Dotcom Radio

Je hebt mensen bij elkaar gebracht met dezelfde intenties, da`s knap.

Ik denk dat dat komt omdat we allemaal met gezondheid zijn begonnen. Dat is al een gedeelde interesse.
Toen kwam de politiek erbij.

Mensen die niet bereid zijn aan zichzelf te werken zullen zich hier niet thuis voelen.
Ooit zei ik tegen iemand - we zijn nooit te oud om te leren. Als antwoord kreeg ik - als ik het nu nog niet weet dan leer ik het nooit.
He, denk je dat je volmaakt bent?

Romagi, soms is datgene wat je gewend bent niet de oplossing en moet je uit je comfort zone. Je bent ook nooit te oud om onbekend terrein te verkennen! Probeer het eens met die gesprekken, al is het alleen maar om naar te luisteren.

Mike

Ja grappig dat je dat zegt. Hier in mijn gebouw wonen oudere mensen en momenteel is er weinig contact onder elkaar.
De reden is dat er veel geroddeld wordt door een paar mensen en de sfeer behoorlijk is verpest.
Daarom had ik laatst een briefje opgehangen dat mensen welkom zijn om koffie te komen drinken op een bepaalde tijd en bij voorbaat dacht ik - ik ga gewoon luisteren - laat iemand maar praten.
Er kwam 1 mevrouw maar 1 op 1 vind ik wel prettig.
Het lukte niet helemaal maar volgende keer beter.
Ik zal vaker een briefje ophangen.
Als excuus je kent mijn verhaal over LAR-syndroom. Maar zo langzamerhand moet ik mezelf dwingen tot andere activiteiten dan alleen maar binnen zitten.
Ik ben er al een tijdje achter voor mezelf dat zo,n syndroom een grotere impact heeft op mijn leven dan ik ooit gedacht had.
Kom op Liesje, doe wat.

Aanval op Qanon: a Nazi Cult, Rebranded

Het ‘regende’ 11 september Q posts op de 19de verjaardag van 9/11 en een van de zaken waar het over ging was de aanval die geopend was op Qanon de ‘omgedoopte’ Nazi Cult, het is maar dat je het weet, …

QAnons samenzweringstheorie is een nieuwe naam van de Protocols of the Elders of Zion.

https://gedachtenvoer.nl/2020/09/11/aanval-op-qanon-a-nazi-cult-rebranded/

Zie je, Joke, dat je hier helemaal niet bang voor hoeft te zijn?

Ik bedoelde ook niet de mensen hier op dit forum die doen dat niet, maar meer de buitenwereld en de dark forces die doen er alles aan om mensen te pakken en dit is een prachtig 'onderwerp'.
Dat je mogelijk niet meer zo schouderophalend er op gaat reageren is dat het schild van onverschilligheid veel minder is als met die giftroep.

Verder is het erg leuk en hartverwarmend de reacties van anderen te lezen en doet een mens goed.

Is de Televisie geen machtig wapen om iedereen te hersenspoelen?

[Hoe breng je mensen gedrag therapie bij? Door ze te trainen als schapen. Bekijk dit experiment]

Hersenspoelen is iemand op subtiele wijze met psychologische middelen onbewust te dwingen om bepaalde opvattingen over te nemen. De TV is daar het ultieme gereedschap voor, immers iemand kijkt daar vrijwillig meerdere uren per dag naar. Bovendien kun je in de andere media reclame maken zodat niemand een bepaald item zal willen missen.

Beeldvorming of (ver)storing

Vooral als je gaat ontdekken wat er in de wereld allemaal gebeurd gaat het je opvallen hoe de TV misbruikt wordt voor de beeldvorming van de massa. De naam van deze website is niet voor niets gekozen: >> gedachtenvoer << Dat doen de media dus ook en in zeer sterke mate op de TV, die voeren je hersenen ook net minder nobele gedachten.

https://gedachtenvoer.nl/2020/09/13/is-de-televisie-tv-geen-machtig-wapen-om-iedereen-te-hersenspoelen/

Mike, sorry, ik heb niet de gelegenheid gehad om je link te lezen en de verdere berichten die hier zijn geplaatst. Dank voor je bezorgdheid.  Ik wil het allemaal nog wel lezen, Ook al betwijfel ik dat ik er iets mee kan. Maar voorlopig moet mijn aandacht naar mijn kat die sinds vrijdag ochtend acuut niet normaal meer kan lopen en het uit schreeuwde van de pijn en steeds neer valt. Sinds vrijdag t/m gister alleen maar artsen bezoek, dwang voeren en alle aandacht het naar hem. Hij heeft een hart probleem en net als zijn broer ook een te snel werkende schildklier.  Hij heeft nu medicatie maar wil eerst stabiliteit en meer duidelijkheid. Sorry dat ik er even niet was en nu mijn aandacht elders ligt.

Je hoeft je niet te verontschuldigen, zo te lezen heb je genoeg aan je hoofd met je kat. Sterkte, ik hoop dat het goed gaat komen!

Mike

dotcom.radio aflevering 223 van 13-09-2020

Deze week in aflevering 223 Spreuk – Bijdrage luisteraars – Q aangevallen in de MSM- Vrijheid: Lakse houding – Loopt de weg naar vrijheid langs de afgrond – Trump Novel prijs vd Vrede – Noodwet staat al in de schoolboeken – Opvallend veel geredde kinderen sinds, … – Pedofilie moet normaal worden vinden … en veel meer

https://gedachtenvoer.nl/2020/09/13/dotcom-radio-aflevering-223-van-13-09-2020/

Ja dankjewel Mike en Dorothe. Je hebt gelijk alleen vond het noodzakelijk om mijn afwezigheid te melden.
idd staat mijn hoofd naar andere dingen. Anderzijds zou ik ook graag willen vragen of ik een beroep mag doen op jullie kennis?

Hij heeft nu schildklier medicatie en hart medicatie omdat zijn hartslag meer dan 200 slagen was. Uiteraard een stukje stress bij de dierenarts maar thuis was dit ook. Vrijdag was ik bij de internist en die had bloed afgenomen. Enige wat in huis getest kon worden was eiwitten, leverwaarden, galzuren, ureum en creatinine. Leverwaarden verhoogd maar daar kijk ik niet van op met een te Sel werkenden schildklier. uiteindelijk moest ik tot volgende week wachten op de T4 en geen medicatie mee. Het ging steeds slechter en vrijdagavond nog slechter. Ik zou de volgende dag (dus gister) naar eigen dierenarts. Daar is de T4 alsnog getest en bleek idd te hoog. Ondanks de hart medicatie om de hartslag te verlagen blijft hij moeilijk lopen en ik vermoed een bloedprop, oedeem of zuurstof tekort. Hij reageerde wel meteen op de medicatie die de hartslag verlaagd. Hij kon niet eens zelf eten en was dood moe. 3 stappen en dan weer liggen. Het is alsof hij op klompen loopt. Als een paard stapvoets. Ook ter hoogte van zijn staart aanhechting heeft ie heel veel pijn.

Ik weet dat die medicatie voor het hart tegen de princiepes hier is. Maar dit in voor nu echt nodig om hem stabiel te krijgen. Dit alles heeft de eigen dierenarts gisteren mee gegeven en het slaat aan. Met de internist kom ik niet verder. Hun apparatuur geeft duidelijkheid maar de adviezen die hij geeft kan ik voor een groot deel niks mee. Hij wil een leverbiopt en ik wil een hart echo en een Doppler onderzoek voor ze poten om de bloedstroom te weten. Ook een hart echo. Daar kwam ik voor maar aangekomen blijkt de echo helemaal vol gepland. Nog niet wetende wat de uitslag van de schildklier was was de focus een leverbiopt en dat ga ik natuurlijk niet doen. Zeker niet met een kat die een hart probleem heeft en narcose uit den boze is. Wat zou nu de meest logische conclusie zijn? Oedeem, of een bloedprop? Kruiden durf ik nu niet te geven met de reguliere schildklier medicatie en hart medicatie.

Trouwens Dorothe, ik zie ooit dat Utrecht de meest betrouwbare uitslagen geeft. Dit is ook wel zo maar ik kom wel terug op het feit dat als de kat ernstig ziek is Utrecht geen optie is omdat er langer gewacht moet worden. Dan is een dierenarts die in huis kan testen wel heel mooi mee genomen. dat wilde ik nog even kwijt. Hoop natuurlijk nooit dat je ermee te maken krijgt maar misschien wel handig om te onthouden.

Hoi Binc,

Ja, ik ben bij die dierenarts gebleven en ach, ze heeft het overleeft en dat is het belangrijkste.

Ja, wat kan ik je voor een raad meegeven? Ik weet het niet.

Onze Chiara heeft dus ook een schildklierproblematiek. Ik ben er niet aan ontkomen om toch elke dag een half bloeddruktabletje te geven en ze krijgt schildkliervoeding. Met die medicamenten ben ik dus niet begonnen. Ik heb ze wel in huis, maar geef ze niet. Ze eet het voer nu graag, omdat het rotte tandje wat een abces vormde de reden was dat ze niet at. En dat tandje was opeens van alleen weg. Misschien heeft ze het wel ingeslikt.

Ik weet dus niet wat je het beste kan doen, geef alleen mijn ervaring weer.

Succes ermee en hopelijk gaat het snel beter.

Dorothé

Als het lukt om de schildklier stabiel te krijgen en te houden is dat uiteraard een fijne optie. En niet eten kan zeker door pijn in gebit komen of elders in het lichaam. Met voeding is het voor jezelf ook makkelijker. Je bent dan zelf ook vrijer en hoeft niet 2 keer daags rekening te houden met pillen geven. Die voeding word hier niet gegeten. Soms wel wat rauw vlees waar geen schildklier hormonen in zitten maar niet van harte. De kat die al een schildklier probleem had kreeg gezien zijn hoge waarde direct medicatie. Het zou niet verantwoord zijn geweest om dit alleen met voeding te bereiken. Zelfs op de pillen is zijn waarde gestegen naar 180 voor een paar weken terug.

Maar dit probleem met hart is dus bij mijn andere kat. Niet de kat die al last had van zijn schildklier. Nu blijkt dus dat ik 2 schildklier katten heb. Ik wist wel dat hij een hart ruis had en verdikte hart spier. Maar dat was niet voldoende aanleiding om met hart medicatie te starten. Wel was duidelijk dat hij hcm had. Hij kreeg van mij taurine. Dat hij ineens niet kon lopen en telkens ging liggen deed direct denken aan zijn hart. Achteraf bezien heb ik hem horen schreeuwen ‘s nachts maar dit herinnerde ik mezelf pas gisteren. Ook hij heeft nu schildklier pillen maar ook 2 keer een halve atenolol Tablet om de hartslag verlagen. Zijn waarde was niet ontzettend hoog dus ik heb twijfel of dit een gevolg is van die schildklier of direct het hart. Hij gaat liggend plassen op de bak omdat ie zichzelf niet overeind kan houden.
Er komen nog uitslagen maar ik denk dat hij last heeft van trombose.
Geef je die bloeddruk pil voor te hoge bloeddruk of andere reden? Welke heb je gekregen?

Ondertussen weet ik dat ik deze week de wind van voren ga krijgen van die internist dat ik hem gister alsnog naar de eigen dierenarts heb gebracht. Hij was zo ziek dat als ik op uitslagen moet wachten die ergens dinsdag of woensdag komen hij er niet meer was geweest. Maar goed, dat is dan verder jammer voor de internist. Zal niet de eerste keer zijn. Ik vraag om kundig onderzoek gebruik makende van hun apparatuur. De rest van de dingen die hij wil ontgaat mij de logica. Hij heeft wel een ECG gehad en dat was ook niet goed. Gister is ie toch maar mooi door een hele fijne dierenarts geholpen en ondertussen toch wel verbetering in uithoudings vermogen. Dat vind ik belangrijker dan die eeuwige eigenwijsheid van de internist. Wil er alleen nog heen voor een hart echo en een doppler onderzoek.

Bedankt voor je reactie en mee denken. En jij ook sterkte met je kat.

Als zwijgen net zo erg is als de misdaad, maar het zwijgen je minder bedreigt, hoe zit het dan met het geweten?

Als je voelt dat je een missie hebt, de wereld bewust maken van de misstanden die je ontdekt en waarneemt, dan moet je niet op de sociale media vertrouwen voor het vinden van medestanders. Medestanders die de boodschap verspreiden die jij wilt uitdragen. Dan zijn je vrienden op Facebook en LinkedIn zeker niet de behulpzame kameraden die je verder gaan helpen.

Door hierover te zwijgen, gaat dan je eigen geweten je niet beschuldigen van een misdaad, of mogelijk in je onderbewustzijn bestempelen als dè misdadiger. Omdat de gedachte; “had ik toen maar”, je altijd zal blijven achtervolgen.

https://gedachtenvoer.nl/2020/09/14/als-zwijgen-net-zo-erg-is-als-de-misdaad-maar-het-zwijgen-je-minder-bedreigt-hoe-zit-het-dan-met-het-geweten/

Volgende week begint de herfst, het is nu 37 graden in de Morvan vanmorgen om 7 uur al 20 graden. De laatste dagen was de nacht temperatuur 13 graden

Gezondheid: Als zwijgen erger is als liegen in de media, …

Momenteel wordt het COVID 19 vaccin in een record periode getest om op de markt te brengen. Lees vooral nog eens dit 12 jaar oude artikel over de betrouwbaarheid van de farmaceutische middelen en het ‘wetenschappelijke’ onderzoek hiernaar, ….

Wat als de informatie over gezondheid en medische onderzoeken de verkeerde antwoorden geeft in de media en als dit eigenlijk geen uitzondering is maar de regel?

Veel geleerden die onderzoeken doen tot in detail zeggen dat dit het geval is. Zij zeggen dat er geen enkele studie is die geen gebreken vertoont vanwege het kader waarbinnen de onderzoeken plaatsvinden. Steeds weer worden belangrijke pijlers van de conventionele geneeskunde omvergeworpen als de onderzoeken verder worden uitgediept. Volgens het Amerikaanse Newsweek is niet alle wijsheid fout, langdurige en grootschalige dubbelblind gecontroleerde onderzoeken hebben meer kans het bij het rechte eind te hebben dan de laatste ‘ontdekkingen’ over een enkel medicijn of voedingsmiddel.

Dr. Mercola stelde dat we letterlijk leven in een tijdperk met alle nieuws onder onze vingertoppen en dat is inclusief alle gezondheid gerelateerde nieuwtjes. Vrijwel elke dag worden er nieuwe studies en bevindingen uitgebracht in relatie tot een medicijn, voedingsmiddel, roken, kanker, cafeïne, …. noem het maar op.

https://gedachtenvoer.nl/2020/09/15/gezondheid-als-zwijgen-erger-is-als-liegen-in-de-media/

Onderstaand gedicht hebben jullie ongetwijfeld wel eens voorbij zien komen, maar daar is God uit de tekst gehaald. Hier is het origineel, geschreven door een pater. Zeer van toepassing op mijn leven! Misschien ook op dat van jou?

Ik vroeg om kracht

en God gaf mij moeilijkheden om mij sterk te maken

Ik vroeg om wijsheid

en God gaf me problemen om me te leren die op te lossen

Ik vroeg om voorspoed

en God gaf me hersens en spieren om mee te werken

Ik vroeg om moed

en God gaf me gevaren om te overwinnen

Ik vroeg om liefde

en God gaf me mensen met moeilijkheden om te helpen

Ik vroeg om gunsten, en God gaf me kansen

Ik kreeg niets waarom ik vroeg