Dotcom Radio

dotcom.radio aflevering 234 van 29-11-2020

Deze week in aflevering 234 de schapen en de leeuw was deze week het thema – Waar sta jij nu? – onze vrijheid – de VS verkiezingsfraude laat steeds mer internationale connecties zien – Nogmaals EO Trump 2018, nu meer duidelijkheid – Strafrechtelijke vervolging NL politiek – bijdragen lezers en meer, …

https://gedachtenvoer.nl/2020/11/29/dotcom-radio-aflevering-234-van-29-11-2020/

Naar aanleiding van de geld bedragen die osterhaus en van dissel op de rekening hebben gekregen zijn onderstaande podcasts zeker het beluisteren waard.

https://www.yvesgijrath.nl/

Goede uitzending weer met name over het niet vechten tegen de krachten die er zijn.

Nogmaals maar eens deze uitspraak van wetenschapper Buckminster Fuller uit de vorige eeuw.

Don't fight the old, but create a new alternative to make the old obsolete.

Er zijn op diverse vlakken alternatieven ga ze in hemelsnaam onderzoeken en blijf niet hangen in de huidige matrix je doet er ALLEEN maar jezelf en je geliefden er tekort mee.

Ik heb de uitzending nog niet beluisterd, dus wellicht ben ik wat voorbarig. Wat ik jammer vind is dat de discussie/het brainstormen over mogelijkheden om ons - iedere kritische burger - te verenigen zonder allerei ruzies of akkefietjes over meningsverschillen weinig aandacht trekt. Hebben mensen hier geen vertrouwen in? Volstaan de huidige groepen, zoals viruswaarheid, gele hesjes, verschillende personen/groepen/youtubers voor dit doel, maar zijn we in totaal nog met te weinig mensen?

Het idee van een baken is in ieder geval niet nieuw. Om elkaar te bemoedigen deden de Christenen dit al onder onderdrukking van de Romeinen middels de ichthus vis. De wel bekende vis op auto's en huizen.

Wat ik jammer vind is dat de discussie/het brainstormen over mogelijkheden om ons – iedere kritische burger – te verenigen zonder allerei ruzies of akkefietjes over meningsverschillen weinig aandacht trekt. Hebben mensen hier geen vertrouwen in? Volstaan de huidige groepen, zoals viruswaarheid, gele hesjes, verschillende personen/groepen/youtubers voor dit doel, maar zijn we in totaal nog met te weinig mensen?
Dat is een interessant punt, ssrdam, we gaan dit volgende week oppakken. Duidelijk is dat ook onder forumleden er noch veel vereniging plaatsvindt, noch veel overeenstemming. Zoals ik in de uitzending zeg: ook mijn forum is een afspiegeling van de samenleving. Er speelt nog veel te veel ego, dat is het probleem.

Mike

In aanvulling op de post van ssrdam en mijn reactie daarop:

Txlp0dn3jo3kwjopm043d47bmjqip8tml.jpg

Mike

Duidelijk is dat ook onder forumleden er noch veel vereniging plaatsvindt, noch veel overeenstemming. Zoals ik in de uitzending zeg: ook mijn forum is een afspiegeling van de samenleving. Er speelt nog veel te veel ego, dat is het probleem.
Het ego is en blijft wel een lastig ding. Voor mijzelf blijft het 'work in progress' en zolang ik leef zal ik er - soms wat meer soms wat minder - onder lijden. Ik weet niet eens of ik het ooit allemaal ga snappen, maar dat is oke.

Nochthans, wat zijn factoren die het ego helpen reguleren? Ontvangen of geven van respect? Overgave aan een hogere macht? Broederschap? Deze laatste is wellicht het meest interesent voor dit topic: wat ondanks alle meningsverschillen, persoonlijke achtergronden, levenservaring, etc. verbindt ons? Kunnen we ons, naast zelfontwikkeling wat vaak pijnlijk is en enige tijd duurt om in te zien/te veranderen, ook focussen op broederschap om de positieve spirit erin te houden?

Waarom zijn jullie hier op dit forum? Is het de zoektocht naar waarheid? (Wat mijn motivatie is). Is het de drive voor vrijheid en autonomie? Is het de zoektocht naar een utopische wereld? Is het omdat je je zorgen maakt over de toekomst van ons nageslacht (waarin ik ook deel)? Is het de drang naar sensatie en om anders te willen denken? (ik vermoed gelukkig niet dat er hier mensen zijn die dit als motivatie hebben). Is het om liefde en spiritualiteit te delen? Of heeft iemand een andere motivatie?

Testen. Ja maar wat eigenlijk?

De bedrijfsarts die ik eens in de twee jaar moet bezoeken van mijn werkgever, kijkt verveeld uit zijn ogen. Hij heeft er niet zoveel lol meer in zo te zien. Het zou trouwens mijn verbazing hebben gewekt, zou hij zijn werk nog wel enthousiast en met overgave verrichten.

https://gedachtenvoer.nl/2020/11/30/testen-ja-maar-wat-eigenlijk/

Het ego is en blijft wel een lastig ding. Voor mijzelf blijft het ‘work in progress’ en zolang ik leef zal ik er –
soms wat meer soms wat minder – onder lijden. Ik weet niet eens of ik het ooit allemaal ga snappen, maar dat is oke.

Nochthans, wat zijn factoren die het ego helpen reguleren? Ontvangen of geven van respect? Overgave aan een hogere macht?
Broederschap? Deze laatste is wellicht het meest interesent voor dit topic: wat ondanks alle meningsverschillen,
persoonlijke achtergronden, levenservaring, etc. verbindt ons? Kunnen we ons, naast zelfontwikkeling wat vaak pijnlijk
is en enige tijd duurt om in te zien/te veranderen, ook focussen op broederschap om de positieve spirit erin te houden?

Waarom zijn jullie hier op dit forum? Is het de zoektocht naar waarheid? (Wat mijn motivatie is). Is het de drive voor
vrijheid en autonomie? Is het de zoektocht naar een utopische wereld? Is het omdat je je zorgen maakt over de toekomst
van ons nageslacht (waarin ik ook deel)? Is het de drang naar sensatie en om anders te willen denken?
(ik vermoed gelukkig niet dat er hier mensen zijn die dit als motivatie hebben). Is het om liefde en spiritualiteit
te delen? Of heeft iemand een andere motivatie?
Volgens mij zijn we allemaal een 'werk in ontwikkeling' dat geeft toch ook juist onze menselijke ervaring nut en kleur. Wat zou het 'nut' van ons leven zijn als we niet uitgedaagd werden, om de beste versie van onszelf te worden?. Stel dat je junkfood etend je leven zou doorbrengen met NPO en RTL kijken en af en toe als hoogtepunt naar de toppers/voetbal of wat dan ook.
Wat zou dat toevoegen aan onze menselijke groei? 0,0!. Ik vergelijk het leven wel eens met een spier, als je die niet traint, gebeurt er ook niets. Het zijn juist de keuzes en de consequenties ervan ervaren, die zorgen dat je leermomenten ervaart, die je op hun beurt vormen en van waaruit je verder kunt groeien.

Tsja, dat ego... Is vooral een instrument om de buitenwereld te ervaren, zoals ik het zie. Is de laatste decennia door toedoen van media/onderwijs etc te belangrijk gemaakt. Ik ben opgegroeid in een omgeving waar het belang van de groep soms boven jouw persoonlijke mening/ego gaat.
Sommige mensen ervaren dat als ouderwets, maar het heeft wel als voordeel dat je zo nu en dan, je moet proberen in te leven in de positie van iemand die niet tot je gezin behoort maar je wel erg na staat. En dat geeft vaak verrassende nieuwe inzichten, waar je weer van leert en kunt groeien.
Elke keer als mijn ego uitgedaagd wordt zie ik als een kans om te groeien en hoe intens en heftig het soms ook is en gewoon ook moeilijk af en toe, uiteindelijk ben ik diep dankbaar voor alles wat mij ten deel valt. En vaak heb ik de beste lessen geleerd uit hetgeen waar ik aanvankelijk
de meeste moeite mee had.

Arts: … …… Ik zou het niet moeten toegeven op deze plaats, maar… nou ja, kan mij het schelen…. Ik denk er eigenlijk net zo over over als u. Maar wat moet ik ermee!!!!
Erg toch? die man/vrouw mist de 'drive' om bij te dragen aan de verandering die broodnodig is.

Net als zoveel mensen die wel beter weten en 'het' maar laten gebeuren....

Af en toe zou je ze in hun nekvel willen grijpen en wakker schudden.

Toch maar die leeuw organiseren om hen wakker te brullen?

Als ik kan kiezen met je ego te 'stoeien of de leeuw?

Wellicht is de Leeuw de makkelijkste keuze

Met jezelf zou wel eens een eindeloos gevecht kunnen worden

Bij de leeuw kun je altijd nog op de vlucht slaan als je denkt het te gaan verliezen

Na een kwart seconde of zo, ...

Morgen komt de leeuw weer langs om een potje te brullen voor mijn landgenoten, ..

... die sukkels !!

Als ik kan kiezen met je ego te ‘stoeien of de leeuw?

Wellicht is de Leeuw de makkelijkste keuze

Met jezelf zou wel eens een eindeloos gevecht kunnen worden

Bij de leeuw kun je altijd nog op de vlucht slaan als je denkt het te gaan verliezen

Na een kwart seconde of zo, …

Morgen komt de leeuw weer langs om een potje te brullen voor mijn landgenoten, ..
… die sukkels !!
Lekker laten brullen die leeuw!, al denk ik dat het gros van onze landgenoten het niet eens op een confrontatie aan laten komen, stelletje struisvogels dat ze zijn.

Wat betreft de keuze tussen het ego of de leeuw, voor beide kun je op de vlucht slaan of besluiten het gevecht aan te gaan. Ligt er maar net aan hoe dapper je bent.

Leuk stukje Henk! En goede inzichten.

Je hebt het ook precies juist verwoord: het gevecht met je ego is eindeloos/ kan eindeloos zijn. Na jarenlang vechten koste het me uiteindelijk m’n kop en heb ik me, zoals Sio ook schreef en Mike ook ervaart, overgegeven.

Echter is er nu niet veel tijd meer. Die leeuw brult al, hij staat letterlijk staat al naast ons: spoedwet, voor we het weten verplichte vaccinaties, immens snelle digitalisering van alles, etc. etc.. Ik denk dus dat we ook, naast werken aan onszelf, moeten verbroederen om de negatieve sfeer en onenigheden die hier regelmatig naar boven komen minder te laten overheersen. Ik had gehoopt op meer reacties, om met zijn allen te brainstormen, maar kennelijk is de nood niet zo hoog, is er weinig behoefte om te verenigen of gelooft men dat dit niet de juiste weg is. Soms voelt het alsof mensen hier zitten voor hobby of tijdverdrijf.

Dus laat die leeuw morgen maar brullen Henk; met z’n allen brullen zoals ze dat bij de Nieuw-Zeelandse haka doen.
Stel dat je junkfood etend je leven zou doorbrengen met NPO en RTL kijken en af en toe als hoogtepunt naar de toppers/voetbal of wat dan ook.
Helaas is dat de wereld waar velen zich toch in begeven, het is immers de weg van de minste weerstand.

Ik had gehoopt op meer reacties, om met zijn allen te brainstormen, maar kennelijk is de nood niet zo hoog, is er weinig behoefte om te verenigen of gelooft men dat dit niet de juiste weg is. Soms voelt het alsof mensen hier zitten voor hobby of tijdverdrijf.
My thoughts exactly! Jouw post nodigde uit tot zelfreflectie. En daar zijn velen hier kennelijk niet toe bereid. Hun ego verhindert dat ze in de spiegel durven kijken. Ik kom er steeds meer achter dat dit forum van 'wakkeren' veel meer een weerspiegeling van de samenleving is dan ik aanvankelijk dacht/hoopte. Klaarblijkelijk horen ook hier te weinig mensen het brullen van de leeuw.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan