De relatie tussen mensen en varkens

http://nietinmijnpretpark.wordpress.com/2014/09/22/komt-een-vrouw-bij-de-dokter-prikpil/ en al die helse pijnen en klachten die voor sommigen bij het vrouwzijn horen waren ook allemaal op te lossen met een potje levertraan, maar dat zal wel te simpel gedacht zijn :|

 
http://www.savethemales.ca/000585.html Ik wilde dit even delen, omdat ik het zo mooi en waar vind.

Ik snap de strekking ook wel en kan me er enigszins in vinden, maar hier haak ik af:

'Thus the proper focus of marriage is not the man and woman, but on God. In particular, the man should have a vision of how he will serve God. The wife should choose a man whose vision she can share.'

Ik heb mijn eigen visie en ik deel het leven met de man waar ik van hou.

 
Ik ben ook niet kerkelijk. Maar ik kan me hier wel in vinden. Dat het gezin en het voortbrengen van kinderen iets heiligs is en een hoger doel dient. Of dat nu de god uit de kerk is of de natuur of ....

"Marriage is not about sex and mutual adoration. That gets boring fast. It is about getting things done, doing God's work at home and in society. They've tried to discredit God by blaming Him for everything that goes wrong. God is not a fixer: He is a spiritual ideal: absolute truth, justice, goodness and love. Our ability to perceive these ideals is what makes us human. We are intended to embody these ideals and bring them into the world. If we don't, it won't happen and we will deservedly suffer the consequences. So will our progeny. Most people care about their children but pay little heed to the real state of the world they will inhabit. "

Verder heb ik ook een eigen visie, die volgens mij vaak verder kijkt dan mijn man doet. Maar eerlijk gezegd vind ik dat persoonlijk geen ideale situatie. Die tijden dat hij wel echt een visie en een doel heeft en ik het daar helemaal mee eens kan zijn en daar op kan vertrouwen vind ik veel fijner. Dan is hij degene die het gezin overeind houdt en dan voelt hij zich ook veel beter omdat hij dan zijn echte potentieel waarmaakt. Dat is toch ook wat Makow zegt, je moet een man hebben wiens visie je deelt, als dat zo is heb je toch geen behoefte om er nog een visie bij te proppen, waarom? om te bewijzen dat je er echt ook een hebt die ook echt heel heel belangrijk is?

 
Ik vind de manier van formuleren gewoon niet geweldig, want beiden hebben een visie nodig over hoe ze God (lees: Liefde) kunnen dienen.

En als de seks 'boring' wordt heb je meestal ook een probleem hoor. Ook dat is iets om aan te werken.

 
En als de seks 'boring' wordt heb je meestal ook een probleem hoor. Ook dat is iets om aan te werken.

Dat is niet wat hij bedoelt, hij zegt dat seks op zich, en het adoreren van elkaar niet genoeg is om een leven lang vol van te zijn. Dat is toch niet zo raar gedacht?

Ik begrijp echt je punt niet over die visies. Idealiter zou de man een sterke visie hebben (dat maakt hem tot een geschikt gezinshoofd) en de vrouw kan dan een man kiezen wiens visie zij kan onderstrepen. Probleem opgelost, iedereen tevree. :D

 
Het is in het seculiere westen bijna een kniereflex om meteen af te haken zodra het woord 'God' wordt genoemd. Ik zie dat bij Zon nu ook terug. Ik heb een vriend die opgegroeid is in een strenge christelijke regio en zich hiertegen heeft afgezet door atheist, darwinist en aanhanger van 'wetenschap' te worden. Ooit stuurde ik hem http://www.mikedonkers.com/wetenschap-het-weten-op-de-schap/]dit artikel[/url] toe. Tot mijn verbazing reageerde hij niet inhoudelijk op wat ik daar schrijf, maar vertoonde hij een onmiddellijke allergische reactie op dit citaat van Bill Hicks bovenaan het artikel:

De reden waarom de wereld zo verneukt is, is omdat we een evolutie doormaken. En de reden waarom onze instituten, onze traditionele religies allemaal afbrokkelen is omdat ZE NIET LANGER RELEVANT ZIJN! Ze zijn niet langer relevant. Dus het is tijd voor ons om een nieuwe filosofie te creëren en misschien zelfs wel een nieuwe religie, snap je. En dat is goed, want dat is ons recht, want we zijn vrije kinderen van God met een geest die alles kan bedenken. En dat is zo’n beetje onze rol.

Het was het woord 'God' waar hij over viel. Alsof er maar twee denkwerelden zijn: of je bent een religieuze creationist, of je bent een atheistische darwinist. Niemand aan beide kanten schijnt door te hebben dat beide ten koste gaan van SPIRITUALITEIT.

Ik heb geen moeite met het woord 'God'. Noem het een macht, een kracht, een energie, een frequentie, een trilling, een intelligentie, een bewustzijn, de bron, whatever. Als je maar erkent dat het leven niet gebaseerd is op toeval en dat er iets hoger is dan jijzelf, waar jij naar zou moeten streven om dat ook te behalen tijdens je leven.

Om die reden vind ik het stuk van Makow juist ijzersterk!

Mike

 
Idealiter zou de man een sterke visie hebben (dat maakt hem tot een geschikt gezinshoofd) en de vrouw kan dan een man kiezen wiens visie zij kan onderstrepen.

Jij begrijpt mijn punt niet over die visies, maar dat komt omdat wij hier een ander idee over hebben. Voor mij is een relatie gelijkwaardig. Je groeit samen, je inspireert elkaar, je neemt samen beslissingen, waarbij je beiden je ideeen inbrengt en je hebt allerlei visies over allerlei onderwerpen.

 
Walgelijk. Een vrouw verslaat mannelijke rappers in een battle en dus verkrachten ze haar, verbranden ze haar en vuren ze op haar:

http://www.liveleak.com/view?i=8df_1411780699

Dit is wat de hedendaagse rapcultuur uitlokt. In de jaren '80 en begin jaren '90 waren rap en hiphop een uiting van sociaal commentaar. Denk aan bijv. Grandmaster Flash and the Furious Five, Public Enemy en Cypress Hill. Vanaf de 'gangsta rap' van Ice T is het bergafwaarts gegaan. Alweer een subcultuur die professioneel de nek is omgedraaid. Triest.

Mike

 
Rapecultuur inderdaad. En nee, dit heeft weinig te maken met een onderdrukkend patriatchaat, met mannen als natuurlijke verkrachters. Ufo en ik zijn allebei mannen en walgen hiervan. Dit heeft te maken met jongens en mannen die denken dat ze 'gangstas' zijn en de werkelijkheid niet meer kunnen onderscheiden van de fictie dat ze 'thugs' moeten zijn. Het gaat om zieke media die ons oorlogsspelletjes voorschotelen en misdaad verheerlijken (Grand Theft Auto), om MTV, om horror- en zombiefilms en -series, om doodskoppen en omgekeerde kruizen op T-shirts, enz.

Mike

 
Laatst zag ik 2 kleine meisjes vrolijk rondhuppelen. Ze hadden schattige shirtjes aan met bloemetjes erop. Echte meisjeskleding. Toen keek ik beter en zag dat de bloemetjes in een patroon van een doodskop geprint waren. Ziek

 
Voor wat betreft die 'root races' (wortelrassen), dit idee was opnieuw afkomstig van Madam Blavatsky. Hier een wiki-tekst hierover: http://en.wikipedia.org/wiki/Root_race. Het eerste wortelras was geen fysiek, maar een etherisch ras. Het tweede wortelras waren de Hyperboreanen. Zij leefden in het noordelijke halfrond, maar dat was toen nog niet het koude noorden, het klimaat was tropisch. Het derde wortelras waren de Lemurianen en het vierde ras waren de Atlanteanen. Het vijfde wortelras was Arisch. het zesde wortelras zal door selectieve voortplanting (eugenetica) tot stand komen en het zevende wortelras bestaat uit de afstammelingen daarvan.

Aardig racistische dame, die Blavatsky. En dan te bedenken dat er tot op de dag van vandaag aanhangers zijn van haar Theosofie, ook hier in Nederland. Als neo-nazi's als gevaarlijk en zelfs onwettig worden gezien, waarom dit gedachtengoed dan niet? Vooral als je bedenkt dat die neo-nazi's hun filosofie baseren op die van Blavatsky!

https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/46#post-109951

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.637
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan