavingen zo, het is een soort vlucht, dat is eveneens zo bij heel veel mediterende mensen, maar ook niet allemaal. En waarom vrouwen bij mannen blijven die kwaad doen? omdat ze onzeker over zichzelf zijn en omdat ze naïef zijn, ze denken dat ze de man wel even kunnen veranderen en als de kwade man even lief doet, denken ze van oh mijn man kan ook lief zijn, totdat de hele patroon van mishandelen en lief zijn van de foute man steeds herhaalt, dit geeft een enorme deuk in zelfvertrouwen, daarom kunnen veel vrouwen niet van hun foute man afkomen, ook dat heen en weer geslinger tussen haat en liefde werkt als een soort drug, dus verslaving waar het beschadigde ego goed op gedijt.

Mike,

Momenteel staat 'groen' en 'duurzaam' hoog in het vaandel. Jij en ik weten dat hier Agenda 21 van de VN achter zit, die vegetarisme, akkerbouw en de mythe van de opwarming van de aarde promoot. Toch gebeuren er ook goede dingen in de naam van groen en duurzaam. Geen beweging zo slecht of er komt ook iets goeds uit. Dat is het punt niet, het punt is de stroming te doorzien voor wat-ie werkelijk is, het eruitpikken van de wolven in schaapskleren. Onder hen staan schapen die zich van geen kwaad bewust zijn en denken zich in te zetten voor iets goeds. Mensen die collecteren of zich de blubber een alp op fietsen voor het KWF denken ook met iets goeds bezig te zijn. Wat ontmaskerd moet worden, zijn de manipulatieve krachten achter deze bewegingen, niet de mensen die hiervoor gerekruteerd worden.

Dus niet kijken naar de goede bedoelingen van mensen, maar het hele plaatje doorzien waar hun "goedbedoelde" bijdrage het heen leidt, dus of het positieve of negatieve beweging is, helaas is de tweede het geval ja. Het negatieve wordt dus als positief vermomd, vandaar dus dat rekruteringen misleidt worden met hun zogenaamde "goede bedoelingen". Zo ook de milieudienst die het beste heeft met het milieu, diegenen die daar aan het werk zijn denken dat ze positief bijdragen, ehm niet dus! Je lijkt volgens mij ook wel te zeggen alsof ik ook zo'n soort rekrutering ben van "verlichte" mensen en dat ik misleid word, ja, ik laat het graag op mij inwerken want dat is hetzelfde als met dat milieudienstverhaal en over dat KWF waar jij over hebt als ik het zo doorzie.

Maar dat hadden je ouders je ook zelf bij kunnen brengen, daar heb je het Pruissische schoolsysteem niet voor nodig. Je hebt er ook heel veel door aangeleerd, wat je nu weer keihard moet afleren. Het is en blijft overheidsindoctrinatie!

Ja, dat is ook waar. Nu zijn we eigenlijk ook soort kinderen van de staat geworden i.p.v. ouders, in de oude culturen waren het inderdaad de ouders die kinderen opvoeden. Kinderen willen ouders die echt zijn, waar ze een voorbeeld van mogen aannemen en dat krijgen ze nu totaal niet. Gek dat veel jongeren lui zijn? niet dus want ze krijgen niets meer dan nutteloze voorbeelden voorgeschoteld, zoals via de media en zeker ook de school die ons voorliegen dat we aan ons toekomst bouwen als we helemaal doen zoals zij het zeggen.

Wij Europeanen hebben het disrespect voor vrouwen en kinderen overgebracht naar het midden-oosten en Azia (en andere delen van de wereld). In de oorspronkelijke culturen genoten deze juist het grootst mogelijke respect en bescherming/veiligheid!

En ondertussen zitten de blanken weer te verheerlijken(via de media) hoe slecht de mensen in Midden-Oosten en Azië zijn, terwijl we oorspronkelijk zelf de oorzaak van zijn.

Dat laatste stukje kan ik ook geen ongelijk geven.

Gezondheid,

 
Het komt soms wel beetje over of we hier een beetje aan het doorslaan zijn, maar als ik het mis heb dan is dat alleen maar beter om.
Dat hoor ik de laatste tijd vaker, uit verschillende hoeken. Ik kan alleen maar herhalen wat ik eerder heb geschreven:

Er gaan stemmen op dat dit soort onderwerpen teveel zouden afwijken van het gedachtengoed van Price en dat we het hier uitsluitend over voeding moeten hebben, maar ik zie het eerder als een uitdieping ervan. We moeten onszelf niet alleen fysiek helen, maar bovenal mentaal en spiritueel, er valt veel meer te leren van donkerkleurige natuurvolkeren dan voeding alleen en Price wist dit!
Mike

Ik vind het juist een verademing dat hier zonder censuur die dingen worden besproken. Onzekere sheeples hebben pech vind ik. Als je het er niet mee eens bent zeg je toch dat je het alleen maar met het voedingsgedeelte eens bent? Maar nee, je hebt altijd van die geslachtsrijpe kleuters die geen gezichtsverlies willen lijden omdat iets waar ze het wel mee eens zijn geassocieerd wordt met iets controversieels. Teveel je zin gekregen van papa en mama denk ik dan, maar te weinig echte liefde gekregen(wat zon beetje de regel ipv de uitzondering is geworden tegenwoordig). Schaamte, schuld en zelfmedelijden mag je met alle plezier op de wereld projecteren, maar mensen hier zoals mike, pike, gezondheid, ik en anderen hebben daar ongetwijfeld schijt aan! Ik geloof niet in schuld en vindt andere die anders dan mij denken niet minderwaardig, maar je moet uitgaan van je eigen verantwoordelijkheid. Het is jammer als je door omstandigheden niet wakker wordt, maar dat is vette pech! Er wordt actief aan gewerkt in deze wereld om je dom te houden, dus als je alles maar aanneemt van je overheid en gebukt gaat onder peer pressure dan ben je niet zielig en verdien je de consequenties die het brengt. Je hoeft en kan niet iedereen in het leven tevreden houden, dus als het je niet bevalt you can make like a tree and get the fuck outta here!

Brian

 
Kundalini-energie, de energie vanuit de aarde naar de hemel, vanuit de duisternis naar het licht stroomt OMHOOG, van beneden naar boven!

De energie stroomt ook naar beneden, het is een dubbele helix die gelijktijdig twee kanten op stroomt, zowel naar boven als naar beneden en eigenlijk dus de energie rond laat gaan.

Zo heb je ook cranio-sacraal-therapie,
een therapie die erop gericht is om zowel het cranium als het sacrum te openen en de energie van het zenuwstelsel vrijelijk te laten stromen.

Het maakt dus niet uit waar je begint, boven of beneden, je kunt ze gewoon niet los van elkaar zien, want het is eigenlijk 1 geheel van energie die rond gaat en rond stroomt...

Anything that goes up...must come down! (en omgekeerd natuurlijk)

 
Heb je ooit een plant op zi'n kop zien groeien? Het zaadje ontkiemt onder de grond, in de duisternis. Daarna groeit de plant naar het licht. Van onder naar boven dus. In 'spirituele' kringen heeft men het altijd over het licht, het licht. Tijdens lezingen wijs ik die mensen dan terecht en zeg: in woestijnen heeft het licht vrij spel, maar er is bijna geen plantengroei te bekennen.

Materiele duisternis is dus de basis. Dit vertegenwoordigt het oneindige creatiepotentieel (vrouwelijk). Licht bundelt dit potentieel en geeft het focus (mannelijk). Duisternis (vrouwelijk) is een opbouwende kracht, licht (mannelijk) een afbrekende kracht. Als licht en warmte teveel vrij spel krijgen, verschroeit dit de aarde en wordt de bodem zo hard (verkalking) dat de planten geen toegang meer hebben tot opgeloste mineralen (woestijnen).

De basis is letterlijk de koude grond! De energie beweegt van onder naar boven: eerst duisternis, dan licht. Daarna vindt er inderdaad een wisselwerking plaats, waarbij het licht (hemel) de duisternis (aarde) 'bevrucht'. In spirituele zin is het licht de creatiebron en gaat de energie van boven naar onderen. Daar hebben we echter in materiele zin weinig aan: hier op aarde beweegt de energie van onder naar boven, vanuit de materie naar de immaterie.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan