Dotcom Radio

Sommige keuzes waren lastig… Ligt er soms ook aan hoe je het interpreteert, en hoe bewust je zelf bent van elke keuze die je maakt. Ik kan mij wel vinden in de uitslag:
Ja precies; in sommige gevallen moet je inderdaad kiezen tussen eigenschappen terwijl ze beide van toepassing (kunnen) zijn. Ik me ook wel in kan vinden in de uitslag: bemiddelaar (19), denker (17) en romantisch (3), al is deze laatste vrij discutabel.

Leuke test:

Bij mij

1 Openheid voor ervaringen 16%

Traditionalistisch – nuchter – praktisch – behoudend – geeft de voorkeur aan traditionele opvattingen en technische probleemoplossing

2 Gevoel van bekwaamheid 92%

Zorgvuldig – gedisciplineerd – efficiënt – goed georganiseerd – houdt van nauwkeurigheid – sterk plichtsbesef• (heel hoge scoorders zouden kunnen worden omschreven als workaholics)

3 Extraversie 1%

Gereserveerd – formeel – serieus – stil – werkt het liefst alleen – vermijdt directe leiderschapsrollen

4 Meegaandheid 13%

Zakelijk – sceptisch – competitief – trots – wil liever concurreren dan samenwerken

5 Natuurlijke reacties 34% gemiddeld

Ik herken me NIET in competitief – trots – wil liever concurreren dan samenwerken. Maar dat zal wel komen omdat ik gereserveerd ben. Wat eigenlijk ben ik absoluut niet concurrerend. Dat vergt me teveel energie.

Dorothé

Vreemd, nu je het zegt. Dat is het item gewetensvolheid en daar staat toch echt 92 %.

Dat weet ik niet hoe dat kan.

Dorothé

Media Aansprakelijkheid t.a.v. Informatie Doorgave

-PERSBERICHT-

Bij deze deel ik U het volgende mede:

In februari 2011 heeft viroloog Dr. Stefan Lanka een beloning van 100.000 euro uitgeloofd voor een ieder die een wetenschappelijke publicatie zou kunnen indienen die niet alleen het bestaan ​​van het mazelen virussen claimt, maar het ook wetenschappelijk kan aantonen.

Dokter Dr. David Bardens heeft geprobeerd het bestaan ​​van het mazelenvirus te bewijzen door zes publicaties in te dienen en verzocht om het overeenkomstige bedrag uit te keren. Hij kon deze eis niet afdwingen.

Dr. Lanka heeft nu aangekondigd dat het proces tegen het mazelenvirus eindelijk is gewonnen: “Het Federale Hof van Justitie (BGH) heeft uitspraak gedaan over het proces tegen het mazelenvirus. De eerste burgerlijke senaat van de BGH bevestigde het vonnis van de hogere regionale rechtbank van Stuttgart (OLG) van 16 februari 2016.

Conclusie: Een virus is dus geen levende entiteit of je nu over mazelen, ebola, de bof of COVID praat, elk wetenschappelijk bewijs ontbreekt.

https://gedachtenvoer.nl/2020/12/02/media-aansprakelijkheid-t-a-v-informatie-doorgave/

Dagelijks worden we 24/7 bespioneerd
Ons sociaal gedrag bekritiseert
Zelfstandig denken geliquideerd
En slavengedrag geaccepteerd
Het is de nuchtere Hollander die beredeneerd
Nee, nee, ik ben niet -geprogrammeerd-

- Henk

Mondkapjes brief winkeliers

Deze maand december zijn in Nederland ook de mondkapje ‘verplicht” geworden om in openbare ruimtes te dragen waaronder winkels. Vindt je het lastig / moeilijk om je winkelier op de hoogte te stellen van jouw gedachten hierover. P.A. Triot een vaste leverancier van dotcom.radio bijdragen schreef onderstaande brief. Print de pagina of vraag een mailadres van de winkelier om hem of haar hiermee op de hoogte te stellen

https://gedachtenvoer.nl/2020/12/03/mondkapjes-brief-winkeliers/

Vandaag is het alweer 18 weken geleden dat ik gestopt ben met drinken, 126 dagen geleden om precies te zijn. Tijd voor weer een driewekelijkse update.

Toen ik aan dit verhaal begon op 30 juli zei ik tegen mezelf, mijn vriendin, mijn ouders en iedereen die het maar horen wilde: ik ga een hele lange tijd niets meer drinken. Ik verbond hier geen termijn aan, maar als men doorvroeg zei ik wel: minimaal een jaar. Ook heb ik tegen sommige mensen gezegd dat ik op termijn wilde kijken of ik een 'gezonde relatie met alcohol' kon krijgen.

Terugkijkend op mijn mindset van toen besef ik nu dat mijn ego nog weerstand bood en een 'ontsnappingsclausule' zocht, in de AA spreekt men van 'reservations' (mentale gereserveerdheid). Hoe weet ik dat het een egokwestie was? Als men mij vroeg 'waarom stop je niet voorgoed?' was mijn antwoord steevast: als ik een terugval heb, dan heb ik voor mijn gevoel gigantisch gefaald. Deze zelfveroordeling is rechtstreeks afkomstig van het ego, dat graag denkt in termen van alles of niets.

Afgelopen vrijdag heb ik met mijn AA-sponsor de derde stap gedaan: de bereidheid tot totale overgave aan mijn Hogere Macht VOOR HET LEVEN. Hierbij hoort een onherroepelijk besluit en ik heb dit vrijdag als volgt uitgesproken naar mijn sponsor: ik heb genoeg gedronken voor de rest van mijn leven. Hij wilde wel weten of ik dit VOELDE of alleen maar BEDACHT. Dat is een heel belangrijk onderscheid, want als je het bedenkt doe je dit op WILSKRACHT en dat is weer EGO. Wat je dan krijgt is een ego dat eigenlijk wil doordrinken proberen te bestrijden met een ego dat je hier juist van wil weerhouden. Dan heb je dus twee ego's en dit gaat natuurlijk geheid fout.

Gelukkig kon ik naar waarheid antwoorden dat ik dit echt diep van binnen voel. Dit in tegenstelling tot in het begin, toen voelde ik alleen maar dat er iets drastisch moest veranderen. De nuchterheid is nl. fantastisch! Waarom zou ik me ooit nog moeten verdoven, als ik me zo vrij en licht voel? Ik heb slechts 3 van de 12 stappen doorlopen en nu al voelt het alsof ik een compleet ander mens ben, dus dat belooft wat voor de toekomst!

Ik begeleid momenteel twee mensen met de 12 stappen en met beiden ben ik alleen nog maar met de eerste twee stappen bezig, maar ook zij ervaren een aanzienlijke verlichting, dus dit geldt niet alleen voor mij. Dit programma werkt echt! Nog nooit eerder heb ik een belofte durven uitspreken, ook niet als voedingscoach. Ik zei altijd: ieder lichaam reageert anders, dus garanties zijn er niet te geven. Maar over de 12 stappen durf ik wel een belofte uit te spreken: als jij bereid bent hier oprecht aan te werken BELOOF ik dat het werkt. Bij de AA zegt men: it works if you work it.

Er is nog een ander principe bij AA dat ik hier graag wil belichten: attraction instead of promotion. Hoe interessant om juist dit nou hier tegen te komen! Toen ik dit forum begon in 2011 had ik in het begin iets van 80 forumleden of zo, minder dan 100 in ieder geval. Ik zei toen al: het maakt mij niet uit of het er 80, 800 of 8000 zijn, het gaat mij om de inhoud. Op het hoogtepunt (2013-2014) was mijn forum uitgegroeid naar een gemiddelde van maar liefst 9000 unieke bezoekers per dag, puur en alleen op de kracht van het forum zelf. Nu zit ik op een steady gemiddelde van 3000 per dag, maar dat is ook goed want het ging mij nooit om de aantallen.

Meermaals heb ik het advies gekregen om een wekelijkse nieuwsbrief uit te brengen via email of een netwerk op te bouwen via social media. In die tijd was mijn 'ster' ook rijzende dankzij de lezingen die ik in het land gaf en ik heb diverse keren het verzoek gekregen om een boek te schrijven. Iets in mij zei keihard NEE tegen deze vormen van zelfpromotie en ik zei toen al dat mensen mij moeten zien te vinden en ik me niet aan mensen wilde opdringen. Ik heb een tijdje een website gehad, maar de domeinnaam heb ik inmiddels laten verlopen en nu bestaat deze niet meer. Ook in de muziek heb ik de top van de Nederlandse blues-scene bereikt en in totaal 6 CD's uitgebracht, maar aan PR en promotie hebben we nooit echt gedaan, gewoon zo veel mogelijk spelen was het devies.

Ik ben altijd van de inhoud geweest en niet van de vorm, het 'product' moet zichzelf op de kracht van zijn eigen kwaliteiten verkopen. Ook heb ik altijd al het gevoel gehad dat er voor 'mijn soort mensen' ooit een tijd zou komen waarin onze authenticiteit op de juiste waarde geschat zou worden. Deze tijd is nu aangebroken. En hoe goed is het om bij de AA de woorden 'attraction, not promotion' tegen te komen als spiritueel principe. Je moet mensen aantrekken, niet jezelf naar voren schuiven want dat is allemaal weer ego-bullshit!

Als ik dit zo opschrijf kom ik tot de conclusie dat ik het eigenlijk allemaal al heb geweten, m'n hele leven al. God works through me. Waarom dan toch die zuchtige persoonlijkheid? Dat ben ik nog steeds aan het onderzoeken. Als ik het echt allemaal zo goed zou hebben begrepen zou ik nooit zo mateloos zijn geweest met alcohol. Dat stukje moet ik nog nader gaan uitdiepen en daar zijn de resterende 9 stappen voor, dus hierover in de toekomst meer.

Voorlopig zit ik superlekker in mijn vel en krijg ik van mensen die van niets weten te horen dat ik er goed uitzie en helemaal straal. Mijn vriendin zei laatst tegen me dat ik elke dag jonger word! Dat is dus 'attraction, not promotion': zelf een lichtend voorbeeld zijn en zo de wereld en de mensen om je heen veranderen i.p.v. ze proberen over te halen op basis van 'zendingsdrang'. Be the change you want to be.

Mijn gewicht is wekenlang blijven hangen op 90 kg, maar mijn broeken gingen steeds losser zitten en er moest telkens een gaatje op mijn riem bij. Dat is dus een verschuiving van vetmassa naar magere lichaamsmassa (spieren). Nu zit ik eindelijk onder de 90, maar ik ben blij dat het allemaal niet zo snel gaat. Sowieso zijn verwachtingen een ego-ding. 'Taking life on life's terms', zeggen ze bij AA. Belangrijke woorden zijn hierbij: dankbaarheid en acceptatie. Life's good, over 3 weken meer!

Mike

Chemotherapie, gevolgen en verbetering

Vermoeidheid, psychosociale problemen, tintelende handen en voeten, problemen met geheugen en concentratie. Is dat herkenbaar?

Dit zijn allemaal gevolgen van de destructieve werking van vergiftige chemotherapie. Je kunt deze gevolgen deels voorkomen!

https://gedachtenvoer.nl/2020/12/04/chemotherapie-gevolgen-en-verbetering/

Ik begeleid momenteel twee mensen met de 12 stappen en met beiden ben ik alleen nog maar met de eerste twee stappen bezig, maar ook zij ervaren een aanzienlijke verlichting, dus dit geldt niet alleen voor mij. Dit programma werkt echt! Nog nooit eerder heb ik een belofte durven uitspreken, ook niet als voedingscoach. Ik zei altijd: ieder lichaam reageert anders, dus garanties zijn er niet te geven. Maar over de 12 stappen durf ik wel een belofte uit te spreken: als jij bereid bent hier oprecht aan te werken BELOOF ik dat het werkt. Bij de AA zegt men: it works if you work it.
Mike, ik ben even nieuwsgierig, je bedoelt dat je nog 2 mensen begeleidt die een probleem met specifiek alcohol hebben of anders?

Had je dat niet meegekregen dan? Ik heb weken geleden aangegeven dat dit programma te waardevol is om exclusief voorbehouden te laten blijven aan mensen met verslavingsproblematiek. Bij AA leer je dat je verslaving aan middelen een SYMPTOOM Is van de werkelijke verslaving, die aan het ego. EGOISME is de ziekte, niet alcoholisme, drugsgebruik, gokverslaving of willekeurig welke andere uitingsvorm het dan ook maar heeft. Dit is een MAATSCHAPPELIJK probleem en daarom heb ik de 12 stappen herschreven en deze neem ik momenteel met 2 mensen door (binnenkort volgen nr. 3 en 4).​
Ga jij me nou vertellen dat de enige reden waarom zich nog maar zo weinig mensen hebben gemeld is omdat ze denken dat verslavingsproblematiek niet voor hen geldt? Daarom juist heb ik die stappen herschreven! Ik ga je vertellen dat we ALLEMAAL een verslavingsprobleem hebben, nl. verslaving aan het EGO, een KARIKATUUR van ons ware Zelf dat we hebben neergezet om te kunnen OVERLEVEN in een krankzinnige, goddeloze realiteit. Ons ego is ons trauma, onze beschadiging/verwonding/ziekte en de enige uitweg is niet het slachtoffer uithangen maar verbinding leren maken met de heelheid/grootsheid van de Bron van waaruit we allemaal vandaan komen.

We zijn allemaal aangetast in onze BASIS, nl. zekerheid en veiligheid, dat zien we nu ook tijdens deze fake COVID-crisis. Dit betekent dat jij wel eens meer gemeen zou kunnen hebben met de maskerdragende schapen dan jij zelf wil toegeven. Alleen maar omdat jij een strijder bent geworden die te hoop loopt tegen het onrecht dat de overheid ons aandoet wil nog niet zeggen dat je niet aan EXACT HETZELFDE PROBLEEM lijdt als iemand die juist de overheid blindelings volgt. Jouw invalshoek is anders: jij vertrouwt de overheid niet omdat deze jou geen veiligheid en zekerheid biedt. Die ander zoekt zijn/haar veiligheid/zekerheid juist bij de overheid, een vorm van Stockholm-syndroom waarbij je je identificeert met je gijzelnemer.

Zie je dat het een MAATSCHAPPELIJK probleem is als we met elkaar gemeen hebben dat we aangetast zijn in ons basisveiligheid en -zekerheid, maar dat dit zich kan uiten op twee TOTAAL TEGENOVERGESTELDE manieren? De strijder wordt boos, de volgeling is angstig. Het draait altijd om deze twee emoties, boosheid of angst. Mijn issue is boosheid, jij kan juist gedreven worden door angst. Vaak is het een combinatie van die twee, want er spelen bij mij zeer zeker ook nog (verborgen) angsten.

Dat is wat we proberen te identificeren via de 12 stappen en we leren dit te zien als een MANIFESTATIE van onszelf, maar loskoppelen als iets wat niet werkelijk van onszelf is zodra het besef ontstaat dat deze emoties contraproductief werken en telkens opnieuw terugkomen. Patronen en gedragingen die je je hele leven al parten spelen maar waar je maar niet vanaf lijkt te komen zijn een vorm van KRANKZINNIGHEID waar je het liefst vandaag nog vanaf moet, wil je kunnen helen en groeien. Vergis je niet, we hebben allemaal een tik van de mallemolen gekregen!

Hopelijk leg ik het zo goed uit. Doe er je voordeel mee, als je durft.

Mike

hey Mike, nu je het zo opnieuw neerzet, ja dat heb ik inderdaad wel meegekregen, was ik even kwijt. Met jouw laatste verslag klonk het of dit alleen bedoeld is voor verslavingsproblematiek zoals alcohol. Ik heb niet het gevoel dat ik hier wat mee moet, resoneert niet.

Aan jou de keus, Marijan. Is in ieder geval niet exclusief bedoeld voor verslaafden aan stimulerende middelen.

Mike

Ik herken wel dat stukje woede bij Mike, ik heb van die buien gehad vroeger en geduld is een dingetje bij mij. Heel bizar eigenlijk want aan de ene kant ben ik heel relaxed ontspannen en houd ik van meditatie en yoga en aan de andere kant zit er nog een stukje woede wat niet helemaal weg is. Wat ik ook nog weet van een post van Mike is dat hij schreef over zelfisolatie en jezelf afzonderen, daar zat ook wat herkenning in. Ik houd van mensen en verbinding, ik dans een groot gedeelte van mijn leven en grote groepen mensen vind ik prima op bijv. een festival of club. Op mijn werk en mijn studie ben ik ook met mensen bezig. En toch vind ik het heerlijk om alleen te zijn en dat kan ik ook goed, misschien gewenning.

Wat jij beschrijft is geen zelfisolatie, Alpha.  Trust me, I know, ik heb het denk ik uitgevonden. Ik HAAT feestjes, teambijeenkomsten en zelfs in een open werkruimte voel ik mij extreem ongemakkelijk. Het schijnt ook te horen bij mijn persoonlijkheidstype (Logicus). De drank verergerde deze karaktertrek en maakte er een complete karikatuur van. Ik voelde me dan tegelijkertijd verheven boven anderen en onbegrepen. Mijn ego maakte veel drama en dat was weer reden tot zelfverdoving met alcohol.

Mike

Ik HAAT feestjes, teambijeenkomsten en zelfs in een open werkruimte voel ik mij extreem ongemakkelijk.

Jeetje herkenbaar dit hoor, ik heb hetzelfde.
Ik hou echt van rust en stilte om mij heen. En ik kan heel goed alleen zijn, heerlijk! Is niet perse verkeerd vind ik.

Ik was ook een heethoofd hoor, ik heb meermaals spullen kapot gegooid. Ik schaam me er nu voor als ik het vertel maar gelukkig is dat wel verleden tijd. Daar heb ik uiteraard wel aan moeten werken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.544
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan