Dotcom Radio

Zwijgzaam toezien: De Triomf Van Het Kwaad

Deze zin kwam ik maandagmorgen tegen op het forum van dotcom maatje Mike Donkers: “Drie woorden: KOM IN OPSTAND! Vooruit, een 4e woord erbij: MASSAAL! Er gebeurt NIETS wat wij niet toelaten, medeplichtigheid is het instrument van de duivel.

Hoeveel mensen zouden dat gedacht hebben in China 2009 “het komt wel weer goed”, toen daar de eerste stappen werden gezet naar het Sociaal Krediet Systeem. Mensen die sinds die tijd stap voor stap buiten de maatschappij zijn komen te staan, geïsoleerd van het leven. En hoeveel mensen zijn zich maar al te bewust dat het volgen van de overheidsregels ze hebben gedegradeerd tot willoze slaven?

Hoeveel denken nu; “Had ik toen maar…?”

https://gedachtenvoer.nl/2020/09/29/zwijgzaam-toezien-de-triomf-van-het-kwaad/

De overheid hoort het liefst het volk onder elkaar krakelen,
moedigen dit aan door te heersen en verdelen.

Ze bespelen, bestelen, met botte houwelen,
het volk van achter hun burelen.

Maar zijn hun krediet aan het verspelen
als de Q beweging de wonden weer gaat helen

Perceptuele blindheid, leven in een onvoorstelbare wereld

Deze week (aflevering 225) was de beïnvloeding van mensen het gespreksonderwerp op dotcom.radio. Het “Black Magic” effect. Omdat deze website vroeger voornamelijk over gezondheid ging heb ik daar een hele database opgebouwd waarop ik kan teruggrijpen. Lees vooral ook de artikelen die onderaan de pagina gelinkt zijn.

https://gedachtenvoer.nl/2020/09/30/perceptuele-blindheid-leven-in-een-onvoorstelbare-wereld/

Vandaag bij de Hollandse kaasboer in zijn winkel in Moulins-Engilbert

Gerard, ik kom de kaas halen waar we het vorige week over hadden en eieren.
Kan ik ze buiten afrekenen? Ik weiger zo'n kapje te dragen dat weet je.
Geen probleem. Producten buiten afgeleverd en betaald met pin apparaat buiten.

Ook een optie want in Frankrijk kan ik wel een bekeuring krijgen binnen en bij elke winkel hangt de poster. Mondkapjes verplicht. In NL ga ik het komend weekend uittesten door het nergens te dragen kijken wat de reacties zullen worden. "Hoe kan het dat ik al 11 jaar weet dat virussen niet bestaan en jij niet, afhankelijk van de reactie:  ben ik nu slimmers als jij of, ... ze kunnen jou ook van alles wijsmaken. En zo heb ik nog wel een aantal antwoorden paraat.

Ik zeg laat maar komen, wordt een leuk weekend.

Qanon Red October countdown to freedom @November 3th +1

De Qanon beweging gaat de tegenstellingen slechten. WWG1WGA

De overheid hoort het liefst het volk onder elkaar krakelen,
moedigen dit aan door te heersen en verdelen.
Ze bespelen, bestelen, met botte houwelen,
het volk van achter hun burelen.
Maar zijn hun krediet aan het verspelen
als de Q beweging de wonden weer gaat helen

Kijk naar elk stoplicht in de wereld
Na de het rode STOP
Komt het groene GA

Na 4 november zal de wereld informatie voorziening weer …

Week 9 zonder alcohol en zoals beloofd een nieuwe driewekelijkse update.

Ik heb gisteren een sponsor gevonden bij de AA. Dat is een ex-alcoholist die je helpt om de 12 stappen te doorlopen. Volgende week dinsdag heb ik mijn eerste gesprek met hem en ik heb er zin in!

Drankgebruik, elke verslaving eigenlijk, brengt zelfbedrog met zich mee. En met zelfbedrog komt ook het bedrog van anderen. Dat moet stoppen en dus gaat het om volledige overgave, allereerst aan God en daarna aan jezelf en aan anderen. Verslavingen brengen ook isolatie met zich mee. Hoe gek het ook mag klinken voor iemand die een forum heeft gestart dat mensen met elkaar verbindt, maar ik ben niet zo heel erg goed in het verbinden met mijn medemens, niet op zielsniveau. Wie mij heeft zien spreken kan zich dat nauwelijks voorstellen, maar bedenk dat het dan allemaal om mij draait. Dat is geen echte verbinding, omdat mijn ego er dan mee gemoeid is. Echte verbinding is wanneer het niet over jou gaat, maar dat je jezelf volledig in dienst van je medemens kan zetten. Dit zit in principe wel in me, maar drankgebruik is egoisme, het zorgt er voor dat je op je eigen 'veilige' eiland komt te zitten in een prettige roes. En omdat het je ego voedt gaat het met je op de loop.

Terugkijkend op mijn leven besef ik dat ALLE domme dingen die ik gezegd en gedaan heb zonder uitzondering direct of indirect met alcohol te maken hebben gehad. Al 9 weken ben ik nu aan het ontdekken wie ik eigenlijk ben zonder alcohol, aangezien het zo lang als ik me kan herinneren een te belangrijke rol in mijn leven heeft gespeeld. Het is een herontdekking van mijn ware natuur en tot nu toe valt het niet tegen! Bedenk dat ik de stappen nog moet doorlopen en bijzonder confronterend zijn vooral stap 4, een eerlijke opsomming durven maken van al je karaktergebreken, en stap 8 en 9, een lijst maken van mensen met wie je contact opneemt om je excuses aan te bieden.

De AA-meetings volg ik nog steeds trouw en ik heb hier heel veel aan. Duidelijk is wel dat er geen betere therapeut bestaat dan een andere alcoholist. Of ik mezelf nu zie als probleemdrinker of alcoholist doet er niet toe, aangezien de verhalen van zware (ex)alcoholisten me een blik geven in de toekomst die ik ook had kunnen hebben als ik niet 9 weken geleden resoluut het roer om had gegooid. AA-meetings zijn een 'medicijn' omdat iedereen je begrijpt en je niets aan elkaar hoeft uit te leggen, want je komt allemaal vanuit dezelfde invalshoek. Er is veel in mij in korte tijd aan het veranderen en het is allemaal positief! Ik voel me hierdoor lichter en meer vervuld. Vertellen wat er van binnen bij je speelt in een veilige setting is bijzonder helend, het helpt je om woorden te geven aan (vaak oude) lasten die je met je meedraagt.

Ik ben al aan het nadenken over mijn rol in de nieuwe wereld die we gaan krijgen na de omwenteling die Trump en de white hats gaan veroorzaken na zijn herverkiezing. Ik moet steeds denken aan:
You are the frame.
You are the support.
People will be lost.
People will be terrified.
People will reject.
People will need to be guided.
Er zal straks behoefte zijn aan heling. Daarvoor zullen wij onze medemens moeten bijstaan, vooral hen die een hele harde landing gaan krijgen. Dat zijn nu de mensen waar we ons het meest aan kunnen ergeren, die ons frustreren en kwaad maken en waar we misschien zelfs wel even of voorgoed helemaal niets mee te maken willen hebben. Juist die mensen zullen ons straks nodig gaan hebben en wij zullen alles uit onszelf moeten halen om liefde en vergeving op te kunnen brengen, OOK NAAR HEN DIE ONS SCHADE OF LEED HEBBEN AANGEDAAN. Bovenstaande woorden van Q helpen om NU AL anders naar deze medemensen te leren kijken en niet meteen met je oordeel klaar te staan.

Ben ik in deze nieuwe wereld nog docent? Ik denk het niet, er wachten belangrijkere taken op mij, mijn opdracht is onzelfzuchtige verbinding en daarvoor is de TOTALE CAPITULATIE van mijn ego vereist. Ik zit al na te denken over een nieuw format dat nog niet bestaat, een AA-achtig format waarin mensen bij elkaar komen om hun ervaringen en gevoelens te delen en waarbij we elkaar helpen rondom bepaalde thema's, die niet noodzakelijk met verslaving te maken hebben en dus maatschappelijk veel breder kunnen worden getrokken. Ik ga dit uitwerken en zodra dit concreet is zal ik er hier uitgebreid over berichten.

In de tussentijd ben ik gisteravond reeds begonnen met een kleine groep mensen om wekelijks bij elkaar te komen en onze frustraties te delen over het corona/lockdown-gebeuren, maar bovenal om samen na te denken over mogelijke oplossingen, ieder vanuit onze eigen unieke invalshoek en met volledig respect voor elkaars standpunten. Ik kan iedereen die vol zit met opgekropte frustratie rondom deze nu al veel te lang durende situatie aanraden om hetzelfde te doen. Laat het niet afhangen van twee forum-meetings per jaar bij Marijan, maar kruip zelf bij elkaar en deel je verhalen. Als ik iets heb geleerd van AA, dan is het wel DELEN IS HELEN. Onderschat ook niet de kracht van een 'denktank' van gewone mensen die op een soortgelijke golflengte zitten. In die sfeer zal dan ook mijn toekomstige werk zich gaan afspelen. Het zat altijd al in me, anders had ik dit forum niet opgezet!

Tot zover mijn gedachtespinsels na opnieuw drie weken nuchterheid. En als we toch aan het delen zijn, ik ben zeer benieuwd naar jullie zielsroerselen. Laat maar stromen!

Mike

Zielsroersel en reflectie: vanmiddag een rondje Jumbo gedaan en ik kreeg het gelukkig weer voor elkaar om een winkelwagen te pakken die nog niet schoongemaakt was. Met een blik van “dat hoeft niet joh, schaapje” neem ik het karretje mee. In de Jumbo zie ik tientallen mondkapjes en in gedachten heb ik direct een oordeel. Bij de kassa loop ik tegen dat plastic scherm aan en vraag me af in welke slechte film ik beland ben. Een film die ik snap als ik op het forum lees en die ik niet meer snap als ik buiten in een winkel ben. Thuisgekomen zit ik in een innerlijke dialoog en eet ik op de bank een halve zak naturel chips leeg.

Ik denk en handel vanuit ego maar dat bedoel ik goed. Niet omdat ik mezelf beter voel maar omdat ik het beste voor mijn medemens wil en het niet altijd leuk is om wakker te zijn. Mensen willen graag het beste voor zichzelf en anderen en doen dat vanuit hun denkkader en model van de wereld.

Ik weet dat als vrijgezel zonder tv, mijn wereld er heel anders uitziet dan die van een gezin met kinderen. Iedereen maakt keuzes en die hebben gevolgen. Als ik anderen een schaap noem dan ben ik onderdeel van het probleem, namelijk van een overheid die ons probeert te verdelen.

Als dit voorbij is dan hebben we elkaar nodig en dat stuk in het Engels uit de post van Mike is de spijker op z’n kop.

Interessante reflectie, Alpha, maar wat bedoel je precies met:
Ik denk en handel vanuit ego maar dat bedoel ik goed. Niet omdat ik mezelf beter voel maar omdat ik het beste voor mijn medemens wil en het niet altijd leuk is om wakker te zijn. Mensen willen graag het beste voor zichzelf en anderen en doen dat vanuit hun denkkader en model van de wereld.
Mike

Ik probeer mensen met mijn tegendraadse gedrag te laten nadenken, zo van “waarom doet hij niet zoals de rest?”. Ik probeer iets los te maken bij de ander en hoop daarmee iets te veranderen. Of misschien dat ik hoop dat ik een ander wakker persoon tref, zodat ik niet het gevoel heb een roepende in de woestijn te zijn.

Ik begrijp heel goed dat als je kinderen hebt, dat je ze dan wilt beschermen. En als je elke dag die shit van de tv over je heen krijgt, dan begrijp ik best dat je het zelf ook niet meer weet en maar meegaat met de rest.

al zo vast het artikel van morgen

Het Medische Moeras: dé Dokter, een zeldzaamheid als je er een tegenkomt, …

Ik neem je even mee in mijn denkwereld over dokters, geneesheren of medicijnmannen? Genezers of gezondheid slopers? Beter worden of moorddadig? Gezegend met de pure wil om mensen ten dienste te staan of protocol uitvoerders voor het geld? Moedige mensen of falende lafaards? Zeker in deze COVID tijden vallen er velen door de mand, maar er vallen tevens pareltjes te ontdekken, je moet echter zelfstandig op zoek want de censuur is in deze groep ook moordend. Jouw zelfstandige zoektocht is vitaal om het verschil te ontdekken in het medische moeras.

https://gedachtenvoer.nl/2020/10/01/het-medische-moeras-de-dokter-een-zeldzaamheid-als-je-er-een-tegenkomt/

@Mike , respect voor je mooie verhaal en je heldere uitleg , ik vind het erg knap dat het je lukt alcohol vrij door het leven te gaan , de ui af te pellen en de rotte plekken langzaam te helen, je wordt echt nog een mooier mens straks , uiterlijk en innerlijk , ik ga hier ook nog iets over schrijven bij gelegenheid , mijn ex man is alcoholist, heb erg veel nare dingen met hem meegemaakt , heeft lang geduurd voordat ik alle ellende verwerkt had , denk dat ik nog steeds beschadigd ben eigenlijk , maar ik kom erop terug , nogmaals succes met deze reis naar een mooi doel , liefs Assie.

Assie, zo te horen is hij wel gestopt met drinken maar heeft hij niet het 12-stappenprogramma van de AA doorlopen. Dit stelt je nl. in staat om te onderzoeken wat het is dat je tot drinken heeft aangezet. Vaak is dit 1 of een combinatie van de volgende oorzaken: onrust, onzekerheid, mateloosheid, grenzeloosheid, extremen opzoeken. Als je dat eenmaal helder hebt voor jezelf wordt het tijd om deze gebreken te delen met anderen en hiervoor je excuses aan te bieden. Alleen dan vindt er werkelijke geestelijke groei plaats, anders blijft het enkel bij stoppen met het drankmisbruik en bestaat ook altijd het risico op terugval. Het alcoholisme is het symptoom, het probleem is leren omgaan met nuchterheid.

Mike

Ik kan iedereen die vol zit met opgekropte frustratie rondom deze nu al veel te lang durende situatie aanraden om hetzelfde te doen. Laat het niet afhangen van twee forum-meetings per jaar bij Marijan, maar kruip zelf bij elkaar en deel je verhalen. Als ik iets heb geleerd van AA, dan is het wel DELEN IS HELEN. Onderschat ook niet de kracht van een ‘denktank’ van gewone mensen die op een soortgelijke golflengte zitten

Gedeelde smart is halve smart?
Ik heb daar wel behoefte aan, wie nog meer? Hoe komen we makkelijk in contact met elkaar? Ik dacht al aan een groep op Telegram, maar ben er nog niet aan toegekomen om uit te zoeken hoe je een besloten groep maakt 😬

Ik heb tenminste 2 contactpersonen nodig om een groep te kunnen maken las ik net 🤔 Hoe nu verder?

Mike, je verhaal is heel mooi. Veel succes verder en haal maar veel kracht uit de ervaringen.

Assie, jij sterkte met jouw leed.

Dorothé

Mooi plaatje met magere hein heel treffend dat is precies wat het met je geest doet.

Kijk maar eens naar de vids van daniel amen je slaat achterover van wat je je hersenen aandoet.

Als alcohol je vibratie lees trilling naar een lager niveau brengt dan rest de vraag wat zijn die dingen die onze trilling verhogen ?

Nee, want die hersencellen zijn we kwijt. 😉

Mike

Niet mee eens hersenen kunnen weer aangroeien daniel amen heeft dat klip en klaar laten zien in zijn vids met hersenfotos omdat hij de grootste database heeft van hersenscans.

@ Mike

Fijn dat het zo goed gaat. Ik waardeer je openheid.

Het ego heeft mij gered. Ik had anders niet kunnen overleven. Maar nu is het niet meer nodig.

Voor nu heeft het zijn eigen functie binnen mijn ervaring als mens. Daar zitten mijn emoties en mijn behoeften. Capituleren hoeft voor mij niet. Ik leer het kennen. Laag voor laag. In breedte en in diepte. Zo leerde ik over zelf empathie en zelf compassie.  En daardoor kon ik mij verbinden met de ander. Door empathisch te luisteren.  En aan te voelen of, wanneer en met welke intentie te reageren.

Dat maakt dat mensen het prettig vinden om met mij te sparren. Dat geeft heel veel voldoening. Tegelijkertijd maakt het ook dat ik kritisch en gevoelig geworden ben bij wie ik mijn hart lucht. Dus met wie ik mij kan en wil verbinden.

Niet veel mensen kunnen mee in de diepte en niet veel mensen kunnen de neiging onderdrukken om het al snel over zichzelf te hebben.

Dat bracht mij naar Abraham Hicks. De verbinding tussen mij en mij.
Daar speel ik nu mee.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan