Dotcom Radio

Bedoel je niet MSM i.p.v MMS Sampjes?
Ooh ja tuurlijk bedoel ik MSM!! Scherp van je, zat vast iemand zich rot te zoeken naar MMS😝

dotcom.radio aflevering 253 van 04-04-2021

Deze week in aflevering 253 – Nederlandse politiek, weet je nog wel op wie je gestemd hebt of schaam je jezelf kapot en ben je het voor het gemak maar vergeten? – Het Suezkanaal is weer open, nu de beerput nog! – mRNA vaccin, meer als ooit tevoor hebben mensen hun toekomst letterlijk in de eigen hand. Komt het nog goed in de wereld, Jazeker, ik blijf hoopvol. Komt het goed voor iedereen nee zeker te weten van niet en maar nieuws, …

https://gedachtenvoer.nl/2021/04/04/dotcom-radio-aflevering-253-van-04-04-2021/

Voor het idee hier de prijs van iets meer dan 14 euro.
Oké maar deze is wel goedkoper, 300gr is dan tegen de 11euro.

P.s je bent weer terug🙂

Dat is helemaal goedkoop. Deze site kende ik nog niet. Loont echter de moeite om daar ook eens te bestellen.

Bedankt voor de tip.

Yep, I'm back! 👍

Misschien goed om nu ook maar weer eens een AA-update te geven:

Ik ben nu 8 maanden nuchter en het bevalt me nog steeds uitstekend! Toch heb ik hier en daar in andere topics laten weten dat ik een soort van 'AA-crisis' heb doorgemaakt. In stap 4 ben je bezig met diepgaande zelfreflectie en introspectie, dit doe je door o.a. een lijst met wrokken, angsten en evt. een sekslijst te maken. Ik zal een voorbeeld geven:

Ik koester een bepaalde wrok naar iemand (zal het algemeen houden en geen namen noemen). In de eerste kolom noteer ik de naam van die persoon. Vervolgens noteer ik wat de oorzaak is van deze wrok, bijv. deze persoon triggert een bepaalde negatieve reactie bij mij omdat hij/zij bazig/dominant is. In de derde kolom noteer ik welk deel van het Zelf hierdoor is aangetast, bijv. het sociale instinct en het zekerheids/veiligheidsinstinct. In de vierde en laatste kolom noteer ik wat mijn aandeel hierin is of is geweest, bijv. in reactie op deze persoon heb ik de neiging in de weerstand te schieten of me boven deze persoon te plaatsen. Die laatste is interessant, want je ziet heel vaak dat het gedrag van een ander dat je triggert (kolom 2) eenzelfde reactie bij jouzelf bewerkstelligt (je wordt zelf ook dominant). Je moet je vervolgens afvragen:

a) hoeveel zin het heeft om een negatieve energie met dezelfde energie te beantwoorden, want je maakt het alleen maar erger en twee mensen zijn dan niet werkelijk met elkaar in contact omdat hun egopersonages het hebben overgenomen en met elkaar in botsing komen.

b) of je werkelijk moreel gezien boven die ander staat, aangezien je je tot hetzelfde niveau verlaagt en daarmee het negatieve gedrag van de ander herhaalt, bevestigt en doorgeeft. Je doorbreekt de cirkel dan niet en komt vervolgens constant dezelfde mensen tegen, net zo lang tot je door gaat krijgen dat je steevast in je eigen egovalkuilen belandt.

Gaat het dan werkelijk om die ander of gaat het om jou? De enige die je kunt veranderen ben jijzelf, maar je ego projecteert graag de eigen negativiteit op een ander, zodat het zelf de dans ontspringt. Je ziet ook in dit voorbeeld dat dit ten koste gaat van het sociale instinct (je gedraagt je negatief en domineert anderen) en je zekerheidsinstict (je reageert zo omdat je je bedreigd voelt). Dit gaat weer ten koste van je zelfbeeld, omdat je je gaat identificeren met deze negativiteit en deze telkens weer manifesteert bij telkens anderen die je ervaart als bazig. God heeft ons 3 instincten gegeven voor onze overleving: sociaal instinct, zekerheidsinstinct en seksinstinct. Wanneer 1 of meerdere van deze instincten negatief en zelfzuchtig worden ingezet (omdat je daarin beschadigd bent) en je hiermee anderen schaadt ben je niet aan het leven volgens God plan maar aan het OVERleven en vervul je niet je ware menselijke potentieel zoals God dit bedoeld heeft. Er is dan ook geen sprake van geestelijke groei en evolutie, je draait voortdurend in dezelfde cirkeltjes rond.

Dit zijn zeer inzichtelijke en effectieve oefeningen in jezelf leren kennen, dus tot zover geen kritiek mijnerzijds op het 12-stappenprogramma. Waar ik echter steeds meer moeite mee begon te krijgen was die voortdurende eenzijdige nadruk op ego en karaktergebreken. Ik ontken geen van beide niet, ook niet dat ik deze heb, maar ik miste eerlijk gezegd de liefde een beetje. Stap 4 hoort m.i. een boekhouding te zijn en deze heeft naast een minkant ook een pluskant.

Ook heb ikzelf 'ego' een definitie gegeven die ik niet terugvind bij AA, nl.: beschadigd/verwond zelfbewustzijn. Dat is een liefdevolle kijk op het ego als uitvergroting/karikatuur van je persoonlijkheid, die is ontstaan uit zelfbehoud en zelfbescherming. Ik zou dan ook niet willen spreken van karaktergebreken, maar van karakterzwakheden en je doorloopt dit programma om te bouwen aan een verwond fundament (karakter) teneinde dit te verbeteren en sterker te maken.

Ik begon het lastig te vinden om te ontwarren waar mijn aangeboren karakter ophield en de aangeleerde/aangedane karakterzwakheden/egomanifestaties begonnen. Dit leidde tot vertwijfeling en dit heb ik besproken met mijn sponsor. Hij heeft me verder op weg geholpen en me moed ingesproken door me te laten weten dat dit bij het proces hoort en ik precies op koers ben. Dat kwam precies op het juiste moment, want ik stond op het punt om de handdoek in de ring te gooien! Maar ook dat maakt onderdeel uit van het proces, want ik maak de doodsstrijd van mijn ego mee.

Ik hoop dat jullie me nog kunnen volgen. Met Joost neem ik momenteel deze stap ook door, wellicht dat hij nog een duit in het zakje wil doen (voel je niet verplicht, Joost, jij bepaalt wat je hier wel en niet wil delen). Er zijn nog twee anderen met wie ik deze stap momenteel doorneem, maar die schrijven hier niet actief mee. Stap 4 is een bijzondere stap en het sterkt mij in de overtuiging dat iedereen gebaat is bij dit stappenwerk.

In stap 7 mag ik deze last, die ik m'n hele leven lang al met me meedraag, gaan overgeven aan mijn Hogere Macht. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten! Mijn sponsor raadt me nu al aan om e.e.a. niet meer zo intellectueel (tja, dat krijg je met die analisten) te benaderen maar het meer 'hogerop' te zoeken, via de spirituele weg, het lijntje met mijn Hogere Macht. All shall be revealed, zegt hij, gewoon de stappen 1 voor 1 doen en verder niet teveel over nadenken. Niet nadenken? Dat is al een uitdaging op zich! Maar hij heeft gelijk, gewoon meer 'zijn', in het moment, daar draait het om. Maar wat ik wilde zeggen over stap 7, ik heb die last lang genoeg gedragen en ik kan het niet zelf oplossen (anders was ik niet gaan drinken). Mijn Hogere Macht kan deze echter wel dragen. Dat is ook wat ver-geven betekent: weggeven. Het betekent ook: volledig geven. Dat klopt, ik moet me volledig geven aan mijn Hogere Macht. Daar werk ik nu naartoe, op naar de volgende!

Mike

Weer een zeer interessante uiteenzetting, Mike.

Eentje waar we allemaal van kunnen leren.

Weer verder kracht op je pad en bedankt voor de eerlijke en open blik op jezelf.

Dorothé

Mooie inzichten Mike! En fijn dat anderen eveneens baat hebben bij dit stappenplan.

Dotcom ga ik nog luisteren wanneer ik thuis ben.

@Henk (antwoord op paar pagina's geleden) Ik luister bijna iedere week naar dotcom radio.

@Mike Goede aflevering weer. Nog even over ons meningsverschil eerder, het is niet mijn doel om te ontkennen dat er akelige dingen met mensen en kinderen gedaan worden door een satanische elite. Dat is voor mij een feit! Zie alleen al de Bohemian Grove docu van Alex Jones (toen hij nog een beter journalist was). Dat is al duizenden jaren gaande door de satanische elite (door de eeuwen heen zijn er ook bewijzen van kinder -en mensenoffers op diverse Europese landhuizen van de elite).

@Binc, zie dat je er weer bent , jammer dat je de only news telegram groep verwijderd hebt , zou je die weer kunnen activeren ? Gr Assie .

Hoi Assie,

De telegram groep kan niet opnieuw geactiveerd worden. Daarnaast wil ik geen telegram groep beheren. Vanwege andere dingen wil ik mezelf ook niet meer bezig houden met telegram. Eigenaarschap kon ook niet overgedragen worden via de instellingen. Eveneens heb ik geen account meer. Uiteraard staat het je vrij om zelf een kanaal of groep te maken en deze te beheren.

Met Joost neem ik momenteel deze stap ook door, wellicht dat hij nog een duit in het zakje wil doen (voel je niet verplicht, Joost, jij bepaalt wat je hier wel en niet wil delen).
Ik zit inderdaad ook in stap 4.

Ik ben een INTP-ER en een omega (uit de lijst van gister), dus inderdaad een introverte alpha, die (ik) minder daadkrachtig en gericht is naar buiten, maar meer in het hoofd zit en continue denkt en analyseert. Soms erg vermoeiend, die introvertheid.

Het ego maakt van natuurlijke eigenschappen een uitvergroting en soms een karikatuur. Met dit type en karakter ben ik geboren, daar twijfel ik niet aan. Maar mijn ego vergroot bepaalde eigenschappen, waardoor ik mezelf in een conflict boven een ander stel, ik nonchalant overkom en o.a. nog minder empathisch word. Ja, veel overeenkomsten met Mike, maar toch heel anders. Zo ben ik meer nonchalant en als je niet wilt luisteren zoek je het maar uit.

Voorbeeld van een uitvergroting/karikatuur in mijn geval:

Ik verdiepte mij de laatste jaren in de deepstate, Q en de Satanische shit, zonder er emotioneel onder te worden en het belangrijkste, ik keek er niet van op. Ik vertrouwde authoriteiten, politici, artsen en docenten toch al nooit en mijn eerdere wereldbeeld werd bevestigd. Wat zegt dat over mij? In mijn geval dat mijn vertrouwen ooit zeer beschadigd is en dat mijn ego een schild heeft gevormd. De INTP-er heeft als eigenschap dat hij niets voor zomaar aanneemt en zelf onderzoek verricht. Mijn ego heeft daar een wantrouwen voor in de plaats gezet.

Ik denk dat door God verschillende typen zijn gecreeerd, maar dat onze ego's de karakers uitvergroot en wij zo tegenover elkaar komen te staan. Onze blauwdrukken zijn mijn inziens wel verschillend (vandaar de archetypen), maar horen meer met elkaar overeen te kom dan nu met onze trauma's op zowel individueel als op collectief niveau.

Ik zit nu op het punt waarin ik inzie dat ik meer daadkrachtiger moet optreden om mensen te verenigen en onder de mensen te komen en daadwerkelijk wat te organiseren. En dat organiseren is nu precies de kracht van mijn vrouw, een ESPF-er (entertainer), een verkenner (Briggs). Want ik heb veel ideeen en zie het grotere plaatje, ik moet er wel wat mee doen om de maatschappij te veranderen.

Ik zit hier op mn mobieltje met kleine toetjes te typen en 2 drukke kinderen in mijn omgeving, dus ik hoop dat ik duidelijk overkom.

Joost

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan