De relatie tussen mensen en varkens

Een man wordt 'huisvader', de vrouw verdient de kost

Daar vind ik niks mis mee, als dat goed werkt voor een gezin. Tegenwoordig 'moet' men ook naar geld kijken, want een kind krijgen en opvoeden is bijna niet meer te betalen. Gevolg is dan ook dat degene met het meeste salaris blijft werken, en degene met minder salaris een 'stapje terug' doet. Als je zo de taken prima kunt verdelen en dit werkt goed voor een gezin, waarom niet. Zo blijft er genoeg tijd over om interesse te hebben in mekaar. Maar tegenwoordig werken beide ouders, hebben geen tijd voor zichzelf en geen tijd voor mekaar, en dan zoekt men de spanning maar buiten de deur en zie daar, een echtscheiding.

 
en dan zoekt men de spanning maar buiten de deur
Een huwelijk moet wel aan gewerkt worden. De tijd die in de nieuwe 'hobby' gestoken wordt kan ook in de eigen relatie gestopt worden. Het is een keus die je maakt. Ben je getrouwd voor zo lang het duurt of tot de dood?!
Deze houding zijn we op veel plekken terug. Ik snap ook geen zak van mensen die bv niets op de spaarrekening hebben staan (ja ja, ik weet het, dit geld niet voor .....). Preventief eraan werken of op de blaren zitten heet dit.

 
Ik vind [dat] daar wel wat mis mee [is].

Je (als in 'de maatschappij') draait de rollen om en dat is voor niemand goed.
Nee, ik vind niet dat elke vrouw met kinderen en keukens bezig moet zijn. Maar in het algemeen houden vrouwen zich liever met zorgzame taken bezig. Is geen oordeel maar evolutie. Mannen moeten hun energie op hun manier kwijt kunnen.
Volgens mij ligt dit ten grondslag aan wat jij beschrijft, Tuna.

 
Ik schrik heel erg van de vele scheidingen om mij heen. Als ik naar mijn vrienden kijk, en daar weer de vrienden van, dan zijn er veel stellen gescheiden, vaak ook nog met kinderen erbij. Je hoort dan dat het al jaren niet goed ging, uit mekaar gegroeid etc...Ik denk ook dat mensen teveel willen en niet genoeg, of niet, relativeren. Mensen willen allemaal zelfde sociale leven als vroeger, sporten, hobby, uitgaan, vakantie, festivals, etc...en doordat het onmogelijk is om nog op 1 salaris een kind op te voeden, moet men beiden blijven werken. Gevolg is dat mensen te quality time besteden aan mekaar. Er wordt niet meer gepraat, er wordt niet meer geneukt, er is geen interactie meer. Men komt thuis, flanst wat eten in mekaar en na de maaltijd gaat de ipad en de afwasmachine aan en dat was het dan.

Ik ben nog van de generatie die is opgevoed door de moeder. Mijn ouders konden op 1 salaris 2 kinderen opvoeden. Pas toen ik wat ouder werd is mijn moeder part-time gaan werken. Zodoende konden we ook eens op vakantie naar Frankrijk, en een nieuwe fiets kopen voor school en sparen voor later. Opvoeden is nu ook veel zwaarder geworden, de generatiekloof nog groter en alles is duurder geworden. Maar inderdaad, als je prioriteiten stelt valt het mee.

 
Tyler Durden: We're a generation of men raised by women. I'm wondering if another woman is really the answer we need.

opvallende quote uit de film Fight Club. Moet ik wel vaker aan denken, zeker als gelukkige vrijgezel.

 
Daar vind ik niks mis mee, als dat goed werkt voor een gezin.

De hele point is nou juist dat dat dus niet werkt. Een situatie waarin de vrouw meer verdient als de man zal heel vaak een probleem zijn of worden. Het kan een probleem geven voor het ego van de man, is dat ego geen probleem, dan zal die man zo vrouwelijk zijn dat hij daarom niet meer aantrekkelijk is voor zijn vrouw.

Ik heb dat hier onlangs ook gehad, mijn man had een probleem met zijn werk, en elke keer als ik er iets over zei, zei hij "doe jij het dan!" Ik zei ja, dat kun je nu wel willen, maar ik zou maar eens betere resultaten moeten halen dan jij, daar zou je niet tegen kunnen. Ja, daar had ik dan wel gelijk in ;-)

Kinderen en het huishouden is in mijn ogen voornamelijk een vrouwelijke taak, als je daarnaast nog tijd hebt voor werk buiten de deur, prima, maar de kinderen horen in mijn ogen voor te gaan. Een baby is het eerste jaar ook in symbiose met zijn moeder, dat is een eenheid die niet gescheiden kan worden zonder stress. Het is ook de moeder die borstvoeding geeft, niet de vader! Dan kun je wel als vrouw op je werk gaan zitten kolven zodat papa thuis de flesjes kan geven maar dat is toch een idiote situatie?

 
Men komt thuis, flanst wat eten in mekaar en na de maaltijd gaat de ipad en de afwasmachine aan en dat was het dan.

Mensen scheiden omdat ze geloven in de fabels van tv, die allesverzwelgende eeuwigdurende passie die je aan alle kanten belooft wordt. Bij ons is het ook thuiskomen en eten in elkaar flansen, de was doen en het afwasmachine aan, wat had je anders gewild? Morgenvroeg uit een vuil bord eten omdat je zo passioneel en extatisch hebt zitten praten?

Als je onrealistische verwachtingen hebt van het leven gaat het tegenvallen, een scheiding lijkt dan de oplossing omdat mensen denken dat het met een andere partner anders gaat zijn. Dat is helemaal niet zo, ik denk dat het niet zo heel gek veel uit maakt met wie je trouwt, als dat niet werkt en je zoekt een ander zul je ook weer problemen hebben en vaak dezelfde. Het is veel interessanter bij elkaar te blijven en er het beste van te maken, dat is ook groeien in het leven. In elk huwelijk heb je mindere tijden maar om je gezin uit elkaar te halen en je kinderen daar de dupe van te laten worden zou het voor mij wel echt heel erg moeten zijn.

 
De hele point is nou juist dat dat dus niet werkt

Nu niet meer nee, omdat het niet te bekostigen is om met 1 salaris een kind op te voeden. Nagenoeg alle mensen die ik ken en kinderen hebben, werken beiden. Wel hebben ze een 1 vrije dag ipv full-time te werken.

 
Nu niet meer nee, omdat het niet te bekostigen is om met 1 salaris een kind op te voeden. Nagenoeg alle mensen die ik ken en kinderen hebben, werken beiden. Wel hebben ze een 1 vrije dag ipv full-time te werken.

Jij zei dat er niks mis is met een huisvader en een vrouwelijke kostwinner, ik zeg dat met die situatie van alles mis is.

 
Onderstaand filmpje is al eerder op dit forum gepost door watisgezond, maar ik vind het zo goed en zo passend dat ik het hier nog eens plaats. Met veel humor en nuchterheid weet Jim Carrey hier in 20 minuten te vertellen waar het nu allemaal werkelijk om draait in het leven. Hij bewijst hiermee voor mij dat er absoluut hoop is voor de blanke mens. Als wij kunnen leven naar wat Carrey hier zegt, komen we pas werkelijk verder!

&feature=youtu.be

Mike

Zeker een super goed filmpje! Vooral ook de humor waarmee Jim het allemaal brengt .

 
Als je onrealistische verwachtingen hebt van het leven gaat het tegenvallen, een scheiding lijkt dan de oplossing omdat mensen denken dat het met een andere partner anders gaat zijn. Dat is helemaal niet zo, ik denk dat het niet zo heel gek veel uit maakt met wie je trouwt, als dat niet werkt en je zoekt een ander zul je ook weer problemen hebben en vaak dezelfde.

Als je inderdaad van de ene relatie overstapt in de andere zonder goed te kijken waarom het telkens stukloopt, krijg je de situatie die je schetst. Maar je kunt ook daadwerkelijk uit elkaar gegroeid zijn zonder dat er per sé een ander in het spel is. Nog steeds pijnlijk, maar je kan als je nog wel om elkaar geeft, ook netjes uit elkaar gaan en dankbaar zijn voor de mooie tijden die je samen beleeft hebt. Ik spreek uit ervaring.

 
Jij zei dat er niks mis is met een huisvader en een vrouwelijke kostwinner, ik zeg dat met die situatie van alles mis is.

Dat kan, maar ik zei er ook bij dat deze situatie nauwelijks voorkomt anno 2014 omdat beide ouders moeten werken om kinderen te kunnen bekostigen. En ik zei ook dat het goed moet werken voor een gezin, en ik ken een gezin waar dat prima werkt.

 
maar je kan als je nog wel om elkaar geeft, ook netjes uit elkaar gaan en dankbaar zijn voor de mooie tijden die je samen beleeft hebt. Ik spreek uit ervaring.

precies, ik ben goede vrienden met mijn ex, en ook veel geleerd van die relatie. Dingen die ik nu anders zou doen.

 
dat deze situatie nauwelijks voorkomt anno 2014 omdat beide ouders moeten werken om kinderen te kunnen bekostigen
Ook als het inkomen van 1 ouder voldoende zou kunnen zijn wordt er heel vaak gekozen voor een baan buitenshuis, zelfs als het salaris van de moeder grotendeels op gaat aan kinderopvang en de tweede auto die dan nodig is om op het werk te komen. Ik verwijs naar het topic https://www.fatsforum.nl/topic/over-het-thuisblijfouderschap]thuisblijfouderschap[/url] om een totale herhaling van de discussie te voorkomen, want het gaat vaak over meer dan een gebrek aan geld. Daarnaast is 1 keer per jaar 2 weken op de camping niet voldoende meer evenals één oude auto één paar schoenen per seizoen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

 
precies, ik ben goede vrienden met mijn ex, en ook veel geleerd van die relatie. Dingen die ik nu anders zou doen.


Inderdaad, zo is het bij mij ook. Van relaties (elke relatie, ook op werk en familie-relaties) kun je veel leren (spiegels!) als je er open voor staat. Dat inzicht is pas de laatste jaren gekomen bij me. Ze zijn er mede verantwoordelijk voor dat ik nu ben wie ik ben.

 
Tanja, je trekt me de woorden uit de bek! De aanname van Tuna dat je 2 inkomens 'moet' hebben voor de kinderen is in 1 woord: bullshit. Het tweede inkomen gaat inderdaad vaak op aan de kinderopvang, Je weet wel, het 'zwaar bevochten recht' van moeders om de opvoeding van hun kinderen uit te besteden aan surrogaatmoeders, zodat zij hun (mannelijke) carriere kunnen najagen. Waar het om gaat is echt je eigen weg gaan, op basis van je BIOLOGIE, en het vermijden van maatschappelijke valkuilen, die juist regelrecht tegen onze biologie ingaan.

Iklustvet, ook jij trekt me de woorden uit de bek! Zodra een man een zorgzame taak krijgt toegewezen en hij hier naar beste eer en geweten voor de volle 100% voor gaat, zal zij uiteindelijk hem niet meer als man beschouwen en op zoek gaan naar een alfa-man. Niet voor niets is de Amerikaanse benaming voor huisvader: Mr. Mom. Voor Tuna kan dat misschien praktisch uitwerken, omdat je nu eenmaal twee inkomens 'moet' hebben als je kinderen wilt, maar het zegt eerder iets over de vatbaarheid van Tuna zelf voor maatschappelijke valkuilen, terwijl hij pretendeert zeer kritisch in de maatschappij te staan. Hij heeft zichzelf al eerder gediskwalificeerd, vooral als het over muziek gaat. Absurd hoe iemand enerzijds kritische sites over geopolitiek volgt en tegelijkertijd Vigilant Citizen wegzet als een charlatan, omdat hij van moderne muziek houdt en niet kan leven met het idee dat dit een ander doel heeft dan simpelweg vermaak, nl. satanische hersenspoeling van onze jeugd.

Mike

 
Je kan zeker een kind opvoeden met 1 salaris, maar als je uit gaat van basisinkomen wordt het al erg moeilijk. Hypotheek, verzekering, auto, benzine, kleding, voeding, schoolboeken, lesgeld, sparen, en ga maar door. Zeker mogelijk als je prioriteiten stelt, maar je moet ook LEVEN.
En wat een onzin met je maatschappelijke vatbaarheid. Een kind maak je met 2 en een kind voed je ook op met 2.

Ach, Mike komt weer eens met zijn stokpaardje VC om de hoek kijken, de anti-satanmuziek site. Dat zeiden ze vroeger ook over de Stones, Beatles, Hendrix en al die anders duivelse muziek uit de jaren 60 en 70 pfff....je wordt voorspelbaar en vermoeiend Mike.

 
Jij was al die tijd al voorspelbaar en vermoeiend en ik prik dwars door je heen. En ja, je bent behoorlijk vatbaar voor maatschappelijke valkuilen als je maar blijft volhouden dat je geen leven hebt als je je niet kiest voor je biologie volgen en je dure kaartje voor een Beyonce-concert niet kunt betalen.

Mike

 
Dan prik je toch goed mis, maar dat wist ik al.

Ik ga nu lekker voetbal kijken met vrienden en vriendinnen. Maar die vrouwen mogen er zeker niet bij en meekijken he Mike, want dat druist in tegen de biologie.

 
Die vrouwen mogen wel meekijken maar hebben als het goed is wel wat beters te doen dan naar een wedstrijdje kijken tussen rotverwende jongetjes die vergeten zijn dat ze zelf van precies dezelfde komaf zijn als de kinderen die afgemaakt worden om de straten voor dat spelletje op te schonen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.425
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan