Dotcom Radio

Mijn landgenoten, -wat- een stelletje sukkels !!

Elf maanden crisis, even de balans opmaken zonder een blad voor de mond te nemen en de gedachten de vrije loop laten gaan, even de frustratie van me afschrijven, alle remmen los, …

https://gedachtenvoer.nl/2020/12/01/mijn-landgenoten-wat-een-stelletje-sukkels/

In mijn eentje kan ik geen vuist maken, … United we stand
De leeuw klinkt cynisch. Maar dat is begrijpelijk.

Maak ik genoeg vuisten? Misschien niet.

Ben wel in Den Haag, Berlijn en Roermond geweest. Lees de andere krant en Gezond Verstand, zit op het forum en Telegram, bekijk uren video's, en toch.... Heb ik een schuldgevoel. Staat het water me nog niet genoeg aan de lippen? Vriendin verloren, baan verloren, vaak ruzie thuis, geldnood begint te knagen/ik ben gaan rekenen bij de uitgaven,...

Ik ben wakker, maar misschien niet genoeg.

Nu moeten we dealen met de gevolgen. Ik denk dat ik een leeuwtje ben, zo'n kleintje, of meer een katje. Maar als ze allemaal een katje waren, dan was het al heel veel. De meesten zijn gewoon een schaap...

Dorothé

De leeuw klinkt cynisch. Maar dat is begrijpelijk.

Dorothé Ik weet niet hoe het in de natuur zit

Wolven jagen tezamen op de prooi en delen de buit gezamenlijk
Of leeuwen dat ik doen weet ik niet?

Ik heb het hier prima voor elkaar in Frankrijk en financieel gaat het mij goed af op dit moment, maar is de wereld niet veel leuker als ik aan je vraag; "Hoe is het met je"

Dat ik weet dat het antwoord ook oprecht is met volle overtuiging; "Goed" ?

Daarom strijden wij tezamen voor een betere wereld

Is het dat schuldgevoel waar we elke dag in geduwd worden Dorothé en zijn we daarom ook zo makkelijk te sturen?

Wat voor de een een enorm offer is haalt de ander zijn schouders over op. Persoonlijk probeer ik rekening te houden met mijn directe omgeving (want zij worden aangesproken op mijn mening en ik wil mijn relatie wel in stand houden!!!) en aan de andere kant ben ik bezig met mensen aan het verstand te peuteren in welke situatie we zitten. Een enkeling gaat daar in mee en is de winst maar de meesten kijken je wat aan of framen je weer eens na 1 zin. Angst dus en daardoor excuses zoeken , beren op de weg etc. is wat me tegen houdt om midden in het dorp te gaan staan met een roeptoeter. Maar wat heb je er aan als je zelf verdrinkt in dadendrang in een wereld met slapers? Dat je jezelf in de spiegel aan kan kijken ...of zoals Mordechai in zijn toespraak vaak aanhaalt "wanneer je jezelf in de kist ziet liggen wat wil je dan dat men over je zegt" of zoiets.

Wolven jagen tezamen op de prooi en delen de buit gezamenlijk
Of leeuwen dat ik doen weet ik niet?

Bij leeuwen eet het sterkste mannetje eerst zijn buikje rond. Kan je dat spiegelen aan de leeuwen van hier?

Goede zelfreflectie, Dorothe. Mijn visie hierover heb ik al uiteengezet in eerdere posts en ook in de aflevering van Dotcom Radio van afgelopen zondag:

Alle info is er, al maandenlang. Wie nu nog niet wakker is zal dit ook niet snel meer worden, als dat al gebeurt.

De activistische benadering is tekeer gaan tegen de huidige realiteit, met als risico om er compleet op stuk te lopen en ongewild het monster alleen maar te voeden met je boosheid en frustratie. Vandaar dat ik in de uitzending zei dat je heel goed moet nadenken over waar en aan wie je je tijd en energie wil besteden, want anders gaat er mogelijk een goede soldaat aan jou verloren.

De spirituele benadering is kijken in de toekomst, naar de wereld die jij wil neerzetten en waar jij onderdeel van wil uitmaken. Dit betekent dat je eerst moet afrekenen met het stuk 'oude realiteit' dat nog in jouzelf leeft, je zult volledig de nieuwe realiteit moeten omarmen en er naar gaan leven. Hiervoor zul je aan diepgaande zelfreflectie moeten doen en daarvoor bied ik de herschreven 12 stappen van AA aan, omdat een spirituele ontwaking niet alleen het antwoord is voor verslaafden maar voor de samenleving als geheel.

Er zijn twee soorten NU waar je je op kunt focusen:

Het nu zoals de NWO deze neerzet middels hun Agenda 2030/Great Reset. Dit is een REACTIEVE benadering en zoals gezegd loop je dan het risico dat je compleet leeg kan lopen op het bevechten van dit monster. Het monster kan je probleemloos opslokken!

Het nu waarin je jezelf bevindt in je persoonlijke ontwikkeling en groei, waarbij je je verleden en heden neutraal en objectief leert beschouwen en leert dat jij het personage dat jij in het leven hebt neergezet helemaal niet echt bent en dat dit het VERWONDE en mogelijk zelfs VERZIEKTE deel van jouw ziel is, waardoor je wel een masker op MOEST zetten om te kunnen OVERLEVEN. Q schrijft: truth and transparancy is the only way forward. Als dit de toekomst is, dan begint deze NU en BIJ JEZELF. Vandaar dat ik zo hamer op vereniging, gekoppeld aan zelfreflectie middels de 12 stappen. Dit is een ACTIEVE benadering, waarmee je voorbij de horizon durft te kijken.

Ik ga voor optie 2, maar dat schijnt nogal een barriere te zijn voor menigeen. Waar ben je bang voor? Zo kunnen we niet verder, dit is een doodlopende weg. Wil je tenonder gaan met een 'nieuw normaal' of onderdeel uitmaken van een BETER normaal? Het oude normaal komt nooit meer terug, wie daar nog naar terug verlangt houdt zichzelf voor de gek. Wees zelf een leeuw, een moedige leider en geen bange volger!

Mike

Via iemand die ik vandaag sprak over de Briggs-Myer persoonlijkheidstest werd mij aangeraden om eens een enneagram te doen. De link vind je hier:

http://www.123test.nl/enneagram

Mijn uitslag:
De meeste punten gaf je aan het type: Bepaler (17 punten)
De benadering van de bepaler is alles of niets. Hij of zij gelooft ergens in en gaat er dan voor of ziet het helemaal niet zitten. De bepaler gaat vrij gemakkelijk het conflict aan. De bepaler is zeer direct en kan daardoor als ontactvol worden ervaren. De bepaler kan tegen een stootje. Volgens het enneagram wordt de bepaler gedreven door lust. De bepaler heeft een grote behoefte aan winnen en kan niet goed tegen zijn of haar verlies. Andere termen voor de bepaler zijn; baas, strijder of leider.

Daarna gaf je de meeste punten aan de: Perfectionist (14 punten)
De perfectionist heeft veel oog voor detail. In de regel houdt de perfectionist zich aan afspraken voelt zich veelal verantwoordelijk. In de ogen van anderen kan de perfectionist als eigenwijs overkomen. 'Hij weet het altijd beter'. Ook heeft de perfectionist veel moeite met het delegeren van taken of bevoegdheden. Volgens het enneagram wordt de perfectionist gedreven door woede. Hij of zij zijn bang om fouten te maken. Dit resulteert in gedrevenheid en veeleisendheid. Andere namen die worden gegeven aan de perfectionist; verbeteraar, hervormer of volbrenger.

Het minst aantal punten gaf je voor: Verkoper (6 punten)
De verkoper is iemand die graag scoort. De verkoper is opportunistisch en competitief. Hierdoor kan hij of zij zelfverzekerd of arrogant overkomen. De verkoper weet dingen voor elkaar te krijgen. De verkoper zal alleen die inspanningen leveren die nodig zijn om het gewenste resultaat te behalen. Volgens het enneagram wordt de verkoper gedreven door bedrog. De verkoper is zeer ijdel en wil voortduren in de aandacht staan. Andere namen die worden gegeven aan de verkoper; winnaar, bestuurder of statuszoeker.
Wat mij betreft weer helemaal raak!

Mike

Ook gedaan. Onderstaande kwam eruit

De meeste punten gaf je aan het type: Perfectionist (17 punten)
De perfectionist heeft veel oog voor detail. In de regel houdt de perfectionist zich aan afspraken voelt zich veelal verantwoordelijk. In de ogen van anderen kan de perfectionist als eigenwijs overkomen. 'Hij weet het altijd beter'. Ook heeft de perfectionist veel moeite met het delegeren van taken of bevoegdheden. Volgens het enneagram wordt de perfectionist gedreven door woede. Hij of zij zijn bang om fouten te maken. Dit resulteert in gedrevenheid en veeleisendheid. Andere namen die worden gegeven aan de perfectionist; verbeteraar, hervormer of volbrenger.

Daarna gaf je de meeste punten aan de: Vragensteller (14 punten)
De vragensteller staat bekend om zijn kritische vragen en verbeeldingskracht. De vragensteller is iemand die pro-actief denkt. De vragensteller is doorgaans betrokken en loyaal. Hij of zij heeft de moed om lastige zaken ter discussie te stellen. De vragensteller heeft behoefte aan veel informatie. Volgens het enneagram wordt de vragensteller gedreven door angst. Vragenstellers houden graag controle en zijn hardwerkend. Andere termen voor de vragensteller zijn; advocaat van de duivel, scepticus, loyalist of verlichter.

Het minst aantal punten gaf je voor: Denker (6 punten)
De denker is iemand die op een afstandelijke manier naar de omgeving kijkt. De denker heeft vaak kennis van zaken, is veelal analytisch en pakt de zaken systematisch aan. De denker kan goed relativeren en weet werk en privé doorgaans goed te scheiden. Door anderen kan de denker als afstandelijk worden ervaren. Volgens het enneagram wordt de denker gedreven door hebzucht. De denker houdt informatie het liefst voor zichzelf. Andere namen voor de denker zijn; observator, waarnemer of filosoof.

Perfectionist en vragensteller klopt wel.

Jammer dat ik zo weinig denk. :-)

Dorothé

Ik herken jou hier wel in. Het is niet dat je niet denkt, maar je gevoel is sterker. Je voelt meer dan je denkt. Daarom ben  je een vragensteller, je wil constant gerustgesteld worden. We hebben met elkaar gemeen dat we allebei perfectionisten zijn, jij nog meer dan ik.

Mike

Ik word meer gedreven door woede dan door bedrog. Interessant, want tegen wie of wat ben ik dan zo boos? Ik ga hiermee aan de slag!

Mike

Ik word gedreven door angst en dat klopt. Maar er staat ook woede.

Ik denk dat woede gewoonweg vuur inhoudt, dus voor iets strijden, iets proberen te verwerkelijken.

Dorothé

Ik ben het eens met Mike zijn post: #326390

Verder wil ik toevoegen. Niet te persoonlijk opvatten hoor Dorothé (of anderen); bij een Nederland vol jouw types, had het allang een betere wereld geweest (in mijn ogen beter, want sommigen willen juist een geglobaliseerde wereld met robots, fabrieksvlees, soylent en een ingebouwde duracel). Een schuldgevoel naar anderen is sowieso niet verstandig, hoogstens als jezelf iets verwijt of als je, zoals Johnny ervaart en wat ik ook helemaal beaam, niet altijd jezelf durft of kunt zijn in deze complexe wereld - de cancelcultuur.

Wat ik me wel aanvraag is, en dat is zeker mijn interne ‘struggle’, of het nodig is om uren filmpjes te kijken om nieuwe kennis op te doen, of om volledig up to date te zijn. In principe is er al meer dan genoeg vastgesteld, en innerlijk voel je het vast ook aan, om te concluderen dat de huidige wereld rot is en vol zit met corruptie. Wellicht kunnen we die tijd beter gebruiken?

Dat de nood hoog is betekend niet dat we meteen op de barricades moeten gaan staan. Integendeel soms, er zijn zoveel mensen die blindelings de MSM volgen dat demonstranten hier in Nederland al snel als agressief worden gezien, die geen respect verdienen. En dat is het lastige, want soms is de grens al echt bereikt (mensen hadden dit 50 jaar terug echt niet geaccepteerd). Wat ik aan de andere kant ook continue ervaar is versplintering, nergens een blok kunnen vormen, groepen die elkaar zwart maken en dat is soms frustrerend, want dat biedt geen oplossingen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden; er bestaan meer oplossingen voor problemen die we door onze beperkte visies vaak niet zien/ overwegen.

Mijn resultaat. Ik kan me er niet geheel in vinden. Maar ik ben dan ook tweelingen en redelijk wispelturig, dus kiezen tussen sommige opties is niet makkelijk :)

De meeste punten gaf je aan het type: Levensgenieter (22 punten)
De levensgenieter is doorgaans charmant en opgewekt. Hij of zij weet van het leven te genieten. Ze zien altijd kansen en hebben vaak een verfrissende kijk op zaken. In hun enthousiasme raken ze echter ook vrij snel verveeld. Ze maken niet altijd alles af. Op anderen kunnen ze oppervlakkig overkomen. Volgens het enneagram wordt de levensgenieter gedreven door gulzigheid. Ze leggen zich liever niet vast en houden zo veel mogelijk opties open. Andere termen voor de levensgenieter zijn; hedonist, vernieuwer, generalist of dromer.

Daarna gaf je de meeste punten aan de: Romanticus (14 punten)
De romanticus heeft gevoel voor schoonheid en kunst. De romanticus is vaak artistiek en wil zich vaak onderscheiden. De romanticus is op zoek naar het ongewone, het afwijkende. In de ogen van anderen is de romanticus weinig realistisch en vaak ontevreden. Ook kunnen zij als emotioneel ervaren worden. Volgens het enneagram worden romantici gedreven door nijd. Ze voelen zich aangetrokken tot datgene wat ze niet hebben. Andere namen die worden gegeven aan de romanticus; individualist, artiest of verdieper.

Het minst aantal punten gaf je voor: Verkoper (6 punten)
De verkoper is iemand die graag scoort. De verkoper is opportunistisch en competitief. Hierdoor kan hij of zij zelfverzekerd of arrogant overkomen. De verkoper weet dingen voor elkaar te krijgen. De verkoper zal alleen die inspanningen leveren die nodig zijn om het gewenste resultaat te behalen. Volgens het enneagram wordt de verkoper gedreven door bedrog. De verkoper is zeer ijdel en wil voortduren in de aandacht staan. Andere namen die worden gegeven aan de verkoper; winnaar, bestuurder of statuszoeker.

Joost

Jouw zachtmoedige kant heeft dit ingevuld, Joost. Wel apart, gezien het feit dat we via de Briggs-Meyer test uitkomen op exact hetzelfde resultaat!

Mike

Ik heb hem nog een keer gedaan en daar waar ik twijfelde nu het andere antwoord gegeven. Deze keer kwam er dit uit:
De meeste punten gaf je aan het type: Vragensteller (17 punten)
De vragensteller staat bekend om zijn kritische vragen en verbeeldingskracht. De vragensteller is iemand die pro-actief denkt. De vragensteller is doorgaans betrokken en loyaal. Hij of zij heeft de moed om lastige zaken ter discussie te stellen. De vragensteller heeft behoefte aan veel informatie. Volgens het enneagram wordt de vragensteller gedreven door angst. Vragenstellers houden graag controle en zijn hardwerkend. Andere termen voor de vragensteller zijn; advocaat van de duivel, scepticus, loyalist of verlichter.

Daarna gaf je de meeste punten aan de: Levensgenieter (14 punten)
De levensgenieter is doorgaans charmant en opgewekt. Hij of zij weet van het leven te genieten. Ze zien altijd kansen en hebben vaak een verfrissende kijk op zaken. In hun enthousiasme raken ze echter ook vrij snel verveeld. Ze maken niet altijd alles af. Op anderen kunnen ze oppervlakkig overkomen. Volgens het enneagram wordt de levensgenieter gedreven door gulzigheid. Ze leggen zich liever niet vast en houden zo veel mogelijk opties open. Andere termen voor de levensgenieter zijn; hedonist, vernieuwer, generalist of dromer.

Het minst aantal punten gaf je voor: Denker (6 punten)
De denker is iemand die op een afstandelijke manier naar de omgeving kijkt. De denker heeft vaak kennis van zaken, is veelal analytisch en pakt de zaken systematisch aan. De denker kan goed relativeren en weet werk en privé doorgaans goed te scheiden. Door anderen kan de denker als afstandelijk worden ervaren. Volgens het enneagram wordt de denker gedreven door hebzucht. De denker houdt informatie het liefst voor zichzelf. Andere namen voor de denker zijn; observator, waarnemer of filosoof.
Andere theorieën en persoonlijkheid
Klopt ook. Ik zie dat je op deze site ook een Big Five test kan doen. Ga ik nu doen!

Mike

Sommige keuzes waren lastig... Ligt er soms ook aan hoe je het interpreteert, en hoe bewust je zelf bent van elke keuze die je maakt. Ik kan mij wel vinden in de uitslag:

De meeste punten gaf je aan het type: Denker (17 punten)

Daarna gaf je de meeste punten aan de: Vragensteller (17 punten)

Het minst aantal punten gaf je voor: Verkoper (3 punten)

Kevin

Hier is de test:

https://www.123test.nl/persoonlijkheidstest/

Dit zijn mijn Big Five:

1. Extraversie (44%)

2. Openheid voor ervaringen (37%)

3. Natuurlijke reacties (32%)

4. Gewetensvolheid (29%)

5. Meegaandheid (12%)

Klopt ook allemaal.

Mike

Forum statistieken