Ik ben het eens met Mike zijn post: #326390
Verder wil ik toevoegen. Niet te persoonlijk opvatten hoor Dorothé (of anderen); bij een Nederland vol jouw types, had het allang een betere wereld geweest (in mijn ogen beter, want sommigen willen juist een geglobaliseerde wereld met robots, fabrieksvlees, soylent en een ingebouwde duracel). Een schuldgevoel naar anderen is sowieso niet verstandig, hoogstens als jezelf iets verwijt of als je, zoals Johnny ervaart en wat ik ook helemaal beaam, niet altijd jezelf durft of kunt zijn in deze complexe wereld - de cancelcultuur.
Wat ik me wel aanvraag is, en dat is zeker mijn interne ‘struggle’, of het nodig is om uren filmpjes te kijken om nieuwe kennis op te doen, of om volledig up to date te zijn. In principe is er al meer dan genoeg vastgesteld, en innerlijk voel je het vast ook aan, om te concluderen dat de huidige wereld rot is en vol zit met corruptie. Wellicht kunnen we die tijd beter gebruiken?
Dat de nood hoog is betekend niet dat we meteen op de barricades moeten gaan staan. Integendeel soms, er zijn zoveel mensen die blindelings de MSM volgen dat demonstranten hier in Nederland al snel als agressief worden gezien, die geen respect verdienen. En dat is het lastige, want soms is de grens al echt bereikt (mensen hadden dit 50 jaar terug echt niet geaccepteerd). Wat ik aan de andere kant ook continue ervaar is versplintering, nergens een blok kunnen vormen, groepen die elkaar zwart maken en dat is soms frustrerend, want dat biedt geen oplossingen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden; er bestaan meer oplossingen voor problemen die we door onze beperkte visies vaak niet zien/ overwegen.