Ik geef mijn -ALU- hoedje weg, heb het toch niet meer nodig, …
Een “alu hoedje” wordt geduid tegen de verspreider van complottheorieën, theorieën want het houdt niet op, zo is de gedachte van iemand die, … anderen napraat.
Het is de CIA die na de moord op John F Kennedy dit woord trendy gemaakt heeft. Met deze term konden ze iedereen belachelijk maken die er een andere mening op na hield die vragen zouden kunnen oproepen. Later gevolgd door; “Oh jij draagt ook zo’n alu hoedje”.
Vooral met de komst van het internet is zijn deze kreten, complottheorie, alu hoedjes en afgeleiden daarvan als complotdenkers opnieuw trendy geworden. Mensen die namelijk verder kijken als hun neus lang is, die dienen gelijk boven de grond afgezaagd te worden.
Vele vriendschappen, familie relaties zijn gedurende de jaren verstoord of verloren gegaan vanwege deze trendy woorden. Mensen die niet konden bevatten wat de complot onderzoekers allemaal ontdekten. En ja daar zaten wel eens missers en onwaarheden tussen, maar, …
De meest bizarre zaken kwamen intussen aan het licht dankzij de mogelijkheden van het internet, een digitale bibliotheek die nooit ophield met groeien. De bundeling van krachten werd vooral door de Q beweging gestimuleerd en …
https://gedachtenvoer.nl/2020/08/17/ik-geef-mijn-alu-hoedje-weg-heb-het-toch-niet-meer-nodig/